PDA

Volledige versie bekijken : cbr 125cc start niet

Mot
14 mei 2016, 19:14
het gaat dus om een honda cbr 125cc. heeft een klein jaar stilgestaan. laatste keer dat er mee gereden was was die stilgevallen in de regen. de carbu open gehad en was te merken dat er vocht in de carb had gezeten (roest op de gasklep). ondertussen de carbu gekuist, membraan ziet er ok uit, bougie vonkt, krijgt naft maar slaat dus niet aan. heel af en toe een licht plof te horen uit de uitlaat. ik ga voor de zekerheid de carbu er terug eens afhalen (lekt nu een beetje aan vlotterbakje). wat kan het nog zijn? zie ik iets over het hoofd?

boomheadshot
14 mei 2016, 20:50
Batterij???

Mot
14 mei 2016, 21:08
Batterij???

nee want er steekt een andere in en we hebben voor de zekerheid nog een autobatterij erbij gehangen met startkabels ;)

Caracalla
15 mei 2016, 09:08
Vonkt de bougie?

Als je de bougie eruit draait, met de kop er wel op even tegen het blok houden en dan starten.
Als hij niet vonkt, dan ligt het probleem bij de bougie/ontsteking.

Mot
15 mei 2016, 16:30
Vonkt de bougie?

Als je de bougie eruit draait, met de kop er wel op even tegen het blok houden en dan starten.
Als hij niet vonkt, dan ligt het probleem bij de bougie/ontsteking.

ja die vonkt, stond trouwens ook in de openingspost ;) . ik ga wel voor de zekerheid nog eens met een andere bougie proberen, en de klepspeling ook eens nazien. denk dat dat spel al lang geen onderhoud heeft gehad.

boomheadshot
15 mei 2016, 20:46
Laat voor te beginnen die rotte naft eraf en steek een NGK bougie geen champion rotzooi .

En dan startpilot gebruiken of one shot van Kent en ik zou ook ééns een busje Fuel system cleaner kopen van motul ofzo.(voor bij de naft)

Mot
15 mei 2016, 20:59
was k er vergeten bij te zetten, maar er zit dus verse naft in de tank ;) .
maar zou het toevallig niet met de klepspeling kunnen te maken hebben? de eigenaar zei dat die op het laatste trager reed dan in het begin.

boomheadshot
16 mei 2016, 00:16
Eerlijk gezegd ik betwijfel dat die kleppen moeten gesteld worden,meestal als je het nakijkt is het nog niet ééns nodig in Motordealers blijven ze daar ook liever af .

Ik zou startpilot gaan halen en is testen dan zal hij wel starten en dan beetje gas geven,krijgt hij wel naft?Ik had zo is een probleem met men brommer en dat was de naftfilter .Ik kreeg die ook echt niet aan en die had ook een jaar stilgestaan.Ik had naft filter vervangen, nieuw bougie ,nieuwe naft, one shot van kent en dan starten stilvallen starten en twas opgelost.

Ik zou de luchtfilter doe mousse ook is uitwassen met water en dreft nu dat je toch bezig zijt.

grtn

Caracalla
16 mei 2016, 08:01
ja die vonkt, stond trouwens ook in de openingspost ;) . ik ga wel voor de zekerheid nog eens met een andere bougie proberen, en de klepspeling ook eens nazien. denk dat dat spel al lang geen onderhoud heeft gehad.

Had erover gelezen, sorry :)

Mot
20 mei 2016, 21:16
probleem gevonden, compressieverlies. compressiemeter gaf droog amper 4 bar, met olie in de cilinder ging hij vlot naar 10 bar, dus versleten zuigerveren. ik ga er vanuit dat dat normaal is bij een 1 cilinder met 25.000km die niet of amper onderhouden is geweest (en waarschijnlijk met koude motor altijd in toeren getrokken)?

boomheadshot
21 mei 2016, 16:15
Normaal kan dat wel meer aan hoor.

Caracalla
22 mei 2016, 09:56
Mijn ma haar brommer had 35.000 km op de originele 50cc cilinder. :)

Zo'n 125cc zou ook vlot 60 - 70.000 km moeten aankunnen hoor.

boomheadshot
22 mei 2016, 09:59
Mijn ma haar brommer had 35.000 km op de originele 50cc cilinder. :)

Zo'n 125cc zou ook vlot 60 - 70.000 km moeten aankunnen hoor.

Yup indeed ,25000km is niet zoveel hoor.