PDA

Volledige versie bekijken : Organiseer quiz. Goedkope vervanger van afdruksysteem?

zack02
10 februari 2016, 18:36
Ik organiseer binnen enkele weken een quiz voor mijn familie. Het wordt een combinatie van de Pappenheimers en 2 tot de 6de macht. Nu heb ik zelf geen afdruksysteem en de prijs van zo'n buzzersysteem is blijkbaar €1000 of meer. Weet er iemand een goedkope manier om te weten wie er als eerste mag antwoorden? Ik verwacht bij de eerste 2 rondes (zoals de Pappenheimers) 5 groepen van elk 4 personen dus 20 mensen in totaal.

Tefal
10 februari 2016, 18:45
huren? vb. blitsverhuur (http://i03216.wix.com/blitsverhuur)

ik dacht dat je ook een app hiervoor hebt, geen idee of het degelijk werkt. Of je werkt met belletjes...

Preske
10 februari 2016, 19:51

ik dacht dat je ook een app hiervoor hebt, geen idee of het degelijk werkt. Of je werkt met belletjes...

Huren zal de beste optie zijn denk ik.

|nfected
10 februari 2016, 19:59
Of gewoon paar licht schakelaars kopen. Lampjes kopen. Kleurtje geven aan de lamp en dan zien welk kleur van de lamp eerst afgaat. Dat team mag antwoorden. Lampjes naast elkaar steken om rapper te kunnen zien welk 1 het rapst is???

Hangt af hoe professioneel diene quiz moet zijn :p

Sent from my iPhone using Tapatalk

Pompi
10 februari 2016, 22:09
elke groep een fluitje geven :|

Regenneger
10 februari 2016, 22:20
zet in het midden van de zaal ne pot met pollepel. Wie het eerst met de pollepel op de pot slaagt mag antwoorden

Preske
10 februari 2016, 22:48
Of gewoon paar licht schakelaars kopen. Lampjes kopen. Kleurtje geven aan de lamp en dan zien welk kleur van de lamp eerst afgaat. Dat team mag antwoorden. Lampjes naast elkaar steken om rapper te kunnen zien welk 1 het rapst is???

Hangt af hoe professioneel diene quiz moet zijn :p

Sent from my iPhone using Tapatalk

Als er twee mensen quasi tegelijk koppen, moet ge natuurlijk kunnen uitmaken wie eest was

zack02
11 februari 2016, 18:34
zet in het midden van de zaal ne pot met pollepel. Wie het eerst met de pollepel op de pot slaagt mag antwoorden

Ik dacht ook aan zoiets, maar dan zal mijn oma nooit kunnen antwoorden. :)

Ik vind het wel kostelijk. Tis bijna €200 voor die installatie en dan moet ik het nog teruggeven.

Zijn er hier soms doe-het-zelvers die weten hoe je zo'n lampensysteem kan bouwen, maar enkel het lampje die eerst is mag blijven branden. Is dat met een serie of parallelschakeling?

sandervdw
11 februari 2016, 18:43
Sowieso parallel (anders branden ze pas als iedereen duwt). Maar enkel de eerste laten branden gaat niet lukken zonder elektronica.

Preske
11 februari 2016, 18:44
Ik dacht ook aan zoiets, maar dan zal mijn oma nooit kunnen antwoorden. :)

Ik vind het wel kostelijk. Tis bijna €200 voor die installatie en dan moet ik het nog teruggeven.

Zijn er hier soms doe-het-zelvers die weten hoe je zo'n lampensysteem kan bouwen, maar enkel het lampje die eerst is mag blijven branden. Is dat met een serie of parallelschakeling?

Waarschijnlijk wel. Geen idee waar je dat het beste kunt vragen. Misschien kun je je titel nog aanpassen en de vraag aanpassen zodat meer mensen het zien?

Japser
11 februari 2016, 18:45
Tenzij ge iets zoals een arduino koopt zie ik ni echt een oplossing ...

sandervdw
11 februari 2016, 19:01
Eventueel zie ik nog een mogelijkheid waarbij ge een circuit in serie schakelt en dan normaal gesloten schakelaars neemt. Dan kan je zo maken dat het licht uitgaat tot aan degene die geduwd heeft. Dan moet je wel nog een manier vinden om de anderen hun schakelaars te "deactiveren" wanneer iemand duwt.

bamstar
11 februari 2016, 19:22
Neen Sander,dit zal niet gaan.
Je zult moeten met 3 impulsrelais werken met centrale uit functie en 2nc &1no contact.

In de aard van (heb gn zin om schema te tekenen)
Circuits Online - Forum - Quiz Schakeling 3-3-1 (http://www.circuitsonline.net/forum/view/58330/1/quiz)

Alles samen met lampen,3relais en 3paddestoel (zoals die op tv) drukknoppen zal da wel vlug 250€ kosten denk ik alles samen.

Er bestaan hier ook apps voor toch?

Recipe4hate
11 februari 2016, 19:26
Ik was aan een heel goedkoop alternatief aan het denken (knutselwerkje), waarbij je per team een draadloze muis (of andere controller) geeft en je programmeert een klein appje dat klik-signalen registreert.
Vervolgens hang je dat aan een projector en klaar is kees :D

zack02
11 februari 2016, 21:04
Ja, keb een app gevonden: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.SAXapp.SAXBuzzer&hl=nl

Tziet er goed uit, dus kgaan da eens proberen.

whacker
12 februari 2016, 11:14
Bij ons is het zo: er worden gevarieerde groepjes gemaakt. (oud en jong vooral gemengd)
Elke groep spreekt een "runner" af. Die moet, als ze willen antwoorden, tot bij de tafel van de jury lopen en daar op een knop duwen (of bal wegshotten of snoepje opeten of glas leegdrinken of ...). Is nog grappig want er worden dan mensen tegengewerkt die willen gaan antwoorden.

pntzi .
12 februari 2016, 15:06
of iedereen gebruikt een soort van stopwatch met rondentijd registratie en dan kunde ook zien wie eerst heeft gedrukt natuurlijk

NoGo
13 februari 2016, 20:17
Koop Buzz :D