PDA

Volledige versie bekijken : Stand-up comedy

Brick Top
10 januari 2016, 05:13
Hey iedereen,

Ik heb vorige week voor de eerste maal deelgenomen aan een open mic in the joker (Antwerpen). Nu vroeg ik mij af of er in Vlaanderen nog gelijkaardige plaatsen zijn waar ze (op regelmatige basis) open mics organiseren. Google heeft niet meteen iets opgeleverd.

Als er nog mensen zijn die into stand-up comedy zijn, mogen die zich uiteraard ook altijd melden. :p

B.T.

Guazala
10 januari 2016, 07:46
Stuur eens een berichtje aan Dennoman. Die gaat u daar normaal zeker een antwoord op kunnen geven.

Avondland
10 januari 2016, 10:38
Grappig, ik woon recht tegenover The Joker maar moet met scha en schande toegeven dat ik nog niet naar een comedy-avond ben geweest.

Recipe4hate
10 januari 2016, 12:23
En hoe is het gegaan?
Veel stress gehad?

Comedy is altijd zo een delicaat iets... Zeker als beginnende artiest.

Koonut
10 januari 2016, 12:58
Denk dat ge beter facebook afschuimt, zoals Denno al eens had vermeld in het ander stand up topic.
Volg zo ook zelf best wat stand up in vlaanderen en nl en zie zo af en toe wel eens open mic hostings passeren.

Grappig, ik woon recht tegenover The Joker maar moet met scha en schande toegeven dat ik nog niet naar een comedy-avond ben geweest.
Ik rij met veel plezier toch zeker is 1 keer per maand om hunne zondag mee te pikke, moest'k er wonen zou het wekelijks zijn, 5eu altijd wel waard.

XA4
10 januari 2016, 14:38
Ik herinner mij dat er hier nog eens iemand filmpjes heeft gepost van een (eerste?) eigen stand-up comedy optreden. Is al wel enkele jaren geleden.
Geen idee meer wie dat was...

En inderdaad, hoe is het geweest?

Sooth Awful
10 januari 2016, 14:48
Ik rij met veel plezier toch zeker is 1 keer per maand om hunne zondag mee te pikke, moest'k er wonen zou het wekelijks zijn, 5eu altijd wel waard.

Als't gene blok is zit ik daar woensdagavond (donderdagochtend bijna nooit les) toch wel regelmatig. Gewoon alleen is dat echt de max. :p

Ruben666
10 januari 2016, 17:18
Ik herinner mij dat er hier nog eens iemand filmpjes heeft gepost van een (eerste?) eigen stand-up comedy optreden. Is al wel enkele jaren geleden.

->

Stuur eens een berichtje aan Dennoman. Die gaat u daar normaal zeker een antwoord op kunnen geven.

Lt. ZweedVoet
10 januari 2016, 17:31
Wat is dat The Joker, is dat iets waardat amateurs mopkes en de bijbehorende fails uitproberen, of zijn dat onbekende, maar goede comedians?

maw, uitlachen of legit lachen? :p

Koonut
10 januari 2016, 17:57
beide, woensdag ist denk altijd open mic(amateurs) en zondags meestal gevestigde namen zoals geubels en recent ook agnew weer terug, af en toe ook internationaal talent, best een de site checken
Cafe The Joker (http://www.cafethejoker.be/)

Guazala
10 januari 2016, 18:29
Den Joker is altijd wel tof. Best wel goeie comedy, leuke improavonden. Al heel wat tijd daar doorgebracht.

SithCloud
10 januari 2016, 19:51
in leuven is er in de muntstraat de bar code (barcode?) waar dat ook wel eens gebeurt

Brick Top
11 januari 2016, 15:07

Heb 'm via het forum pm gestuurd maar geen antwoord gehad. Lijkt me ook niet echt meer actief te zijn hier. Ik probeer het via facebook!

En hoe is het gegaan?
Veel stress gehad?

Comedy is altijd zo een delicaat iets... Zeker als beginnende artiest.

En inderdaad, hoe is het geweest?

Ik was waanzinnig zenuwachtig. Gelukkig kreeg ik met mijn openingsmop al meteen iedereen aan het lachen (zelfs een klein applaus :p) dus dat brak het ijs wel. Daarna bleef het behoorlijk goed gaan. Naar het einde wou ik er 'vanaf' zijn (het was zo goed gegaan - ik wou het niet meer verneuken) waardoor ik wat te snel begon te gaan en daardoor de mensen de tijd niet meer gaf om de moppen 'in zich op te nemen', laat staan te lachen.

Uiteindelijk wel heel content van mijn eerste keer. Moet nog serieus werken aan mijn podium présence en ook een eigen smoel creëren maarjah... Dat is een kwestie van oefenen zeker? Ik denk wel dat ik een tikkeltje talent heb maar of ik voldoende talent heb om er een 'stabiele' hobby van te maken, dunno. Ik vond het al wel heel leuk en dat is het belangrijkste.

Had enkel twee kameraden/collega's meegenomen die enorm into comedy zijn en had hen ook gevraagd om eerlijk/kritisch te zijn. Die vonden het allebei ook heel goed voor een eerste keer. MC zei ook dat het behoorlijk goed was voor een debutant.

Smaakt dus wel naar meer.

Wat is dat The Joker, is dat iets waardat amateurs mopkes en de bijbehorende fails uitproberen, of zijn dat onbekende, maar goede comedians?

maw, uitlachen of legit lachen? :p

Wat de open mics betreft, varieert het daar van heel goed tot huilen met de pet op. Bij sommige debutanten heb ik het gevoel dat die daar staan omdat ze een weddenschap hebben verloren terwijl je aan anderen dan weer merkt dat die dat echt wel serieus pakken.

in leuven is er in de muntstraat de bar code (barcode?) waar dat ook wel eens gebeurt

Aight, ik ga het in het oog houden. Ik had mij laten vertellen dat er in Gent ook een comedy café was maar daar vind ik niet meteen iets van terug... Iemand? The Joker kan toch niet het enige comedy café van Vlaanderen zijn?

whacker
11 januari 2016, 16:50
Wat de open mics betreft, varieert het daar van heel goed tot huilen met de pet op. Bij sommige debutanten heb ik het gevoel dat die daar staan omdat ze een weddenschap hebben verloren terwijl je aan anderen dan weer merkt dat die dat echt wel serieus pakken.

Congrats gast. Heb er een paar al fameus zien afgaan. Ja, zelfs professionals (voorprogramma van zeer bekende Engelstalige comedian een paar maand geleden was een enorme ramp).
Het lijkt allemaal simpel maar het is enorm complex om de timing en mimiek goed te krijgen. Dan nog es een interessant en origineel verhaal vinden. Ken er enkelen die het hebben geprobeerd en zo hard gefaald hebben dat ze het hebben opgegeven :)

Brick Top
11 januari 2016, 18:20
Congrats gast. Heb er een paar al fameus zien afgaan. Ja, zelfs professionals (voorprogramma van zeer bekende Engelstalige comedian een paar maand geleden was een enorme ramp).
Het lijkt allemaal simpel maar het is enorm complex om de timing en mimiek goed te krijgen. Dan nog es een interessant en origineel verhaal vinden. Ken er enkelen die het hebben geprobeerd en zo hard gefaald hebben dat ze het hebben opgegeven :)

't Is inderdaad meer dan wat moppen op papier smijten en die dan even komen voorlezen op een podium. Podium présence vormen lijkt mij dan ook één van de moeilijkste aspecten. En een eigen zwoel vormen ook - als je er een beetje bovenuit wilt steken.

Ik zal een seintje geven van zodra ik opnieuw deelneem. Wellicht gaat dit begin februari zijn.

the_fox
11 januari 2016, 21:22
Eerst en vooral, is al nen topic voor: http://www.9lives.be/forum/cultuur-reizen/826246-stand-comedy-cabaret.html

Dan ff beginnen met een overzichtje, hier zijn geregeld optredens:

The Joker - Antwerpen: wo & zo; open-mic, impro & speciale events op woensdag, zondag bekendere namen
Fresh Meat Open Mic in Leuven (Rock Café), Diest (Den Engel) & Mechelen (Bar Minimaal)
Open Mic in Villa Volta - Gent
Roadkill Comedy - Café Central in Leuven (da was vroeger in de Barcode)
Libertus Comedy Night - McDo Leuven
Comedy @ Café De Kroon - Borgerhout
Comedy at the Pub - Tongeren
TC De Mol - Leuven
Den Don - Hallaar

En dan ben ik er waarschijnlijk nog nen hoop aan't vergeten (geen idee of er nog comedy in de living in Heist op den berg gedaan wordt bv).

Verder @Brick Top: ge had chance da het nen extreem slechten open mic was :p Uw opening was zeer goed, maar derna ging het bergaf. En op't einde was het echt niet goed meer. Op zich spijtig dat het niet Bas was maar Jan als MC; Bas had u nog nen hoop goede raad kunnen geven. Maar het was zeker niet slecht voor een debutant ;)
Voor de open mic's: enkel Joker is om de 2 weken, rest is meestal maandelijks. Ik heb er overal open mic bijgezet. Er is altijd de (gesloten) facebook groep waar veel van de open-mics gepost worden (ge kunt altijd nen invite aan Fokke, Bas, De Geens, ... vragen).

Televisiekaske
11 januari 2016, 22:31
Eerst en vooral, is al nen topic voor: http://www.9lives.be/forum/cultuur-reizen/826246-stand-comedy-cabaret.html

The Joker - Antwerpen: wo & zo; open-mic, impro & speciale events op woensdag, zondag bekendere namen
Fresh Meat Open Mic in Leuven (Rock Café), Diest (Den Engel) & Mechelen (Bar Minimaal)
TC De Mol - Leuven
Den Don - Hallaar

En dan ben ik er waarschijnlijk nog nen hoop aan't vergeten (geen idee of er nog comedy in de living in Heist op den berg gedaan wordt bv).

Verder @Brick Top: ge had chance da het nen extreem slechten open mic was :p Uw opening was zeer goed, maar derna ging het bergaf. En op't einde was het echt niet goed meer. Op zich spijtig dat het niet Bas was maar Jan als MC; Bas had u nog nen hoop goede raad kunnen geven. Maar het was zeker niet slecht voor een debutant ;)
Voor de open mic's: enkel Joker is om de 2 weken, rest is meestal maandelijks. Ik heb er overal open mic bijgezet. Er is altijd de (gesloten) facebook groep waar veel van de open-mics gepost worden (ge kunt altijd nen invite aan Fokke, Bas, De Geens, ... vragen).

Sinds het in t Poske is ga ik zien (vorige keer Nigel Williams, nu Lukas Lelie en Wilko Terwijn) en was beide keren zeer goed.
Dat van in het Rockcafé en De Mol wist ik zelfs helemaal niet, dat laatste is nochtans vlakbij m'n thuis.

Maar dat van Libertus, is dit niet enkel voor studenten?

willydrama
13 januari 2016, 00:12
Beetje offtopi; vorige maand wezen kijken in de Kroon naar comedy, dak ging er af bij Jim Speelmans, andere 7 waren maar zozo

Brick Top
13 januari 2016, 21:29

TC De Mol - Leuven
Den Don - Hallaar

Was ook exact mijn gevoel hoor. Ik vond m'n opening zelf ook wel goed maar dat niveau heb ik daarna niet meer gehaald, helaas. Maar bon... Ik was op zich wel tevreden want er is toch al gelachen en dat is precies toch niet zo vanzelfsprekend bij debutanten. :p Maar er is nog veel ruimte voor verbetering uiteraard.

Merci voor die lijst trouwens, ga ze allemaal is een keertje googlen om te kijken waar ik nog zou kunnen deelnemen aan open mics.

Brick Top
3 februari 2016, 15:38
Vanavond doe ik nog is mee aan de open mic in The Joker, geheel op eigen risico. :p Moesten er mensen toevallig in de buurt zijn... Hoe meer feedback, hoe beter! Hendrik Lamaar is de naam!

whoopie
7 februari 2016, 20:15
Sinds het in t Poske is ga ik zien (vorige keer Nigel Williams, nu Lukas Lelie en Wilko Terwijn) en was beide keren zeer goed.
Dat van in het Rockcafé en De Mol wist ik zelfs helemaal niet, dat laatste is nochtans vlakbij m'n thuis.

Maar dat van Libertus, is dit niet enkel voor studenten?
Ook als niet student ben je welkom.
Is iedere eerste dinsdag van de maand.

Ga daar regelmatig, en al jaren geen student meer :p

StanTem
8 februari 2016, 00:33
Vanavond doe ik nog is mee aan de open mic in The Joker, geheel op eigen risico. :p Moesten er mensen toevallig in de buurt zijn... Hoe meer feedback, hoe beter! Hendrik Lamaar is de naam!

En hoe is het gegaan?

Brick Top
8 februari 2016, 17:30
En hoe is het gegaan?

Goed! Zoals iemand hier al zei: de eerste keer was m'n begin wel goed maar daarna ging het wel downhill. Nu heb ik gans m'n 8 minuten hetzelfde niveau aangehouden en dat was behoorlijk denk ik. Toch heel wat lachsalvo's en zelfs een paar keer applaus gekregen. Bass Birker kwam achteraf ook zeggen dat twee van m'n moppen geniaal waren, toch een mooi compliment denk ik. Ik zou blijkbaar wel té grof zijn met momenten. Hij zei dat ik daar in the Joker nog wel mee wegkom maar dat ik met dat soort humor wel ga moeten oppassen in pakweg jeugdhuizen. Daarom ook dat ik voor m'n volgende optreden iéts 'milder' ga schrijven en wat meer situaties ga uitbuiten die ik tijdens mijn werk meemaak (werk bij de Politie). Ook een tip die ik van Bass meekreeg.

Kortom, mijn tweede keer was een opsteker! Het niveau lag van keer wel een hééééééél stuk hoger dus ik ben al blij dat ik nu niet ben moeten debuteren - had slecht geweest voor mijn ego. Nu gewoon blijven spelen, spelen, spelen en we zien wel waar het schip strandt. :)

Normaal gezien doe ik volgende week woensdag opnieuw mee in The Joker (open mic).

Brick Top
15 februari 2016, 11:01
Deze woensdag is het terug van dat. :unsure: