iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)

Vraagje aan mensen die Japanologie studeren aan het KULeaven

Hey,

Heb sinds vorig jaar mijn diploma secundair onderwijs behaald en had besloten een jaar te gaan werken, nu zit dit jaar er bijna op en heb ik besloten om verder te studeren.
    Aangezien ik altijd al interesse heb gehad in talen heb ik besloten Japanologie te gaan volgen en nu sta ik voor de keuze; Leuven of Gent.
    Ik weet dat in Leuven er meer aandacht word besteed aan de taal zelf dus zou ik het liefst naar Leuven gaan maar op de website staat "Een passieve kennis van Frans, Engels en Duits is belangrijk."
    Nu Engels is totaal geen probleem, deze taal spreek ik vloeiend, Frans gaat goed maar mijn Duits is op een zéér laag niveau, daarom schrikt het kuleuven mij af aangezien ze vermelden dat een passieve kennis van Duits belangrijk is.
    Op de website van uGent staat; "Daarnaast is een goede kennis van de moderne westerse talen welkom." dus voel ik mij "safer" om het aan uGent te volgen.
    Nu vroeg ik mij dus af hoe belangrijk kennis Duits in het kuleuven of ugent zijn. Indien het toch belangrijk is, op welk niveau moet ik Duits kennen en hoe(vaak) word het gebruikt tijden de studies?

Alvast bedankt!

Mvg.
    no votes  

9lives UNI's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Je hoeft daar echt geen nuance in te zoeken. Het nederlands is op academisch niveau een onbeduidende taal. Kennis van andere talen is dus nodig wil je wat opzoeken/ bestuderen. Al is dat compleet giswerk van mijn kant dan weer.
    no votes  

:unsure:'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Onbelangrijk, je gaat hoogstens eens een Duits document moeten lezen over Japan (heb het ook moeten doen voor een vak daar)

Kan je gewoon via google translate vertalen en wat uw nederlands gebruiken voor het iets of wat te verstaan
    no votes  

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Bedankt voor de replies. Ben al zeker meer gerust nu. @: unsure : , Volg(de) jij Japanologie te Leuven?
    no votes  

:unsure:'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ogkush Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Bedankt voor de replies. Ben al zeker meer gerust nu. @: unsure : , Volg(de) jij Japanologie te Leuven?
    nope
    no votes  

Regels voor berichten