PDA

Volledige versie bekijken : Is de brommer nu klasse A of B?

Deviner
4 juni 2016, 18:21
Ik wil een bepaalde 2dehands Skyteam brommer kopen. Ik heb momenteel nog geen auto dus wil ik ondertussen met een A klasse rijden omdat ik daar geen rijbewijs voor nodig heb, enkel verzekering en een helm.

Het is een A klasse brommer volgens die persoon en ik heb dan ook gevraagd of zij de papieren wil sturen dat ik deze kan bekijken voor ik hem koop.

Daar staat er "0.4.1. Vehicle category according to Directive 97/24/EC, Chapter 7: A".

Dat is dus goed. Daarnaast zie ik dat de cilinderinhoud 49 cm³ is wat ook voldoet aan de voorwaarden voor een A klasse.

Alles ziet er goed uit maar als ik verder kijk staat er "44. Maximum speed: 43 km/h".

Dat is dus meer dan de toegelaten maximum snelheid van 25 km/h voor een A klasse. Maar is dit nu een A klasse of niet? Ik moet de brommer als A kunnen verzekeren. Het zijn de originele papieren maar hoe kan dit dan? En zijn er mensen die ervaring hebben met zo'n situatie?

Alvast bedankt.

E-riko
4 juni 2016, 22:41
kundem altijd laten afstellen dattij 25km/u rijdt ook edan istij reglementair klasse A

Caracalla
4 juni 2016, 23:10
Klopt niet.
De homologatie moet klasse A of klasse B zijn en kan achteraf niet aangepast worden.

GS|Demogorgon
5 juni 2016, 10:09
True.
Je mag niet zomaar switchen, weet ik uit het verleden hehe.