PDA

Volledige versie bekijken : Dag van de jeugdbeweging: Chiro, Scouts, KAJ, KLJ,...

Praga
23 oktober 2015, 16:38
Het is vandaag de dag van de jeugdbeweging. Bij welke jeugdbeweging zitten jullie of hebben jullie gezeten? Ik heb mijn hele jeugd bij de Chiro doorgebracht en heb me daar als jonge ket te pletter geamuseerd. De kampen waren een feest, weekends en droppings waren super en ook de andere activiteiten waren leuk. Ik heb ook mijn twee jongens bij de Chiro ondergebracht in hun jonge(re) jaren.

En jullie?

My Spot
23 oktober 2015, 16:46
Nooit in een jeugdbeweging gezeten.
Altijd in sportclubs en in de vakanties, speelpleinwerking...

Shrimpy
23 oktober 2015, 17:07
Jeugdbewegingen is voor noobs. Echt gamers gamen op zondag. :p

Nee efkes serieus, ben nooit in een jeugdbeweging gezeten, maar ben onlangs mee als fourier gegaan op kamp met wat kameraden die oudleiding zijn.

Was wel neig. :) Enk heb leren shorren!

Lefky
23 oktober 2015, 17:14
jeugdbeweging niet, maar jeugdhuizen praga....

jeugdhuizen

Shrimpy
23 oktober 2015, 17:15
jeugdbeweging niet, maar jeugdhuizen praga....

jeugdhuizen

En die natuurlijk ook. :)

Lekker goeiekoop duvelkes drinken

glashelder
23 oktober 2015, 20:08
Ik ben vreselijk allergisch voor dat opgelegde groepsgedoe. Pas op, ik heb wel in jeugdbewegingen gezeten hoor. De scouts en de Rode Valken, onder andere. Maar dat was allemaal niets voor mij. Nachtspellen, op kamp in tentjes, idiote liedjes om iedereen bij elkaar te roepen, toneeltjes en opgelegde spelletjes... laat mij gerust zeg :p Ik heb daar ook alleen maar slechte herinneringen aan, haha. Alleen het vieruurtje was tof :unsure: Maar ik was zo'n asociaal kind dat liever een boek zat te lezen en met rust gelaten wou worden, dus dan krijg je dat :p

Ik weet nog dat ik eens tijdens de uitleg van een nachtspel deed alsof ik in slaap was gevallen op de schoot van een leidster zodat ik niet mee moest doen. Ze hebben mij dan maar terug naar mijn bed gedragen terwijl ik dacht van hihi, ik moet niet mee doen :p En kamp was altijd stress voor mij aangezien ik tot heel laat nog met een tutje sliep en de anderen mochten dat niet weten en ik schaamde mij daarvoor etc. En al die andere kinderen waren best stom. Ik heb één 'goeie' herinnering, dat was de laatste dag van het kamp. De ouders kwamen toen en toen gingen we een boswandeling doen en kon ik alles tonen aan mijn ouders en mocht ik mijn watersletsjes aan doen. 'k Was ook een huismusje dus ik had stiekem erg veel heimwee.

Nahrtent
23 oktober 2015, 20:12
Hier en daar wel eens een aantal weken meegedraaid, maar echt leuk heb ik dat nooit gevonden. Zoals glashelder zegt, laat mij godverdomme met rust. :p

Lavake
23 oktober 2015, 20:30
Nooit in een jeugdbeweging gezeten.

Onze tuin kwam uit op een grote wei waar alle scouts van het dorp hun lokalen hadden (KSJ, VVKM, KSA en chiro), dus elk weekend was het daar vollen bak gejoel. Maar wij speelden sowieso al elke dag op die wei als losgeslagen wilde honden, dus we hadden geen nood om ook nog eens georganiseerde groepsspelletjes daar te doen in't weekend.

apzoeir
24 oktober 2015, 07:25
Altijd in de chiro gezeten van mijn 5 tot mijn 20e. Fantastische tijd vond ik dat. Veel vriendinnen aan overgehouden ook. Als'k ooit kinderen heb zou'k het toch wel fijn vinden moesten ze naar de chiro willen gaan. Al weet'k niet of de chiro in ons dorp nog van't zelfde kaliber is als die van ons indertijd.

Alcair
24 oktober 2015, 08:06
FF in de scouts gezeten, tot we bij cowboy en indiaantje den indiaan aan nen boom hadden gebonden en een vuurtje eronder hadden gestookt.

BRAND HEIDENE

Werden dan vriendelijk verzocht niet meer terug te komen haha

Shrimpy
24 oktober 2015, 10:03
FF in de scouts gezeten, tot we bij cowboy en indiaantje den indiaan aan nen boom hadden gebonden en een vuurtje eronder hadden gestookt.

BRAND HEIDENE

Werden dan vriendelijk verzocht niet meer terug te komen haha

Was em lekker?

Alcair
24 oktober 2015, 10:21
Was em lekker?
Zover zijn we ni geraakt [emoji14]

:unsure:
24 oktober 2015, 11:24
Tijdens vakantie quasi altijd naar het speelplein geweest. Ik was daar vaak ook gewoon de enige van mijn leeftijdscategorie op den duur.

Chiro/scouts nooit gedaan. Achteraf gezien had ik het misschien beter gedaan eigenlijk.
Losstaand daarvaan hebben quasi alle jeugdbewegingen hier nogal rare leden (staan bekend voor drugs, scheefpoepen, etc). Eentje had zelfs een dode tijdens een dropping omdat die teveel gedronken had.

Zoals glas zegt is dat opgelegde groepsgevoel ook niet echt iets voor mij.

Sooth Awful
24 oktober 2015, 11:38
Ik heb tot m'n 18 in de scouts gezeten. :) Heb daar zowel ongelofelijke herinneringen als trauma's aan overgehouden. :rofl: