PDA

Volledige versie bekijken : Relatie met een borderliner, ik red het niet meer.....

bluenina
14 november 2015, 23:21
Moet toch even mijn verhaal kwijt, want hier zit ik dan alleen, met een tas koffie tussen 4 muren en niemand om mee te praten.
Heb nu bijna zes jaar een relatie met een borderliner.
Sinds 3 maanden getrouwd en toen is alles pijlsnel achteruit gegaan wat eigenlijk mooi had moeten zijn.
Na trouw, werd mijn man paranoïde, hij dacht, neen was er zeker van dat ik vreemd ging, dat ik iemand anders had. Na mijn werk, urenlange ondervraging tot s nachts door. Wie is het? Vertel me nu de waarheid! Je krijgt nog 10 min om de waarheid te vertellen en als je dat niet doet ben ik weg.... Ik ging hieraan kapot, vond geen rust meer, had spanningshoofdpijn en kon niet meer tot hem doordringen dat hetgene waar hij zeker van was, niet zo is... Hij haalt heel mijn gsm binnenste buiten, ook mijn computer, maar natuurlijk niets, buiten namen van mijn patiënten. Sommige heb ik moeten opbellen van hem en dan geloofde hij me nog niet...
Nu is hij sinds een dikke twee weken opgenomen op psychiatrie en krijgt medicatie : seroquel retard, paroxetine en dipiperon.
Onze voorgeschiedenis :
ikzelf ben een controle freak, kan moeilijk zaken los laten, werk veel (ben zelfstandig thuisverpleegkundige)
Ik ben in mijn eerste relatie misbruikt geweest waardoor ik soms als ik iets wil vertellen wat pijn doet, met bochten werk, zodanig hetgeen ik wil zeggen niet kwetsend over komt
hij heeft een drugsverleden en een sexverleden. Is nu clean maar heeft het moeilijk met andere vrouwen. Heeft me in het verleden bedrogen en meld me dat hij dat niet meer wilt en daaraan wilt werken, mijn vertrouwen op dit punt is naar hem toe serieus geschaad.
Nu heeft hij op de afdeling psychiatrie 2 vrouwen leren kennen waar hij steeds bij is. Daar zijn gsm op mijn naam staat (hij heeft geen werk, geen geld, dus ik betaal alles) kan ik zijn oproepen opvragen. Door mijn wantrouwen doe ik dat ook. Ondanks dat tijdens intake psychiatrie duidelijk is gemeld dat er geen gegevens mogen worden uitgewisseld onder de patiënten wegens bescherming op de privacy heeft hij toch de gsm nummers gevraagd van deze vrouwen.
Wat merk ik...
s nachts ligt hij met hun te sms'en, vooral met 1 van de twee
hij mag in het week-end naar huis van 09u00 tem 22u00, ondanks aan onze relatie te werken, sms't hij met deze vrouwen
vandaag is hij nog maar net bij me weg en 5 min later hangt hij al aan de tel met 1 van deze vrouwen, ondanks hij haar heel de dag ziet en kan zien
Daar ik het niet meer trok, heb ik hem opgebeld en gevraagd of hij deze vrouwen nog heeft gehoord via de tel. Zijn antwoord : neen
Daar ik alles steeds met de mantel der liefde heb toegedekt had ik nu zoiets van , neen, aub stop met liegen, ik kan dit niet meer aan, ik ga hieraan kapot.
Dus ik meld hem dat hij liegt en dat hij wel heeft gebeld.
Dan begint hij te schelden, te roepen en te tieren tegen mij en meld me : ik ga naar de advocaat, ik ga scheiden...
Tuurlijk is het niet leuk gecontroleerd te worden, dat besef ik maar al te goed! Na zijn misstappen heeft hij me gemeld : ik moet je vertrouwen terug winnen, controleer me aub en je zal zien dat ik het niet meer zal doen....
Heb lange tijd hem niet meer gecontroleerd, maar verleden week is een gemeenschappelijk bevriend echtpaar hem gaan bezoeken en zij kennen zijn voorgeschiedenis. Na dit bezoek melden ze mij : pas op met hem, ik heb dingen gezien met 1 van deze twee vrouwen die in ons ogen meer is dan vriendschappelijk. Zij hebben hem daarover aangesproken en hij heeft hun duidelijk gemeld : dit is echt vriendschappelijk, er is niets meer aan de hand.
Mijn wantrouwen werd dus gevoed en daardoor ben ik terug op zoek gegaan...
Ik kan maar niet begrijpen ondanks hij me meld dat het vriendschappelijk is, dat hij s nachts ligt te sms'en en als hij net bij me weg is, haar onmiddellijk opbelt... Ben ik nu paranoïde aan t worden, zie ik spoken, moet ik hem het voordeel van de twijfel geven????
Ik elk geval ik red het niet meer, eet niet meer, slaap niet meer, leef alleen nog op koffie en sigaretten...
Hij zegt me dat hij mag liegen, immers hij heeft me gedurende heel onze relatie constant de vraag gesteld : kijk jij naar mannen... Deze vraag was heel beschuldigend en dreigend, dus ik heb daar altijd neen op geantwoord. Op een gegeven moment hebben wij een open gesprek en het gaat hier weer over, ik op mijn kousenvoeten en ik meld hem, tuurlijk kijk ik rond, ik kijk naar huizen, mensen, dieren, landschap,.... Hek van de dam natuurlijk want ik keek toch niet rond...!!!! Kijken is in zijn ogen nu dat ik flirt met andere mannen, ik krijg hem niet van deze gedachte af.... Dus zegt hij : ik mag liegen, jij hebt 5 jaar tegen mij gelogen....

Freya
14 november 2015, 23:45
Laat je leven alsjeblieft niet door hem verpesten.

Ga er bij weg.

Recipe4hate
15 november 2015, 00:01
Je verhaal is nogal samenhangend maar dit maak ik eruit op:
- Hij heeft je reeds bedrogen
- Hij beticht je vaak van bedrog, terwijl je dat niet doet
- Hij is nu meer dan vriendelijk bij vrouwelijke mede-patienten

Lijkt me toch wel genoeg om stappen te zetten :)

ikbenben
15 november 2015, 00:12
Zijn gedrag heeft niets met borderline te maken.

Alcair
15 november 2015, 08:46
Wat houdt jou nog in hemels naam tegen om weg te gaan bij dien -Yo myllan- oetlul.

Soeplepel
15 november 2015, 09:15
Ga er bij weg, direct.

Contacteer die vrouwen en vertel hij hoe hij inelkaar zit, dan loopt hij die vrouwen misschien ook mis.

Oh en misschien wat bewijs bijhouden dat hij vreemdgaat, kan altijd in uw voordeel spelen.

bluenina
15 november 2015, 09:27
Thx voor jullie antwoorden... Mijn verstand zegt ga weg, mijn hart zit nog bij hem. Het ene moment voel ik me sterk, het andere moment zak ik als een kaartenhuisje in elkaar... Vannacht weer niet geslapen, mss 3 uur en ben al aan t werk sinds 7u deze morgen. Duizelig, hoofdpijn, maagpijn en vooral ontzettend veel verdriet....

nokeyboard
15 november 2015, 09:27
Wrm trouwde je paar maand geleden eiglk met hem?

Mus
15 november 2015, 09:48
Dit is evenzeer een relatie waarin jij misbruikt wordt. Alleen op een andere manier.

straight_six
15 november 2015, 10:29
Is geen borderline maar een ziekelijk jaloerse margi. Ga daarvan weg.

AlfaRomeoMito
15 november 2015, 11:57
Sorry dat ik dit zeg, maar vind je uw eigen nu niet heel dom om met zo een persoon te trouwen?
Het is misschien kort door de bocht wat ik zeg want het kan zijn dat je hem heel graag ziet.
Maar een relatie op jaloezie, haat, bedrogen worden en elkaar niet vertrouwen heeft in mijn ogen 0.0% kans op slagen.

Freya
15 november 2015, 12:10
Thx voor jullie antwoorden... Mijn verstand zegt ga weg, mijn hart zit nog bij hem. Het ene moment voel ik me sterk, het andere moment zak ik als een kaartenhuisje in elkaar... Vannacht weer niet geslapen, mss 3 uur en ben al aan t werk sinds 7u deze morgen. Duizelig, hoofdpijn, maagpijn en vooral ontzettend veel verdriet....

Ik denk dat je dan nu even naar je verstand moet lu Die gast gaat je echt niet gelukkig maken.

Als een vriendin van je of een familielid of zo in die situatie zat en dat verhaal aan jou zou vertellen, je zou ook direct zeggen dat ze er bij moest weggaan.

mazonemayu
15 november 2015, 12:54
Gewoon weggaan, heb iets meer dan 5 jaar n relatie met zo'n vrouw gehad, ga je uiteindelijk allebei aan ten onder. Begon ook met simpele jaloezie en eindigde met geweld, van met dingen naar mijne kop krijgen tot bloedneuzen tot met t mes op mijn keel wakker geworden s nachts, op den duur dan ik eens teruggeduwd > waaa gij hebt mij geslagen, ik ga naar de flikken, etc.... Ik snap dat ge er niet bij weg wilt, want eens je in die verwrongen wereld zit is dat emotioneel heel moeilijk, omdat dat onbewust n machtsspelletje is langs een of beide kanten. Ik geraakte er ook niet vanaf. Uit, aan, uit, aan, uiteindelijk even apart gaan wonen om t zo nog n kans te geven, ook noppes natuurlijk...

Achteraf dikwijls afgevraagd hoe dat ooit zo lang heeft kunnen aanslepen maar ja, je ziet die persoon natuurlijk ook wel graag. Was al blij dat ik er niet mee getrouwd was of kinderen had...

binnenkant
15 november 2015, 14:53
Sta uw man bij in deze moeilijke tijden voor hem. Dat is het juiste om te doen.

Geef wel te kennen dat hij tot verandering moet komen in zijn leven en hij er iets van moet maken.

Zorg dat hij op plooi komt en terug kan werken. Geef wel te kennen dat een herval in druggebruik het einde betekent
dus als die persoon van u houdt zal dat ook opgegeven worden. Stel ook voor naar de kerk te gaan en dat ie zichzelf herpakt.

Eventueel laten dopen ook. Dit kan een volledig leven onherroepelijk veranderen.

Lt. ZweedVoet
15 november 2015, 15:03
Uw hart zal juist blij zijn als ge het daar afbolt en uw lichaam terug rust geeft.

scriptkiddie
15 november 2015, 16:15
Heeft uw man buitenlandse roots?

mazonemayu
15 november 2015, 16:16
Sta uw man bij in deze moeilijke tijden voor hem. Dat is het juiste om te doen.

Geef wel te kennen dat hij tot verandering moet komen in zijn leven en hij er iets van moet maken.

Zorg dat hij op plooi komt en terug kan werken. Geef wel te kennen dat een herval in druggebruik het einde betekent
dus als die persoon van u houdt zal dat ook opgegeven worden. Stel ook voor naar de kerk te gaan en dat ie zichzelf herpakt.

Eventueel laten dopen ook. Dit kan een volledig leven onherroepelijk veranderen.

Ja, want bidden en dopen herstelt ontregelde hersenchemie :bow:

Heeft uw man buitenlandse roots?

Noem mij een belg die dat niet heeft

Blaze.
15 november 2015, 21:35
Ga er alsjeblieft van weg. Je blijft vanwege je gevoelens, maar kan je rationeel zeggen dat dit een gezonde relatie is? Als hij echt van je hield, zou hij zich wel herpakken. Trek je conclusies, hoe moeilijk dat ook is.
Veel sterkte in deze situatie, je zit natuurlijk niet voor niks zo in de knoop. Maar jij hebt hier ook over te beslissen.

Mavusandy
15 november 2015, 22:12
Je gedachten lijken goed op orde te zijn, je kan het verschil maken tussen goed en slecht, positiviteit en negativiteit. Je weet ergens wel wat je wil voor jezelf, wat je gelukkig maakt en wat niet.

Respect yourself enough to know you deserve the very best,...

Opmerkelijk dat je in de zorgsector aan de slag bent. Je draagt hoogstwaarschijnlijk super goed zorg voor je patiënten, dat moet je ook voor jezelf doen.
Je moet jezelf helpen, mss kan je erover praten met een familielid, vriendin of psycholoog.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sooth Awful
16 november 2015, 09:37
Wat heeft dit met borderline te maken? Borderline is met fases. Mij lijkt het eerder dat die vent totaal schizofreen is. Ik heb zelf ook zo'n tante rondlopen, en geloof me, die mensen ben je liever kwijt dan rijk, hoe erg dat ook klinkt.
Verlaat die gast en zoekt u een betere man - zonder zottigheden in de kop.

TooChé
16 november 2015, 09:42
indien geen troll, zoek professionele hulp

/draad

makila
16 november 2015, 10:47
Wat heeft dit met borderline te maken? Borderline is met fases. Mij lijkt het eerder dat die vent totaal schizofreen is.
Dit. Mijn vrouw is borderline. Ik herken uw man daar helemaal NIET in. In tegendeel. Nog niet 1%.

Uw man is een schizofrene klootzak die ook nog eens naast de pot pist. Trek zo snel mogelijk de deur dicht. Zo iemand kan en wil niet geholpen worden.
Uw hart is nog bij hem? Ja natuurlijk, want vrouwen vallen op klootzakken. Gewoon droppen die kloot (hoe hard dit ook mag klinken) en verder gaan met je leven.

|XcW|
16 november 2015, 18:43
Doe het gewoon voor jezelf.

Gaat in het begin pijn doen, maar het zal jezelf beter doen, dan samen te blijven...

Preske
17 november 2015, 09:49
Ik zou de instelling waar hij verblijft ook inlichten over zijn escapades, maar dan kunnen ze hem buitensmijten en zit jij er mee op je dak, dus het is afwegen...

Verder kan ik alleen maar beamen wat de meerderheid hier zegt.

Recipe4hate
17 november 2015, 10:28
Ik zou de instelling waar hij verblijft ook inlichten over zijn escapades, maar dan kunnen ze hem buitensmijten en zit jij er mee op je dak, dus het is afwegen...

Verder kan ik alleen maar beamen wat de meerderheid hier zegt.

Eerst eigen situatie op orde brengen, daarna instelling inlichten.
Ik zou anders nog vrezen dat het verhaal omslaat in stalking.

Preske
17 november 2015, 12:17
Eerst eigen situatie op orde brengen, daarna instelling inlichten.
Ik zou anders nog vrezen dat het verhaal omslaat in stalking.

vrees ik ook ja

Bv202
17 november 2015, 16:05
Ik denk niet dat dit nog veel met borderline te maken heeft, maar anders is het boek "Stop walking on eggshells" van Randi Kreger wel een aanrader.

Chizm
18 november 2015, 12:52
hij bedriegt jou maar beschuldigt jou tevens van bedrog..

denk dat die heel goed weet waarmee hij bezig is, maw een manipulator

oppassen met zo'n mensen, hebben mss een dubbelleven of een kantje waar jij niks van af weet.