PDA

Volledige versie bekijken : Test Ritten

Necre0
11 juni 2016, 22:00
Hi All,

Dacht ik open eens een topic omtrent test ritten met moto's oud of nieuw.

Ik open alvast, vandaag gereden met een Yamaha MT-09.
Zeer prettige moto, maar voor mij een zeer zachte achtervering (ik weeg ongeveer 83kg).
Verder zeer pittige voorrem, verraste me in het begin een paar keer (goede zaak voor ABS), door een zeer kordate eerste beet.
Achterrem wat zwak, maar heb ook niet echt zitten door duwen.

Wat me het meeste meeviel wat het acceleratie vermogen, wat me daarentegen tegenviel was het "throttle", nu ik kom van een Monster 695, niet echt een PK monster, maar de MT-09 vooral in stand A & STD is wel heel erg gevoelig (jumpy).

Verdere testritten die ik nog op de planning staan heb:

MT-07
XSR700
XVR950R
Ducati Scrambler
Ducatie Monster 821
Triumph Street Twin
MV Agusta 675 / 800 Brutale

Misschien zit er hier wel een nieuwe motor tussen,

Bij nieuwe tests, zal ik hier even updaten.

Groeten,

Krungthep
12 juni 2016, 12:38
Kunnen ze een testrit weigeren als ze op voorhand weet dat je toch niet gaat kopen?

GS|Demogorgon
12 juni 2016, 13:00
Zou jij je moto uitlenen aan iemand die komt vragen om er eens op te mogen rijden, just for fun?

Jimmeh
12 juni 2016, 14:16
Als ge interesse toont doen ze niet moeilijk over. Als je gaat vragen of je ff wat moogt rondraggen op hun nieuwste model gaan ze u wel raar aankijken.

Necre0
12 juni 2016, 20:18
Ja klopt, als je inderdaad interesse toont zijn ze snel (normaal gezien) om zelfs een test rit aan te bieden.
Nog geen enkele dealer tegengekomen die niet wou laten testen.
Als je nog met een voorlopig rijbewijs bolt, dan zal het moeilijker zijn, maar zelfs dan.

Nu op het topic, als jullie test rit ervaringen hebben, plaats ze hier maar, hoe meer moto's besproken, hoe beter :-)
Bv, ook je huidige motor?

Groeten,

Jimmeh
12 juni 2016, 20:29
Ik ben ook aan het zoeken naar een mogelijke 'nieuwe moto' maar ik moet eerst nog m'n volledige A halen :sop: Op zich niet moeilijk maar ik zie er gewoon tegenop om 100'en euro's uit te geven voor iets wat ik al heb gedaan, maar dan met een ietsjes lichtere moto..

Ik heb m'n zinnen vooral gezet op een mt-09. Over het algemeen zowat de beste prijs-fun-kwaliteitverhouding. Enige wat ik wat minder vond is dat ik precies niks had om m'n kniën tegen te zetten om meer steun te krijgen. Voor de rest echt weinig op aan te merken.

beemer036
12 juni 2016, 20:55
Heb ook al gereden met de mt-09, wel de tracer versie.
Idd heel erg leuk acceleratie vermogen, maar naar mijn goesting veel te zwakke voorvering, dat lees je ook in alle magazine's, setje andere veren lost dat wel op.

Voor de rest, als je naar opendeur dagen gaat ga je zoveel kunnen testen als je wil, niemand gaat je daar raar aankijken.
Bij mijn huidige motor ben ik eerst naar een dealer gegaan, ik maakte toen duidelijk dat ik die wou kopen en werd me al snel een testrit van enkele uren aangeboden ;)

Afgelopen weekend had ik zo de kans om de Kawasaki H2r te testen, heb het niet gedaan, maar wel gaan kijken, nondeju dat gaat snel.

