PDA

Volledige versie bekijken : Andere internetfora

Weetikveel
6 januari 2016, 00:01
Beste forummers,

Surfen jullie nog naar andere internetfora? Welke? Neem je er actief deel aan de discussies en lees je maar wat mee?

Ik stel de vraag eigenlijk omdat ik eigenlijk altijd wel graag 'geforumd' heb, ik heb er veel van opgestoken, interessante discussies gehad, tips gekregen over goede films of boeken etc. Ook veel bagger gelezen. En ik wil eens zien of er behalve 9lives nog andere interessante fora bestaan. De fora waar ik vroeger naar surfte zijn één voor één ter ziele gegaan of te sterk gedaald in niveau.

Op dit ogenblik surf ik zelf enkel nog naar 9L.

Shoot!

wiseguy444
6 januari 2016, 00:07
Belgiumdigital forum - Digitale fotografie (http://forum.belgiumdigital.com/)
http://www.944forum.com/
GPS Power Forum: tech support and help desk (http://www.gpspower.net/)
Citroen C5 Club - Voor en door Citroen C5 liefhebbers (http://www.c5club.nl/)
Vooral meelezen in bovenstaande gevallen.

Jepjep
6 januari 2016, 00:34
Nee, 9Lives heeft mijn hart gestolen. En vreemdgaan doe ik niet.

Sovereign
6 januari 2016, 00:38
Vooral Reddit tegenwoordig, alnog deze regelmatig:

Gathering of Tweakers (http://gathering.tweakers.net/)

JuridischForum.be - Indexpagina (http://www.juridischforum.be/forum/)

glashelder
6 januari 2016, 02:10
Het Hondenforum. 'k Lees daar vooral mee, die Nederlanders kunnen dingen zo grappig verwoorden :p Soms fok.nl, als ik mij verveel.

Kelderke
6 januari 2016, 07:49
Ik zat vroeger op dance4mation, partyforum, gekkeschijven, ... Allemaal ter ziele gegaan. Tegenwoordig enkel nog wat op het supportersforum van Eendracht Aalst

Stampertje
6 januari 2016, 08:17
tweakers en 9lives en daar houd het ook op voor mij

Jimz
6 januari 2016, 08:59
9lives [ sinds games.telenet]
Linus tech tips
4gamers

Clarise
6 januari 2016, 09:04
drugsforum.info
ukchemicalresearch.org

Recipe4hate
6 januari 2016, 09:14
gitaarnet

Nariwari
6 januari 2016, 09:25
Nee, 9Lives heeft mijn hart gestolen. En vreemdgaan doe ik niet.

<3

Hier vertoef ik af en toe eens op NeoGAF, omdat ontwikkelaars ook op dat forum zitten en er (redelijk) kwalitatieve discussies mogelijk zijn. (Alhoewel het de laatste paar maanden wel iets minder is.)

kil911ler
6 januari 2016, 10:50
9lives, sinds.. ages ago :p
En voorlopig ook Guild Wars 2 forum + subreddit ervan

Meestal is het altijd 9lives + [forum van huidig spel dat ik het meeste speel op dat moment]

sele
6 januari 2016, 11:03
Ik vooral 9lives(forum)
4gamers frontpage
Tweakers en zeker nu met de ces beurs(frontpage) zelfde voor hardware info.
Als ik echt iets wil weten van gebruikers ervaring dan kijk ik op het forum van Tweakers.
Reddit zegt mij totaal niets om dat ik die zo onoverzichtelijk is voor mij persoonlijk

SteakFriet
6 januari 2016, 12:12
spaargids,autoforum,greatold :D

ikbenben
6 januari 2016, 12:19
autoforum.be

Lt. ZweedVoet
6 januari 2016, 13:28
9lives blijft het beste toch.

Dan:
Tweakers enkel voor het nieuws, en die betweterige comments eronder. [emoji14]

En reddit slorpt ook wel veel tijd op.

-----

Niets unieks dus.

Ohm
6 januari 2016, 14:47
Spaargids. Meelezen.

9lives. Actiefste forum voor mij. Vooral de algemene threads en rpg forum.

Iex.nl. Beleggersforum met redelijk wat traders. Vooral meelezen.

EVE online forum. Meelezen.

Viva.nl. Meelezen. Ja tis voor vrouwen, weet het, maar soms wel interessant kwa discussies...

kay-gell
6 januari 2016, 15:11
Vroeger heel veel op politics.be actief geweest.
Good old days :)

Sovereign
6 januari 2016, 16:17
Vroeger heel veel op politics.be actief geweest.
Good old days :)

Nu is het daar een trollnest met hier en daar nog een interessante post van de moderatie. Posts van leden zelf zijn om van te huilen.

kay-gell
6 januari 2016, 16:30
Nu is het daar een trollnest met hier en daar nog een interessante post van de moderatie. Posts van leden zelf zijn om van te huilen.

Ben er al lang niet meer geweest, mijn actieve periode zal een dikke 4-5 jaar geleden zijn denk ik. :)

Suphafly
10 januari 2016, 11:46
ik heb de indruk dat sinds die hack de activiteit toch wel sterkt gedaald is op dit forum, of ben ik verkeerd?

Shrimpy
10 januari 2016, 11:53
Lang leve het Zwamforum.

Sooth Awful
10 januari 2016, 14:45
stormfront.org
4chan.org

Jaja

MaximumOfBass
10 januari 2016, 16:24
9lives is hoofdforum, hier vertoef ik het meeste van mijn tijd op het internet.
Pinkbike zit ik ook regelmatig op, al is het daar meer frontpage en meelezen op het forum.

GigaPixels
10 januari 2016, 22:04
userbase.be (https://userbase.be/forum/)

Lakigigar
11 januari 2016, 04:27

Ook eens gekeken, rap weer weggegaan, extreemrechts varkennest daar.

Ik ben trouwens actief op

weerwoord.be - lezen vooral
Managers United Forum - Daar zit ik wel graag. Intellectueel forum. Over FM - vooral enkel films/random chitchat/serieuze chitchat
12e man.eu - Klein forumpje over FM ook beetje rondhangen soms
Moviemeter forum - vrij actief.
Pcmfocus forum - trollforum vooral, soms lezen
De facebook gokgroep - redelijk actief
Sporadisch in de cities: skylinegroep / eu/ckgroep
Paradox interactive forums
fok forum - reageer niet veel, als ik me verveel (vooral NWK en films eens kijken, maar het is er te actief voor mij eigenlijk, dus vooral enkel NWK (natuur, weer & klimaat)

Engelstalig maar wel vrij actief

Forum.netweather - vrij actief
Personality forum (recent actief op geworden en lig al direct goed in de community), denk dat ik er ga blijven plakken, lekker gezellig.
Reddit - regelmatig wel eens op dingen die me interesseren (kieskeurigheid)

Voila, dat zijn de meeste. Er zijn er nog wel eens, maar die doe ik heel weinig eerlijk gezegd. Ik ben ook kieskeurig in het kiezen van subforums & threads. Op 9Lives zit ik regelmatig, maar hier heb ik wel nog redelijk wat gebieden waar ik actief ben (AD heel soms, Politiek & Actualiteit: wel vrij regelmatig, Natuur & Wetenschap: regelmatig, Films: regelmatig, Sony playstation ook regelmatig hoewel vroeger wat actiever, maar ik heb terug het voornemen om meer te gamen, dus we zien wel..). Beste forum - nog altijd - van Belgie.

Tonerider
11 januari 2016, 08:27
soms meelezen op belgiumdigital, maar alhoewel de gem. leeftijd daar het dubbel is van hier is er veel kinderachtig gedrag. Maar af en toe leer ik er toch iets bij.
Voor de rest niets actief. Ook hier wat minder actief dan vroeger, vooral door het hogere zwamgehalte in de algemene discussies. Ze mogen gerust weer wat strenger modereren.

Crashtestdummy
11 januari 2016, 19:42
9lives en tweakers, maar op tweakers ist praktisch enkel lezen. hollanders zijn veel te technisch en pietje precies en hebben geen greintje humor, maar hun reviews zijn daardoor wel goed. ze kunnen er hier op 9lives nog wa van leren

Sneakytje
11 januari 2016, 20:06
9lives en vroeger ook fok!

JPV
11 januari 2016, 20:42
vroeger: sport25.be, sport24forum.be, noxa.net
nog: kassiesa.nl (europees voetbalforum, vooral over UEFA rankings)
nog: juridischforum.be

GigaPixels
11 januari 2016, 20:52
nog: juridischforum.be

Niet verbaasd dit te lezen :)

Lakigigar
11 januari 2016, 20:52
Ieder forum heeft trouwens een eigen identiteit, en soms strookt die met je eigen waarden en soms is het ook een fucked up community dat je liever kwijt dan rijk heeft, en in dat geval moet je er niet blijven plakken natuurlijk - hoewel ik soms de fout heb gemaakt. Op andere forum is het niveau dan weer ondermaats of erger ik me enorm aan de gemaakte posten. Zo wordt er op meteo-service altijd veel te ver gekeken, en is er een irritante banner. Ben daar heel zelden actief, maar als ik me echt verveel, of toch iets probeer te zoeken in de kaarten durf ik eens een kijkje nemen, maar ik zou dat beter niet doen.

Heb me trouwens geregistreerd op infoclimat.fr forum. Om mijn Frans te verbeteren in de eerste plaats, en in de tweede plaats: ik woon toch aan de Franse grens, voorspellingen voor Nord pas de Calais zijn vaak meer van toepassing voor mij dan voorspellingen voor Belgie.

rsc
11 januari 2016, 20:56
4gamers. Hun forum mag dan wel zo dood als een pier zijn, maar de voorpagina is van veel beter dan deze voorpagina.

Lakigigar
11 januari 2016, 23:38
4gamers. Hun forum mag dan wel zo dood als een pier zijn, maar de voorpagina is van veel beter dan deze voorpagina.

niemand die u zegt dat je hier moet blijven.

rsc
12 januari 2016, 11:58
niemand die u zegt dat je hier moet blijven.
Bedankt voor mij iets bij te leren; dat wist ik echt nog niet.

Myllan
12 januari 2016, 13:19
maroc.nl community.:(
Ooit geregistreerd maar kreeg er ruzie met een smart ass moderator en toen werd ik eruit geknikkerd, nooit meer opnieuw geregistreerd.:lol:
Momenteel lees ik daar heel af en toe wat maar dat is puur uit nieuwsgierigheid om te zien watskebeurt aan de andere kant van de lijn.

Beachsinger
9 mei 2016, 13:48

Trollnest inderdaad.

Pontifex, de enig overgebleven moderator, is een ramp.

Epyon
9 mei 2016, 19:40
Naast 9Lives enkel 4chan. Daarnaast nog enkele zeer specifieke professionele fora.

Lifen
22 augustus 2016, 01:25
9Lives
4chan
Reddit
zeewaterforum.info
belgianseawater.be
Nano-reefs.com
En dan soms nog eens Reefcentral.com

Googke
22 augustus 2016, 07:57
Fok.nl, 9lives, noxa.net en blauwwit forum, supportersforum van Racing Genk.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9301I met Tapatalk

HelpYouFall
29 augustus 2016, 16:22
insidehoops.com (sommige van de beste trolldiscussies op het net)
sherdog.com (idem, hun bokssubforum is wel heel goed met een aantal mensen die echt wel weten waar ze het over hebben)
realgm.com (als ik serieuzer over bball wil lezen)

Sonny Crockett
10 februari 2017, 16:11
Pontifex, de enig overgebleven moderator, is een ramp.

Dat kan ik alleen maar bevestigen. Ik was er ook ooit actief. Pontifex is wat vooringenomen en gewoon niet consequent.
Ik lees het nog regelmatig en heb laatst gezien dat ze momenteel zelfs geen nieuwe leden meer toelaten.

Dat is jammer, want het was ooit een zeer goed forum. Veel, en vooral zeer goede forummers werden door hem verbannen of zijn zelf weggebleven.

ashuray
11 februari 2017, 07:03
Woweurope :D

Untouchable2015
11 februari 2017, 15:30
reddit

dat gaat over alles op één site, dusja.

willy_wonka
11 februari 2017, 19:37
Zat vroeger op autoforum.be: weggebleven van miserie... Gezeur over diesels en steeds éénzelfde kliekje dat altijd samenspande.

Dan nog Pistonheads en 6speedonline.

En natuurlijk IMDB (nog tot de 20ste, dan ist gedaan).

Juridischforum soms.