Pagina 1 van 4 1234 Laatste
    Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)

Exclamation Deactivatie van je 9Lives account

Beste 9Livers

Af en toe wensen sommige gebruikers liever niet meer deel te nemen aan dit forum en ook geen mails of andere notificaties meer te ontvangen. Tot nu toe was er niet meteen een geijkte manier om de deactivatie van je account op dit forum aan te vragen, maar nu kan je dit via de onderstaande procedure aanvragen. Je vindt in deze thread ook informatie over wat er dan precies met je account gebeurt en wat de voorwaarden precies zijn.

Gelieve geen aanvragen in deze thread te plaatsen, maar enkel de procedure te volgen aub!

Aanvraagprocedure
    1. Je stuurt een mail naar deactivatie@9lives.be vanuit het e-mailadres waarmee je account geconfigureerd is. Deze mail bevat het verzoek tot deactivatie van je account, je accountnaam (correct!) of link naar je profielpagina, een korte motivatie (verplicht!) en eventueel verzoek tot verwijdering van afzonderlijke posts.
    2. Een admin of de ombudsman onderzoekt je aanvraag en kijkt of je voldoet aan de voorwaarden.
    3. Je persoonsgegevens en eventuele afzonderlijke posts worden verwijderd. Indien je voldoet aan de voorwaarden tot volledige verwijdering wordt je volledige account verwijderd.
    4. Je e-mail adres wordt op een blacklist geplaatst voor nieuwe registraties.

Wat wordt verwijderd?
    Bij een goedgekeurd verzoek tot deactivatie van je account worden de volgende gegevens verwijderd:
    - e-mail adres
    - nickname indien dit je echte naam is
    - persoonlijke informatie in je profiel
    - handlers en nicknames van sociale netwerken en applicaties (PSN, Skype, etc.)
    - desgewenst avatars en profielafbeeldingen
    Met de verwijdering van deze gegevens zijn al je persoonsgegevens van de site verdwenen en zal je ook geen berichten en notificaties meer ontvangen.

Content die je zelf op het forum of de site geplaatst hebt (posts, blogs, comments, profielberichten, etc.) wordt enkel onder bepaalde voorwaarden verwijderd. Als je content op dit forum of site plaatst geef je 9Lives het recht deze informatie te publiceren. In het kader van het gerechtvaardigd publicatiebelang kan 9Lives beslissen dat deze informatie gepubliceerd dient te blijven. Dit is bijv. het geval indien een account actief deelneemt aan forumdiscussies en deze discussies door het verwijderen van de account onvolledig of zelfs onleesbaar worden. Dit is ook van toepassing indien een account overtredingen heeft begaan, zoals het posten van verboden bijdragen (racisme, flame, warez etc.) die al dan niet tot infractions hebben geleid, of negatieve iTrader scores. Deze voorbeelden zijn een niet-limitatieve lijst.

We spreken dan ook liever van een deactivatie van je account dan van een verwijdering.

Een deactivatie van je account kan enkel omwille van privacyredenen. Het kan geen voorwendsel zijn om je imago of zelfs straf (infractions, ban) te ontlopen omdat je het wat te bont hebt gemaakt. Je bent nog steeds zelf verantwoordelijk voor wat je neerpent. Omwille van deze reden zal na een deactivatie je e-mail adres geweigerd worden voor een nieuwe registratie.

Voorwaarden tot verwijderen van posts
    Indien je posts gegevens bevatten die herleidbaar zijn tot je persoonsgegevens (je hebt bijv. ergens je echte naam gepost) kan je wel vragen deze afzonderlijke posts te verwijderen.

Ook zullen we accounts inclusief posts deleten als deze aan de volgende voorwaarden voldoen:
    - minder dan 100 posts
    - laatste post in vorig kalenderjaar of vroeger
    - geen overtredingen (infractions, negatieve iTraders, etc.)
    Dit doen we vooral om het aantal inactieve accounts die nooit een bijdrage geleverd hebben te beperken.

De 9Lives forumleiding.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/The Things Network Ghent

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.
    no votes  

Crashtestdummy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    af en toe? de laatste maanden nogal veel zekers...
    |^^^^^^^^^^^^^^^^^^\||____
    |....The BEER TRUCK.... ||||'""|""°\_,__
    |___MIJN VIDEOS__l||__|__|___|) _____|
    |(@)(@)""""""""""""**|(@)(@)****|(@)|
    COPY THE BEER TRUCK INTO YOUR SIG TO HELP THE WORLD HAVE MORE BEER! AYE!
    no votes  

iTrader
    0
    Procedure gevolgd, geen reactie. Mail naar de ombuds, geen reactie. Mail naar telenet, geen reactie.

??
    no votes  

Xtralecherus's schermafbeelding
    iTrader
    135 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ceausescu Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Procedure gevolgd, geen reactie. Mail naar de ombuds, geen reactie. Mail naar telenet, geen reactie.

??
    Wat ben jij een grapjas! Kennelijk kun je nog niet goed lezen.
    Desktop: Z68X-UD3H-B3i5 2500K8GB DDR3EVGA GTX670FTWCrucial M4 128GBDell U2312HM
    NAS: Synology DS716+ (2 x 4TB) WD MyCloud 4TB (Backup)

Now playing: PSN ExtraLecherus Wii/Wii U: X PC: X
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Xtralecherus Bekijk bericht
    Wat ben jij een grapjas! Kennelijk kun je nog niet goed lezen.
    Ik voldoe nochtans ruim aan de vwden voor verwijdering, maar de forumleiding, ombuds en telenet is zo beschoft om niet eens een antwoord terug te sturen. Zijt gij verantwoordelijke in dat circus hier, mr platinum, of gewoon een random troll?
    no votes  

Philharmoniker's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Ik voldoe nochtans ruim aan de vwden voor verwijdering, maar de forumleiding, ombuds en telenet is zo beschoft om niet eens een antwoord terug te sturen. Zijt gij verantwoordelijke in dat circus hier, mr platinum, of gewoon een random troll?
    Ik denk een random hautaine trol.

Dat de forumleiding,ombuds + telenet niet antwoord klopt voor 99%. Praga is zo vriendelijk om die kleine moeite wel te doen. Best hem eens polsen.
    The best education doesn't make you intelligent, capable or interesting. It simply makes you educated.
    no votes  

Xtralecherus's schermafbeelding
    iTrader
    135 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Philharmoniker Bekijk bericht
    Ik denk een random hautaine trol.

Dat de forumleiding,ombuds + telenet niet antwoord klopt voor 99%. Praga is zo vriendelijk om die kleine moeite wel te doen. Best hem eens polsen.
    Als er hier 1 kerel de trol uithangt, is het die kerel dan wel. Redelijk belachelijk om een account te deleten dat nog geen dag oud was. Achterlijkheid ten top zeker? Er zijn anders belangrijke zaken die hier eens aangepast moeten worden ipv van een idioot vanuit de db te deleten, hoe simpel het ook mag zijn. Soit hij voldoet dan misschien wel aan de voorwaarden, ik had deze iets te vluchtig gelezen en dacht dat account niet volstaat aan die voorwaarden ipv wel.. Soit.
    Desktop: Z68X-UD3H-B3i5 2500K8GB DDR3EVGA GTX670FTWCrucial M4 128GBDell U2312HM
    NAS: Synology DS716+ (2 x 4TB) WD MyCloud 4TB (Backup)

Now playing: PSN ExtraLecherus Wii/Wii U: X PC: X
    no votes  

Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Als er hier 1 kerel de trol uithangt, is het die kerel dan wel. Redelijk belachelijk om een account te deleten dat nog geen dag oud was. Achterlijkheid ten top zeker? Er zijn anders belangrijke zaken die hier eens aangepast moeten worden ipv van een idioot vanuit de db te deleten, hoe simpel het ook mag zijn. Soit hij voldoet dan misschien wel aan de voorwaarden, ik had deze iets te vluchtig gelezen en dacht dat account niet volstaat aan die voorwaarden ipv wel.. Soit.
    waarschijnlijk heeft hij een 2de account aangemaakt omdat hij niet met zijn originele wilt posten
    QUOTE by Killer Queen : Thanks.. Das, Gij zijt misschien gedocumenteerd, maar ik maak dat goed door ervaring.
    People say I have a big ego, but really my ego is tiny in comparison with my enormous talented genius
    no votes  

iTrader
    0
    Als er hier 1 kerel de trol uithangt, is het die kerel dan wel. Redelijk belachelijk om een account te deleten dat nog geen dag oud was. Achterlijkheid ten top zeker?
    Heel achterlijk, goed bezig man.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Preske Bekijk bericht
    waarschijnlijk heeft hij een 2de account aangemaakt omdat hij niet met zijn originele wilt posten
    Mijn origineel is gedeactiveerd, maar niet verwijderd. Ga ik hier nog enige reactie op krijgen of ga ik met aangetekende brieven moeten beginnen?
    no votes  

StanTem's schermafbeelding
    iTrader
    198 (100%)
    Mijn origineel is gedeactiveerd, maar niet verwijderd. Ga ik hier nog enige reactie op krijgen of ga ik met aangetekende brieven moeten beginnen?
    Er staat toch in de eerste post dat het een deactivatie is en geen verwijdering?
    Vragen? Opmerkingen? Suggesties? -> PM
    PSN: joertjeuhn
    Twitch - offline
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StanTem Bekijk bericht
    Er staat toch in de eerste post dat het een deactivatie is en geen verwijdering?
    Er staat meer dan dat, maar eigenlijk doet dat er niet toe.

9lives zweeft niet buiten het Belgisch en Europees wettelijk kader en dient zich te houden aan bepaalde regelgeving. Bovendien ontwijkt & negeert men hier elke poging tot dialoog.
    no votes  

Shift's schermafbeelding
    iTrader
    39 (98%)
    Er staat meer dan dat, maar eigenlijk doet dat er niet toe.

9lives zweeft niet buiten het Belgisch en Europees wettelijk kader en dient zich te houden aan bepaalde regelgeving. Bovendien ontwijkt & negeert men hier elke poging tot dialoog.
    Kan iemand die loser zen posts deleten en zen IP bannen. Zou al veel oplossen
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Shift Bekijk bericht
    Kan iemand die loser zen posts deleten en zen IP bannen. Zou al veel oplossen
    Inderdaad professor, zulke Noord-Koreaanse maatregelen zullen véél helpen in een wereld vol dynamische IP-adressen, proxies en VPN's. Jammer dat er nog zoiets bestaat als een rechtsstaat waar individuen soms ook nog iets te zeggen hebben. Trolls gelieve zich naar de uitgang te begeven, mods & andere verantwoordelijken: Ik verwacht nu echt wel een reactie.
    no votes  

Philharmoniker's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    The best education doesn't make you intelligent, capable or interesting. It simply makes you educated.
    no votes  

iTrader
    0
    Heel achterlijk, goed bezig man.

Wedden dat je geen aangetekende brieven gaat schrijven?
    no votes  

Pagina 1 van 4 1234 Laatste

Regels voor berichten