PDA

Volledige versie bekijken : Mollen verjagen in de tuin

Toratsuru
25 februari 2016, 15:46
Heeft iemand goede tips of kennen jullie goede producten om mollen mee te verjagen in de tuin, thx!

Polestar
25 februari 2016, 15:56
Benzine, of mazout in die mollenpijp gieten. Een klem kan je ook zetten, maar daar moet je dan wel iets van kennen. Meestal zijn die mollen u te slim af :unsure:.

Waelvis
25 februari 2016, 16:16
Benzine, of mazout in die mollenpijp gieten. Een klem kan je ook zetten, maar daar moet je dan wel iets van kennen. Meestal zijn die mollen u te slim af :unsure:.
Ik heb er toch al veel vast gekregen met zo een klem ze...

Tips:
- niet met uw blote handen vastnemen, altijd handschoenen dragen
- in de gang, net onder die klem leg je een platte steen (anders kunnen ze eronder kruipen)
- liever een klem aan een gang plaatsen, niet aan een molshoop (mollen gebruiken dezelfde molshoop niet telkens opnieuw)
- zet een emmer boven die klem

Maar de beste tip, zet u s'nachts doodstil op een stoel in de tuin met een schop (beter, tweeloop), en vanaf ge de mol ergens ziet wroeten schiet ge in gang)

Edit: mijn grootvader zaliger had zo ooit eens benzine in een paar molshopen gegoten, en het lumineuze idee gehad om da ook aan te steken..

Sindsdien geen mollen meer gehad, maar het gras was ook volledig weg.

Lt. ZweedVoet
25 februari 2016, 16:20
Wij hebben er vroeger ook is 1 gevangen met een klem, wel een triestige affaire. :p

Shrimpy
25 februari 2016, 16:28
Kzou het aan mijne overbuur vragen, maar diene heeft uit colere zene ganse hof uit laten graven. Maar diene had nog wel amper gras tussen de hopen.. :p

Arades
25 februari 2016, 17:01
Ne hond buiten zetten. Buren links en rechts hebben mol op bezoek gehad, gans de tuin onderste boven. 1x heeft hij hier naar boven gegraven en dat was het.

glashelder
25 februari 2016, 17:43
Je hebt idd wel hondenrasen die gefokt zijn voor mollenvangen. Bijvoorbeeld de wetterhoun.

Preske
26 februari 2016, 00:13
Je hebt idd wel hondenrasen die gefokt zijn voor mollenvangen. Bijvoorbeeld de wetterhoun.

Onze poedel was kampioen mollenvanger ^^

De Tuindokter: Zo verdrijf je mollen! Met leuke weetjes over de mol. SeniorenNet - de startpagina voor senioren: de actieve 50-plussers (http://www.seniorennet.be/Magazine/artikel/27/de-tuindokter-zo-verdrijf-je-mollen-met-leuke-weetjes-over-de-mol)

Gebruik een trilstaaf op batterijen
Of de vibrator van uw vrouw :unsure:

Barbarossa
26 februari 2016, 00:31
Maar de beste tip, zet u s'nachts doodstil op een stoel in de tuin met een schop (beter, tweeloop), en vanaf ge de mol ergens ziet wroeten schiet ge in gang)

Dat zegt onze buur ook, ze opwachten. Hij zei dat ze bij zonsopgang dikwijls komen 'duwen' aan hunne hoop. Hij raadde aan om de hoop terug wat in de grond te stampen en de ochtend erna hem op te wachten.
Ondertussen hebben we wel een tiental hopen in de tuin en is het een redelijk slagveld geworden. :D
Hem doden zien we nu niet direct zitten, het is en blijft een (beschermd) dier.

Toratsuru
27 februari 2016, 21:47
Ik heb al vibrators geplaatst. Morgen de hoopjes plat maken. Daar waar ze weer naar boven komen daar ga ik vallen plaatsen

Sethje4
28 februari 2016, 19:46
Gewoon nen betonstrijker erin steken

Clarise
8 maart 2016, 11:24
Ik hoop dat jullie die beesten daarna op de grill gooien.

Shrimpy
8 maart 2016, 15:30
Hmm, Mollebillekes in zoetzuur :lol:

mazonemayu
8 maart 2016, 15:38
Mollenbollen planten, je kan dit kopen bij Aveve

ZoidBerg
9 maart 2016, 15:41
Mosselschelpen begraven :)

Sethje4
10 maart 2016, 10:30
Mosselschelpen begraven :)
Helpt dat? Moeten dat Zeeuwse zijn?

LSDsmurf
10 maart 2016, 14:38
Mollen zijn territoriale dieren, als je er een verdrijft komt er meestal gewoon een andere in de plaats die dan weer zijn eigen gangen begint te graven.

pieterm
13 maart 2016, 19:23
Wat doe je met mollen, muizen en andere beestjes in de tuin? | Velt (http://www.velt.be/vraag-antwoord/siertuinvragen/wat-doe-je-met-mollen-muizen-en-andere-beestjes-de-tuin) ;-)

EvilTwin
14 maart 2016, 13:46
Sommige katten kunnen daar ook mee weg. Onze kat vangt alle mollen die bij ons graven. Maar ja, die komt ook thuis met ratten en wilde konijnen.

Hoffman
14 maart 2016, 18:09
Uitroken!

Mijn grootvader stak vroeger half droog hooi aan die hij in een gazet had gedraaid.
Dan stak hij dat in een vrijgemaakte opening, afdekken met nog enkel een klein openingske voor wat treklucht, en 5 min later zie je rook uit alle andere openingen komen, meestal gevolgd door de mol.
Tenzij zijn gangenstelsel nog ergens uitkomt waar je geen weet van hebt en de rook niet ziet (buren bijvoorbeeld)

BraveHeart
16 maart 2016, 20:56
Zet een tablet in je tuin met een aflevering van wie is de mol ?

Wedden dat ie komt, vangen die handel :D