PDA

Volledige versie bekijken : Extreem vuile schoenen weer proper maken.

Sovereign
6 juli 2016, 06:56
Na een bezoek aan de festivalweide van werchter, zijn onze schoenen helaas zo goed als om weg te gooien. Ze zijn ook met die bedoeling hier thuis bij mij achtergelaten, maar ik zou graag een poging wagen om ze nog proper te krijgen, vooral omdat ze vooral een grote emotionele waarde hebben. Iemand een idee hoe ik dit het beste aanpak? Ik heb ze reeds laten drogen. Het betreft stevige bergschoenen.

Shrimpy
6 juli 2016, 10:14
Na een bezoek aan de festivalweide van werchter, zijn onze schoenen helaas zo goed als om weg te gooien. Ze zijn ook met die bedoeling hier thuis bij mij achtergelaten, maar ik zou graag een poging wagen om ze nog proper te krijgen, vooral omdat ze vooral een grote emotionele waarde hebben. Iemand een idee hoe ik dit het beste aanpak? Ik heb ze reeds laten drogen. Het betreft stevige bergschoenen.

Kun je eens een prent posten? Dan kan ik eens kijken. En wat voor leder is het? Gladleer of nubuck?

HelpYouFall
6 juli 2016, 10:28
https://static.gamma.be/mam/celum/celum_assets/8798892654622_4039784565838_1_15133_tif_picture_Fu llsize.jpg

cma
6 juli 2016, 10:35
Ik dacht dat je deze best laat drogen tot de modder hard is, dan kan je de modder er makkelijk af doen. Daarna moet een borstel verder schoonmaken vermoed ik?

Onderhoud van je wandelschoenen: houd ze in topvorm (http://www.asadventure.com/benl/content/nl/onderhoud-van-je-wandelschoenen-houd-ze-in-topvorm)

Sovereign
6 juli 2016, 10:57
Foto is niet echt nodig denk ik, maar ik zal wel aan de slag kunnen met die link van cma. Zal proberen wel een voor/na te posten :p

Sooth Awful
6 juli 2016, 13:14
Jasper, gierigord, als ge naar RW kunt gaan kunt ge ook nieuwe schoenen kopen.

http://memesvault.com/wp-content/uploads/Laughing-Crying-Meme-01.png

En waarom gewoonweg geen botten aandoen? Botten zijn één van mijn trouwste vrienden na al die jaren van scoutskampen en sommige festivals. :rofl:

Gonzo
6 juli 2016, 13:32
Foto is niet echt nodig denk ik

Ge kunt dan eens raad krijgen van de expert ter zake, en dan is 't nie nodig... lel

Mulan
6 juli 2016, 21:02
Bergschoenen? Gewoon de wasmachine in smijten. Verkort de levensduur wel wat, maar het is nu ook weer niet zo dat je dat elke week zal doen he ;)

Carrion
6 juli 2016, 21:12
Wasmachine in en hup. Doe ik al 6-7 jaar met hetzelfde paar Vans, die gaan een keer of 3-4 per jaar de was in (zijn m'n schoenen voor naar vettige feestjes, festivals, etc te gaan) en gaan nog altijd mee.

Shrimpy
7 juli 2016, 10:09
Bergschoenen? Gewoon de wasmachine in smijten. Verkort de levensduur wel wat, maar het is nu ook weer niet zo dat je dat elke week zal doen he ;)

Moet je soms mee oppassen, dikwijls krijg ik mensen binnen die hun schoenen in het wasmachien steken, en waar de zool helemaal van de schoen gevallen is.

Welicht zal dit minder gebeuren met goeie kwaliteit. Maar wees gewaarschuwd. :p

sneax
7 juli 2016, 11:42
Aangezien het je "vuile" schoenen zijn, maakt het ook niet uit dat ze er vlekken op zijn? Als je ze hebt gekuist tot er niets meer afkomt dan zijn ze in mijn ogen "proper". Dat er vlekken op zijn dat moet ge u niet aantrekken als ze functioneel perfect in orde zijn.

Ik heb nog nooit schoenen in de wasmachine gestoken. Ik zou ze ook laten drogen en dan afborstelen. Ik zou ze in elk geval eerst laten drogen, dan borstelen en dan pas wasmachine. Met risico dat bepaalde gelijmde onderdelen los komen, maar die kan je nadien gewoon weer aan elkaar plakken.

De "betere" schoen is gestikt of genageld en komt niet los.

Shrimpy
7 juli 2016, 12:01
De "betere" schoen is gestikt of genageld en komt niet los.

Daar zou ge nog van verschieten hoe weinig schoenen gestikt en genageld worden tegenwoordig.
Meestal is dat geplakt als het plastieken of rubberen onderzolen zijn.

Jimmeh
8 juli 2016, 17:23
Harde borstel om het grof vuil er af te krijgen en daarna met borstel+water en zeep. Niet teveel zeep gebruiken en zeker geen afwasmiddel ofzo (te agressief).