PDA

Volledige versie bekijken : "Beleefd" afwijzen

NuBeschikbaar
25 juli 2015, 16:19
Ik zit met een probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen:

Er is een nonkel van mij dat ik meestal 1x per jaar zie. De laatste keer is ondertussen al 2,5 jaar geleden. Ik vind het niet zo nen toffe... We sturen elkaar wel altijd iets als we jarig zijn. Nu stuurde hij bij mijn laatste verjaardag dat ik uitgenodigd was bij zijn thuis voor iets te eten met dessert ( ge kent het wel). Hij heeft zijn beschikbare data er bij gezet dus ik heb maar uit te kiezen. Mijn probleem is nu dat ik hier echt nul de botte zin in heb. Ik ken diene mens amper. We bellen elkaar ook 2x per jaar voor elkaar te bedanken als de ene jarig is en de andere iets heeft gestuurd. Dat gesprek duurt dan meestal 5 minuten en dan vallen er al pijnlijke stiltes. Wat zou ik daar dan een hele avond tegen moeten zeggen...?

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik niet moet gaan? Hij heeft er een stuk of 10 data bij gezet dat redelijk ver uit elkaar liggen. Dus zeggen dat ik op vakantie ben of zo iets als dat gaat niet lukken... Gewoon negeren vind ik wat grof.

Bij voorbaat dank! :bow:

Shrimpy
25 juli 2015, 16:57
Negeren is grof, en liegen is lelijk.
Either way, you're screwed bro.

Ist nen tête a tête?

Shrimpy
25 juli 2015, 17:00
Anyway, doet da gewoon, nonkels zijn ook mensen, mss wilt hij beter contact met zijn familie. gun hem dat. Zoniet, dan moet ge dat eerlijk zeggen.
Maar dan breekt ge wel zijn hart... Zolang uw geweten maar gerust is zeker.

Tetragrammaton
25 juli 2015, 17:04
Ik denk dat je nonkel toenadering zoekt, juist om het contact niet te laten vervreemden.

a7x
25 juli 2015, 17:07
Het feit dat je hem belt voor zijn verjaardag en/of een bericht stuurt, is dan al fout. Gewoon negeren op verjaardagen.

Ik denk dat je nonkel toenadering zoekt, juist om het contact niet te laten vervreemden.
Nee, serieus? Dat wisten we zeker nog niet.

NuBeschikbaar
25 juli 2015, 17:35
Ja bon, kzal het maar gewoon doen. We zullen wel zien wat het geeft ;) Merci!

MrKend54l
25 juli 2015, 18:25
Als er seks van komt maak je dan een nieuw topic?

njits
25 juli 2015, 18:58

:D:bow:

Lt. ZweedVoet
25 juli 2015, 19:18
Stuurt hem de link van dit topic

Lt. KroftDünkel
25 juli 2015, 19:21
OnBeschikbaar

Verstuurd vanaf mijn SM-C101 met Tapatalk

NuBeschikbaar
25 juli 2015, 19:36

Da's vanzelfsprekend ;)

Schurftsmurf
27 juli 2015, 01:14
Dat je ooit mss wat zal erven van hem zou moeten meespelen in je beslissing.

sink
27 juli 2015, 01:43
Dat je ooit mss wat zal erven van hem zou moeten meespelen in je beslissing.
True.
mijn ma had ook zo een nonkel, toffe mens maar woonde aan de andere kant van't land. Zijn vrouw was al 15j geleden gestorven en ze hadden geen kinderen, hij zocht regelmatig toenadering maar je kunt niet altijd ffkes naar de andere kant van't land rijden voor eens op de koffie te gaan.
Mijn ma probeerde (als enige in de familie) toch steeds minstens ene keer per jaar met hem en de familie af te spreken..
blijkt dus uiteindelijk dat zijn erfenis verdeeld werd onder zijn broers, én mijn ma (een ver nichtje). Was uiteindelijk toch een schoon bedragske :)
Niet dat die erfenis belangrijk is, in een kleine familie is iedereen belangrijk

Untouchable2015
27 juli 2015, 02:22
Volwassen worden en leren om soms iets tegen uw zin te doen

EmP
27 juli 2015, 10:20

Ja want wie volwassen is moet een saai leven hebben. Als ik er geen zin in heb heb ik er geen zin in ze!! En geen tijd is geen tijd!

koenpje
27 juli 2015, 10:36

Ja want wie volwassen is moet een saai leven hebben.

Wow, sinds wanneer is een uurtje iets tegen u goesting doen gelijk aan een saai leven? Wees niet zo egoïstisch en gun andere mensen ook iets, in dit geval is het zelf maar gewoon aanwezigheid.

[deleted]
30 juli 2015, 07:38
[deleted]

HelpYouFall
30 juli 2015, 09:32
Ja want wie volwassen is moet een saai leven hebben. Als ik er geen zin in heb heb ik er geen zin in ze!! En geen tijd is geen tijd!

Wees dan ook gewoon eerlijk en zeg dat dan aan de telefoon of whatever.
Ge zijt daarom geenen douchebag en pussy als ge geen uurke kunt optrekken met uwe nonkel die eens tijd met u wil spenderen, maar wel als ge daar dan nog met zeverexcuses onderuit wilt komen.
Own up to your shit.

Guazala
30 juli 2015, 11:15
Ik ruik chloroform!

Kinxton terug? Hoe ist met uw lief?

[deleted]
12 augustus 2015, 09:31
[deleted]

EmP
12 augustus 2015, 10:09
Wees dan ook gewoon eerlijk en zeg dat dan aan de telefoon of whatever.
Ge zijt daarom geenen douchebag en pussy als ge geen uurke kunt optrekken met uwe nonkel die eens tijd met u wil spenderen, maar wel als ge daar dan nog met zeverexcuses onderuit wilt komen.
Own up to your shit.

Aja tuurlijk, as ge geen tijd hebt zegde gewoon "ik heb geen tijd" Simpel toch.

Soeplepel
16 augustus 2015, 23:38
Gewoon doen, 't feit dat hij toenadering zoekt ondanks hij u niet veel ziet, wil toch iets zeggen. Plus, het is 2,5 jaar geleden, je zal wel langer dan 5 minuten kunnen praten ;) Vertel over werk, studies, ....