PDA

Volledige versie bekijken : Xbox One goed idee voor Kerst ?

Powerwing
13 oktober 2015, 17:48
Ik weet het, ik zou niet mogen afgaan op geruchten en horen zeggen, maar 'er wordt dus gezegd' dat, als je een console wilt kopen, dat er maar één optie is : de PS4.
Een Xbox One zou volgens velen een even slechte koop zijn als een Wii U, t.t.z. tegen eind volgend jaar komen er geen nieuwe games meer omdat de PS4 alles zal overheersen.

De Xbone heeft inderdaad een slechte start gekend, maar nu ik onlangs de devices keynote van Microsoft gezien heb, ben ik ervan overtuigd dat MS het meent met z'n klanten. Dus ik zie de toekomst van de Xbox One heel rooskleurig in.
En natuurlijk ook het feit dat ik tot nu toe elk Gran Turismo spel enorm saai vond en ik zit te kwijlen wanneer ik de nieuwe Forza Motorsport zie.

Wat jullie ? Objectieve meningen graag !

Dr Wodka
13 oktober 2015, 18:35
De start en de marketing van de Xbox one mag al dan niet goed of slecht geweest zijn maar ondertussen zijn ze toch wel aan een grote inhaalbeweging aan het maken.
Ook luisteren de microsoft mannen heel goed naar de community en doen ze allerhande aanpassingen heel de tijd.

Natuurlijk ga je in dit gedeelte van het forum niet horen dat het een slecht idee is :)

Dr. Sheldon Cooper
13 oktober 2015, 18:48
Heb ik nu echt nog nooit gehoord, dat de Xbox One een miskoop zou zijn. Dat er geen nieuwe games meer komen is de grootste bullshit ever, slaat echt op niks. Xbox One verkoopt in België gewoon veel minder omdat de Benelux heel PlayStation-minded is.

Xbox One en PS4 zijn 95% hetzelfde toestel imo. Als je geen vrienden met een PS4 hebt en je hebt geen PS-exclusive die je echt echt wilt, zou ik niet twijfelen

crazyjoker
14 oktober 2015, 12:43
zoals Sheldon Cooper zegt. Ik heb geen idee wie er zulke onzin tegen u verteld.. Xbox en ps is bijna exact hetzelfde dus dat het een slechte koop zou zijn = dikke zever.
meeste games komen op beide consoles uit (behalve exclusives natuurlijk en xbox heeft natuurlijk wel prachtige exclusives zoals halo, gears of war, forza etc..)

Vind het wel erg dat je dat zelf maar zou geloven dat er eind volgend jaar geen nieuwe games meer zou komen voor xbox one..

Powerwing
14 oktober 2015, 16:51
Vind het wel erg dat je dat zelf maar zou geloven dat er eind volgend jaar geen nieuwe games meer zou komen voor xbox one..

Geloven doe ik het niet maar wou de discussie hier toch even aangaan... :D

Matey
14 oktober 2015, 18:12
Op HLN had ik dit artikel (http://www.hln.be/hln/nl/4126/Games/article/detail/2458074/2015/09/16/Waarom-u-de-Xbox-One-toch-niet-te-snel-moet-afschrijven.dhtml) deze week nog gezien. Genoeg redenen dus om de vroege dood van de Xbox One te ontkennen ;-).

freepo
14 oktober 2015, 20:42
Heb ik nu echt nog nooit gehoord, dat de Xbox One een miskoop zou zijn. Dat er geen nieuwe games meer komen is de grootste bullshit ever, slaat echt op niks. Xbox One verkoopt in België gewoon veel minder omdat de Benelux heel PlayStation-minded is.

Xbox One en PS4 zijn 95% hetzelfde toestel imo. Als je geen vrienden met een PS4 hebt en je hebt geen PS-exclusive die je echt echt wilt, zou ik niet twijfelen

ok dat de xbox en de ps4 bijna hetzelfde toestel zijn, daarin geef ik je grotendeels gelijk. maar...het 'werkt' beter samen op de ps4. zo goed als elk spel dat op beide consoles uitgebracht wordt, speelt beter of ziet er beter uit op de ps4. en neen, ik ben geen fanboy want ik heb ze beiden hier thuis staan.

freepo
14 oktober 2015, 20:43

ok dat de xbox en de ps4 bijna hetzelfde toestel zijn, daarin geef ik je grotendeels gelijk. maar...het 'werkt' beter samen op de ps4. zo goed als elk spel dat op beide consoles uitgebracht wordt, speelt beter of ziet er beter uit op de ps4. en neen, ik ben geen fanboy want ik heb ze beiden hier thuis staan.

OllieDenZotn
15 oktober 2015, 08:10

:lol: grapjas

Praga
15 oktober 2015, 09:03
Inderdaad, Xbox One is een even goede aankoop als PS4. Met games als Forza 6, Halo 5, Rise of the Tomb Raider zit je sowieso al goed qua exclusives. Vanaf vandaag heb je ook Xbox Live Rewards die van start gaan. Xbox Live Rewards nu beschikbaar in België | 9lives (http://www.9lives.be/news/xbox-live-rewards-nu-beschikbaar-belgi%C3%AB)

De consoles zijn evenwaardig, wat de mensen ook vertellen, het gaat hem om de games, de exclusives.

Big Boss
15 oktober 2015, 09:50
Dat de consoles evenwaardig zijn is bullshit, ps4 is qua hardware gewoon beter, punt. Maar de one heeft eind dit jaar betere games, ook punt. En de one gaat nog vette exclusieve games hebben komende jaren. Maar de Ps4 ook uiteraard. Beste is, ze beiden te hebben :-D

StanTem
15 oktober 2015, 10:11
:lol: grapjas

Het klopt nochtans.
90% van de multiplatformgames presteren beter op PS4. Fanboy of niet, er staat genoeg bewijs op het internet (door professionelen).
Er is hier 1 grapjas en dat blijk jij te zijn als je jezelf gelooft.

Of je daardoor de Xbox One niet moet kopen, dat laat ik in het midden. Het is voornamelijk om de exclusives te doen en daarbij moet iedereen voor zichzelf uitmaken welke games hij wil spelen. Kijk naar wat je vriendenkring in huis heeft, welke games je écht wil spelen, welke controller je wilt...

OllieDenZotn
15 oktober 2015, 13:59
Het klopt nochtans.
90% van de multiplatformgames presteren beter op PS4. Fanboy of niet, er staat genoeg bewijs op het internet (door professionelen).
Er is hier 1 grapjas en dat blijk jij te zijn als je jezelf gelooft.

Of je daardoor de Xbox One niet moet kopen, dat laat ik in het midden. Het is voornamelijk om de exclusives te doen en daarbij moet iedereen voor zichzelf uitmaken welke games hij wil spelen. Kijk naar wat je vriendenkring in huis heeft, welke games je écht wil spelen, welke controller je wilt...

Neen serieus?
Ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik zie het verschil niet meteen met het blote oog als ik op de ps4 of de One speel. Tenzij je natuurlijk 2 beelden naast elkaar gaat gaan vergelijken. Dus als dat de reden is om hem niet te kopen dan is dat bullsh*t.
Je koopt je console inderdaad (ik toch) op basis van je vriendenkring en de exclusive games.

StanTem
15 oktober 2015, 14:01
Neen serieus?
Ik weet niet hoe het bij jou zit maar ik zie het verschil niet meteen met het blote oog als ik op de ps4 of de One speel. Tenzij je natuurlijk 2 beelden naast elkaar gaat gaan vergelijken. Dus als dat de reden is om hem niet te kopen dan is dat bullsh*t.
Je koopt je console inderdaad (ik toch) op basis van je vriendenkring en de exclusive games.

Het verschil is inderdaad niet (goed) zichtbaar als je het niet met/naast elkaar kunt vergelijken, maar dat wil niet zeggen dat er geen verschil is hé.