PDA

Volledige versie bekijken : PS4 vs Xbox one

Rocknsad
22 augustus 2015, 13:56
Hallo iedereen,

Ik heb ondertussen al 3 keer een ps4 gehad... Telkens verkocht omdat ik er uiteindelijk niet veel mee doe buiten eens FIFA of andere "grab and play" games...

Probleem is dat ik telkens opnieuw zin krijg om te gamen als er iets nieuws uitkomt (zoals nu de nieuwe voetbalgames van binnenkort).

Ik twijfel echter eens om toch eens een xbox one uit te proberen... Ik zou echter jullie meningen eens willen horen... Voor mij persoonlijk pro's en contra's:

PS4:

+Ik speel Sony sinds de PSX
+exclusives zoals uncharted, last of us zijn ├ęcht mijn ding
+controller heeft meer/andere mogelijkheden
+Graphics toch net iets beter naar het schijnt?

-PSN ligt vaak uit
-Gratis PS games zijn in mijn ogen de moeite niet
-Weinig andere mogelijkheden dan gamen voor mij
-Geeft me telkens het gevoel van : "is het dat maar"
-Veel consoles last van lawaai, onbetrouwbaarheid?
-Er komt heel misschien toch binnenkort een verbeterde versie uit?

XBone:

+ Is iets nieuws voor mij... Zou mij kunnen verassen?
+Op smartphone ben ik enorme fan van Windows mobile... XBone heeft dezelfde lay out ?
+Goedkoper zowel nieuw als 2dehands
+Hardware lijkt me zonder fratsen zeer stabiel? Hoor minder verhalen over defecten,...
+Stabieler online?

-Ik heb op zich geen band met Halo, gears of wars, Forza franchises, en spreken me ook niet echt aan op't eerste zicht...
-Lijkt me minder innovatief van de ps4
-Het zou me echt pijn doen als ik een XBone staan heb terwijl uncharted of the last of us 2 of iets dergelijks uitkomt...

tck_02
22 augustus 2015, 22:53
Ik hen sinds kort ook een xbone gekocht en mijn ps4 staat nu stof te vangen. Ik vind persoonlijk dat de kaskes beter zijn. Maar ze worden standaard niet geleverd met zo'n heroplaadbare adapter. Als je dat hebt is het zoals een ps4 kaske: insteken, opladen en gamen. Plus de kaskes gaan veel langer mee voor aleer ze plat zijn.

CHTboy
22 augustus 2015, 23:23
Ik zou gewoon kijken welke exclusieve games je het liefst speel en daaruit je conclusie uitnemen.

Of eens rondvragen in je vriendenkring of je eens hun xbox one mag uittesten, of eens navragen in je gameshop.

Wat ook eventueel een pluspunt kan zijn, is dat je xbox one games kan streamen naar Windows 10 apparaten.

Bernie.be
23 augustus 2015, 10:36
In de tijd heb ik speciaal voor uncharted 2 een ps 3 gekocht. En samen met the last of us vond ik dit de beste games van die generatie.
Maar ik ben altijd een xbox fan geweest (vanaf de eerste xbox). En speel veel meer daarop dan op een ps.
Gears of war is echt de beste shooter online, Halo , forza, tomb raider, (hopelijk een nieuwe alan wake) ... allemaal pareltjes + de integratie met mijn windows phone en windows 10 laptob zijn zeer tof.
Op dit moment koop ik zeker geen ps 4, maar misschien in de toekomst als uncharted 4 uitkomt wel (nieuwe bundels, of een goede tweedehands). Dat spel is nog zeker een jaar van release, dus ik heb tijd

StanTem
23 augustus 2015, 10:47
als uncharted 4 uitkomt wel (nieuwe bundels, of een goede tweedehands). Dat spel is nog zeker een jaar van release, dus ik heb tijd

Eerste kwartaal van 2016 is geen jaar meer :p
Behalva als je rekent op uitstel :cry: