Pagina 2 van 2 Eerste 12
    Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    154 (99%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    PSN: Jonas89

JohnnyricoMC's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BuYcKi Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Waarom zouden ze niet aanslaan? Ze gaan die pushen hoor, of je nu wil of niet. Die devices dat ze nog gaan aankondigen zullen de goedkopere versies zijn vermoed ik.
    Omdat een aanzienlijk deel van het succes van macbooks net in het gebruik van x86_64 zat. Die transitie van PowerPC naar Intel heeft lang geduurd, maar in 2013 hebben ze met Mavericks Rosetta 1 afgevoerd. Zo is er heel wat legacy-software onbruikbaar geworden.

Ze stelden het bij hun presentatie allemaal nogal rooskleurig voor, maar ik zag niet echt met cijfers gegoocheld worden. Dat Apple developers zelfs verbiedt om benchmarks te doen vind ik geen goei teken:
    https://www.macrumors.com/2020/06/23...ransition-arm/
    On a related note, readers hoping to see imminent benchmarks of the Apple Silicon-powered *Mac mini* may be out of luck. Apple's terms and conditions for developers receiving the machines explicitly forbid benchmark tests on the Developers Transition Kit unless separately authorized by Apple.
    Die mac minis zijn wel bruikleentoestellen, dus wellicht gaan er nooit mac minis in die specifieke configuratie op de markt komen. Desondanks riekt dat voor mij naar een negatief performantieverschil tov x86_64.
    .

Zorba's schermafbeelding
    iTrader
    115 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Urboembake Bekijk bericht
    Werkt wel vlot.

Kunt ook acties instellen bij 2 of 3 keer tikken op de achterkant van iPhone?
    Das ook nieuw zeker ?
    Net ook gezien in de video van MKBHD. Je kan het ook koppelen aan een Siri shortcut en zo zijn de mogelijkheden wel oneindig.
    If I can bicycle, I bicycle.
    12x Sunpower X21-350 + Solaredge 3000 (226°, 50° helling) PVoutput

iLLuSion_xGen's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyricoMC Bekijk bericht
    Omdat een aanzienlijk deel van het succes van macbooks net in het gebruik van x86_64 zat. Die transitie van PowerPC naar Intel heeft lang geduurd, maar in 2013 hebben ze met Mavericks Rosetta 1 afgevoerd. Zo is er heel wat legacy-software onbruikbaar geworden.

Ze stelden het bij hun presentatie allemaal nogal rooskleurig voor, maar ik zag niet echt met cijfers gegoocheld worden. Dat Apple developers zelfs verbiedt om benchmarks te doen vind ik geen goei teken:
    https://www.macrumors.com/2020/06/23...ransition-arm/

Die mac minis zijn wel bruikleentoestellen, dus wellicht gaan er nooit mac minis in die specifieke configuratie op de markt komen. Desondanks riekt dat voor mij naar een negatief performantieverschil tov x86_64.
    Het is dan ook een devkit en geen 100% kant en klare ARM Mac Mini, wacht maar tot de eerste Macbooks komen
    Royal Antwerp F.C.
    Mac Mini 2018 i5 - Acer Predator X34 - Synology 716+II - Macbook Pro 2016 - iPhone X - Apple HomePod - Sony A1

