PDA

Volledige versie bekijken : Tattoo en allergie

sportquest
11 juni 2016, 08:45
Hallo iedereen,

Ik zou graag een tattoo willen zetten.
Een hele kleine van 3 op 4 cm ofzo.
Ik ben iemand die wel een gevoelige huid heeft.
Ik moet bijvoorbeeld echt zilveren en gouden juwelen dragen omdat ik niet tegen andere kan.

Is er een kans op een allergische reactie op een tattoo?
Zijn er mensen die dit al hebben gehad?

Bedankt!
Groetjes

MrKend54l
11 juni 2016, 09:42
Dat kan zeer zeker. Met een tattoo ga je een stof in uw lichaam binnenbrengen dat vreemd is. Uw lichaam zal daarop dus reageren.

Etersil
11 juni 2016, 10:19
Hallo iedereen,

Ik moet bijvoorbeeld echt zilveren en gouden juwelen dragen omdat ik niet tegen andere kan.

Bedankt!
Groetjes

Een goede tattoeëerder zou het plaatsen van tattoo's bij zo'n gevoelige huid die jij hebt afraden en zelfs weigeren om te doen.
Je kan zelf zonder allergie al serieus slecht reageren op die vreemde stof (inkt) die ze injecteren in je huid.
Het weg laseren van een tattoo is dan ook niet meer dan de bovenste laag van u huid waar de inkt is in geïnjecteerd weg branden.

Dus ik zou het zeker niet laten doen.
Als je niet wil luisteren naar ons en het toch laat doen, moet je niet komen klagen dat je met een ernstige allergische reactie zit op je huid met alle ongemakken en gevolgen (littekens op plaats van tattoo's).
Het is trouwens bewezen dat mensen met tattoo's minder snel werk zullen vinden. Persoonlijk zie ik niets positief aan een tattoo. Buiten je zelf verminken en je huid vervuilen met een vreemde stof/inkt.
Zoek maar eens op google voor de gevolgen van tattoo's en allergische reacties.

(Je hebt al allergie als je ene vreemde stof op je huid ligt, hoe denk je dat je huid gaat reageren als ze daar inkt inspuiten?).
Imo laten veel mensen tattoo's plaatsen omdat ze 'in een periode van hun leven' zitten.

kil911ler
11 juni 2016, 10:31
Het is trouwens bewezen dat mensen met tattoo's minder snel werk zullen vinden. Persoonlijk zie ik niets positief aan een tattoo. Buiten je zelf verminken en je huid vervuilen met een vreemde stof/inkt.

Echt totaal naast de kwestie é :)

Tha_nOn
11 juni 2016, 10:35
. Persoonlijk zie ik niets positief aan een tattoo. Buiten je zelf verminken en je huid vervuilen met een vreemde stof/inkt.
Dus dat zijn positieve eigenschappen voor u? :')

Etersil
11 juni 2016, 10:44
Dus dat zijn positieve eigenschappen voor u? :')

njah, beetje een ongelukkige zin. Maar je begrijpt vast wel, wat ik wil zeggen.

Echt totaal naast de kwestie é :)

Naast de kwestie: Ja
Maar toch niet onbelangrijk in de deze huidige vorm van arbeidsmarkt, maar goed genoeg zijn soms niet meer volstaat.
Als je een tattoo zet op een plaats van je lichaam dat heel gemakkelijk en toepasselijk is te bedekken met een tattoo , dan is het nog zo erg niet. Maar bijvoorbeeld tattoo's zoals Nainggolan. Tjah... :x
(die heeft er op professioneel vlak geen nadeel van, maar die zit dan ook in een uitzonderlijke situatie.)

witten
11 juni 2016, 10:51

Maar toch niet onbelangrijk in de deze huidige vorm van arbeidsmarkt, maar goed genoeg zijn soms niet meer volstaat.

ikzelf ben ook niet echt voorstander van tattoos.
Maar wat een ander met zijn lichaam doet is zijn persoonlijke keuze. Het is niet aan mij om daar commentaar op te geven.

trouwens onze laatste BIM coordinator had zo een 'dusk till dawn' tattoo in zijn nek. Die jongen deed zijn werk nog altijd even goed hoor.
http://www2.pictures.zimbio.com/mp/MPI18C9ZJHMl.jpg

Nahrtent
11 juni 2016, 17:33
Vraag advies aan uw dokter/dermatoloog en de tattoo-artiest.

Etersil
11 juni 2016, 17:44
ikzelf ben ook niet echt voorstander van tattoos.
Maar wat een ander met zijn lichaam doet is zijn persoonlijke keuze. Het is niet aan mij om daar commentaar op te geven.

trouwens onze laatste BIM coordinator had zo een 'dusk till dawn' tattoo in zijn nek. Die jongen deed zijn werk nog altijd even goed hoor.
http://www2.pictures.zimbio.com/mp/MPI18C9ZJHMl.jpg

Ja, dat is natuurlijk persoonlijk.
Maar als die persoon dan geen werk vind, is het de schuld van de anderen. Tjah.
Een tattoo met een ernstige huidallergie..
De topicstarter gaat best eens naar de dermatoloog. Zoals hier al eens is aangehaald.

Rider
11 juni 2016, 21:18

Als je een tattoo zet op een plaats van je lichaam dat heel gemakkelijk en toepasselijk is te bedekken met een tattoo , dan is het nog zo erg niet. Maar bijvoorbeeld tattoo's zoals Nainggolan. Tjah... :x
(die heeft er op professioneel vlak geen nadeel van, maar die zit dan ook in een uitzonderlijke situatie.)

Het is vooral totaal passé en niet meer aan de orde. Overal zijn er tattoo's & jan & alleman laat er zetten. Slechts een klein deel van de bevolking heeft echt representatieve functies (verkoop; diensten) waarin dat van tel zou kunnen zijn...en dan nog enkel bij zeer zichtbare tattoos.

Als de OP een gevoelige huid heeft (van allergie was geen sprake?); kan hij misschien al ergens op een zeer discrete plek een lijn laten zetten en zien hoe hij reageert? :)

mazonemayu
11 juni 2016, 21:25
Een goede tattoeëerder zou het plaatsen van tattoo's bij zo'n gevoelige huid die jij hebt afraden en zelfs weigeren om te doen.
Je kan zelf zonder allergie al serieus slecht reageren op die vreemde stof (inkt) die ze injecteren in je huid.
Het weg laseren van een tattoo is dan ook niet meer dan de bovenste laag van u huid waar de inkt is in geïnjecteerd weg branden.

Dus ik zou het zeker niet laten doen.
Als je niet wil luisteren naar ons en het toch laat doen, moet je niet komen klagen dat je met een ernstige allergische reactie zit op je huid met alle ongemakken en gevolgen (littekens op plaats van tattoo's).
Zoek maar eens op google voor de gevolgen van tattoo's en allergische reacties.

(Je hebt al allergie als je ene vreemde stof op je huid ligt, hoe denk je dat je huid gaat reageren als ze daar inkt inspuiten?).
Imo laten veel mensen tattoo's plaatsen omdat ze 'in een periode van hun leven' zitten.

:lol::rofl::lol:

Duidelijk weer een kenner...

Voor iemand die anti is, vind ik dat je wel zeer veel denkt te weten over de werking van een tattooshop en het beroep in kwestie...

Een tattoo weglaseren "brandt" uw huid niet weg, het licht breekt de cellen in uw weefsel waar de inkt in zit ingekapseld (net zoals bij ontharing met een laser) deze inkt wordt vervolgens opgenomen in uw lichaam, waarna uw witte bloedlichaampjes het meenemen naar uw lever om het daar verder af the breken en de rest pist ge gewoon uit.

En een tattoo IS op zich al een litteken, dus als je daar om een of andere reden vlekken (littekens) in krijgt, werken ze dat gewoon bij (en nog eens en nog eens als het nodig moest zijn). Een GOEIE tattooeur kan dus alles fiksen

Ik ben allergisch aan 1001 dingen, veel coedsel, medicatie en heb n zeer gevoelige huid (vroeger veel eczeem en zo, direct uitslag bij bepaalde zepen en huidcremes, etc...) en sta half vol met inkt...just saying

Oh ja, k heb al jaren vast werk en ben verplicht om in tshirt te werken, op een openbare instelling (heel de dag met kinderen, gepensioneerden en gehandicapten en zo) dus iedereen ziet het...geen vuiltje aan de lucht, Het stigma van de jaren 80 & 90 is alweer even voorbij hoor :D

En wat die "periode" betreft waar je van spreekt, die duurt dan al meer dan 20 jaar bij meer dan de helft van de mensen die ik ken, en daar zit vanalles tussen, van arbeiders tot verplegers tot militairen tot bureauvolk, mijn eigen lief is staatssecretaris bij een overheidsinstantie en die staat ook col, etc...:naughty:

2016 is alweer even bezig, mss tijd om het woordje stereotiep weer eens terug op te bergen?

Apple
12 juni 2016, 10:59
Bij ne goeie zit ge goed en een gevoelige huid? moeilijk te zeggen dan hoe je gaat reageren op een tattoo.
Het wil niet zeggen dat iemand een allergie heeft met juwelen of van zoals ik iemand ken met honden dat je geene tattoo kan laten zetten.

Doe wat Sindweiler heeft gepost.

Er zijn heel wat mensen met een gevoelige huid en die tattoo's hebben.

En dat van verminken en weet ik nog allemaal wat voor zever is dat nu?
Verminken is als bv uw gezicht naar de vaantjes is, zoals diene da zuur gooide op dat vrouwmens, dat is verminkt zijn voor heel je leven.

Sooth Awful
12 juni 2016, 11:10
Hallo iedereen,

Bedankt!
Groetjes

Bedoelt ge met 'gevoelige huid' dat ge last hebt van contacteczeem, gezien ge sommige metalen niet kunt verdragen? Dat ge dan gaat reageren op die inkt, is zo goed als een zekerheid. Ge zou vaseline kunnen smeren om het 'trekken' van die eczeem te verminderen, zolang ge er maar af blijft. Krabben aan een net gezette tattoo is allesbehalve goed. :p
+ natuurlijk een goede tatoueur vinden.

@Etersil: zwijgt toch, vent. Mensen die op volwassen leeftijd nog altijd op hun nintendo pokemon en mario spelen hebben nog veel minder kans op werk dan iemand met een tattoo.
En ik weet niet of ge beseft dat ge een tatoo ook op een niet zichtbare/opvallende plaats kunt laten zetten.

Nahrtent
12 juni 2016, 11:17
Mensen die op volwassen leeftijd nog altijd op hun nintendo pokemon en mario spelen hebben nog veel minder kans op werk dan iemand met een tattoo.

:unsure:

Sooth Awful
12 juni 2016, 11:40
:unsure:

;)

diknmuis
12 juni 2016, 11:50
ik zou zeker eerst een dermatoloog opzoeken en eens laten testen doen om uit te zoeken welke allergie je hebt

ik heb zelf een chroomallergie en het wordt mij natuurlijk zwaar afgeraden, ik ga het risico niet nemen ook