PDA

Volledige versie bekijken : Trouwringen

Tammiej
6 april 2016, 10:56
Ik ga trouwen binnenkort en ik vroeg mij af waar jullie de trouwringen gehaald hebben?
Hoeveel budget hebben jullie daaraan gespendeerd?

StanTem
6 april 2016, 11:15
Wij zijn enkele juweliers in de buurt afgegaan.
We hadden op voorhand een budget opgesteld van maximum 1000 euro voor de 2 ringen. We ringen naar buiten met elk een ring van 900 euro.

Tonerider
6 april 2016, 11:23
Hangt er toch gewoon van af hoe rijk je bent?
Als je niks hebt, ga je je toch niet in schulden steken voor een trouwring?

Shrimpy
6 april 2016, 11:25
2 euro voor 2 sleutelringen.

Het gaat em om de symboliek, toch?

Tha_nOn
6 april 2016, 11:28
kheb die online gekocht (etsy) :unsure:
die van hem is van titanium en was maar iets van een 180 denk ik? Die van mij zal tegen de 800 gelegen hebben als ik me niet vergis

Hina
6 april 2016, 11:32
Nog eens proficiat Tammiej!

Niet te ver zoeken, ringen van zo'n kauwgombak is ook goed zeker?

Tammiej
6 april 2016, 11:34
Haha thanks Hina :p

Ik wil gewoon geen +1000 euro geven, dat vind ik erg veel geld. Maar vind het wel belangrijk dat ik wel wat kwaliteit heb.
Online zijn ook veel ringen te vinden maar ben een beetje bang om dit effectief te overwegen. Vroeg mij ook af of mensen daarmee ervaringen hebben

Shrimpy
6 april 2016, 11:47
kheb die online gekocht (etsy) :unsure:
die van hem is van titanium en was maar iets van een 180 denk ik? Die van mij zal tegen de 800 gelegen hebben als ik me niet vergis

Etsy is wel een website die ik aanraad. Pareltjes tegengekomen al.

Letterlijk en figuurlijk :)

Tha_nOn
6 april 2016, 12:02
en veel mensen werken ook op vraag, dus kunt ge kiezen wat ge wilt. Dat was de grootste reden voor mij want ik wou dat mijne trouwring bij mijne verlovingsring paste. Dat komt dan neer op 'simpele' dingen gelijk zetting enzo maar ik vond toch niet wat ik wou bij juweliers dusja.

Alleen zien dat ge uwe maat goed kiest eh :p, achteraf gezien had die een tikske groter mogen zijn maar goed

whoopie
6 april 2016, 16:52
Wij zijn geweest bij fede di oro in izegem.
Die doen bijna niets anders dan trouwringen.

Schappelijk in prijs, en veel keuze.

Tefal
6 april 2016, 17:01
Blijkbaar is de minimumkostprijs volgens de etiquette 2 maandlonen.
(een ex van mij eiste een van 3 brutomaandlonen...., daarom ook ex)

Waelvis
6 april 2016, 17:12
Holy crap.. Van weggesmeten geld gesproken..

Ons trouwringen hebben samen 150€ gekost. (Zilveren)

Meer dan genoeg imo.

Edit: gewoon bij de lokale juwelier gekocht.

mazonemayu
6 april 2016, 17:18
2 euro voor 2 sleutelringen.

Het gaat em om de symboliek, toch?

:niceone: dees zo hard

whoopie
6 april 2016, 17:48

Ge geeft toch gewoon een bedrag waarbij ge u allebei goed voelt.

Tammiej
7 april 2016, 09:04
En die ringen van Etsy. Is dat dan betrouwbaar qua kwaliteit dat gegeven wordt?

nokeyboard
7 april 2016, 09:14
Zo'n ring ziet er na 20jaar niet meer als nieuw uit nee.

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

mazonemayu
7 april 2016, 09:25

boah...tegenwoordig zijn de mensen toch na 15 jaar uiteen

Polle32
7 april 2016, 09:30
Wij hebben twee ringen laten maken in wit goud met hamerslageffect (en drie diamantjes in die van mijn vrouw) door Gerda de Vrij in Antwerpen. Budget weet ik niet meer zo goed, zal ergens rond de 1000 euro geweest zijn...
Na een week was ik die van mij al kwijt in de pmd-zak, heb hem dan maar een beetje laten verkleinen :).

