PDA

Volledige versie bekijken : Outdoor/regenjassen?

Defees
2 maart 2016, 20:50
Hi Guys, en percentueel aanwezige gals,

Ik ga binnekort met 2 kids op dezelfde locatie (ipv crèche en school, enkel school) terug met de fiets naar't werk gaan.

"The North Face" is sowieso een goeie jas, maar > 250 euro voor 1 jas betalen... is wel wat veel van het goeie.

Welke merken of (online)-winkels zijn aan te raden voor jassen "all season" (zomer is offcourse zonder echte jas)

Ik neig naar gewoon een duurdere Decathlon jas, maar misschien zijn er betere modellen?

(1m95, dus liefst lang genoeg :)

Allez, you catch my dreft, euh drift.

Mavusandy
2 maart 2016, 20:56
Ik heb een Penfield jas, vree content van en ik heb altijd koud normaal. Mijn broer is er 1,97 en heeft een Jack Wolfskin. Die van mij heb ik op asos.com gekocht met korting.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Defees
2 maart 2016, 20:59
komt die Asos.com snel aan?

Tonerider
2 maart 2016, 21:04
Jack Wolfskin is idd een goed merk

Sooth Awful
3 maart 2016, 23:20
Ik heb veel jassen, maar die van Ayacucho zijn echt wel de beste all-season (regenjassen) die warm zijn in de winter en toch niet té warm voor in de lente en herfst.
Ik kan mij de prijs niet meer herinneren, maar de prijs valt reuze mee voor de kwaliteit die je krijgt.

MisterV
8 maart 2016, 08:50
Ik heb eentje van Odlo, fiets er 50 km / dag mee. Perfect water- en winddicht, buitenkant droogt ook rap.

eS
16 maart 2016, 23:38
Je kunt ook kiezen voor een extra regenpak (broek + jas) die je over je gewone kleren en jas aantrekt. Op die manier heb je een aparte extra laag (ook over je benen) en kun je qua kwaliteit iets goedkoper gaan, omdat je gewone jas eventuele doorsijpeling ook nog tegenhoudt. Ook is zo'n pak heel dun, waardoor het in no time terug droog is (in tegenstelling tot sommige regenjassen met allerlei extra lagen en membranen).

Faun
16 maart 2016, 23:47
Hi Guys, en percentueel aanwezige gals,

Ik ga binnekort met 2 kids op dezelfde locatie (ipv crèche en school, enkel school) terug met de fiets naar't werk gaan.

"The North Face" is sowieso een goeie jas, maar > 250 euro voor 1 jas betalen... is wel wat veel van het goeie.

Welke merken of (online)-winkels zijn aan te raden voor jassen "all season" (zomer is offcourse zonder echte jas)

Ik neig naar gewoon een duurdere Decathlon jas, maar misschien zijn er betere modellen?

(1m95, dus liefst lang genoeg :)

Allez, you catch my dreft, euh drift.

Sprayway is ook erg goed, en iets minder duur dan North Face.

Kies zeker een technische jas met gore-tex. Daar zweet je zeer weinig in en ze zijn na 20 minuten terug droog.

Wyffels
19 maart 2016, 18:16
Een jas van The North Face hoeft niet altijd >250 te gaan hoor. Voor 150€ kan je al een goeie The North face regenjas vinden.

Je moet wel een onderscheid maken tussen regenjas en waterdichte jas. Want voor mij is een regenjas een dunne waterdichte laag, zonder voering.
Sprayway is ook erg goed en kwalitatief. Persoonlijk heb ik een hekel aan alles wat Jack Wolfskin is. Dit is een merk die hun doelgroep vooral heeft verlegd naar een publiek die vooral modern en sportief wil ogen. Maar technisch gezien heb ik mijn twijfels. Vooral prijs kwaliteit schieten ze voor mij tekort.

Voor de winter heb ik een Millet jas. Deze zijn voor mij persoonlijk de meest aangename, warme, waterdichte jassen! Passen perfect, en als ik de binnenjas uithaal kan ik hiermee van november tot april buitenkomen zonder te koud/warm te hebben.