PDA

Volledige versie bekijken : Cadeaus voor collega's

Shegers
20 september 2015, 15:24
Hey,

Ik vroeg me af wat zo de gemiddelde mens spendeert aan cadeaus voor collega's voor een trouw?
Zelf ben ik uitgenodigd op twee trouwpartijen (met eten, maar geen "sjiek sjiek" gedoe, eerder deftig eten en soort van buffet) van collega's, maar heb dus geen flauw benul wat de meesten zo geven?

Wat zouden jullie geven als een directe collega je uitnodigt op een trouwpartij?

Ik ben er al wel uit dat ik geld ga geven, een fysiek cadeau kopen is al helemaal onbegonnen werk (er is niet eens een huwelijkslijst).

Alle info is meer dan welkom!

Alcair
20 september 2015, 15:36
Me of zonder eten

Shegers
20 september 2015, 15:40
Me of zonder eten

Met eten, maar geen fancy gedoe. Eerder soort van brasserie eten/open buffet. Het is eerder echt een feest en geen droog gedoe.

rsc
20 september 2015, 15:44
Ik ben er al wel uit dat ik geld ga geven, een fysiek cadeau kopen is al helemaal onbegonnen werk.
Al eens gedacht aan een mentaal cadeau?

Shegers
20 september 2015, 15:46
Al eens gedacht aan een mentaal cadeau?

?

Mr kendo
20 september 2015, 19:26
Laatst zelfde situatie voorgehad. We hebben toen 35 euro pp gegeven. Was met bbq en koud buffet.

Shegers
20 september 2015, 19:58
Laatst zelfde situatie voorgehad. We hebben toen 35 euro pp gegeven. Was met bbq en koud buffet.

Ok, ik zat zelf ook aan zoiets te denken, 40 euro ongeveer.

Pompi
21 september 2015, 10:11
ik denk dat 40eur mooi is.
er zijn altijd mensen die minder geven maar das gwn belachelijk, ik bekijk een trouw als een avondje gaan eten en drinken.. daar ben je ook makkelijk 60e per persoon kwijt.

Jan-9102
21 september 2015, 10:16
50€ zou ik geven.

Proto
21 september 2015, 14:08
€50 pp geef ik altijd. Voor een maat of familie zal dat eerder €125 zijn.

StanTem
21 september 2015, 16:01
Ik ben 3.5 jaar geleden getrouwd en de meeste collega's gaven zo'n 50 euro pp.

En dan was er een koppel (vrienden van mijn vrouw) van wie we samen 25 euro kregen :p

Lt. ZweedVoet
22 september 2015, 13:38
Ik ben 3.5 jaar geleden getrouwd en de meeste collega's gaven zo'n 50 euro pp.

En dan was er een koppel (vrienden van mijn vrouw) van wie we samen 25 euro kregen [emoji14]
Misschien hebben die in verhouding wel het meeste gegeven, en hebben ze een boke zonder beleg moeten eten opt einde van de maand? :unsure:

StanTem
22 september 2015, 13:39
Misschien hebben die in verhouding wel het meeste gegeven, en hebben ze een boke zonder beleg moeten eten opt einde van de maand? :unsure:

Da's goed mogelijk.
Nu goed, iedereen geeft wat hij wilt hé. Trouwens moet ge alleszins niet doen om er geld uit te slaan.

Stimpy
22 september 2015, 15:46
Ik vind het altijd een beetje dwaas dat het bedrag zou afhangen van wat ge te eten krijgt of hoe sjiek het feest is.

Uiteindelijk kiezen die mensen zelf wat voor feest met welk prijskaartje ze willen geven. Het is imo niet aan de gasten om daar rekening mee te houden of hun envelopke daarop aan te passen.

Als ik het echt idealistisch bekijk dan zou ge eigenlijk zelfs niks moeten geven. Ge zijt uitgenodigd en imo moet ge daar niet voor betalen.
Uiteraard doet iedereen dat wel met zijn eigen theorie en berekening (ik ook want zo werkt het nu eenmaal) maar in feite gewoon geld geven aan iemand omdat die een feest geeft.. meh.
En dan geld terug krijgen als ge op uw beurt een trouwfeest geeft? En wat als ge niet trouwt?

Ge kunt het inderdaad bekijken als een avondje gaan eten en drinken en dat kost u ook geld, maar als iedereen in uw omgeving begint te trouwen zijn dat op den duur wel wat verplichte avondjes eten en drinken. Doe dan nog eens mee aan een vrijgezellenavond/weekend/activiteiten en dat bedrag tikt toch aan hoor.

Als er dan achteraf nog gezegd wordt van "amai den dieje heeft maar 25 euro gegeven".

Heel nuchter bekeken: mensen kiezen om te trouwen, kiezen om een feest te geven, kiezen wie ze uitnodigen...

Zet dan een spaarpot ergens waar mensen anoniem kunnen geven wat ze willen en ga er van uit dat ge niks krijgt (en pas uw budget daar op aan ipv te verwachten dat uw gasten een groot deel van uw feest betalen).

Guazala
22 september 2015, 15:59
Ik geef rond de 25 euro voor alleen receptie, rond de 50 euro voor een volledig avondfeest. Bij echt goede vrienden kan dat al wat meer zijn.

Op mijn vorige job werd er zelfs met een enveloppe rond gegaan voor collega's die trouwden, zodat degenen die uitgenodigd waren dat dan voor de rest konden meenemen. Ben daar een paar keer vies voor bekeken omdat ik dat altijd weigerde. Maar ik zie niet in waarom ik geld zou moeten geven, als ik ook niet belangrijk genoeg ben om erbij te zijn. Niemand hoeft mij uit te nodigen, dat niet, maar dat toont toch aan dat je geen goed genoeg vrienden bent, dus waarom zou dat dan wel zo zijn als het gaat om cadeau's kopen? Maar ja, het is toch een collega, kreeg je dan als antwoord.
Soms kunnen mensen er toch een rare logica op na houden.

Zsazsa
22 september 2015, 16:52
Als hier collectes worden gedaan voor pensioencadeau's voor collega's die ik persoonlijk niet goed genoeg ken, dan geef ik ook niets :unsure: