Pagina 2 van 2 Eerste 12
    Shaguar's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik denk dat je option + cmd + r moet duwen voor Internet Recovery. je zou een wereldbol moeten zien
    "The most dangerous poison is the feeling of achievement. The antidote is to every evening think what can be done better tomorrow"
    MTB: Canyon Spectral 7.0AL

armutye's schermafbeelding
    iTrader
    76 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door druid Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik denk dat je option + cmd + r moet duwen voor Internet Recovery. je zou een wereldbol moeten zien
    Bovenstaande toetsencombinatie werkt niet.
    Ceko more

iTrader
    76 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Valyra Bekijk bericht
    Enkel de nieuwste versie van Mac OS is te downloaden via de App Store.
    MacOS Mojave kan je downloaden in de App Store.

Al denk ik dat Mojave niet geïnstalleerd kan worden op een iMac van 2009.

#Edit:
    Nee, niet mogelijk om Mojave te installeren:
    MacOS Mojave Compatible Macs List

Het is natuurlijk te laat, maar ik had het zo gelaten. Updaten naar een nieuwe OS gaat niet of zeer moeilijk zijn.
    Yosemite lijkt me de enige upgrade die je kan doen: https://www.apple.com/nl/support/osx/upgrade/
    Ik wil hem naar Mavericks updten
    De link naar Yosemite werkt niet.
    Ik heb een oude osx cd gevonden van mijn macbookpro, spijtig genoeg werkt deze niet op de imac.
    Moest je ergens aan een rechtstreekse link van Mavericks of eerder geraken zou ik al verder geraken. Maar ik kan deze niet onmiddellijk terug vinden.
    Laatst gewijzigd door armutye; 20 november 2018 om 23:29
    Ceko more

MorGo7h's schermafbeelding
    iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door armutye Bekijk bericht
    Ik wil hem naar Mavericks updten
    De link naar Yosemite werkt niet.
    Ik heb een oude osx cd gevonden van mijn macbookpro, spijtig genoeg werkt deze niet op de imac.
    Moest je ergens aan een rechtstreekse link van Mavericks of eerder geraken zou ik al verder geraken. Maar ik kan deze niet onmiddellijk terug vinden.
    Waarom persee Mavericks? Ik heb zelf nog een oude Mac mini staan die ik moest updaten van Mavericks naar High Sierra omdat er een aantal applicaties geen ondersteuning meer boden voor Mavericks.
    High Sierra zou je wel zonder problemen kunnen downloaden op jouw Macbook Pro en zo een bootable USB stick maken.
    Fractal Design R6 -- Intel Core i7 8700k @ 5.0Ghz -- Asus Hero X -- Corsair Vengeance 16GB -- MSI Gaming X 1080 TI @ 2040Mhz/1000mV-- Corsair RM850x (2018) -- Custom water loop
    Samsung 970 EVO 500GB -- Samsung 850 EVO 500GB -- Seagate Barracuda ST500DM002 -- Acer XB271HU (165hz 1440p IPS)
    Corsair K70 -- Zowie FK2 -- Steelseries QcK heavy -- Sennheiser HD598 + Modmic 4.0

Shaguar's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Hmm als de internet recovery niet werkt (kan zijn dat die pas later is toegevoegd) dan heb je de recovery cd's nodig.

Die moeten specifiek zijn aan jou iMac model, anders werken ze niet.
    Kan je de persoon van waar je hebt gekocht nog eens contacteren? Ik heb een sterk vermoeden dat die iMac nog steeds geregistreerd is bij de vorige eigenaar, ik denk dat ook dat dit voor het hele "hang je iCloud account eraan en connecteer", dus je gaat echt Apple moeten contacteren ook.

Het beste is: Dat de vorige eigenaar Apple contacteert en het fixt. Jij zelf kan het eens proberen en eens horen of ze jou die recovery cd's willen sturen, anders eens horen bij een lokale Apple boer (Switch) om te zien of die er nog liggen hebben. Kans gaat dik zijn dat Apple je gaat proberen contact te laten opnemen met de vorige eigenaar.

Installeren naar Mavericks gaat zomaar niet lukken, oftewel zit je met het bovenstaande probleem en is je iMac "locked" van updates of Mavericks is gewoon niet beschikbaar voor je systeem meer in de App store.
    "The most dangerous poison is the feeling of achievement. The antidote is to every evening think what can be done better tomorrow"
    MTB: Canyon Spectral 7.0AL

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb nog mijn oude Mavericks VM terug gevonden en daar een Mavericks installer kunnen downloaden.
    Heb je nog een andere Mac computer? Want daarmee kan je dan een bootable USB stick maken om hem te installeren.
    Fractal Design R6 -- Intel Core i7 8700k @ 5.0Ghz -- Asus Hero X -- Corsair Vengeance 16GB -- MSI Gaming X 1080 TI @ 2040Mhz/1000mV-- Corsair RM850x (2018) -- Custom water loop
    Samsung 970 EVO 500GB -- Samsung 850 EVO 500GB -- Seagate Barracuda ST500DM002 -- Acer XB271HU (165hz 1440p IPS)
    Corsair K70 -- Zowie FK2 -- Steelseries QcK heavy -- Sennheiser HD598 + Modmic 4.0

iTrader
    76 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb via tweedehands iemand gevonden die bootable usb's met el capitan verkoopt. Hopelijk lukt het met deze cd's.
    Ceko more

iTrader
    76 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)

MAC OS updaten of niet?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MorGo7h Bekijk bericht
    Ik heb nog mijn oude Mavericks VM terug gevonden en daar een Mavericks installer kunnen downloaden.
    Heb je nog een andere Mac computer? Want daarmee kan je dan een bootable USB stick maken om hem te installeren.
    Bedankt
    Ja ik heb nog een mbpro. Hoe groot is die bestand? Ik heb namelijk een usb stick van 2gb.
    Ceko more

iTrader
    28 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door armutye Bekijk bericht
    Bedankt
    Ja ik heb nog een mbpro. Hoe groot is die bestand? Ik heb namelijk een usb stick van 2gb.
    De installer is 5,85GB. Ik geloof dat je minimaal een stick van 8GB nodig hebt. Kost nog geen 10euro in de meeste winkels.
    Met DiskMakerX (https://diskmakerx.com/) of install disk creator (https://macdaddy.io/install-disk-creator/) kan je een bootable USB stick maken.

iTrader
    76 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MorGo7h Bekijk bericht
    De installer is 5,85GB. Ik geloof dat je minimaal een stick van 8GB nodig hebt. Kost nog geen 10euro in de meeste winkels.
    Met DiskMakerX (https://diskmakerx.com/) of install disk creator (https://macdaddy.io/install-disk-creator/) kan je een bootable USB stick maken.
    Bedankt voor je hulp
    Ik kan ten vroegste zaterdag ene gaan kopen.
    Ceko more

iTrader
    76 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Mag op slot.
    Ik heb via tweedehands een usb met el capitan gekocht en deze geïnstalleerd. alles loopt weer vlotjes.
    @druid & MorGo7h bedankt voor alle hulp.
    Ceko more

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten