Pagina 2 van 2 Eerste 12
    chronos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb precies de impressie dat er meer mensen zijn die anime kijken dan vroeger. Vroeger was dat precies meer niche dan nu. De mensen die ik ken praten daar gwn over met hun vrienden of tweeten daarover ofzo.

lloerdy's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greenie Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Mja toen het hier echt in opmars zat was :
    - netflix er nog niet (in belgië) en streaming in het algemeen minder
    - tv series geplaagd door writers block
    Nu, ik weet niet of er vroeger sprake was van writer's block, maar het aantal goede kwalitatieve tv-reeksen is inderdaad geëxplodeerd.
    Dat is voor mij een grote reden waarom ik quasi geen tijd meer heb om nog nieuwe anime te ontdekken
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Greenie Bekijk bericht
    Met series van gemiddeld 12-24 episodes lang is er gewoon nauwelijks genoeg ruimte voor een specifieke topic.
    Voor manga is dat hier al af en toe geprobeerd, maar met het aanbod zijn we gewoon allemaal te ver gespreid..
    Persoonlijk hou/hield ik sowieso meer van 12 24 - ep anime . In de beginjaren van dit forum gebeurde het vaak dat er een topic werd gemaakt voor dergelijke anime, zelfs al was die anime soms meer dan tien jaar oud. En daar kwamen vaak leuke discussies uit. Ik zie niet in waarom je alleen interessant kan discussiëren over anime van 100+ afleveringen.
    Nu wordt er gepraat over de chapter van een manga wanneer die uit is en de aflevering van een anime wanneer die verschijnt.

Ik denk dat we vroeger ook voor anime hier (in't westen- veelal minder keuze hadden of veel vaker spraken over de reeksen waarover we genoten hadden in onze jeugd en dat waren nu eenmaal vaak dezelfde reeksen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chronos Bekijk bericht
    Ik heb precies de impressie dat er meer mensen zijn die anime kijken dan vroeger. Vroeger was dat precies meer niche dan nu. De mensen die ik ken praten daar gwn over met hun vrienden of tweeten daarover ofzo.
    Kan misschien mijn persoonlijke indruk zijn. Ik heb nu niemand meer in mijn vriendenkring die anime kijkt en online lijkt er op de discussiefora minder en minder interesse voor te zijn. Bovendien was er vroeger op TV vroeger meer anime te zien. In de jaren '80/'90 was er enorm veel anime op FR tv en op NL TV waren er reeksen zoals Gundam, Rurouni Kenshin, Dragon Ball, Tekkaman Blade,... Die reeksen hebben enorm veel mensen aangestoken om meer te ontdekken van anime.
    NL manga verschijnt ook al bijna tien jaar niet meer.
    Ik weet dan gewoon niet echt hoe of waar de jeugd van de laatste paar jaren in contact zou komen met Anime/Manga.
    ---- I'm fairly certain that the above mentioned views and opinions do not represent my own in any way whatsoever ----

Greenie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ben echt anime beginnen kijken bij de TV serie writer block ergens in 2006-2008 (geloof 2007)
    Ik keek enkele series weekelijks en die stopte allemaal enkele maanden met nieuwe afleveringen maken.
    Sommige hadden ook maar een half seizoen of dergerlijk.
    edit: deze https://en.wikipedia.org/wiki/Effect..._on_television

En daar herinner ik me wel in je pleidooi:
    Ik ben begonnen met Gundam Wing te herzien, omdat ik daar jeugd sentiment aan overhield (naar huis spurten in het lager onderwijs om die te volgen).
    Daarna Fullmetal panic (want engelse dub)
    en daarna in jp
    Laatst gewijzigd door Greenie; 4 augustus 2018 om 20:30

chronos's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lloerdy Bekijk bericht
    Kan misschien mijn persoonlijke indruk zijn. Ik heb nu niemand meer in mijn vriendenkring die anime kijkt en online lijkt er op de discussiefora minder en minder interesse voor te zijn. Bovendien was er vroeger op TV vroeger meer anime te zien. In de jaren '80/'90 was er enorm veel anime op FR tv en op NL TV waren er reeksen zoals Gundam, Rurouni Kenshin, Dragon Ball, Tekkaman Blade,... Die reeksen hebben enorm veel mensen aangestoken om meer te ontdekken van anime.
    NL manga verschijnt ook al bijna tien jaar niet meer.
    Ik weet dan gewoon niet echt hoe of waar de jeugd van de laatste paar jaren in contact zou komen met Anime/Manga.
    Hmm, kan wel. Ik ken in ieder geval velen (die totaal geen voorliefde voor japan(se cultuur) koesteren) die af en toe eens een anime kijken. Dan kijken die popu anime zoals boku dake ga inai machi, steins;gate, death note, parasyte,.. zonder voor de rest bewust andere animeseries te kijken.

Streaker's schermafbeelding
    iTrader
    17 (95%)
    Ben pas 2 jaar geleden met Anime begonnen en kijk nu toch meer en meer in afwisseling met gewone series. Het probleem is dat ik heel hard achter zit op alles wat hier vroeger hot was dus kom ik ook weinig input brengen.
    En wat is er mis met een topic per anime??? als forum toch dood is maakt dat toch niet uit en dan hebben de actieve leden ten minste wat feedback en een plaats om te discussiëren?

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten