PDA

Volledige versie bekijken : Goeie raad gezocht mbt relatievorming

binnenkant
27 december 2015, 18:17
Na dit met bepaalde mensen te bespreken kwamen we niet tot de gewenste antwoorden.
Precies alsof mensen niet kunnen omvatten wat het is wat ik doorsta op dit gebied en
hoe vreselijk naar de ervaring is. Dus, als iemand het wil begrijpen en zeggen hoe ik het moet
aanpakken dan ben ik bereid om te luisteren. Dit is één van de laatste pogingen in die richting
die ik zal ondernemen.

Eerder dit jaar bekeerde ik me tot Christendom, tijdens een spirituele zoektocht die me doorheen 2000 jaar Westerse filosofie
en spiritualiteit heeft gebracht in mijn reizen door natuur en boeken.

Ook romantiek is iets dat me altijd al bezig heeft gehouden, dat idee zo van dat er iets als de ware is.

Één iemand waarvoor je op deze wereld bent. Een vrouw en vice versa ook het geval.

Dit heb ik lange tijd in mijn hart zo aangevoeld dat er één iemand zou zijn die al je littekens kan helen
en je de liefde geven waarvan je voelt dat het je compleet kan maken vanbinnen.

Een paar jaar nu aan een stuk door heb ik niets dan rotervaringen gehad met vrouwen en tijdens moeilijke
momenten in het leven in zeer donkere periodes, in de steek erdoor achtergelaten zou je kunnen zeggen.

En dat terwijl die personen op de hoogte waren van dat ik niet meer kon functioneren om het zo te zeggen.

En dat deed veel pijn en doet je nadenken over de menselijke aard en dat deze onmogelijk van nature goed kan zijn.

En ik ben afgewezen geweest ook, maar één keer maar het voelde alsof de wereld ging vergaan.

Het is meer dan 2 jaar geleden maar het zit nog steeds diep. Die laatste twee jaar heb ik er zoveel over zitten nadenken,
bijna iedere dag, zelfs de straten willen vermijden omdat we er samen ooit doorheen gingen. Gewoon om die herinneringen
niet terug op te roepen.

Ik krijg regelmatig aandacht van vrouwen die positief is maar ik kijk ervan weg. Ik ga geen nader contact aan tenzij het onmogelijk is
op dat moment. Gewoon omdat ik het risico niet wil nemen opnieuw in een delicate positie te komen waar je de kans hebt om gekwetst
te worden. Relaties vorm ik dus niet met als gevolg dat de omgeving vragen gaat stellen.

Ik weet dat je als man met vrouwen het heft zelf wat in handen moet nemen, maar zoveel vrouwen die ik zie tegenwoordig tussen
mijn leeftijdsgenoten die gewoon niet deugen. Of ze hebben terloopse seks in het weekend en snappen zelf niet meer wat het verschil tussen
een hoer en een dame is.

Als ik kijk naar het aanbod tegenwoordig is dat voldoende om een lichte migraine te bezorgen.
Ofwel gaan die deftige types zelf ook weinig uit. Mogelijk.

Verder ben ik zoals ik zei katholiek en dat is mijn verwachting toe naar de andere partij.
Dat ze gelovig is al hoeft ze niet orthodox te zijn op dit gebied zolang ze er maar voor openstaat en ook geleefd heeft
en het belang van maagdelijkheid snapte naar de man toe.

Dat is wat ik altijd al wou en ik weet dat door de technologisering en de moderniteit dat meer jongere mensen zich hebben laten
verleiden tot het wereldse en niet verder kunnen zien dan het materiële maar het eeuwige is daar niet onderhevig aan.

Een meisje die dat snapt is in België niet alomtegenwoordig meer, narcisme en status-geobsedeerd denken is meer en meer de regel
en wat de populaire cultuur voorschotelt via televisie, radio en massamedia.

Terloopse seks hebben met veel mensen heeft me nooit kunnen in vervoering brengen maar getuigt juist van de hedonistische leegte
die daarachter schuilgaat. Het is smerig en degoutant, niet natuurlijk zoals sommigen zichzelf graag wijsmaken met hun populaire evolutiepsychologiemagazines
van tegenwoordig die alles willen voorstellen als gegrond in materie. Dat is het aanwenden van liberale drogargumentaties die meer losbandigheid
en seksueel nihilisme bejubelen. (Psychologies.be (http://www.psychologies.be/nl) als slechts een enkel voorbeeld)

Dit is een agenda die je meer en meer gepropageerd ziet worden en gretig gebruikt door feministen om hun valse denken te laten aarden in hun vrouwenmagazines.

Ik ga me niet verder uitlaten daarover alleen weet ik zeker dat ik niet alleen ben in het opzicht van dat er zeker nog mannen zijn misschien hier ook,
die bewust vrouwen vermijden omdat ze meer een blok aan het been zijn dan een meerwaarde.

Het is makkelijk om ze enkel voor het seksuele te gebruiken maar het gaat tegen mijn principes dat te doen. Je moet jezelf koel maken daarvoor
en ik ben daar tot op heden nog niet in geslaagd. Voor mij moet er iets in geïnvesteerd worden dat aan uw binnenkant aanwezig is op voorhand.

Of dat uit te schakelen is, misschien dat iemand kan zeggen hoe? Ik schonk hier al enige overpeinzing aan.

Of misschien wil ik mezelf helemaal niet veranderen daarin. Maar een hoerenloper worden zoals ik sommigen zie, dat druist in tegen wie ik essentieel ben.

Wat zou je het beste kunnen doen om tot een gezond evenwicht te komen waar pijn juist een kracht wordt zoals Nietzsche het omschreef.

Wat u niet doodt maakt u sterker. Tot op heden heeft het me niet meer kracht gegeven. Dus hoe zet je pijn om naar kracht.

Dat is één van de grotere vragen waar ik nu antwoord op zoek.

mazonemayu
27 december 2015, 18:19
Dus hoe zet je pijn om naar kracht.

1) met wilskracht (karakter hebben en doorbijten) of 2) met woede

binnenkant
27 december 2015, 18:33
1) met wilskracht (karakter hebben en doorbijten) of 2) met woede

Zit eraan te denken binnenkort met een gevechtssport te beginnen. Mogelijk dat het daar omgezet zal worden in kracht.

Ook wil ik leren hoe compleet te worden als man en dat ik niet meer zoals ooit voorheen dat ontbrekende stuk in mezelf ging zoeken in een vrouw.

Dat hele idee van de ware is niet hoe de wereld is.

Ik weet niet hoe zo'n naïeve gedachte er ooit kon insluipen.

Er zijn vele vrouwen die dat kunnen zijn voor u.

Alles wat je moet weten over dat heel worden zit al in jezelf.

mazonemayu
27 december 2015, 18:45
Zit eraan te denken binnenkort met een gevechtssport te beginnen. Mogelijk dat het daar omgezet zal worden in kracht.

Ook wil ik leren hoe compleet te worden als man en dat ik niet meer zoals ooit voorheen dat ontbrekende stuk in mezelf ging zoeken in een vrouw.

dan best iets aziatisch zoeken, daar zit ook n groot stuk filosofie in ivm zelfbeheersing en n gezonde geest en zo

binnenkant
27 december 2015, 19:44
dan best iets aziatisch zoeken, daar zit ook n groot stuk filosofie in ivm zelfbeheersing en n gezonde geest en zo

Merci. Ik weet niet hoe andere gasten dat doen dat ze dat zo kunnen weglachen en van de een naar de ander springen. Zo in het uitgaan.
Ik wil al rapper iemand leren kennen en er niet dezelfde avond mee staan kussen. Maar ik ben wat terughoudend en neem niet zoveel initiatief,
terwijl je dat wel moet doen als man. Als je een verantwoord en correct persoon bent willen vrouwen van je goedheid misbruik maken zie ik telkens weer.
Dus moet je eigenlijk wat de klootzak uithangen waarvan ik zie dat het de vruchten afwerpt bij succes met vrouwen.

Dat is de spijtige staat van het Westen vandaag in relatievorming en de verhoudingen tussen man en vrouw.

Zie ik dit verkeerd want het lijkt telkens precies zo.

mazonemayu
27 december 2015, 20:10
Zie ik dit verkeerd want het lijkt telkens precies zo.

geen idee, ik ben daar ab-so-luut ni goed in en heb me tot hier toe altijd LATEN versieren :D

binnenkant
27 december 2015, 20:48
geen idee, ik ben daar ab-so-luut ni goed in en heb me tot hier toe altijd LATEN versieren :D

Slim.. Maar er zijn heel wat vrouwen die willen versierd worden. De man is van nature de jager en de vrouw datgene wat veroverd moest worden, of zo was het toch voor heel lange tijd.

Je moet zelf de leiding kunnen nemen sinds je dan de dominante actor wordt in het verhaal van jullie twee (wat begon zodra je in gesprek met haar raakte).
Een vrouw die leiding geven lijkt me juist niet zo mannelijk om te doen, of zie ik dat verkeerd?

Preske
27 december 2015, 22:44
Ik snap niet hoe ge hier kunt komen verkondigingen dat vrouwen tegenwoordig narcistisch zijn, maar zelf wel constant over u zelf spreekt. Ge eist dat de vrouw zus en zo moet. Ze mag dit en dit en dat niet. De man moet domineren, de vrouw moet onderdanig zijn. Etc etc.

Volgens mij zijt gij het toppunt van narcisme.

mazonemayu
27 december 2015, 22:48
Slim.. Maar er zijn heel wat vrouwen die willen versierd worden. De man is van nature de jager en de vrouw datgene wat veroverd moest worden, of zo was het toch voor heel lange tijd.

Je moet zelf de leiding kunnen nemen sinds je dan de dominante actor wordt in het verhaal van jullie twee (wat begon zodra je in gesprek met haar raakte).
Een vrouw die leiding geven lijkt me juist niet zo mannelijk om te doen, of zie ik dat verkeerd?

Ik wil geen vijg :D en ja jij ziet dat verkeerd

citrofenwick
28 december 2015, 16:19
Ook romantiek is iets dat me altijd al bezig heeft gehouden, dat idee zo van dat er iets als de ware is.

Één iemand waarvoor je op deze wereld bent. Een vrouw en vice versa ook het geval.

Dit heb ik lange tijd in mijn hart zo aangevoeld dat er één iemand zou zijn die al je littekens kan helen
en je de liefde geven waarvan je voelt dat het je compleet kan maken vanbinnen.

Ik begrijp je gevoel maar ik zie het wel nog anders. Bij sommige mensen passen veel andere mensen, die een minder specifiek persoon nodig hebben of tevreden zijn met iemand die bijna de ware is. Sommige mensen, waaronder ook ik, zijn echt op zoek naar iemand die hun zielsverwant is alvorens ze hun hart open kunnen stellen. Dit zie ik het vaakst bij gevoelige mensen.
De denkfout die je denk ik maakt, is dat je niet mag verlangen naar iemand die je littekens komt helen. Eigenlijk moet je zorgen dat je zelf je littekens geheeld hebt alvorens je aan een relatie kan beginnen. Een vrouw verlangt naar iemand die ook haar eigen compleet kan maken, en heeft meestal in mindere mate de behoefte om iemand anders eerst te helen.

Een paar jaar nu aan een stuk door heb ik niets dan rotervaringen gehad met vrouwen en tijdens moeilijke
momenten in het leven in zeer donkere periodes, in de steek erdoor achtergelaten zou je kunnen zeggen.

En dat terwijl die personen op de hoogte waren van dat ik niet meer kon functioneren om het zo te zeggen.

En dat deed veel pijn en doet je nadenken over de menselijke aard en dat deze onmogelijk van nature goed kan zijn.

En ik ben afgewezen geweest ook, maar één keer maar het voelde alsof de wereld ging vergaan.

Het is meer dan 2 jaar geleden maar het zit nog steeds diep. Die laatste twee jaar heb ik er zoveel over zitten nadenken,
bijna iedere dag, zelfs de straten willen vermijden omdat we er samen ooit doorheen gingen. Gewoon om die herinneringen
niet terug op te roepen.

Ik krijg regelmatig aandacht van vrouwen die positief is maar ik kijk ervan weg. Ik ga geen nader contact aan tenzij het onmogelijk is
op dat moment. Gewoon omdat ik het risico niet wil nemen opnieuw in een delicate positie te komen waar je de kans hebt om gekwetst
te worden. Relaties vorm ik dus niet met als gevolg dat de omgeving vragen gaat stellen.

Ik weet dat je als man met vrouwen het heft zelf wat in handen moet nemen, maar zoveel vrouwen die ik zie tegenwoordig tussen
mijn leeftijdsgenoten die gewoon niet deugen. Of ze hebben terloopse seks in het weekend en snappen zelf niet meer wat het verschil tussen
een hoer en een dame is.

Als ik kijk naar het aanbod tegenwoordig is dat voldoende om een lichte migraine te bezorgen.
Ofwel gaan die deftige types zelf ook weinig uit. Mogelijk.

Ik snap je gevoel. Ik ken u niet en kan er naast zitten, maar volgens mij is dit een irrationele gedachte die voortvloeit uit een lichte vorm van jaloezie omdat jij deze losse seksuele contacten niet hebt en dit niet aankan/wil. Ik ben hier zelf ook geen held in, hoor. Ik vind een dame met weinig interne kilometers op verschillende wegen ook enorm veel meer aantrekkelijk. Losbandige seks spreekt mij ook in mindere mate aan.

Het is makkelijk om ze enkel voor het seksuele te gebruiken maar het gaat tegen mijn principes dat te doen. Je moet jezelf koel maken daarvoor
en ik ben daar tot op heden nog niet in geslaagd. Voor mij moet er iets in geïnvesteerd worden dat aan uw binnenkant aanwezig is op voorhand.

Of dat uit te schakelen is, misschien dat iemand kan zeggen hoe? Ik schonk hier al enige overpeinzing aan.

Of misschien wil ik mezelf helemaal niet veranderen daarin. Maar een hoerenloper worden zoals ik sommigen zie, dat druist in tegen wie ik essentieel ben.

Wat zou je het beste kunnen doen om tot een gezond evenwicht te komen waar pijn juist een kracht wordt zoals Nietzsche het omschreef.

Wat u niet doodt maakt u sterker. Tot op heden heeft het me niet meer kracht gegeven. Dus hoe zet je pijn om naar kracht.

Als ik dit lees kan ik niets anders besluiten dan dat je duidelijk nog niet over je vorige relatie heen bent en je deze zeker eerst moet verwerken. Emoties mag je niet verkroppen en moet je beleven. Het is oké om ze te uiten. Dat hoeft niet persé door het aan iemand te vertellen. Je kan ook je gevoel neerschrijven of ze trachten her te beleven en ze zo te plaatsen. Als die unieke vrouw er komt moet je er energie voor kunnen hebben en mag je met een nieuwe liefde niet trachten oude onverwerkte traumatische ervaringen te overkoepelen om ze te verdringen. Deze kunnen vroeg of laat onverwacht terugkomen. Je moet eerst alleen het geluk kunnen vinden. Dit kan je doen door onder de brug waar alle lasten van het leven over passeren meer pijlers te plaatsen. Zoek nieuwe uitdagingen en dingen waarop je terug kan vallen als er geen liefde is zodat je daar toch ook nog een beetje geluk uit kan halen.

Ik heb het ook meermaals geprobeerd om losbandige seks te hebben met een vrouw (en nog steeds), maar ik kan er evenmin aan wennen. Misschien moet ik er, om er aan te wennen, nog wat meer de revue laten passeren. Ik ben echter niet zo'n type dat passionele seks kan hebben, ze nadien vriendelijk naar de deur kan wijzen en mijn gevoel samen met de rest gewoon door kan spoelen. Enkel seks heb ik ook al geprobeerd, waarin we vooraf afgesproken hadden er geen emoties aan te koppelen. Ook dit was niet echt mijn ding, maar het hielp wel.

Ik ben niet op zoek naar een manier om dit uit te schakelen en vind dit wel oké. De meeste vrouwen op mijn pad vinden deze gevoeligheid absoluut geen probleem, integendeel. Zolang je er niet te veel tijd aan besteedt :p

Concreet, zoek uit waarom uw oude relatie u nog altijd zoveel pijn bezorgt als je jezelf confronteert met bepaalde emoties. Tracht deze te verwerken, probeer alleen gelukkig te worden en begin dan pas aan uw zoektocht naar de vrouw die u aanstaat. Gun uwzelven vooral tijd. Als je er zelf niet aan uitgeraakt raad ik u de hulp aan van een psycholoog. Ze zijn er om te helpen en laat het taboe er rond u niet afschrikken.

Dit filmpje passeerde op fb en leek me ergens ook wel toepasselijk om er bij te plaatsen. Als het interessant is, kijk verder in die richting: https://www.youtube.com/watch?v=v-MApVvos2YThis

binnenkant
28 december 2015, 18:26
Ik snap niet hoe ge hier kunt komen verkondigingen dat vrouwen tegenwoordig narcistisch zijn, maar zelf wel constant over u zelf spreekt. Ge eist dat de vrouw zus en zo moet. Ze mag dit en dit en dat niet. De man moet domineren, de vrouw moet onderdanig zijn. Etc etc.

Volgens mij zijt gij het toppunt van narcisme.

Wel vóór de feministes afkwamen met het assembleren van dat beeld van de nieuwe man en het propageerden, de metroseksueel die niet voor zijn mannelijkheid moet staan,
was het dus zo dat mannen in het algemeen dominant waren en vrouwen schikkelijker en ook beseften dat dit een goeie zaak was.

Het is de natuurlijke orde in balans. Wat vrouwelijk en zwak is moet toch niet primeren over wat voorbestemd was vanaf het begin sterker te zijn?

In de natuur is dit zo. Natuurlijk worden in een paar enkele gevallen het vrouwelijke diertje/insect in het belang van de overlevingskansen meer centraal gezet
zoals bij de bidsprinkhanen. Maar dat is eerder uitzonderlijk en niet algemeen tegenwoordig.

Vrouwen mogen hun eigen mening hebben maar teveel macht voor hen is een slechte zaak voor een sterke en gezonde maatschappij.

Zo viel Rome ook destijds, teveel matriarchale invloeden
die zelfdestructief waren. Feminisme bestond toen ook en seksuele losbandigheid
heeft daar ook enorm aan bijgedragen.

Het creëert een klimaat van zwakte en luiheid.

mazonemayu
28 december 2015, 18:37
Wrong, dat verschil is er juist gekomen door onderdrukking en religie. Puur natuurlijk gezien zijn mannen en vrouwen 2 zijden van hetzelfde geldstuk die tesamen een eenhied vormen. De ene heeft kwaliteiten en capaciteiten die de andere niet heeft. Mijn schoonvader zegt zo bv altijd om te lachen dat mijn lief en ik samen 1 volwaardige mens maken.
Zolang ge zo enggeestig blijft denken ga je nooit verder geraken of u kunnen ontplooien.

Emiel Goelen
28 december 2015, 18:40
ja welke vrouw wilt nu niet gehoorzamen naar een ambetante narcistische katholieke dwaas die klaarblijkelijk al jaren alle voeling met de realiteit kwijt is
leiderschap inspireert ge, dat eist ge niet, en het heeft sure as fuck geen zak met uw geslacht, voortbestemming of biologie te maken. zoek u een gezellige amish bende of een sekte naar keuze die uw gezelschap kunnen tolereren (zelfs in die kringen: succes ermee) en rot gewoon een héél eind op, ik word echt doodziek van de wetenschap dat we millenia aan evolutie moeten doorstaan om dan te culmineren in individuen gelijk gij

Recipe4hate
28 december 2015, 18:50
In het begin dacht ik van: 'tiens, hij is wat getemperd en komt toch met een minder radicaal wereldbeeld af. Misschien kunnen we toch eens wat discussieren'.
Toen las ik dit:

Het is de natuurlijke orde in balans. Wat vrouwelijk en zwak is moet toch niet primeren over wat voorbestemd was vanaf het begin sterker te zijn?

Vrouwen mogen hun eigen mening hebben maar teveel macht voor hen is een slechte zaak voor een sterke en gezonde maatschappij.

Wrong, dat verschil is er juist gekomen door onderdrukking en religie. Puur natuurlijk gezien zijn mannen en vrouwen 2 zijden van hetzelfde geldstuk die tesamen een eenhied vormen. De ene heeft kwaliteiten en capaciteiten die de andere niet heeft. Mijn schoonvader zegt zo bv altijd om te lachen dat mijn lief en ik samen 1 volwaardige mens maken.
Zolang ge zo enggeestig blijft denken ga je nooit verder geraken of u kunnen ontplooien.

Dit dus.

ja welke vrouw wilt nu niet gehoorzamen naar een ambetante narcistische katholieke dwaas die klaarblijkelijk al jaren alle voeling met de realiteit kwijt is
leiderschap inspireert ge, dat eist ge niet, en het heeft sure as fuck geen zak met uw geslacht, voortbestemming of biologie te maken. zoek u een gezellige amish bende of een sekte naar keuze die uw gezelschap kunnen tolereren (zelfs in die kringen: succes ermee) en rot gewoon een héél eind op, ik word echt doodziek van de wetenschap dat we millenia aan evolutie moeten doorstaan om dan te culmineren in individuen gelijk gij

En dit.

En dan durft ge nog topics maken waarin ge mensen, die niet met uw mening overeenkomen, uitmaakt voor BSO leerlingen en marginalen.

binnenkant
28 december 2015, 19:19
Ik begrijp je gevoel maar ik zie het wel nog anders. Bij sommige mensen passen veel andere mensen, die een minder specifiek persoon nodig hebben of tevreden zijn met iemand die bijna de ware is. Sommige mensen, waaronder ook ik, zijn echt op zoek naar iemand die hun zielsverwant is alvorens ze hun hart open kunnen stellen. Dit zie ik het vaakst bij gevoelige mensen.
De denkfout die je denk ik maakt, is dat je niet mag verlangen naar iemand die je littekens komt helen. Eigenlijk moet je zorgen dat je zelf je littekens geheeld hebt alvorens je aan een relatie kan beginnen. Een vrouw verlangt naar iemand die ook haar eigen compleet kan maken, en heeft meestal in mindere mate de behoefte om iemand anders eerst te helen.

Wat als die littekens nooit te helen vallen maar je erbij leeft. Misschien dat het een romantische illusie is te geloven dat een vrouw dat kon bedwelmen.

Ik had ooit zo'n beeld van ze alsof ze dat konden en dat de ware liefde alles zou overwinnen. Dat ik afgezien heb voor een reden en dat alles zou samenkomen bij die ene persoon.

Maar dat lijkt nu allemaal op iets dat niet in de werkelijkheid te vinden is. Eerder wensdenken. Dat gevoel dat je aan het bloeden bent vanbinnen en je het gestelpt wil voelen worden door
die empathie en liefde van die andere. Niet dat je haar zou gebruiken voor uw eigen te verhelpen, maar dat je het wil teruggeven in wederkerigheid.

Dat zag ik nooit eerder in mijn relaties, dat ze echt wat voor u over hebben om u te willen begrijpen. Uw littekens willen begrijpen want sommige krijg je niet weg door gebeurtenissen
die een felle impact maakten. Onuitwisbaar zelfs al verzet je je gedachten. Psychologen kunnen daar niet veel voor betekenen geloof me.

Als man moet je daar gewoon mee leren leven want niemand geeft een moer om je. Je krijgt niets op een schoteltje terwijl dat voor vrouwen wel vaker zo is in de maatschappij tegenwoordig.
Ontzettend hypocriet is het. En dat gewoon omwille van het feit dat het een vrouw is. Fysieke pijn is iets anders dan pijn in je ziel, en veel verzachtender dan dat.
Maar die pijn kunnen vrouwen niet omvatten en geef je daar even aan toe dat te ventileren, dan ben je onaantrekkelijk voor ze en komt het slechtste in hen naar buiten.

Je ziet ook die onverbeterlijke klootzakken waar ze vaak op vallen. Van dat tuig dat ze dan willen veranderen maar iemand die echt door een lijdensweg heenging ooit die is dat niet waardig.

In het algemeen kwam het me telkens beter uit ze links te laten liggen. Waarschijnlijk heb ik ook HSP-kenmerken wat sowieso niet is wat vrouwen in een man verwachten.
Maar ik onderdruk dat wel wat ook moet.

Ik snap je gevoel. Ik ken u niet en kan er naast zitten, maar volgens mij is dit een irrationele gedachte die voortvloeit uit een lichte vorm van jaloezie omdat jij deze losse seksuele contacten niet hebt en dit niet aankan/wil. Ik ben hier zelf ook geen held in, hoor. Ik vind een dame met weinig interne kilometers op verschillende wegen ook enorm veel meer aantrekkelijk. Losbandige seks spreekt mij ook in mindere mate aan.

Als ik dit lees kan ik niets anders besluiten dan dat je duidelijk nog niet over je vorige relatie heen bent en je deze zeker eerst moet verwerken. Emoties mag je niet verkroppen en moet je beleven. Het is oké om ze te uiten. Dat hoeft niet persé door het aan iemand te vertellen. Je kan ook je gevoel neerschrijven of ze trachten her te beleven en ze zo te plaatsen. Als die unieke vrouw er komt moet je er energie voor kunnen hebben en mag je met een nieuwe liefde niet trachten oude onverwerkte traumatische ervaringen te overkoepelen om ze te verdringen. Deze kunnen vroeg of laat onverwacht terugkomen. Je moet eerst alleen het geluk kunnen vinden. Dit kan je doen door onder de brug waar alle lasten van het leven over passeren meer pijlers te plaatsen. Zoek nieuwe uitdagingen en dingen waarop je terug kan vallen als er geen liefde is zodat je daar toch ook nog een beetje geluk uit kan halen.

Het was geen relatie maar twee gevallen waar ik op dates ging met twee verschillende vrouwen waar ik eigenlijk niks voor voelde. Maar ik had zin om een relatie te beginnen
omdat ik geloofde dat de dingen beter gingen worden en dat ik meer energie ging krijgen en levenslust door de stimulatie van een vriendin.

Maar beide ging op de klippen en ze kozen iemand die ik veel minder achtte dan mezelf, maar meer in lijn met de huidige tijdsgeest en vooral niet verstandig en nadenkend.

Dat heeft me mezelf zo doen overanalyseren en wat het kon zijn aan mezelf dat daartoe leidde. Ik geloof niet dat het met mezelf te maken kan of hoe ik eruit zie maar
de onvolwassenheid van sommige vrouwen die niet in staat zijn tot een serieuze relatie.

Ik heb een heel resem aan activiteiten gaande maar dat ik in het dagelijks leven geconfronteerde wordt met het andere geslacht, kun je niet eeuwig doen alsof ze niet bestaan.
Het kan hen niet schelen hoe ge u voelt want ze kunnen zich niet inleven met u omdat ze van een geslacht zijn dat buitenaards is tegenover het onze.

Mannelijke pijn willen ze niet erkennen noch kunnen ze die omvatten. Je moet het wegsteken voor ze.
Het omzetten naar kracht is wat ik wil doen en daar zoek ik reeds het antwoord voor.

Ik denk dat het nog zal komen binnenkort. Hopelijk.

Ik heb het ook meermaals geprobeerd om losbandige seks te hebben met een vrouw (en nog steeds), maar ik kan er evenmin aan wennen. Misschien moet ik er, om er aan te wennen, nog wat meer de revue laten passeren. Ik ben echter niet zo'n type dat passionele seks kan hebben, ze nadien vriendelijk naar de deur kan wijzen en mijn gevoel samen met de rest gewoon door kan spoelen. Enkel seks heb ik ook al geprobeerd, waarin we vooraf afgesproken hadden er geen emoties aan te koppelen. Ook dit was niet echt mijn ding, maar het hielp wel.

De beste deal voor beide partijen was voor elke man één vrouw door huwelijk heen en traditionele waarden die het cementeerden.

Tot die dwaze hippies in Mei '68 een paar gestoorde mannenhaters de vrije loop gaven
en de maatschappij in het verderf lieten storten. Sindsdien is alles alleen maar kapot gegaan. Al het goede dat we hadden.

Ik wil en wou helemaal geen losbandige seks hebben alleen de juiste vrouw aan mij zijde en geen overspel plegen of ander vals en smerig gedrag. Maar tegenwoordig moet je zelfs dat bijna laten uitschijnen om het interessant te houden met hoe sommige van die wijven zijn. Ja, sommige van die wijven geraken vreemd genoeg ook getrouwd maar dat duurt nooit lang tenzij het was om louter financiële redenen en om te pakken wat er te pakken valt.

Maar losbandige seks is genormaliseerd geworden bijna en dat is rampzalig. Dat verraad het ongeschreven pact dat vrouwen hebben met het hele geslacht.
Dat verpest het voor iedereen in het grotere geheel. Christendom heeft dat allemaal eeuwenlang in goeie banen geleid met een reden en met stabiliteit voor ogen. Door normen en waarden, tradities die doorgegeven werden.

Gedwongen huwelijken vind ik verkeerd maar over het algemeen was dit een goed systeem die werkte voor iedereen. In tegenstelling tot het huidige klimaat
in de seksuele markt.

Maar enfin, geen emoties koppelen aan de daad;

Ik zie dat als beestachtig en leeg in wat het is. Seks vind ik vuil en dierlijk tenzij de daad tussen twee geliefden is en die ook echte liefde beleven.

Dat maakt het in mijn visie helemaal anders. Het voegt een betekenis toe die grootser is en niet nihilistisch.

Ik ben niet op zoek naar een manier om dit uit te schakelen en vind dit wel oké. De meeste vrouwen op mijn pad vinden deze gevoeligheid absoluut geen probleem, integendeel. Zolang je er niet te veel tijd aan besteedt :p

Concreet, zoek uit waarom uw oude relatie u nog altijd zoveel pijn bezorgt als je jezelf confronteert met bepaalde emoties. Tracht deze te verwerken, probeer alleen gelukkig te worden en begin dan pas aan uw zoektocht naar de vrouw die u aanstaat. Gun uwzelven vooral tijd. Als je er zelf niet aan uitgeraakt raad ik u de hulp aan van een psycholoog. Ze zijn er om te helpen en laat het taboe er rond u niet afschrikken.

Dit filmpje passeerde op fb en leek me ergens ook wel toepasselijk om er bij te plaatsen. Als het interessant is, kijk verder in die richting: https://www.youtube.com/watch?v=v-MApVvos2YThis

Er niet veel tijd aan besteden.. hoe bedoel je, je neemt dat toch mee?

Hoe maak je je gedachten gewoon vrij om geslachtsgemeenschap te hebben zonder iets te voelen in jezelf dat emotie is.

Sterke emotie, daarom niet iets zwak maar dat je vuur ervaart en dat dat iets betekend bijvoorbeeld.

Daar niets bij kunnen voelen en het zo biologisch te bekijken en omwille van genot en lust.

Dan zie je de ander toch niet langer meer als een volledig mens..

Wat ik altijd doe ik wil de ander in haar volledigheid zien
en niet slechts als een lichaam.

Het filmpje was wel relevant al herken ik mezelf er niet in.

Ik vrees namelijk geen vrouwen maar verafschuw de mogelijke pijn die het kan geven mezelf open te stellen naar haar
en uw emoties te tonen. Dat is nog iets anders dan angst.

Sooth Awful
28 december 2015, 22:04
"Seks vind ik vuil." Amaai, gij moet ne leuke mens zijn om te kennen. :rofl:

binnenkant
28 december 2015, 23:09

Christenen werden toen zelfs vervolgd omwille van hun overtuiging door tirannen als Nero destijds. Christendom gaat juist over samenhorigheid en kan een democratische uitkomst bieden.
Akkoord met dat man en vrouw twee keerzijden zijn van dezelfde eenheid, maar die balans is precies wat verloren tegenwoordig.

Dan kom je erachter dat de media, en een groot deel van magazines feministische retoriek propageren die vrouwen zeggen hoe ze het best kunnen zijn (Cosmopolitan, Vogue, Feeling, Goed Gevoel etc etc), dat overspel spannend is om te plegen en je zeker de nieuwe 50 tinten appelblauwzeegroen niet mag missen,
en tiens hoe zou dat toch komen. Een groot deel van alle media outlets is in vrouwelijke handen wat de inhoud betreft en wat op de agenda staat.

Dit is hoe het is. Misschien niet leuk om te ontdekken maar hoe zou dat toch komen vraag ik me dan af.

Het komt door mannen die het allemaal weggegeven hebben. Dat heb ik ontdekt.

En van die naïeve white knights die vrouwen als door en door goedaardige en goddelijke wezentjes zien die nooit iets verkeerd kunnen doen,
die zich tegen hun eigen geslacht zullen keren om te tonen hoeveel ze wel overhebben voor haar op het strijdtoneel.

Dat gezegd zijnde hou ik van vrouwen maar ik maak me er geen illusies over wijs. Ik kan de vrouwelijke natuur waarnemen zoals die is
en niet voor niets zijn wij en staan wij bekend als het rationele geslacht als mannen.

Ik geloof dat je als man een volwaardig mens kan worden zonder vrouwelijke invloed.
Wat haar meerwaarde is lijkt me eerder oppervlakkig sinds ze haar zich nooit met me zal kunnen inleven,
mijn leefwereld omvatten. Dat ik oprecht spirituele overtuigingen heb ook niet.

Ik geloof niet dat vrouwen in staat zijn bijvoorbeeld metafysica te omvatten en het spirituele sinds ze alleen in het moment kunnen leven
met het materiële en genoeg gossip en drama om het interessant te houden.

Dat nonnen nonnen worden heeft volgens mij veel te maken met hoe hun opvoeding was en wie de vader was, en op de tweede plaats wie de moeder was.

binnenkant
28 december 2015, 23:19

Zo simpel is het niet. Je hele wereldbeeld ontspringt vanuit de louter materiële positivistische moderne wetenschap die alles voorstelt als afkomstig uit de aarde en dat is uitwissend tot een bredere omkadering die je ontgaat.

Ik kan het je niet helemaal kwalijk nemen sinds in ons secundair seculier onderwijs alles zo voorgesteld wordt in de biologie en natuurwetenschappen. Ik heb het ook meegemaakt net als jij maar dat dat de waarheid is van het alles heeft me nooit kunnen overtuigen.

Ik ben me bewust vanuit welk vertrekpunt uw kijk komt maar ie is onvolledig en ik hoop dat ie nog tot ontwikkeling mag komen
cause you're missing the bigger picture here.

mazonemayu
29 december 2015, 00:04
de bigger picture is de realiteit, en die komt niet uit n boek, geschreven door in lompen geklede, in ijzers geklonken, schuimbekkende oude mannen.

don't get me wrong, er is niks mis met gelovig zijn, veel mensen hebben die houvast nodig om niet zot te worden in deze wereld, maar er zijn ook mensen die DAARDOOR juist zot worden omdat ze dat als realiteit zien...hebt ge u ook al ns afgevraagd of de échte test van god (moest hij bestaan, wat hij uiteraard niet doet, maar das puur mijn mening) mss wel atheïsme zou kunnen zijn?
de reden daarvoor is zeer simpel: gelovigen doen alles wat in hun boek staat BEWUST om een plaatsje in t hiernamaals te "reserveren", atheïsten doen die dingen omdat ze dat ethisch correct vinden en daar NIKS voor terug verwachten.

god weet dus ook wel wie "goed" doet voor zijn eigen en wie het doet voor anderen...imo zit den hemel dus vol atheïsten

stof tot nadenken

Sooth Awful
29 december 2015, 00:10
Ik vraag mij af wat binnenkant pakt of smoort, want die trip duurt wel héél lang. Die zit al een paar weken te memmen over die fluitentrekker die in de wolkskes zit.

Clarise
29 december 2015, 09:03
Ik vraag mij af wat binnenkant pakt of smoort, want die trip duurt wel héél lang. Die zit al een paar weken te memmen over die fluitentrekker die in de wolkskes zit.

kerk-wiet van de pastoor, zware shit.

Emiel Goelen
29 december 2015, 10:12
Zo simpel is het niet. Je hele wereldbeeld ontspringt vanuit de louter materiële positivistische moderne wetenschap die alles voorstelt als afkomstig uit de aarde en dat is uitwissend tot een bredere omkadering die je ontgaat.

Ik kan het je niet helemaal kwalijk nemen sinds in ons secundair seculier onderwijs alles zo voorgesteld wordt in de biologie en natuurwetenschappen. Ik heb het ook meegemaakt net als jij maar dat dat de waarheid is van het alles heeft me nooit kunnen overtuigen.

