PDA

Volledige versie bekijken : Motul 7100 10W40 motorolie

E-riko
24 april 2016, 08:43
Hoi

Ik zoek dringend Motul 7100 10W40 motorolie.

Heeft iemand wat op overschot liggen toevallig?

Bedankt

Caracalla
24 april 2016, 08:50
Volgens mij hebben ze die olie bij Hautekiet in Ruddervoorde. 40 min rijden vanuit Gent wel. Vandaag is het opendeurdag, dus zou je erom kunnen gaan.

Caracalla
24 april 2016, 08:53
Ik heb hier nog een tweetal liter 10w40 maar wel de 5100 staan. Komt van bij Hautekiet, dus ze hebben zeker motul :p
Waarom specifiek die 7100? Je mag daar eigenlijk gelijk welke 10w40 olie bij kappen hoor.

*edit*
Ahja, die 7100 is volsyntheet. De 5100 is halfsyntheet.

E-riko
24 april 2016, 09:41
zalige thx man!

sbiet es bellen to be sure :)

ewel reden is beetje schamelijk, gisteren eerste olieverversing gedaan.

Alles netjes klaargezet, alle stappen gedaan volgens het boekje (de theorie).
Oa de olie 2u - 2u30 laten leegdruppen, dan mijn nieuwe olie toegevoegd (speciaal nog naar Tuybens geweest dervoor).
Bleek dat er toch teveel olie in zit (de handleiding gevolgd).

Dusja moeten aftappen en bij het aftappen is het grandioos misgegaan.
Door de gladheid van die verse olie wss de aftapbout losgelaten...dan nog es laten vallen, just in het gaatje van mijn opvangbak...dusja, alle olie in da opvangbakje en begon al snel over de grond te lopen :unsure:
Dan toch nog rap mijn boutje gevonden en zo snel als mogelijk den boel toegedraaid.

Dusja, nu is er
1. teveel olie uit mijn motor
2. veel olie op de grond die ik niet meer kan recupereren.

Het geen nog in de opvangbak zat en de overschot die ik had (200ml) bij mijn eerste hervulling zijn niet genoeg om het juste niveau te halen.

Dermee dak nu nog snel op zoek ben naar mensen die dezelfde olie verkopen :)

Dusja, int vervolg beetje bij beetje toevoegen en niet zomaar blindelings het boekje volgen.
Tis blijkbaar nog preciesie- en meetwerk zo olie toevoegen en nie zomaar bijkappen.
Al doende leert men zeker.

Jimmeh
24 april 2016, 09:49
In je handboek staat normaal een hoeveelheid met en zonder filterwisseling (daar zit ook een deel olie). Normaal moet die hoeveelheid toch juist zijn hoor.

Al doende leert men, volgende keer zal het wel wat beter gaan ^^

E-riko
24 april 2016, 10:00
het resultaat van mijn amateuristisch gesukkel

http://s31.postimg.org/9cmvb347v/olie.jpg

got that shit all over te place

E-riko
24 april 2016, 10:03
In je handboek staat normaal een hoeveelheid met en zonder filterwisseling (daar zit ook een deel olie). Normaal moet die hoeveelheid toch juist zijn hoor.

Al doende leert men, volgende keer zal het wel wat beter gaan ^^

jep jep, zoals gezegd, gedaan volgens de theorie = volgens handboek ;)
3.8 liter moet er in zonder oliefilter
3.9 liter moet er in met oliefilter

had een 4 liter fles, 200ml afgemeten en in een ander bekertje gegoten, dus blijft nog 3.8 liter over en die er dan in gekapt....resultaat, nog teveel.
(na opstarten, laten draaien, laten afkoelen en blablabla, niveau bleef te hoog)

Heb het wss nog veel langer moeten laten leeglopen dan die 2u - 2u30.

Gow lesje geleerd alvast, beter te weinig in doen zodage derna nog beetje bij beetje kunt bijvullen tot op het juiste niveau.

Caracalla
24 april 2016, 10:58
Gewoon zo lang niet laten leeglopen en gebruik maken van het kijkglas.

Je kapt er 3,4-3,5 liter in. Laat hem ff warmdraaien. Laat het 5 min bezinken, dan doe je de rest erin.

E-riko
24 april 2016, 11:37
Gewoon zo lang niet laten leeglopen en gebruik maken van het kijkglas.

Je kapt er 3,4-3,5 liter in. Laat hem ff warmdraaien. Laat het 5 min bezinken, dan doe je de rest erin.

jep, lijkt mij eigenlijk de enige manier om het deftig te doen :)

heb gebeld trouwens, hadden enkel de 5100, zal wel geduld uitoefenen tot morgen

GS|Demogorgon
24 april 2016, 20:08
2 uur laten leeglopen?? :D
Hot damn, geen enkele mechanieker die zich daar mee gaat bezig houden denk ik.
Ik laat hem gewoon leeglopen tot hij begint te druppen ipv te lopen, dat beetje rest olie gaat het niet maken hoor.

desolation
24 april 2016, 20:42
idd, is sowieso compleet nutteloos want er blijft altijd nog olie in uw carter staan

E-riko
24 april 2016, 21:06
ook goe om weten :)