Pagina 2 van 4 Eerste 1234 Laatste
    S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik vind toch ook dat hier een rem op mag komen. Mensen steken er hun tijd in, ik vind het niet respectvol.
    i disagree.

het gaat volgens mij ook lijnrecht in tegen de wetten die er bestaan over delen van informatie op internet.

persoon X die een bericht post heeft volgens mij altijd het recht om zijn post/verklaring nadien terug in te trekken.

als je het storend vind dat bepaalde users threads telkens verwijderen, negeer die dan, of post er dan niets in.
    make america great again
    #build the wall, crime will fall #promises made, promises kept #2020:make democrats cry again #no more bullshit

iTrader
    3 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door S.conceiçao7 Bekijk bericht
    i disagree.

het gaat volgens mij ook lijnrecht in tegen de wetten die er bestaan over delen van informatie op internet.

persoon X die een bericht post heeft volgens mij altijd het recht om zijn post/verklaring nadien terug in te trekken.

als je het storend vind dat bepaalde users threads telkens verwijderen, negeer die dan, of post er dan niets in.
    Verklaringen, daar weet jij alles van he sloeber.

Sent from my iPhone using Tapatalk

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    29 Post(s)
    i disagree.
    Big surprise there, je bent dan ook een mede-offender. Je hebt een goede voornemens thread waar leuke zaken in stonden gewoon weggegooid omdat je je eigen verhaaltjes wou doen kloppen. Dat is dus net wat hier aangeklaagd wordt.

Beter komt er dan een systeem waardoor de thread blijft staan maar de inhoud van de posters die erom vragen wordt weggehaald. Maar wat ik hierboven aanhaal is gewoon dikke shit he.

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bruinbeer Bekijk bericht
    Op zich wil ik de posts niet verwijderen, want zit inderdaad vaak waardevolle informatie in. Probleem is dat ik in het verleden geïdentificeerd ben geweest op basis van mijn posts hier en dit dus wil vermijden naar de toekomst toe. Ideale oplossing voor mij zou zijn om ofwel anoniem te kunnen posten of om wegwerpaccounts te kunnen aanmaken (zoals op Reddit vaak gebeurd).
    of hier gewoon wegblijven dan? Je wilt overduidelijk geen deel zijn van de community en dumpt gewoon je vragen totdat je een antwoord krijgt. Zeer onrespectvol imho

@Loser er zijn hier ondertussen al verschillende (en niet de minste) posters die zeggen dat dit hinderlijk is/aan banden mag gelegd worden. Ik denk dat de hint er voldoende is.
    Je kan bv topics anonimiseren als een persoon dat wenst, maar informatie weggooien is imho not done.
    4 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Cyberkef's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bruinbeer Bekijk bericht
    Ideale oplossing voor mij zou zijn om ofwel anoniem te kunnen posten of om wegwerpaccounts te kunnen aanmaken (zoals op Reddit vaak gebeurd).
    Dan heb ik alvast slecht nieuws voor u, dit is geen optie die ooit op de 9lives tafel zal komen. Buiten het feit dat sommige modteams mij (terecht) levend zouden villen (met B&S op kop), druist dit ook in tegen het ganse concept van deze community. En dan lijkt het mij bij deze ook meteen duidelijk dat deze community geen plaats is voor u vrees ik, en communities als Reddit meer uw ding gaan zijn
    Shinigami Sieberkev
    Your humble 9lives Forum & Discord Administrator

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Als je het ziet, mag je het altijd melden. En als wij het zien en het is problematisch, zullen we zeker ingrijpen.
    Dan zou ik eerder opteren om preventief te werken. Het is perfect mogelijk om een regel in te voeren dat de moderatie gecontacteerd dient te worden indien inhoud van een onderwerp of bericht verwijderd moet worden als daar een geldige reden voor is. In de forumsoftware kan je gebruikers het recht ontnemen om hun eigen onderwerpen of berichten te verwijderen.

Ik zou zelfs nog een stap verder gaan, en een tijdslimiet instellen op het bewerken van berichten. Als een gebruiker nu in een vlaag van woede beslist om het forum te verlaten, en daarbij de inhoud van alle berichten gaat wissen of vandaliseren, dan is dat toch ook niet normaal? Waarom zou je 2 jaar oude berichten nog moeten kunnen bewerken? Als er iets persoonlijk/gevoelig in staat, kan de moderatie altijd het nodige doen op aanvraag.

iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Big surprise there, je bent dan ook een mede-offender. Je hebt een goede voornemens thread waar leuke zaken in stonden gewoon weggegooid omdat je je eigen verhaaltjes wou doen kloppen. Dat is dus net wat hier aangeklaagd wordt.

Beter komt er dan een systeem waardoor de thread blijft staan maar de inhoud van de posters die erom vragen wordt weggehaald. Maar wat ik hierboven aanhaal is gewoon dikke shit he.
    1) hoezo offender? het is niet eens verboden.

2) ik heb een 6 MAAND oude topic verwijderd ja, waar al maanden niets meer werd in gepost. alsof iemand er nu nog iets om geeft wat iemand anders zijn goede voornemen van 2020 was

3) ik heb hem verwijderd omdat iemand er naar verwees in een totaal andere topic om mij op mijn plaats proberen te zetten. dit is not done.

