PDA

Volledige versie bekijken : Inlopen lederen schoenen

Herman De Croo
15 maart 2016, 10:25
Hoe lang is het "normaal" om lederen schoenen te moeten inlopen? heb nu al een zestal dagen mijn nieuwe boots ingelopen, in theorie passen ze perfect, maar na een tijdje dragen knelt mijn hiel toch wel hard.
https://i.imgur.com/w2ssfZg.png

sneax
15 maart 2016, 11:13
Als het na een tijdje knellen passen ze (helemaal) niet perfect. De schoen zelf zal zich, indien kwaliteit, maar matig en traag aanpassen aan je voet.

SlashDotDash
15 maart 2016, 11:31
Hetzelfde paar schoenen 6 dagen na elkaar aandoen lijkt me ook niet ideaal. Ik geef die van mij na dragen minimum 3 dagen rust en vermijd zoveel mogelijk ze meer dan 2 dagen na elkaar aan te doen.

Ik heb een paar waar het ongeveer 2-3 maanden heeft geduurd voor ze comfortabel zaten.

Herman De Croo
15 maart 2016, 11:37
klopt, maar ik heb ze geen 6 dagen na een gedragen

SlashDotDash
15 maart 2016, 11:44
In dat geval, geef het wat tijd. Ik draag nieuwe schoenen de eerste maand max 1/2 keer per week, en enkel op kantoor op dagen dat ik niet buitenkom of veel moet stappen...

kakature
15 maart 2016, 12:07
Duurt wel wat langer dan 6 dagen inderdaad! Geef het nog wat tijd en vergeet niet zeker een dag te laten rusten als je ze gedragen hebt + gebruik (houten) schoenspanners.

Shrimpy
15 maart 2016, 13:12
Je kan ze ook op de leest laten zetten, zodat ze een beetje ruimer zitten en zodanig beter te dragen vallen.

GETHEZ
15 maart 2016, 22:17
ik had zo eens leren schoenen gekocht en telkens als ik daarmee snel begon te stappen kreeg ik instant krampen in mijn enkels... zeer vreemd...

nu niet echt ni meer...heb ze wel al lang nu...

Herman De Croo
25 maart 2016, 20:29
het was even wennen, maar ondertussen zitten die lederen laarsjes al veel beter

Herman De Croo
4 juni 2016, 23:07
Je kan ze ook op de leest laten zetten, zodat ze een beetje ruimer zitten en zodanig beter te dragen vallen.
Klopt het dat je schoenen bij een schoenmaker een beetje kan oprekken? Dat dit enkele dagen duurt en ze dat stukje voor stukje een klein beetje uitrekken?

rsc
4 juni 2016, 23:14
Niemand die vermeldde dat draagcomfort en inlooptijd voor een groot stuk van het merk afhangt? Vreemd.

cma
4 juni 2016, 23:17
Even het topic kapen maar waar kan je online veel (alledaagse) vrije-tijds lederen schoenen vinden? Zalando vind ik niet echt mijn goesting.

rsc
4 juni 2016, 23:34
Even het topic kapen maar waar kan je online veel (alledaagse) vrije-tijds lederen schoenen vinden? Zalando vind ik niet echt mijn goesting.

de Bijenkorf | Ontdek onze collectie topmerken (http://www.debijenkorf.be/)

HUSKE
29 juni 2016, 11:33
Inlopen duurt bij mij altijd een eeuwigheid, maar ik loop in kantoor ook op mijn sokken rond :p

Shrimpy
29 juni 2016, 12:12
Klopt het dat je schoenen bij een schoenmaker een beetje kan oprekken? Dat dit enkele dagen duurt en ze dat stukje voor stukje een klein beetje uitrekken?

Beetje laat maar.

Nee, die worden op de leest gezet, worden uitgerokken, en die laten we een dag staan in dezelfde positie.

zarathustra
29 juni 2016, 12:23
Hetzelfde paar schoenen 6 dagen na elkaar aandoen lijkt me ook niet ideaal. Ik geef die van mij na dragen minimum 3 dagen rust en vermijd zoveel mogelijk ze meer dan 2 dagen na elkaar aan te doen.

Ik heb een paar waar het ongeveer 2-3 maanden heeft geduurd voor ze comfortabel zaten.

Woops, ik heb maar 1 paar schoenen :unsure:

Herman De Croo
30 juni 2016, 18:48
Beetje laat maar.

Nee, die worden op de leest gezet, worden uitgerokken, en die laten we een dag staan in dezelfde positie.

Wat is dan anders dan wat ik postte?

Shrimpy
30 juni 2016, 19:33
Wat is dan anders dan wat ik postte?

Ik dacht dat je bedoelde dat die bleven groter worden naar venant van tijd :)

Herman De Croo
30 juni 2016, 20:00
Ah nee, dubbelzinnig geformuleerd misschien van mij

SlashDotDash
30 juni 2016, 21:38
Woops, ik heb maar 1 paar schoenen :unsure:

Niets mis mee, maar zo verslijten ze wel sneller :) Vroeger had ik ook één paar dat ik vrijwel continu droeg maar schoenen zien daar wel van af.

Ik denk dat het kosten-effectiever is om af te wisselen. Nu heb ik toch zo'n 8 paar schoenen in rotatie, vrijetijdsschoeisel niet meegerekend... Maakt het ook wat makkelijker om af te stemmen op een seizoen, gelegenheid of specifieke outfit :)

Sent from my iPad using Tapatalk

Herman De Croo
1 juli 2016, 22:11
8 paar zonder vrijetijdsschoenen vind ik wel veel :o

Shrimpy
2 juli 2016, 00:45
Voor ne vent toch, ja.

SlashDotDash
2 juli 2016, 13:45
Mja, ik zou het met minder ook kunnen doen :)
Voor het werk varieert mijn kledingstijl tussen business en casual, en dan is het ook handig dat je je schoeisel daar kan op aanpassen. En dan heb ik ook nog schoenen die enkel voor de zomer, of enkel voor de winter zijn :D

Etersil
2 juli 2016, 13:50
Waar kan je eigenlijk 'goedkope' goede lederen schoenen kopen?
Ik kocht mijn schoenen altijd bij een zelfstandige winkel, maar goed, gedaan met dit.

Brantano zou, naar wat ik hoor, enkel niet-lederen schoenen verkopen enkel maar uit kunststof.
Dus snel zweetschoenen.

Herman De Croo
2 juli 2016, 14:36
Goed leder bestaat niet goedkoop.

Krikke
3 juli 2016, 03:37
Orlando Engelaar koopt u teer geleerde leer.