PDA

Volledige versie bekijken : Pintjes per vat

blessed
21 januari 2016, 19:25
Ik geef binnenkort een optreden in een lokaal jeugdhuis.
Had graag geweten hoeveel pintjes van 25cl een tapper kan tappen met beperkte ervaring uit een vat van 30 liter.

50 liter zou rond de 160 moeten zijn blijkbaar maar we hebben enkel kleine vatjes bij ons.

Iemand enig idee?

vKompany
21 januari 2016, 19:34
50l is normaal 180 pinten (door een degelijke tapper)
30l is normaal 100 pinten (opnieuw, door een degelijke tapper)

kil911ler
22 januari 2016, 17:02
Dus in't geval van OP zal het nog wat lager liggen :p

Nahrtent
22 januari 2016, 17:44
Bwa, na een twintigtal pinten zijt ge daar toch mee weg? :p

Televisiekaske
22 januari 2016, 18:00
Hangt er gewoon vanaf hoe goed hij seriekes kan tappen.
Als je pint per pint gaat tappen gooi je bij elke pint wat weg (kraan open, dan even laten lopen tot je een mooie straal krijgt), maar als je er 10 (deftig) na elkaar kan tappen bespaar je toch gemakkelijk een pint.
Ikzelf kan er ook maar 5 ze, daarna begin ik serieuze kragen te krijgen.

whacker
22 januari 2016, 18:21
Seriekes lukt wel maar 't probleem is dat in de meeste gezelschappen niet snel genoeg gedronken wordt om dat te kunnen blijven doen. :D

Shrimpy
22 januari 2016, 20:50
Mag ik mee komen tellen hoeveel pinten dat erin zitte? :lol:

sneax
24 januari 2016, 13:24
Hangt er gewoon vanaf hoe goed hij seriekes kan tappen.
Als je pint per pint gaat tappen gooi je bij elke pint wat weg (kraan open, dan even laten lopen tot je een mooie straal krijgt), maar als je er 10 (deftig) na elkaar kan tappen bespaar je toch gemakkelijk een pint.
Ikzelf kan er ook maar 5 ze, daarna begin ik serieuze kragen te krijgen.

Richtlijn is max 8 in één keer, koeling tap moet dan even recupereren.

Tah_b00nz0r
25 januari 2016, 00:30
ik plaats altijd een bekertje onder de tap, daar loopt het eerste straaltje in en ik hou da gewoon bij om daarna wat bij te gieten bij de pintjes die ik net wat te min getapt heb. amper verspilling zo :) op een fuif maakt dat toch ni uit zoals gisteren bij ons het geval :)

-TC-
25 januari 2016, 06:59
ik plaats altijd een bekertje onder de tap, daar loopt het eerste straaltje in en ik hou da gewoon bij om daarna wat bij te gieten bij de pintjes die ik net wat te min getapt heb. amper verspilling zo :) op een fuif maakt dat toch ni uit zoals gisteren bij ons het geval :)

Laat gij efkes weten op welke fuiven gij tapt? Dan weet ik waar weg te blijven.. Gadverdamme man

Pompi
25 januari 2016, 09:17

nog nooit van gehoord, op festival toch al menig vat er doorgehaald zonder ne second de stoppen

(2 vaten systeem, u achterste vat loopt leeg in u voorste dus ge vervangt enkel u achterste en zit gene second zonder bier)

Tah_b00nz0r
25 januari 2016, 09:22
Laat gij efkes weten op welke fuiven gij tapt? Dan weet ik waar weg te blijven.. Gadverdamme man

Der zijn genoeg plaatsen waar dat ze hun pint drekt onder den tap steken als ze hem open trekken :-) das t zelfde principe zeker

Bonaventura
25 januari 2016, 14:40

Richtlijn van? Uw eigen? Inbev? Alken Maes?

:puke::puke:

JPV
25 januari 2016, 14:48
fiscus gaat uit van 180 pinten van 25cl per vat, dacht ik. Dat krijg je er dus zonder problemen uit, zoniet had de fiscus al lang de horeca-verenigingen op z'n dak.

Carrion
25 januari 2016, 14:57

Miljaar, bijtappen en direct beker deronder, zowat alles da ge nooit moogt doen :')

Bonaventura
25 januari 2016, 15:43
Miljaar, bijtappen en direct beker deronder, zowat alles da ge nooit moogt doen :')

Op zich valt dat nog mee, vanaf dat den teut der in steekt moet ik het ni meer hebben, anders wel.

Pompi
26 januari 2016, 08:03
fiscus gaat uit van 180 pinten van 25cl per vat, dacht ik. Dat krijg je er dus zonder problemen uit, zoniet had de fiscus al lang de horeca-verenigingen op z'n dak.

de horeca vereniging is dan ook een groepje ervaren tappers ;)
tappers met beperkte ervaring zoals OP vermelde halen er welicht wel een paar minder uit.. maar of dat zoveel uitmaakt is een andere vraag.