plitch's schermafbeelding
    iTrader
    0

Macbook Air 2018 Of Macbook Pro 2017

Hallo

Ik ben aan het kijken om een voor het eerst macbook aan te kopen en ik ben aan het twijfelen tussen een Macbook Air 2018 of Macbook Pro 2017.
    De macbook air van 2018 kost 1190€ terwijl de macbook pro van 2017 slechts 1250€ kost. Ik heb al wat informatie gezocht en er zijn er veel die nog altijd de pro van 2017 verkiezen.
    De laatste maanden gebruik ik enkel de laptop om de alledaagse dingen (surfen, films en series bekijken, muziek) en af en toe football manager te spelen.

Wat zouden jullie doen?
    Laatst gewijzigd door plitch; 26 mei 2019 om 13:51
    C'mon Bruges! C'mon Bruges!

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    133 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door plitch Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Hallo

Ik ben aan het kijken om een voor het eerst macbook aan te kopen en ik ben aan het twijfelen tussen een Macbook Air 2018 of Macbook Pro 2017.
    De macbook air van 2018 kost 1190€ terwijl de macbook pro van 2017 slechts 1250€ kost. Ik heb al wat informatie gezocht en er zijn er veel die nog altijd de pro van 2017 verkiezen.
    De laatste maanden gebruik ik enkel de laptop om de alledaagse dingen (surfen, films en series bekijken, muziek) en af en toe football manager te spelen.

Wat zouden jullie doen?
    Wel eerlijk, niet zo goede tijden om over te stappen naar een MacBook. Veel problemen met het scherm en het toetsenbord (zelf ook al ondervonden), zijn pokkeduur geworden (nog duurder dan voorheen).
    Ook vergeten ze de non-touchbar MacBookPro te upgraden, laatste update is idd 2017.

Maar als je moet kiezen; dan zou ik voor de Air kiezen; "beter" toetsenbord en vingerafdrukscanner en iets nieuwer.

En om met een straffe noot af te sluiten: Ik ben nu zo een Apple guy (geen fanboy), ik gebruik al 10-12 jaar alleen MacOS. Ik denk dit jaar terug te gaan naar een goede Windows-laptop
    PSN: Jonas89

Prophex's schermafbeelding
    iTrader
    99 (100%)

Shaguar's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Ik zou je niet verbranden aan een 2017 MacBook Pro op dit moment, hou je nog in en wacht tot volgend jaar. Er is een redelijk groot aantal mensen met problemen, vooral het toetsenbord is een probleem.
    Het 2019 model zou het probleem oplossen, maar dit valt nog te testen in langdurige reviews.

Ik zou ook voor een Macbook Air gaan, of idealiter geen MacBook dit jaar en afwachten tot volgend jaar.
    "The most dangerous poison is the feeling of achievement. The antidote is to every evening think what can be done better tomorrow"

hey69's schermafbeelding
    iTrader
    360 (100%)
    De touchbar versies hebben de ssd op het moederbord gesoldeerd. Dus als je upradebility wil, let goed op welk model je koopt. De ram is zowiezo niet upgradebaae
    ...

plitch's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bedankt voor de reacties. Mijn voorkeur gaat uit naar de macbook air 2018. Al ben ik ook nog aan het twijfelen. De Asus Zenbook 13 UX333FN ziet er ook wel interessant uit.

De goedkoopste macbook pro 2018 kost al snel 1700€-1800€ en zoals jullie al zeiden zijn er nogal wat problemen mee en wil ik ook niet zoveel geld geven voor een laptop.
    C'mon Bruges! C'mon Bruges!

Shaguar's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Dat hangt echt van jezelf af natuurlijk. Meeste mensen die de beweging naar een Macbook maken werken ook liever met MacOS. Ik ga eerlijk toegeven dat ik MacOS exclusief gebruik voor productiviteit en windows voor andere zaken.

Win10 is sterk op vooruit gegaan, maar old habits die hard.
    "The most dangerous poison is the feeling of achievement. The antidote is to every evening think what can be done better tomorrow"

Regels voor berichten