PDA

Volledige versie bekijken : Termieten nieuwbouw

ZlM
27 februari 2016, 22:23
Hallo,

Sinds mei vorig jaar zijn we verhuist naar een nieuwbouw. Nu hebben we rond de bak van het toilet kleine beestjes gevonden, die lijken op termieten.
Normaal zou hout toch behandeld moeten zijn hiervoor? Zeker bij nieuwbouw?

We kunnen laten expert komen, maar is dit eigenlijk op onze rekening? Of op de rekening van de bouwfirma? We zitten enkele maanden voor de definitieve oplevering.

Het lijkt me gewoon vreemd dat we hier zoveel geld gaan voor moeten betalen, het is toch niet bedoeling om nieuwbouw te kopen en direct dergelijke kosten te hebben.

http://i67.tinypic.com/2i7ofw6.jpg

[deleted]
28 februari 2016, 14:11
[deleted]

ZlM
29 februari 2016, 06:58
Oplevering weigeren.

Ik weet ook wel niet zeker welke beestjes het zijn. Ze zitten rond mdf plaat rond toilet, niet het meest aangename 'hout.

Cycloon
29 februari 2016, 08:58
Dat zijn veel voorkomende zaken in nieuwbouw. Meestal gaat het om zilvervisjes of stofluis. Eigenlijk is dat een gevolg van te goede isolatie. Meestal komen ze voor in de badkamer of het toilet, want ze gedijen vooral waar het vochtig is (licht vochtig is voldoende). Bij warm drukkend weer zijn ze bijvoorbeeld veel meer aanwezig dan op een koude droge winterdag. Maar je krijgt ze onmogelijk weg. Ik ken eigenlijk niemand die ze niet heeft in nieuwbouw (diegene die denken dat ze ze niet hebben, kijken meestal niet goed). Op zich niks om je zorgen over te maken. Het enige wat zou helpen is om echt alle spleetjes te dichten waar mogelijk, want daar houden ze zich op.