Ik ben me bewust vanuit welk vertrekpunt uw kijk komt maar ie is onvolledig en ik hoop dat ie nog tot ontwikkeling mag komen
cause you're missing the bigger picture here.

Er ontgaat mij toch helemaal niks? Het is niet zo dat gij schrander iets hebt opgemerkt dat ik niet zie ofzo, gij kiest er gewoon om er een super vergezochte verklaring voor te vinden in de zin van een denkbeeldige vriend met wie ge via uw gedachten kunt communiceren. Op de het forumafval dat ge rondspuit lijkt het mij dat een vrij schadeloze hobby, het is vluchten voor de realiteit maar als gij daar gelukkig van wordt doet ge maar op he, maar probeer de rest van de wereld aub niet te betrekken in uw eigen idiote vrijetijdsbesteding, da's voor iedereen aangenamer.

citrofenwick
29 december 2015, 12:23
Er niet veel tijd aan besteden.. hoe bedoel je, je neemt dat toch mee?

Hoe maak je je gedachten gewoon vrij om geslachtsgemeenschap te hebben zonder iets te voelen in jezelf dat emotie is.

Sterke emotie, daarom niet iets zwak maar dat je vuur ervaart en dat dat iets betekend bijvoorbeeld.

Daar niets bij kunnen voelen en het zo biologisch te bekijken en omwille van genot en lust.

Dan zie je de ander toch niet langer meer als een volledig mens..

Wat ik altijd doe ik wil de ander in haar volledigheid zien
en niet slechts als een lichaam.

Het filmpje was wel relevant al herken ik mezelf er niet in.

Ik vrees namelijk geen vrouwen maar verafschuw de mogelijke pijn die het kan geven mezelf open te stellen naar haar
en uw emoties te tonen. Dat is nog iets anders dan angst.
Mijn verwoording was niet geheel duidelijk. Ik bedoelde dat als er nog pijn in mijn hart zit van een vorige relatie, ik die wel zal 'melden' en er over praten zodat ze mijn gevoel kent. Ik zal er echter verder niet te veel tijd aan besteden want dat werkt meestal averechts. De relatie draait niet om de vorige vrouw maar rond het het opbouwen van iets nieuws.

Om voort te bouwen op uw interpretatie:
Ik begrijp je kijk op het beleven van de seksuele daad en ergens herken ik mezelf hier ook wel deels in. In tegenstelling tot velen (ik bekritiseer niemand btw :p) tracht ik seks op een respectvolle, holistische manier te benaderen. Dit maakt het voor mij ook moeilijker om losse seks te hebben omdat ik te veel respect heb voor vrouwen om ze enkel als neukvlees te benaderen. Ik kan tijdens de daad ook moeilijk valse liefde en passie tonen omdat ik echtheid hoog in het vaandel draag en dit niet van mij kan afzetten. Mijn hoogsensitiviteit zal hier zeker ook een rol spelen.
Ik ben geen geschiedkundige wat deze materie betreft en kan geen complete visie voor me hebben, maar ik volg je historische benadering niet. Infeite stammen we af van apen, dewelke wel losbandige seks hadden met elkaar. Het elkaar trouw blijven en het afleggen van onderlinge verbintenissen zijn er pas later bijgekomen en het is normaal dat hier evolutie in zit.

Recipe4hate
29 december 2015, 12:30
de bigger picture is de realiteit, en die komt niet uit n boek, geschreven door in lompen geklede, in ijzers geklonken, schuimbekkende oude mannen.

don't get me wrong, er is niks mis met gelovig zijn, veel mensen hebben die houvast nodig om niet zot te worden in deze wereld, maar er zijn ook mensen die DAARDOOR juist zot worden omdat ze dat als realiteit zien...hebt ge u ook al ns afgevraagd of de échte test van god (moest hij bestaan, wat hij uiteraard niet doet, maar das puur mijn mening) mss wel atheïsme zou kunnen zijn?
de reden daarvoor is zeer simpel: gelovigen doen alles wat in hun boek staat BEWUST om een plaatsje in t hiernamaals te "reserveren", atheïsten doen die dingen omdat ze dat ethisch correct vinden en daar NIKS voor terug verwachten.

god weet dus ook wel wie "goed" doet voor zijn eigen en wie het doet voor anderen...imo zit den hemel dus vol atheïsten

stof tot nadenken
Dit vind ik nu eens een interessant invalshoek.
Dat 'offer mij uw zoon' vs 'ik moord niet want iemands leven afnemen is verkeerd' scenario is idd iets om over na te denken.

Lt. KroftDünkel
29 december 2015, 13:40
Ik geloof niet dat vrouwen in staat zijn bijvoorbeeld metafysica te omvatten en het spirituele sinds ze alleen in het moment kunnen leven
met het materiële en genoeg gossip en drama om het interessant te houden.

Jawel.

Ingeborg: officiële website (http://www.Ingeborg.ws)

Dit is dé Ingeborg btw

bamstar
29 december 2015, 14:09
Binnenkant,verhuis naar Syrië. Wat jij hier allemaal verkondigd kun je u direct aansluiten bij IS. Losse zeden zijn echt wel geen uitvinding vd 21e eeuw... Ik heb meer respect voor een heroïne verslaafde dan voor zo een wereldvreemde extremist. Wtf 2016

Tweak37
30 december 2015, 17:24
Binnenkant ligt buiten.