PDA

Volledige versie bekijken : Home Entertainment functies van de Xbox One

Powerwing
4 november 2015, 14:57
De Xbox One is zogezegd een compleet Home Entertainment System. Kan je daar in België iets mee aanvangen of is dat weer allemaal voor de US ? Bijvoorbeeld in combinatie met een HD digicorder van Telenet ? Andere mogelijkheden ?

M0rdresh
4 november 2015, 16:11
Combinatie met Telenet HD digicorder is zeer goed. De XBOX ONE kent uw digirecorder en haalt automatisch gids informatie op en biedt je een snellere manier om de progammatie te bekijken, sneller dan de nieuwste digirecorder van Telenet. Zal hoe je in één knop kan switchen tussen televisie en gamen, of via "snap" (verticale splitscreen) functionaliteit televisie ( het nieuws bijvoorbeeld) kan volgen.

Ik heb de XBOX ONE al sedert launch en ik vind het fantastische meerwaarde.

Powerwing
4 november 2015, 16:31
Thx !
Tijdje aan het twijfelen geweest tussen XBox One en PS4 maar gezien ik al een Windows 10 PC heb en een Windows phone heb, en ik een Surface Pro 4 ga kopen, was het ergens logisch een Xbox One te kopen voor de 'continuity'. Ben enkele dagen in de UK geweest en daar game versies naast elkaar kunnen vergelijken tussen XBox One en PS4. De XboX One versies mogen dan op een lagere resolutie draaien (volgens de reviews dan), in real life merk je daar bitter weinig tot niets van.

M0rdresh
4 november 2015, 16:41
De samenwerking met Windows 10 is overigens spot on. Je hebt er een app die alles verzamelt met overzicht, controle overnemen, XBOX ONE games streamen naar je PC, films (avi, mkv, etc) streamen van PC naar XBOX ONE door gewoon right-click en "cast to XBOX ONE" te kiezen en ga zo maar door.

Ik besef dat technisch gezien de PS4 beter uitgerust is inzake GPU, maar de XBOX ONE heeft heel wat compensaties! En idd op home cinema installatie merk ja niet zoveel verschil tussen 900p en 1080p. Ironisch gezien laat de XBOX ONE versie soms wat meer post-processing toe door de 900p en in tegenstelling tot populaire gedachte, het XBOX ONE versie is niet altijd de mindere, bijvoorbeeld Mad Max is beter op XBOX ONE.

Ik vind daarom dat Microsoft met de One meer next-gen is gegaan of toch met meer vernieuwing uitgepakt dan Sony waar het in grote lijnen een PS3.5 is.
De aankomende 360 backwardscompatibiliteit startende met 100 titels en elke maand meer is ook wel mooi meegenomen.

** ik heb de beide consoles vanaf launch dag 1, just my opinion

Powerwing
4 november 2015, 16:56
Effe off topic : de consoles die ik nog heb zijn een PS2 en een Wii voor de kids. Denk dat het wel een serieuze jump zal zijn van PS2 naar Xbox One (hoewel, heb een recente gaming PC dus ben wel wat gewoon :D )
Xbox One is ook voor de kids want moet PS2/wii vervangen. Ze willen Skylanders en zo blijven spelen dus heb ik een goed excuus om het uit te leggen aan vrouwlief ;)

diknmuis
4 november 2015, 19:05
xbox one is idd meer een allround multi media machine dan de ps4

Powerwing
4 november 2015, 21:24
Misschien rijst de vraag : waarom een Xbox One als je al een capabele gaming PC hebt. Wel, ik gebruik de PC meestal voor shooters en strategy games : de combinatie keyboard/mouse is voor mij nog steeds onklopbaar voor dat soort games. Op console speel ik dan liever action games, racers en fighters. En natuurlijk zullen de kids hier ook plezier aan beleven. En ik ook :D
En van shooters gesproken : denk dat ik voor Halo 5 toch een uitzondering ga maken. Hoewel, qua besturing kan er geen enkele console shooter tippen aan Metroid Prime op de Gamecube, dat was gewoon de perfectie.

Gentei
5 november 2015, 19:36
Combinatie met Telenet HD digicorder is zeer goed. De XBOX ONE kent uw digirecorder en haalt automatisch gids informatie op en biedt je een snellere manier om de progammatie te bekijken, sneller dan de nieuwste digirecorder van Telenet. Zal hoe je in één knop kan switchen tussen televisie en gamen, of via "snap" (verticale splitscreen) functionaliteit televisie ( het nieuws bijvoorbeeld) kan volgen.

Ik heb de XBOX ONE al sedert launch en ik vind het fantastische meerwaarde.

Leg dat nog is uit aub?
Ik heb hier een one maar niet aangesloten aan mijn digicorder?
Heeft dat echt zoveel meerwaarde?

M0rdresh
5 november 2015, 20:14
Leg dat nog is uit aub?
Ik heb hier een one maar niet aangesloten aan mijn digicorder?
Heeft dat echt zoveel meerwaarde?Gewoon de HDMI digirecorder in de "in" poort steken van uw XBOX ONE. TV app starten en de korte installatie doorlopen.
Ik vind het absoluut een meerwaarde om in een knipoog te kunnen switchen tussen televisie en games of splitscreen om met een oog het nieuws mee te pikken of dergelijke meer.

Gentei
5 november 2015, 20:56
Gewoon de HDMI digirecorder in de "in" poort steken van uw XBOX ONE. TV app starten en de korte installatie doorlopen.
Ik vind het absoluut een meerwaarde om in een knipoog te kunnen switchen tussen televisie en games of splitscreen om met een oog het nieuws mee te pikken of dergelijke meer.

Ik bedoel meer de functies, niet het aansluiten.
Ik zit hier nog met een plasma tv (moet ge geen nieuwere tv hebben voor die functies?) die splitscreen bv is dat dan effectief 2 kanalen da ge apart kunt zien ?
Of bv gamen terwijl ge een serie aan het zien bent?

Powerwing
5 november 2015, 22:03
k zit hier nog met een plasma tv (moet ge geen nieuwere tv hebben voor die functies?)

Ik zie niet in hoe een plasma TV een beperking zou zijn. Het digitale rekenwerk gebeurt tussen de Xbox en de digicorder, de TV (of het nu plasma is of LED) geeft het gewoon weer. In mijn geval sluit ik gewoon de HDMI kabel van m'n Telenet digicorder aan op de HDMI-in van de Xbox One en dan een HDMI-kabel van de HDMI-out van de Xbox naar de TV. Juist ?

Matey
5 november 2015, 22:26
Vraagje herbij...
Dan moet je de Xbox ook aanzetten als je gewoon tv wilt kijken? Dus dan verbruik je zowel stroom voor Xbox als Digicorder als je ff tv wilt zien?

Gentei
5 november 2015, 23:11
Vraagje herbij...
Dan moet je de Xbox ook aanzetten als je gewoon tv wilt kijken? Dus dan verbruik je zowel stroom voor Xbox als Digicorder als je ff tv wilt zien?

Eigenlijk wel ja

Powerwing
6 november 2015, 12:39
Wellicht werkt de Xbox One als een 'pass-through', dus gewoon de Xbox op standby zou je, denk ik, het normale digicorder menu moeten opleveren op je TV. Of niet ?

dibo
6 november 2015, 13:23
Nee, je Xbox moet effectief aan staan.

Powerwing
6 november 2015, 18:24
Dus, als ik het goed begrijp, eens je digicorder via de XBox gaat, kan je geen TV meer kijken zonder dat de Xbox aanstaat, en moet je alles van TV via het Xbox menu doen ?

M0rdresh
6 november 2015, 19:32
Ik zit hier nog met een plasma tv (moet ge geen nieuwere tv hebben voor die functies?) die splitscreen bv is dat dan effectief 2 kanalen da ge apart kunt zien ?
Of bv gamen terwijl ge een serie aan het zien bent?De splitscreen en alle functionaliteit is televisie onafhankelijk, de XBOX ONE doet dat. Net zoals Windows 8 of 10 kan het apps in splitscreen draaien, je op een scherm kan je gamen op het andere fijner scherm kan je XBOX apps (televisie, Twitch, YouTube, IGN, Skype, Netflix, noem maar op) draaien en weer weghalen on the fly zonder je game te verlaten.

Dus inderdaad, tijdens je potje Need for Speed of gelijke welke game kan je televisie zien, Netflix, Twitch of whatever dat je boeit.
Ik gebruik het sedert launch en vind het een stevige meerwaarde.

http://winsupersite.com/site-files/winsupersite.com/files/uploads/2013/11/snap-which.jpg

http://winsupersite.com/site-files/winsupersite.com/files/uploads/2013/11/snap_0.jpg

M0rdresh
6 november 2015, 19:36
Dus, als ik het goed begrijp, eens je digicorder via de XBox gaat, kan je geen TV meer kijken zonder dat de Xbox aanstaat, en moet je alles van TV via het Xbox menu doen ?Klopt, maar die start de digirecorder automatisch op. Je remote van je digirecorder blijft werken uiteraard, maar je kan ook de interface en de veel snellere tv gids van XBOX ONE gebruiken.

