Pagina 6 van 40 Eerste ... 234567891016 ... Laatste
    puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    23 Post(s)
    Mai, ik lees dit net. Triestig nieuws..

Zoals al een aantal keer geopperd is, zijn er geen mogelijke alternatieven. Ik wil net zoals de rest gerust een maandelijkse bijdrage leveren om dit forum of een 'offspring' ervan in stand te houden.
    Troj: Gij geeft het concept 'forumhoer' anders wel nieuwe dimensies .

Mijn FM09-journal: http://www.9lives.be/forum/football-...rnal-puni.html

RiCOManiaC's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3T Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    is dat niet basically r/belgium?
    Geen flauw idee, heb die reddit wel al tegen gekomen.

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    /r/9lives bestaat en is gelinkt aan dit forum van de vorige hack. Maar good luck met de eigenaar te vinden.

Maar een subreddit is geen forum natuurlijk.

Serieuze teleurstelling, zit hier ook al 20+ jaar en toch 1 van de 3-4 websites waar ik elke dag kom.
    We hebben ooit nog de eerste zwam afscheuring gehad maar dat heeft uiteindelijk ook niet meer dan 3-4 jaar op zijn eentje gelopen, dus dit zal wel het einde zijn
    *** Also sprach Zarathustra ***

Sir.Killalot's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    Maar met een fractie van het volk riskeer je ook hetzelfde lot als tal van andere fora: het doodbloeden. Je hebt nieuwe content en nieuwe gebruikers nodig om een forum levend te houden, iets wat gemakkelijker wordt naarmate je meer volk hebt.

Wat je ook moet vermijden is dat het evolueert tot een ons-kent-ons vriendenclubje waar newbies zich niet welkom voelen.

Tbh ofwel neem je het ganse huidige forum over ofwel maak je iets nieuws maar dat zal dan nooit nog de 9lives zijn ook al zitten er een deel van dezelfde mensen.
    Het forum overnemen kan enkel met toestemming van Telenet, dus daar moeten we niet op hopen vrees ik. En iets nieuws maken, ja, dan verlies je een (heel) groot deel van de community. Vergelijkbaar en waarschijnlijk nog veel erger met de hack. Maar bon, ik ondersteun echt wel elke serieuze poging om dat toch te proberen. Als de crew met een plan komt, I'm backing it. Loopt zo'n nieuw forum dood, so be it, maar we hebben het dan toch geprobeerd.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    26 Post(s)
    Enkel het forum in z’n huidige staat kan werken. Een doorstart op een nieuwe plaats of zonder de huidige basis lijkt me vrijwel onhaalbaar.

Dus ik zie maar 2 feitelijke opties:

- met genoeg klachten, mails, tweets en petities Telenet overtuigen de boel te laten draaien
    - een overnemer die de volledige santeboetiek inclusief merknaam kan overnemen

Laten we eerlijk zijn, dat zijn de twee enige realistische opties.
    9lives stopt op 31/01 -> BeyondGaming neemt de fakkel over
    https://www.9lives.be/forum/algemene...12-2020-a.html

iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Sta me toe dit toch vreemd te vinden? De werkingskosten van een forum/frontpage zijn toch een peulschil met de omzet die telenet draait?
    Ik zou nog durven zeggen dat telecomsectoren tijdens covid niet echt minder omzet gedraaid hebben.
    De imagoschade, verlies van klanten lijken me toch zwaarder door te wegen. Ik heb het gevoel dat de covid en bijkomende technische investeringen niet de reden zijn om dit forum op te doeken.
    I mean.. wat kost dat tegenwoordig om een forum te hosten/website. Mods werken toch gratis?

Buy en sell is godver nog een van de eerlijkste verkoopplatformen die er nog is in belgie.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Mentioned
    38 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Enkel het forum in z’n huidige staat kan werken. Een doorstart op een nieuwe plaats of zonder de huidige basis lijkt me vrijwel onhaalbaar.

Dus ik zie maar 2 feitelijke opties:

- met genoeg klachten, mails, tweets en petities Telenet overtuigen de boel te laten draaien
    - een overnemer die de volledige santeboetiek inclusief merknaam kan overnemen

Laten we eerlijk zijn, dat zijn de twee enige realistische opties.
    Amen. Andere sitenaam, locatie, dat werkt allemaal niet.
    Paar procent komt maar mee en een deel zal 't erna aftrappen omdat 't "anders" is, heb dat met een ander forum al eens zien gebeuren

Plus ge zijt uw archief kwijt.
    #red9lives
    Niet opgeven mannen

wiseguy444's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    122000 man droog in de kakker gepakt. Misschien dat Orange het kan overnemen zoals de rest.

Booka Shade's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Mentioned
    21 Post(s)
    Toch ook even hier mijn woordje placeren:

We zijn net zoals jullie, enorm aangeslagen door het nieuws. En in de eerste plaats enorm erg voor Praga en Nariwari die een andere functie/nieuwe job moeten zoeken.
    Daarnaast is deze beslissing eentje die met enorme oogkleppen op is genomen. 9lives was het laatste jaar aan een opmars bezig en dat merkten we op alle fronten, maar daar wordt ten tijde van besparingen gewoon niet naar gekeken. De kleine kosten die het gemakkelijkst aan de kant gezet kunnen worden, die vliegen als eerst.
    Er zit nog enorm veel woede en ontgoocheling in mij, dus ik ga hier geen epistel van maken, dan moet ik toch te hard mijn woorden wikken en wegen.

Er zal binnenskamers bekeken worden naar oplossingen, maar het zal alleszins niet evident worden. We gaan desalniettemin ons best doen en zullen jullie z.s.m. op de hoogte brengen als er nieuwe ontwikkelingen zijn.

Ik wil nogmaals iedereen bedanken voor de berichten in dit topic, doet enorm deugd dat 9lives zo geliefd is en het bij vele echt wel de dagelijkse sleur weet te doorbreken.

Booka
    Papa van Manou <3 ~ Sportfreak ~ Standard Luik
    27 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Syter's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)

j3T's schermafbeelding
    iTrader
    81 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
    Amen. Andere sitenaam, locatie, dat werkt allemaal niet.
    Dat zei men bij de switch van Telenet Games naar 9lives ook maar kijk, heeft toch tot nu verder gedraaid.
    I'm a man with a fork in a world of soup.

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Doneren: als het erop aankomt doet slechts een beperkt percentage dat.
    Allemaal goed bedoeld.. maar ik geloof daar niet in.

Verder: ik vind dit oprecht jammer...
    Je kon hier voor alles terecht, heel veel expertise.
    Vragen over bouwen, lenen, loon, relatie- steeds deftige info.
    Soms eens stoom afblazen.

Dit is ook een deel generatie dat weggeveegd wordt.

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    71 (100%)
    Mentioned
    26 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3T Bekijk bericht
    Dat zei men bij de switch van Telenet Games naar 9lives ook maar kijk, heeft toch tot nu verder gedraaid.
    Omdat je nog steeds uw volledige userbase had en de duizenden topics uit het verleden. Dat valt niet te vergelijken met volledig vanaf 0 te beginnen.
    9lives stopt op 31/01 -> BeyondGaming neemt de fakkel over
    https://www.9lives.be/forum/algemene...12-2020-a.html
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    53 (100%)
    Mentioned
    12 Post(s)
    Zowel de COVID-periode als de nodige bijkomende technische investeringen hebben hier een rol in gespeeld.
    WTF, is dat nu voor zever Telenet? Alsof zij een firma zijn die hard worden geraakt door COVID. `t zou me niet verbazen als mensen juist geupgrade zijn naar een beter abo vanwege hogere datavolumes, meer tv-kijken, etc. Ook bedrijven die thuiswerken ondersteunen, gaan een stabiele internetverbinding nodig hebben. Lijkt me dus juist dat Telenet van COVID zou kunnen profiteren.
    En COVID is sowieso juist een reden om het in leven te houden. We mogen al niet meer buiten komen en dan gaan ze onze virtuele toogpraat ook nog afpakken.

Nu ja, `t was al duidelijk dat ze de laatste maand niet meer in 9lives wilden investeren: crappy loadtimes, too much connections, etc.

Als Kay-gell ons wil vertegenwoordigen mag hij van mij gerust eens op hun bureau gaan kakken.

-------------------
    Ik wens veel succes aan degene die hierdoor een nieuwe job moeten zoeken. Hopelijk vinden jullie iets waar jullie op zijn minst evenveel voldoening uit kunnen halen.

Ook kudos aan alle mods, geliefd en minder geliefd, voor jullie inzet om het hier aangenaam vertoeven te maken. Het was ongetwijfeld niet altijd makkelijk, soms misschien zelfs vanwege enkele elementen ondankbaar, maar `you did great`.
    Ook alle anderen die zich op een of andere manier hebben ingezet voor 9lives, nu al: mercikes.
    Smart enough to know I`m not smart enough.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    0
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zwarten Bekijk bericht
    Sta me toe dit toch vreemd te vinden? De werkingskosten van een forum/frontpage zijn toch een peulschil met de omzet die telenet draait?
    Ik zou nog durven zeggen dat telecomsectoren tijdens covid niet echt minder omzet gedraaid hebben.
    De imagoschade, verlies van klanten lijken me toch zwaarder door te wegen. Ik heb het gevoel dat de covid en bijkomende technische investeringen niet de reden zijn om dit forum op te doeken.
    I mean.. wat kost dat tegenwoordig om een forum te hosten/website. Mods werken toch gratis?

Buy en sell is godver nog een van de eerlijkste verkoopplatformen die er nog is in belgie.
    Als ik het goed voor heb (vele vrienden werken daar) zijn er heel wat (Botte) besparingsoperaties aan de gang. Dit is er eentje van.

Initieel goed gevoerd met Corona, maar ik denk dat ze de vlucht vooruit aan het nemen zijn.

Regels voor berichten