PDA

Volledige versie bekijken : pakjes bestellen - hoe ontvangen?

Djenner
1 april 2016, 00:09
Ik bestel graag pakjes via het internet en sommige diensten zoals bol.com leveren bij een afhaalpunt in de buurt. Zoiets vind ik prima, maar wanneer ik ( zeker in het buitenland) op andere plaatsen bestel, merk ik vaak dat een pakje gewoon in de gang staat en iedereen ermee kan gaan lopen. Bestaat er iets zoals dingen laten aankomen op een afhaalpunt ook al biedt het bedrijf dat zelf niet aan? Ik haat het om te wachten op een bestelling, wetende dat ze tussen dit en dit uur komen en dan niets durven doen uit angst dat je de bel niet zou horen.

paradijsappel
1 april 2016, 00:29
Op je werk laten toekomen is geen mogelijkheid?

Heb je soms last van buren met losse handjes? Anders zou ik het zo laten hoor, als je pakketten toch niet verdwijnen.

Epyon
1 april 2016, 00:36
Idd gewoon op uw werk laten toekomen - toch als je een bureaujob hebt lukt dat :p .

ikbenben
1 april 2016, 00:52
Bol.com levert ook op een kiala punt.

Mulan
1 april 2016, 07:55
Geen idee of het voor jou een mogelijkheid is, maar als ik twijfel, laat ik het bij mijn gepensioneerde ouders aankomen. Die zijn veel vaker thuis dan mij ;)
Als je 1 van je buren meer vertrouwt kan je altijd een briefje hangen om leveringen op huisnummer X achter te laten.

Mulan
1 april 2016, 07:56
Op het werk laten leveren zou ik persoonlijk niet doen, ik heb alvast nog nooit een werkgever gehad die daar niet lastig over zou doen... :s

Xcessive-
1 april 2016, 09:01
Op het werk laten leveren zou ik persoonlijk niet doen, ik heb alvast nog nooit een werkgever gehad die daar niet lastig over zou doen... :s

Er zijn veel bedrijven waar het wel normaal is. Zal er maar vanaf hangen wat voor bedrijven het zijn.

En als je pakketjes altijd gewoon in de gang staan zou ik een klacht sturen naar bPost. Je kan ook een postbus huren maar dat kost dan weer geld en soms is het niet mogelijk om te laten leveren in een postbus.

Djenner
1 april 2016, 15:20
Er zijn veel bedrijven waar het wel normaal is. Zal er maar vanaf hangen wat voor bedrijven het zijn.

En als je pakketjes altijd gewoon in de gang staan zou ik een klacht sturen naar bPost. Je kan ook een postbus huren maar dat kost dan weer geld en soms is het niet mogelijk om te laten leveren in een postbus.

Is op vele werken verboden tegenwoordig. Soms kan zo'n internationaal pakje wel een tracking nr hebben ( wat duurder, maar je bent zeker), maar bij bv. amazon stond het altijd al in de gang.

Xcessive-
1 april 2016, 15:24
Is op vele werken verboden tegenwoordig. Soms kan zo'n internationaal pakje wel een tracking nr hebben ( wat duurder, maar je bent zeker), maar bij bv. amazon stond het altijd al in de gang.

Amazon pakketjes is ook met een nummer hoor. Het is echt niet de bedoeling dat ze uw pakketjes zomaar achter laten, normaal moet je dit dan afhalen in een post punt.

Djenner
1 april 2016, 18:01
Amazon pakketjes is ook met een nummer hoor. Het is echt niet de bedoeling dat ze uw pakketjes zomaar achter laten, normaal moet je dit dan afhalen in een post punt.

Bij mij had een buur het afgetekend en dan in de gang aan de deur gezet ( heb zo'n ingang langs het balkon waar intussen pakken mensen passeren)

XA4
3 april 2016, 00:56
Ik denk meteen aan een pakjesautomaat.
Pakjesautomaat | bpost (http://www.bpost.be/site/nl/residential/parcels/pickup/bpack247.html)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Stampertje
4 april 2016, 09:09
Wij hebben zo een brievenbus waarin ze redelijke grote pakjes kunnen droppen. Maar omdat er zo goed als altijd moest afgetekend worden zijn we terug gevallen op kiala of leveren op mijn werk.

Sooth Awful
4 april 2016, 10:32
Ik had zo'n facteur die alles voor mij aan de buren afgaf/in de gang liet staan. Soms ging dat wel over belangrijke zaken en dan vind ik niet dat dat zo rondgeslingerd moet worden en mag afgegeven worden aan vreemden. Zelfs pakketjes die afgetekend moesten worden op naam gaf die flodder zo af. -.-
Ik heb eens serieus van m'n oren gaan geven in het postkantoor en sindsdien gebeurt dat niet meer. Misschien hebben ze die facteur ontslagen of let hij er nu wel op.

Als ik 100% zeker weet dat ik niet thuis ben dan laat ik het soms ook afleveren op zo'n postpunt (gazettenwinkel, etc).

Etersil
4 april 2016, 11:24
Als er familie in de buurt woont, laat het daar leveren.
Of bij je gepensioneerde grootouders (als die nog leven).
Of een buur die je kan vertrouwen.

Op het werk zou ik niet doen. Zoiets vind ik persoonlijk niet gepast.
Met privé zaken bezig zijn, op u werk. Welke werkgever gaat daar tevreden mee zijn?

Destel
4 april 2016, 12:25
Tot nu toe maakt mijn werkgever daar geen probleem van, maar er worden ook veel pakketjes geleverd voor het werk zelf. Hangt uiteindelijk af van de cultuur van uw bedrijf hé. Als je in een gezellige productieve sfeer zit waar je niet moet uitprikken voor elke koffie/rook/luchtjescheppen-pauze, dan kan je zoiets waarschijnlijk wel doen.

Ivm die leveringen, als je pakketje verdwijnt door nalatigheid van de postbode, ontbreekt jouw handtekening. Het is geen prettige ervaring, maar je bij de grotere (web)winkels doen ze meteen een nieuwe levering ook al is nog niet duidelijk waar dat vorige pakketje is gebleven. Je handtekening ontbreekt dus jij hoeft niet te bewijzen of voor te leggen. Het postbedrijf moet jouw levering kunnen bewijzen tegenover de webwinkel voordat je geen recht hebt op een nieuw pakketje. (2dehands valt hier niet onder natuurlijk)

Achterlaten in gangen zal vooral voor appartementsblokken zijn, en dan kan je natuurlijk gemakkelijk een briefje hangen aan de brievenbus ivm wat te doen mocht je niet aanwezig zijn (vb. terug meenemen en later opnieuw aanbieden, laten afhalen, bij buur x achterlaten, ...). Bij inbraakgevoelige woningen is dit uiteraard uit den boze.

RaZoR be
5 april 2016, 15:17
bij ons komt hier wel iedere dag iets aan van een werknemer... nergens geen problemen mee. we zijn ook met niet zoveel.

Wat is trouwens het probleem aan laten leveren op het werk? de firma dropt het pakketje, je legt het langs je bureau neer en pakt het mee als je naar huis gaat?