Vraagje herbij...
Dan moet je de Xbox ook aanzetten als je gewoon tv wilt kijken? Dus dan verbruik je zowel stroom voor Xbox als Digicorder als je ff tv wilt zien?Tja stroom, zit je daar werkelijk zo mee in ? Een pak mensen kijken toch Netflix op toestellen, zit je ook met je DVD of BluRay stroomverbruik in bij het kijken van een schijfje? Enfin, ieder zijn zorg maar zelf nooit bij stilgestaan, de meerwaarde compenseert ruimschoots.

dibo
9 november 2015, 14:12
Je kan ook je Xbox automatisch na opstarten laten switchen naar TV.
Wanneer ik mijn Xbox start, begint de TV te spelen en gebruik ik gewoon de afstandsbediening van de Digicorder.
Ik kan dan echter wel heel vlot overschakelen naar games, Netflix, etc.

De tv gids gebruik ik eigenlijk niet. Onbekend is onbemind wellicht.

M0rdresh, mis je het niet dat je niet vlot van kanaal 1 naar bijvoorbeeld 200 kunt springen?
Ik gebruik de media remote en daar staan geen cijfertoetsen op. :)

Tits
9 november 2015, 19:05
Ik wou ook een tijdje hier een topic over aanmaken.

Ik gebruik ook soms mijn digicorder via xbox one.
Nu had ik 2 ecologische vraagjes:
-verbruikt je xbox dan niet enorm veel als hij veel meer moet aanstaan, samen met je digicorder?
-gaat hij niet sneller stuk?

M0rdresh
12 november 2015, 12:26
-verbruikt je xbox dan niet enorm veel als hij veel meer moet aanstaan, samen met je digicorder?
-gaat hij niet sneller stuk?Enorm veel is subjectief natuurlijk, maar het zal een 50w tot 80w denk ik.
En tja, sneller stuk, daar zijn geen echte berekeningen voor hé, kunt vanavond ook geen televisie kijken omdat die ook bij gebruik...alleh je ziet mijn punt wel in.

Matselot
12 november 2015, 22:21
Enorm veel is subjectief natuurlijk, maar het zal een 50w tot 80w denk ik.
En tja, sneller stuk, daar zijn geen echte berekeningen voor hé, kunt vanavond ook geen televisie kijken omdat die ook bij gebruik...alleh je ziet mijn punt wel in.

Echte berekeningen zijn er misschien niet, maar iets dat veel gebruikt word heeft statistisch gezien meer kans om stuk te gaan dan iets dat niet veel (of minder) gebruikt wordt. Simpele wiskunde/kansberekening.
In dat geval heb ik liever dat enkel mijn huur digicorder stuk kan gaan ipv mijn veel duurdere xone. En dan is het extra stroomverbruik, hoe miniem misschien ook, er dan toch echt teveel aan.

dibo
13 november 2015, 12:48
De XboxOne is gemaakt om als home entertainment system te dienen.
Comfort en kosten tegen elkaar opwegen, is iets wat iedereen voor zich moet doen. :)

M0rdresh
14 november 2015, 13:49
Echte berekeningen zijn er misschien niet, maar iets dat veel gebruikt word heeft statistisch gezien meer kans om stuk te gaan dan iets dat niet veel (of minder) gebruikt wordt. Simpele wiskunde/kansberekening..Dat betwist ik ook niet, ik betwist het nut om daar mee rekening te houden. Maar goed, ik ga snel uit de topic en sluit mijn PC af want statistisch heb ik meer kans dat mijn computer defect gaat bij gebruik :crazy: Sorry ze, maar life's to short for bullshit.

Matselot
18 november 2015, 12:03
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je om gewoon tv te kijken 2 apparaten hebt opstaan, namelijk de digicorder en je xone. Terwijl enkel je digicorder al voldoende is.
Ik zeg niet dat je iets niet moet gebruiken omdat het dan stuk kan gaan. Het nut om daar rekening mee te houden is iets dat iedereen inderdaad persoonlijk moet uitmaken.
Maar alle voor en nadelen mogen wel eerlijk bekeken worden.

M0rdresh
18 november 2015, 12:33
Maar alle voor en nadelen mogen wel eerlijk bekeken worden.Volledig aan jou om meer nadelen te zien dan voordelen en niet gebruik te maken van zo'n opstelling, maar tegelijk ook aan mij om uw beredenering of argumentatie in vraag te stellen. Daarvoor heb je een discussie forum, heeft niets te maken met dat voor en nadelen niet eerlijk mogen bekeken worden, ik zie niet in wat dat daar mee te maken heeft.

Matselot
18 november 2015, 17:13
-gaat hij niet sneller stuk?

1) +- 100w in stand-by mode.
2) ja hij gaat sneller stuk

simpele vragen, simpele antwoorden. En er is volgens mij niets mis met mijn argumentatie. Ik zie niet in hoe je het antwoord op die 2 vragen als voordeel kan zien.
Dat er andere voordelen zijn is zeker, maar dat is hier niet de vraag.

Nogmaals ,wat je ermee doet beslist iedereen zelf :-)

CHTboy
18 november 2015, 18:47
Zelf vind ik dit geen meerwaarde om je digicorder erop aan te sluiten. Het kan perfect blu ray films afspelen, netflix dus voor mij is dit al meer of genoeg. Ik kijk naar wat ik wil en wanneer ik wil zonder reclame.

M0rdresh
18 november 2015, 19:27
1) +- 100w in stand-by mode.
2) ja hij gaat sneller stuk

Ik zie niet in hoe je het antwoord op die 2 vragen als voordeel kan zien.Kan je mij aantonen waar en wie hier die twee elementen die je daar omschrijft als voordeel heeft omschreven, dat is immers ook een simpele oefening om je vertoon hier van uw geestelijke fantasie te toetsen? Niemand betwist dat er stroomverbruik is, niemand betwist dat er verhoogde kans is tot stuk gaan bij gebruik, echter relativeer ik en dat behoeft geen pompeus gedoe van simpele 'dit' of 'dat', of uw arrogante insinuatie van verbloeming. "Simpele vragen, simpele antwoorden"...studentje wiskunde misschien? Er is ruimte voor relativatie, is dat ook simpel genoeg om dat in je hoofd te krijgen? En betreft uw "dat is hier niet de vraag", bepaal jij dat soms misschien, thread gaat over meer dan dat.

Matselot
18 november 2015, 19:49
Ik zie niet waar je relativeert, je doet juist de elementen dat er meerverbruik is en dat hij sneller stuk kan gaan af als verwaarloosbaar en zelfs nutteloos om hierbij stil te staan. Dit is misschien voor u zo maar voor anderen kan dit evengoed niet zo zijn.
IK ga hier verder niet meer op reageren want je kan het precies niet verdragen dat uw mening niet door iedereen gevolgd wordt :niceone:

M0rdresh
18 november 2015, 20:54
Ik zie niet waar je relativeert, je doet juist de elementen dat er meerverbruik is en dat hij sneller stuk kan gaan af als verwaarloosbaar en zelfs nutteloos om hierbij stil te staan. Dit is misschien voor u zo maar voor anderen kan dit evengoed niet zo zijn.
IK ga hier verder niet meer op reageren want je kan het precies niet verdragen dat uw mening niet door iedereen gevolgd wordt :niceone:En dan belanden we op een meningsverschil, naar uw gevoel aanzie ik het als een verwaarloosbare bezorgdheid en naar mijn gevoel zie jij het als een aanzienlijke bezorgdheid. Ik zie hier evenveel posts van jou als reactie op mijn schrijven, dus goeie poging met je post hierboven om het enkelzijdig te maken maar helaas. Oh en reageren om te reageren dat je niet meer zal reageren omdat ik te veel belang hecht aan het verschil van mening, uw post kan zo in de Van Dale staan...vlak onder "hypocrisie" :niceone:

Wacko Santa
19 november 2015, 09:02
Kalm kindjes, kalm!

Hoe ik het als buitenstaander lees is dat Mordresh goed weet wat de nadelen zijn, maar dat hij die niet als nadelen ziet of dat deze niet sterk genoeg zijn om hem te laten afzien van zijn opzet. Matselot ziet hier dan wel aanzienlijke nadelen in en zal het daarom niet doen.

Conclusie :
Mordresh (en ik) doen de setup, goed wetende wat de bijhorende impact is
Matselot doet de setup niet, goed wetende wat de bijhorende impact is :p

Iedereen content met zijn multimedia-toestel waar we zalig op kunnen gamen en TV zien :p