Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bubba Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Is het niet mogelijk om bij meldingen van Apps (WhatsApp, Messenger,...) enkel trilling te hebben en geen geluid?
    Settings => helemaal naar onder scrollen en de naam van de app in kwestie zoeken ( bv WhatsApp ) => Notifications = > Sounds toggle uit zetten.
    Mijn telefoon staat in English maar zelfde principe in NL.

Voor zover ik weet zou dat moeten werken als ik het logisch bekijk maar wel nog nooit getest zelf, heb altijd sound on of gewoon de mute switch links op de iPhone aan.

Bubba's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Settings => helemaal naar onder scrollen en de naam van de app in kwestie zoeken ( bv WhatsApp ) => Notifications = > Sounds toggle uit zetten.
    Mijn telefoon staat in English maar zelfde principe in NL.

Voor zover ik weet zou dat moeten werken als ik het logisch bekijk maar wel nog nooit getest zelf, heb altijd sound on of gewoon de mute switch links op de iPhone aan.
    Nope, als je daar geluid uit zet krijg je ook de trilling niet meer. Ik zet nu inderdaad de stille modus aan omdat dat eigenlijk hetgene is dat ik wil, geen geluid maar wel trillen, alleen wil ik wél nog geluid horen als ik telefoon krijg en dat is niet zo in stille modus dus het is niet ideaal.

deathsythe's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    op wat moet je letten met een draadloze oplader?
    Gear: Denon X1100 | 2 x Sync Xtrm 1 | 2 x Reloop RMP1 | NI F1 | NI X1 | NI S2 |NI Maschine MKII | NI Audio 8 DJ | Sennheiser HD25

JohnnyricoMC's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Den draad hé Harry

Vermogen is iets om naar te kijken, als je wil snelladen.
    Of 'r meerdere spoelen in de lader zitten: met meerdere spoelen kun je je toestel op meerdere plekken positioneren / hoef je hem niet perfect te plaatsen.

Verder: hangt wat af van waar die lader gebruikt wordt... in de auto, op bureau/nachtkast/...
    .

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    143 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    ik heb hier 2 draadloze laders en ze geven alle 2 iets af op mijn hoesje (soort van hitte en smelten daardoor iets op mijn hoesje?)
    zie een soort watermerk (cirkel en plusteken)
    PSN: Jonas89

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    En als een draadloze lader dingen zegt als ''snel laden voor iPhone of Samsung '' zien dat je nog een quick charge blokje voor de muur erbij neemt van bv Anker of Aukey indien je een telefoon hebt die met een gewoon 5v/2A blokje in de doos kwam want die draadloze lader komt enkel met de lader en een usb kabel dus anders heb je nog geen quick charging op dat ding.

Emperor_Blade's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb een Mac Mini die ik gebruik als server. Al mijn apple computers hun systeemdrives (inclusief deze) worden via Time Machine gebackt naar een NAS. Aan deze Mac Mini hangen twee externe NAS schijven van 8TB. Daarvan is het de bedoeling dat ik maar 1 schijf gebruikt, ik wil dat de 2e schijf een clone is van de eerste (dus direct te switchen indien nodig). Daarnaast wordt de eerste schijf ook nog gebackt naar de cloud.

Nu het probleem is dat Time Machine hier niet voor geschikt is aangezien dit geen echte file-backup is.
    Ik weet dat je bij Windows met een simpel scriptje gewoon alle files kan kopiëren via een tijdsschema dat elke keer controleert welke bestanden zijn aangepast en enkel die vervangt/verwijdert/plaatst. Kennen jullie iets gelijkaardig dat ik kan gebruiken? Ik heb de app SuperDuper! al eens geprobeerd en dit lijkt goed te werken maar zo een 'Smart Update' bij deze is een betalende functie die toch wat prijzig is voor iets dat in mijn hoofd iets gemakkelijk zou moeten zijn.
    mvg

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Emperor_Blade Bekijk bericht
    Ik heb een Mac Mini die ik gebruik als server. Al mijn apple computers hun systeemdrives (inclusief deze) worden via Time Machine gebackt naar een NAS. Aan deze Mac Mini hangen twee externe NAS schijven van 8TB. Daarvan is het de bedoeling dat ik maar 1 schijf gebruikt, ik wil dat de 2e schijf een clone is van de eerste (dus direct te switchen indien nodig). Daarnaast wordt de eerste schijf ook nog gebackt naar de cloud.

Nu het probleem is dat Time Machine hier niet voor geschikt is aangezien dit geen echte file-backup is.
    Ik weet dat je bij Windows met een simpel scriptje gewoon alle files kan kopiëren via een tijdsschema dat elke keer controleert welke bestanden zijn aangepast en enkel die vervangt/verwijdert/plaatst. Kennen jullie iets gelijkaardig dat ik kan gebruiken? Ik heb de app SuperDuper! al eens geprobeerd en dit lijkt goed te werken maar zo een 'Smart Update' bij deze is een betalende functie die toch wat prijzig is voor iets dat in mijn hoofd iets gemakkelijk zou moeten zijn.
    Kijk eens naar SmartBackup: https://solesignal.com/smartbackup4/

Je kan er, zoals ik denk dat je wilt doen, gewoon de 2e schijf als back-up voor de 1e schijf gebruiken zonder dat het steeds heel de schijf opnieuw overschrijft. Maar ik denk dat je die 2e schijf beter gebruikt voor een alternatieve methode, want nu hang je heel erg af van die ene Mac Mini en Time Machine en loop je het risico van simpelweg een back-up te maken van een slechte of onvolledige back-up.

Ik zou die 2e schijf op je netwerk gooien (met een wachtwoord) via een ander apparaat dan je Mac Mini (vb. via je router) en back-ups per apparaat rechtstreeks met SmartBackup doen (en tegelijkertijd Time Machine met de 2e harde schijf via je Mac Mini).
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

Emperor_Blade's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Kijk eens naar SmartBackup: https://solesignal.com/smartbackup4/

Je kan er, zoals ik denk dat je wilt doen, gewoon de 2e schijf als back-up voor de 1e schijf gebruiken zonder dat het steeds heel de schijf opnieuw overschrijft. Maar ik denk dat je die 2e schijf beter gebruikt voor een alternatieve methode, want nu hang je heel erg af van die ene Mac Mini en Time Machine en loop je het risico van simpelweg een back-up te maken van een slechte of onvolledige back-up.

Ik zou die 2e schijf op je netwerk gooien (met een wachtwoord) via een ander apparaat dan je Mac Mini (vb. via je router) en back-ups per apparaat rechtstreeks met SmartBackup doen (en tegelijkertijd Time Machine met de 2e harde schijf via je Mac Mini).
    Ik ben SmartBackup eens aan het proberen maar krijg fout van 'Not enough permissies for destination' (Ik heb het via beveiliging Volledige schijftoegang gegeven en geprobeerd als Superuser maar geen avance), Ik vind niet terug of deze werkt met Catalina?

De 1e 8TB is geen schijf met backups, is data waar de Mac Mini aan moet kunnen, de Time Machine backups zijn een aparte NAS op het netwerk, maar Time Machine laat ik bewust deze schijven niet meenemen omdat dit te groot is, niet over het netwerk moet en mocht een drive failen wil ik geen uren bezig zijn met het recoveren. Als deze 2 schijven gewoon exacte kopie van elkaar zijn (al is de data van de laatste 20 uur er niet bij, zoveel wijzigt dit niet en zelf dan nog is de kans groot dat ik nog aan de oorspronkelijke data kan via waarvan ik het heb of OneDrive).
    Dus eigenlijk is het zo:
    Backup systeem Macbook Pro, iMac, Mac Mini via Time Machine naar 2x2TB NAS in RAID-1 + Alle eigenlijke data op iCloud 2TB
    Backup 8TB BigData: 's nachts exacte kopie naar lokale identieke schijf 8TB + OneDrive sync 15TB
    Dus steeds on-site en off-site.
    mvg

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Hmm, het is al effe geleden dat ik SmartBackup gebruikt heb (gebruik momenteel Time Machine icm cloud storage) en zie ook dat de laatste update al effe geleden is, kan dus goed zijn dat die niet meer werkt met Catalina.

Heb geen ervaring met deze, maar misschien ben je er iets mee? https://syncthing.net & https://www.urbackup.org
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

Pagina 239 van 239 Eerste ... 139189229235236237238239

Regels voor berichten