BraveHeart's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Apple gaat terug naar de middeleeuwen, en ik hoop echt dat die arm onzin flopt.
    Een veredelde surface rt op mac os,kan je ook een ipad pro met magic keyboard kopen.
    Microsoft maakte ook zon ding, ze zijn er totaal in de mist in gegaan, de surface rt flopte de surface 2 was ook geen success.
    Pas een Surface Pro x gelanceerd vorig jaar, ook een mooie soep. Waarom blijven apple gebruikers dit soort troep goedkeuren.
    Kijk maar eens naar Mac OS Catalina, al je 32bit software mag je weg kieperen, de next move ARM.
    Wat moet een mac eigenlijk worden een in app aankopen bak van 3000 euro gericht naar de store waar je niks dan rommel downloadt ?
    Sinds mijn eerste macbook pro mid 2009 heb ik amper iets gedownload van de app store, ik deed alles via een browser of ik draaide externe software.
    Ik weet waar apple mee bezig is, je gewoon vastplakken aan die app store en niks meer extern. De imac, je macbook pro/air is niks dan een iPad met een muis en een toetsenbord.
    Bootcamp mag je ook op je buik schrijven, Windows op ARM is niet los te koop. Leuk zon netflix bak van 3000 euro waar 99 procent van je software niet meer op draait.
    Ze zijn t vies aan t verkloten daar bij apple, als je t laatste nieuws al weet wordt er ook al geen oordoppen en een lader bij je telefoon of tablet geleverd. Mag je ook los er bij kopen.
    Tim cook ziet ze vliegen geloof ik. Geplande veroudering en Microtransacties dat is zijn spelletje. Hoe was t toen steve jobs leefde, wat stond er op de site van Apple. Works with your stuff.
    Die dagen zijn echt voorbij. ik zie dat arm gedoe ver van roosleurig in. De mac wordt het volgende wegwerp product van apple waar ze gretig de hardware kunnen saboteren met software updates. Nu de hardware 100 procent van apple is hebben ze vrij spel. Een ipad of een iphone die ze kunnen traag maken met ios updates, op een mac de volgende stap. Zij hebben van nergens nog iemand concurrentie en ze kunnen die arm mac s zo duur maken als ze willen, als men hier denkt dat ARM de mac stukken goedkoper zal maken, blijf geloven. Ik ben echt niet van gisteren wat apple uitspookt. Ik ken tim cook zijn spelletje. ARM is de volgende move.
    ARM is ver van de toekomst, het is terug van aan zoals Power PC en die motorola rommel van vroeger. Een mac hoort software te draaien niet huis tuin en keuken apps voor woekerprijzen. Waarom ze dit doen is puur een geldkwestie niet wat de consument wilt. Zelfde met die macbook pro s en die touchbar door je strot te rammen, niemand wilt t op zijn laptop. Dat jullie dit nog niet eens doorhebben. Apple is zo voorspelbaar geworden. Iphone 12, de zelfde zooi als vorig jaar. iPad pro 2020 model, gewoon een magere refresh van het 2018 model, en zo kan ik nog uren doorgaan. Ffe android gaan kopieeren met widgets en picture to picture. Waar is steve jobs gebleven, ik mis m zo.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    En daar hebben we de traditionele "Nooit meer Apple"-tirade van Braveheart weer.

Enkele maandjes na lancering van Apple Silicon zien we 'm wel weer in een gebruikservaringen & discussie-thread, voor een Apple Silicon-toestel.
    .
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Ik ben toch nog altijd niet 100% overtuigd van dit plan. Een van de grote "voordelen" die aangehaald worden is het native draaien van iPad apps. Maar dat gaat toch nooit deftig werken tenzij ze de volgende generatie Macs en MacBooks ook van touchscreens gaan voorzien? Want al die apps zijn gemaakt met touch interfaces in het achterhoofd en die gui leent zich vaker niet dan wel tot desktop gebruik met muis en toetsenbord.

Ook vraag ik mij af of veel ontwikkelaars zin hebben om weeral hun software van scratch te schrijven. Ze zijn nu op 15 jaar 2 keer van architectuur verandert, dat is eigenlijk best veel. Zeker voor toestellen die geacht worden ook in professionele omgevingen te werken. Of multi platform software, waarvan een van de platformen nu een kleinere instructieset heeft dan de andere.

Mensen die bootcamp gebruiken hebben evenzeer pech. Ja, er bestaat een ARM versie van Windows maar die heeft bijlange niet de functionaliteit van de standaard x86 versie.

Apple is dit al jaren aan het voorbereiden en al even lang de prestaties van hun Intel MacBooks aan het boycotten door verschrikkelijke koeling te voorzien. Maar of dit nu echt zo'n verstandige keuze is, dat zal de toekomst uitwijzen.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.

iTrader
    22 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    't is niet from scratch hé. Voor veel developers moet het slechts een kwestie van hercompileren voor ARM zijn. Enkele van de voornaamste Linux-distributies zijn al jaar en dag voor verschillende architecturen beschikbaar en het gros van de packages is 1:1 op dezelfde broncode gebaseerd.
    .

Regels voor berichten