PDA

Volledige versie bekijken : PS4 Hardware Opgepast voor bedrieger op 2dehands.be

georgiodavid
21 september 2015, 20:07
"Hallo,

Ik heb de PS4 nog liggen.
Wegens mijn werk verblijf ik momenteel in Groningen (Nederland) Helaas kom ik pas over 3 maanden terug.
Aangezien het om een Belgisch product gaat, en ik de garantiebewijs nog heb. Verkoop ik het liever in Belgie
Zou u de PS4 bij mij in Groningen kunnen ophalen? Indien dat echt niet mogelijk is kan het ook aangetekend op de post mee.
U kunt mij volledig vertrouwen! Ik ben bereid om mijn legitimatiebewijs door te mailen, zodat u meer zekerheid heeft!

Hoe wilt u dit verder regelen?

Ik zie uw mail graag tegemoet.

Mvg,

Floris

PS: U kunt mij ook whatsappen (gaat veel sneller). "

Ik heb contact gehad met hem via watsapp ben wat aan het vissen naar hem, zijn stem gehoord.
Floris Moerman, stuurt foto van ID maar om zijn foto of werkende, video van PS4 te sturen Is kamera kapot, heeft geen fb pagina maar als je zoekt vindt wel zelfde naam en foto, ik heb via fb messenger vraag gesteld krijg geen reactie(kan zijn dat berichten via fb van niet vrienden niet toekomen).

http://img.2dehands.be/f/normal/255286513-nette-playstation-4-ps4-met-controller.jpg

jbiebuytck
21 september 2015, 20:14
Ik heb een gelijkaardige situatie gehad vorige week. Ik vroeg wanneer ik erom kon komen en ik kreeg onderstaande email. Ik heb hem een innige deelneming gewenst. Gezegd dat ik het niet betrouw en dat er anders via post met rembours kon worden gestuurd.
Nooit geen tegenreactie meer gekregen wat ik wel vreemd vind.

Hallo

Bedankt voor U mailtje.
Helaas moet ik u mededelen dat mijn oma onlangs overleden is. Hier heb ik heel veel pijn aan overgehouden en heb ik even tijd nodig voor mezelf. Op dit moment is dat mijn prioriteit daarom vraag ik u vriendelijk om het op een andere manier te doen. Namelijk verzekerd verzenden gaat u daarmee akkoord?

Ik zal de verzendkosten dan zelf wel betalen. (E 12,50) Zo kan er dan niets mis gaan.

We kunnen het zo ook doen:
U doet een aanbetaling (de helft van het bedrag) Als het geld op mijn rekening staat gaat het op de post en als U het dan binnen heeft maakt u de rest van het geld over.
Laat me maar weten!

Met vriendelijke groet

georgiodavid
21 september 2015, 20:21
Ergste is dat dat politie do not give a shit about it.. Pas als iemand slachtoffer wordt komt de "hulp".

hey69
21 september 2015, 21:15
Dat julli3 er moeite in steken. Dit moet toch een belletje rinkelen he

ph3nom
21 september 2015, 21:16
Heb zelf ook zo eentje gehad onlangs.
Is wel steeds een nieuwe account, let daar dus ook zeker op.

Mitchel Bosmans was dat.

We hadden een deal op 2dehands.be en zoekertje ging direct offline.
Krijg dan mail dat hij net terug naar Belgiƫ verhuisde en nog geen rekeningnummer had, enkel NL rekening.
Ik zeg dat ik het niet zag zitten en dan stuurt hij een copy van een pasfoto.
Heb overschrijving niet gedaan, maar van hem daarna ook weer niets meer gehoord.

Zymp
21 september 2015, 21:25
Ik heb een gelijkaardige situatie gehad vorige week. Ik vroeg wanneer ik erom kon komen en ik kreeg onderstaande email. Ik heb hem een innige deelneming gewenst. Gezegd dat ik het niet betrouw en dat er anders via post met rembours kon worden gestuurd.
Nooit geen tegenreactie meer gekregen wat ik wel vreemd vind.

Ik heb net dezelfde mail gehad met een ander item, ik geloof dat het een gsm was. Ik heb dat dan gewoon genegeerd verder :D

Avalius
21 september 2015, 21:35
Bekende scam dit. Of familie is ziek en ze verblijven momenteel in NL en je mag op hun rekening storten. Enzovoort..
Alle gegevens zijn altijd vals en rekeningen via online banking. Politie kan die mannen niks maken.
Nooit via verzendingen werken met nederlanders tenzij je 100% zekerheid kan krijgen.

Afhalen indien je echt iets wil.

whacker
22 september 2015, 11:39
Ergste is dat dat politie do not give a shit about it.. Pas als iemand slachtoffer wordt komt de "hulp".

Zelfs niet...

Had iemand om tweedehands met een op't eerste zicht normale deal voor een Vita. Alles werd gewoon geregeld en alles leek te kloppen. Ik was van plan zelf te gaan halen maar omdat ik enkele dagen later op reis vertrok en nog een aantal dingen diende te regelen heb ik uiteindelijk gevraagd om op te sturen.
Geld overgeschreven en nooit iets ontvangen. "Ze had geen bewijs gekregen van het versturen" en "het pakje is verloren gegaan in de post".
Heb ALLES aan de politie gegeven, gewoon aangifte gedaan en het hele verhaal uitgelegd. IP/mail/bankrekeningnummer/alle conversaties/... en ze zegden mij al op voorhand dat ze waarschijnlijk niets gingen kunnen doen (internationaal, blablabla). Na enkele maanden inderdaad een brief dat de zaak geseponeerd was. Voor dergelijke bedragen doen ze volgens mij absoluut geen moeite en al zeker niet indien het van het buitenland komt.

ph3nom
22 september 2015, 12:20
Is de discussie hier soms ook eh, verzenden kan vanaf 2 EUR voor een PS4 game ofzo.
Ik pak standaard altijd 3.90 (wat de prijs is van zo'n doosje met tracking).
Is wel duurder, maar dan kan je't wel aantonen.

Mesmo
22 september 2015, 14:27
Is trouwens niet enkel voor PS4's. Zelfde meegemaakt voor WII U. En net hetzelfde verhaal

Frieza
22 september 2015, 19:19
Mijn ouders hebben exact hetzelfde meegemaakt een paar maanden geleden toen ze een katje wilden kopen.
Zoon was ineens omgekomen tijdens een motorongeval. Week later had min ma nog even contact en toen was de dochter ineens omgekomen :)

Mijn ouders konden het katje niet zelf komen ophalen, maar als ze een paar honderd euro zouden storten zouden ze het dan wel laten bezorgen!

Kenneke10
22 september 2015, 19:26
2dehands etc verkoop ik wel maar als ik iets koop probeer ik erom te gaan, Mijn moeder is een maand geleden echt overleden:( en heb zo goed als mogelijk alles goed laten aankomen etc.
Er zitten heel veel betrouwbare mensen helaas is er weer een klein deel die de boel verziekt. Ik gebruik mijn echte naam enz ik heb niks te verbergen.

MrKend54l
22 september 2015, 19:41
Is de discussie hier soms ook eh, verzenden kan vanaf 2 EUR voor een PS4 game ofzo.
Ik pak standaard altijd 3.90 (wat de prijs is van zo'n doosje met tracking).
Is wel duurder, maar dan kan je't wel aantonen.
Dat staat volledig niet ter discussie. Indien geen of weinig positieve itrader dan maakt deze persoon de eerste stap door eerst te betalen of game te versturen.

Indien beide veel positieve itrader hebben dan zou ik gewoon opteren dat er eerst betaald wordt en dan het goed verstuurd wordt. Dat is toch hoe ik het doe.