Tha_nOn
7 april 2016, 10:03

gelijk elke ring dat ge dagelijks draagt

Zolang ge niet bij iemand koopt die mss maar 1 ring in de aanbieding heeft en weinig of geen goeie reviews. Meeste mensen die ringen verkopen zijn mensen die dat dus zelf maken en dat duidelijk als fulltime job doen. Das gelijk hier naar ne goudsmid gaan eh. Ge kunt alleen niet midway gaan passen (of na de proef) om te zien of het goed is. Maar meestal kunt ge bij ne custom bv. wel een voorbeeld rendering krijgen of tussentijdse foto's.

Qua kwaliteit is het waar ge zelf voor kiest. Er staat daar normaal wel duidelijk bij welk materiaal er gebruikt wordt, mijne witgouden ring is zo 'maar' 14k, iets wat juweliers hier altijd een ramp lijken te vinden maar /care.
Bij mijne man zijne ring was er een blauw lijntje op dat wel vervaagd is maar dat ligt wss aan het dragen bij gebruik van bep. producten. (ik had het hem nochans gezegd maar ja :v)

Pokem0ng
9 april 2016, 18:54
gelijk elke ring dat ge dagelijks draagt

Zolang ge niet bij iemand koopt die mss maar 1 ring in de aanbieding heeft en weinig of geen goeie reviews. Meeste mensen die ringen verkopen zijn mensen die dat dus zelf maken en dat duidelijk als fulltime job doen. Das gelijk hier naar ne goudsmid gaan eh. Ge kunt alleen niet midway gaan passen (of na de proef) om te zien of het goed is. Maar meestal kunt ge bij ne custom bv. wel een voorbeeld rendering krijgen of tussentijdse foto's.

Qua kwaliteit is het waar ge zelf voor kiest. Er staat daar normaal wel duidelijk bij welk materiaal er gebruikt wordt, mijne witgouden ring is zo 'maar' 14k, iets wat juweliers hier altijd een ramp lijken te vinden maar /care.
Bij mijne man zijne ring was er een blauw lijntje op dat wel vervaagd is maar dat ligt wss aan het dragen bij gebruik van bep. producten. (ik had het hem nochans gezegd maar ja :v)

Ge zult wel zien dat de meeste

Lol.

14k>18k in zowat alles. 14k is harder, krast minder, slijt minder, 14k is ook 58.5% goud wat meer dan genoeg is om geen last te hebben van patina/verkleuring.

14k goud is voor praktische mensen. 18k is voor snobs.

Caracalla
9 april 2016, 19:15
De mijne komt vanop elnora.be

M'n vrouw draagt haar verlovingsring verder als trouwring. Daar hebben we de datum in laten graveren.
Voor haar werkt mag ze eigenlijk al geen ring dragen dusja...

koekske007
12 april 2016, 20:39
Wij hebben onze trouwringen gewoon laten maken bij een juwelier/goudsmid.
Eerst samen met hem op papier getekend hoe ze eruit moesten zien en dan hem het werk laten doen.
Was ook in Izegem maar niet Fede Di Oro.
Het goud kwam trouwens uit goud van de trouwring van mijn overleden grootvader en een kettinkje van mijn vrouw. Dit kan je perfect recupereren en geeft je ringen zelfs iets symbolisch.
Dus misschien op zoek gaan naar voorwerpen van goud die je niet meer gebruikt? Oorringen, kettinkjes, enz.
Geel of wit goud maakt niet uit, ze moeten dat bij het smelten toch sowieso eerst opnieuw naar geel goud terugbrengen om dan eventueel opnieuw een kleurtoets aan te geven...

Kostprijs is afhankelijk van het materiaal, prijs van de goudkoers, wel of geen diamanten, uren van de goudsmid...
Zeer variabel dus, maar kies gewoon iets waar je beiden achter staat...