PDA

Volledige versie bekijken : Transcendente meditatie - ervaringen?

Djenner
23 november 2015, 17:37
Tijdens het programma "alleen Elvis blijft bestaan" hoorde ik Kobe Desramaults praten over de voordelen van deze meditatievorm. Het is ook één van de meest onderzochte en bewezen vormen van meditatie, maar als ik google, zie ik alleen maar dure cursussen. Iemand ervaring hiermee die me weet te vertellen hoe het ook democratischer kan?

mazonemayu
23 november 2015, 20:29
Iemand ervaring hiermee die me weet te vertellen hoe het ook democratischer kan?

LSD

Nahrtent
23 november 2015, 20:36
LSD

:lol:

Preske
23 november 2015, 20:59
Tijdens het programma "alleen Elvis blijft bestaan" hoorde ik Kobe Desramaults praten over de voordelen van deze meditatievorm. Het is ook één van de meest onderzochte en bewezen vormen van meditatie, maar als ik google, zie ik alleen maar dure cursussen. Iemand ervaring hiermee die me weet te vertellen hoe het ook democratischer kan?

Een paar jaar wachten tot de hype is gaan liggen en ge weer aan normale prijzen kunt beoefenen.

bestendigheid
23 november 2015, 22:07

Om meditatie te leren heb je niet noodzakelijk een dure cursus nodig. Op het internet kun je aardig veel leesmateriaal vinden om er zelf mee te beginnen. Ik heb enkel ervaring met vipassana-meditatie; maar ik kan zeggen: het heeft meer verschil uitgemaakt dan ik oorspronkelijk dacht: Kalmer, optimistischer voelen, ... Echt een aanrader om te proberen!

Wees echter niet afgeschrikt door een schijnbaar gebrek aan resultaten. Meditatie neemt een heel leven in beslag om te beheersen. Hetgeen ik voorheen niet snapte, was hoe belangrijk het is om bijv. bewust te zijn van je ademhaling. Gaandeweg leerde ik me te concentreren erop, en het was (en blijft) een waar genot.

Djenner
23 november 2015, 23:15
Ik las ergens dat je je bewust moet zijn van je ademhaling en dan gedurende twintig minuten een nietszeggend woord constant herhaalt en het almaar stiller herhaalt tot het uitdooft. Ik weiger absoluut toe te geven aan de commerciële kant van die zaak. Als iemand hier al op kan commentaar geven, zou dat super zijn. Voor mij is het belangrijk dat het niet al te ingewikkeld wordt, dus zo'n woord met bewustwording van ademhaling zou dus al "iets" moeten zijn.

Preske
23 november 2015, 23:28
Zou je eerst niet beginnen met gewone meditatie voor je aan zoiets aparts begint?

Sooth Awful
29 november 2015, 12:47
Begin eerst al eens met te focussen op een goede buikademhaling.