Ik weet al niet meer wat ik allemaal al getest heb:
-Ducati streetfighter
-Ducati multistrada
-Aprillia shiver
-Suzuki GSXR 1000
-Yamaha mt09 tracer
-Kawasaki z750 en z1000
-Triump street, speed en triple
-KTM smt990 (ik vertrok toen met ne wheelie, oeps, haha)
En men eigen beestje ; BMW S1000R
-BMW S1000RR ook, rijd verrassend comfortabel voor ne supersport.

desolation
13 juni 2016, 00:54
S1000RR was zo artificieel, kon mij echt niet bekoren. Jammer wel, want comfort was best aanwezig en het blok was lekker potent.

Caracalla
13 juni 2016, 08:53
Ik heb ook al met te veel gereden om op te noemen.

- Duke 125
- Duke 690
- Duke 1290R
- Ducati 1098 :love:
- Ducati hyperstrada 821
- Ducati monster 1200 (en gekocht)
- Ducati streetfighter 848
- Ducati monster 696
- Ducati 749
- Ducati panigale 1199
- Ducati panigale 1299
- Aprilia RSV-4
- Kawasaki ninja 300
- kawasaki z750
- kawasaki ER6F
- Street triple
- Yamaha R6 '99
- Yamaha R6 "04
- Honda hornet

en ik vergeet er wellicht nog een hele hoop
wel al redelijk wat ervaringen opgedaan dus :)

desolation
13 juni 2016, 09:50
Mijn lijst is eigenlijk vrij beperkt

- Ducati Monster S4
- Ducati Monster 1100
- Ducati Monster 1200S
- Ducati Scrambler
- Ducati Multistrada 1200S
- Ducati 1098 S
- Ducati Streetfighter S
- Ducati Streetfighter 848
- Ducati 999
- Ducati Panigale 1199
- Ducati Hypermotard 1100S
- MV Agusta Brutale 920
- MV Agusta F4RR 2012
- Moto Morini Corsaro Veloce
- BMW S1000RR
- Buell XB12R
- Buell 1125R
- Harley Davidson Fat Boy
- Harley Davidson V-Rod Muscle

Necre0
13 juni 2016, 10:00
Mooie collectie moto's die jullie hier al getest hebben.
Laat gerust een (korte) bespreking achter van jullie top 3 of top 5 van geteste moto's.

Ik bespreek hieronder kort even mijn huidige moto:

Ducati Monster 695

Looks & Styling:
Mooi ogende moto (al zeg ik het zelf), ik hou wel van de oude monster styling, terwijl het nieuwe wat meer weg geeft van Robots.
Vooral de zwart / rood combinatie is best tijdsloos
Moto krijgt ook best nog wat bekijks ondanks zijn 10 jaar oude leeftijd

Motor
Met 73pk alles behalve een knaller, maar vlot genoeg als je boven de 3-4.000 toeren blijft.
Is eerste ducatie met lambda en dat merk je, heel onregelmatige benzine inspuiting en daardoor zeer "bokkig" in alles onder de 3000 toeren.
Daarom, veel koppeling slippen en onnodig terugschakelen naar lagere versnellingen
Momenteel laat ik mijn bike tunen om dat bokkig karakter er wat uit te krijgen

Uitlaat:
Standaard 2 uitlaten, met ingebouwde catalysator, best een aardig geluid, maar deze heb ik snel vervangen door Termignoni's, zo komt een Ducati geluid tot leven.

Vering & baanligging:
Zeer korte stuuruitslag, was voor mij zeker wennen, en net daarom althans in mijn mening minder geschikt als motor voor beginnende rijder (ism. het bokkig motorkarakter)
Vering achteraan, zeer hard, vooraan wat zacht. Zorgt ervoor dat je net niet comfortabel genoeg zit op slechte wegen.
Baanligging is ok, maar niet echt overtuigend

Al bij al een leuke motor voor een zaterdag of zondag namiddag rit, maar ook niet veel meer dan dat.
In vergelijking met moderne naked's een inboeting op rijcomfort en rijgemak.

desolation
13 juni 2016, 12:04
Top 3:

Hypermotard 1100S: Was eentje met full termi, kelken en race nokken. Beul van een motor, enorm veel trekkracht, echt een plezierige bom op wielen. Wel oppassen want geen TC/ABS/spielerei

999: Verrasend comfortabele supersport, heel direct stuurgedrag, qua power meer dan voldoende en ik zou hier gerust een heel dag mee kunnen rondbollen zonder veel last te hebben

Streetfighter S: wat de 848 mist, heeft de 1098S allemaal. Een mooi responsief motorblok met trekkracht overal, zeer krachtige remmen en superstrakke ophanging.

Flop 3:

- Brutale 920: wat was me dat man. overal plastiek, een motorblok zonder ballen en een zeer gezapige vering. Dag en nacht verschil met mijn eigen 910S en niet in de positieve zin
- Harley Fat Boy: de ultieme bevestiging van het cliché. Enkel goed om rechtdoor mee te rijden, remt voor geen meter, heeft geen hol vermogen of trekkracht, weegt én stuurt als een olietanker en is zo oncomfortabel als de pest
- Buell XB12R: waar de 1125CR wél super reed, was dit het totaal tegenovergestelde. Vermogen zat enkel tussen de 4000 en 6000 RPM, als het er was moest ge er al goed naar zoeken. Chassis en ophanging was ook maar vrij waardeloos.

Frey
14 juni 2016, 13:38
Heb ook al gereden met de mt-09, wel de tracer versie.
Idd heel erg leuk acceleratie vermogen, maar naar mijn goesting veel te zwakke voorvering, dat lees je ook in alle magazine's, setje andere veren lost dat wel op.

Voor de rest, als je naar opendeur dagen gaat ga je zoveel kunnen testen als je wil, niemand gaat je daar raar aankijken.
Bij mijn huidige motor ben ik eerst naar een dealer gegaan, ik maakte toen duidelijk dat ik die wou kopen en werd me al snel een testrit van enkele uren aangeboden ;)

Afgelopen weekend had ik zo de kans om de Kawasaki H2r te testen, heb het niet gedaan, maar wel gaan kijken, nondeju dat gaat snel.

Ik weet al niet meer wat ik allemaal al getest heb:
-Ducati streetfighter
-Ducati multistrada
-Aprillia shiver
-Suzuki GSXR 1000
-Yamaha mt09 tracer
-Kawasaki z750 en z1000
-Triump street, speed en triple
-KTM smt990 (ik vertrok toen met ne wheelie, oeps, haha)
En men eigen beestje ; BMW S1000R
-BMW S1000RR ook, rijd verrassend comfortabel voor ne supersport.

Ook bij 2wheels gepasseerd dus? :D

Ben ook eens gaan zien, uiteindelijk ook niet gereden.

Testritjes gedaan met: (kan zijn dak er een paar vergeet)

- Ducati Monster 696
- Cagiva Mito 125
- MV Agusta Rivale
- Kawasaki Ninja 636
- Kawasaki Z1000
- Yamaha R6

Zelf hebk deze (gehad)
- Yamaha R125
- Aprillia Shiver
- MV Agusta Brutale 800

beemer036
15 juni 2016, 06:39
@Frey, hehe yep.

Het is wel een knap ding om te zien vind ik.

Zelf was ik niet met de moto hoor, ben effe met de auto langsgeweest (lees; moest nog naar de winkel).
Was wel redelijk wat volk, ook een groepje beginners, leuk om die manne (en vrouw) bezig te horen.

koebeest
19 juni 2016, 12:49
Testgereden:
KTM 1190 Adventure (en gekocht)
Triumph Tiger 800
Triumph Tiger Explorer
Ducati Hyperstrada
Ducati Monster 600
Ducati Multistrada
BMW 1200 GS
BMW R1200RT
BMW 800 GS