4) ik blijf erbij dat iedereen het recht heeft zijn posts of verklaringen in te trekken of te verwijderen. google heeft toch ook zo iets als "recht om vergeten te worden". Als je zomaar elk bericht MOET laten staan voor eeuwig, dan gaat dit volgens mij in tegen bepaalde privacy regels.
    make america great again
    #build the wall, crime will fall #promises made, promises kept #2020:make democrats cry again #no more bullshit

Cyberkef's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    6 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jackerath Bekijk bericht
    In de forumsoftware kan je gebruikers het recht ontnemen om hun eigen onderwerpen of berichten te verwijderen.
    Hoewel dat perfect en zeer eenvoudig kan (het zijn immers maar twee vinkjes + save button) komt er door gans die GDPR hetze (zoals @S.conceiçao7 ook al paar keer vermelde) helaas wel een pak meer bij kijken dan vroeger. Je kan je echt niet inbeelden hoeveel uren per week hierover interne discussies gevoerd worden
    Shinigami Sieberkev
    Your humble 9lives Forum & Discord Administrator
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Beter komt er dan een systeem waardoor de thread blijft staan maar de inhoud van de posters die erom vragen wordt weggehaald.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    @Loser er zijn hier ondertussen al verschillende (en niet de minste) posters die zeggen dat dit hinderlijk is/aan banden mag gelegd worden. Ik denk dat de hint er voldoende is.
    Je kan bv topics anonimiseren als een persoon dat wenst, maar informatie weggooien is imho not done.

2) ik heb een 6 MAAND oude topic verwijderd ja, waar al maanden niets meer werd in gepost. alsof iemand er nu nog iets om geeft wat iemand anders zijn goede voornemen van 2020 was

3) ik heb hem verwijderd omdat iemand er naar verwees in een totaal andere topic om mij op mijn plaats proberen te zetten. dit is not done.

4) ik blijf erbij dat iedereen het recht heeft zijn posts of verklaringen in te trekken of te verwijderen. google heeft toch ook zo iets als "recht om vergeten te worden". Als je zomaar elk bericht MOET laten staan voor eeuwig, dan gaat dit volgens mij in tegen bepaalde privacy regels.
    Iedereen heeft het recht zijn posts te verwijderen, het blijven inderdaad jouw posts. Maar de leesbaarheid en doorzoekbaarheid zijn ook essentieel voor het forum. Het is een community, en dat dragen we hoog in het vaandel. Als je alleen maar wilt krijgen (je antwoord) zonder ertoe bij te brengen (doorzoekbaar laten zodat anderen het antwoord ook kunnen vinden), past dat niet in een community.

In de praktijk betekent dat dat je jouw posts mag verwijderen, want het zijn jouw posts. Maar alle antwoorden, inclusief quotes, zijn niet meer van jou. En om de integraliteit van het forum te bewaren, kunnen we threads undeleten, desnoods met een geanonimiseerde openingspost. Het recht om vergeten te worden is iets absoluter en verregaander dan dat.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    29 Post(s)
    Je vertoont gedrag dat velen rete-irritant vinden. Het woord "offender" is dan perfect op zijn plaats, dat is niet enkel gereserveerd voor inbreuken tegen officieel geldende wetten.

Ik weet dat ik er niet zo gigantisch lang nog in gepost had. Zo'n topics zijn gewoon leuk om af en toe ook op te volgen en updates te posten, dat gebeurt wel vaker.
    Dat maakt het verder niet minder relevant overigens.

Je hebt hem verwijderd omdat je in die "totaal andere topic" A zei en je in voornemens thread B zei - ik zie niet in waarom dat not done is, je verhaal klopte niet en ik zie niet in waarom dit niet mag aangehaald worden. Als je al geen verantwoordelijkheid meer wil nemen voor je eigen woorden of het "not done" vindt om ermee geconfronteerd te worden, waar gaat het dan heen.
    Vervolgens heb je beide threads dan maar verwijderd. Dat is gewoon laf gedrag toch.

Ik herhaal mijzelf:
    Laatst gewijzigd door eniac; 17 juni 2020 om 11:15
    3 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Iedereen heeft het recht zijn posts te verwijderen, het blijven inderdaad jouw posts. Maar de leesbaarheid en doorzoekbaarheid zijn ook essentieel voor het forum. Het is een community, en dat dragen we hoog in het vaandel. Als je alleen maar wilt krijgen (je antwoord) zonder ertoe bij te brengen (doorzoekbaar laten zodat anderen het antwoord ook kunnen vinden), past dat niet in een community.

In de praktijk betekent dat dat je jouw posts mag verwijderen, want het zijn jouw posts. Maar alle antwoorden, inclusief quotes, zijn niet meer van jou. En om de integraliteit van het forum te bewaren, kunnen we threads undeleten, desnoods met een geanonimiseerde openingspost. Het recht om vergeten te worden is iets absoluter en verregaander dan dat.
    Dus dan kan in principe hele threads verwijderen niet meer? Want je verwijdert niet enkel jouw posts maar ook de post's/quotes van anderen.

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Mentioned
    58 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damocles Bekijk bericht
    Dus dan kan in principe hele threads verwijderen niet meer? Want je verwijdert niet enkel jouw posts maar ook de post's/quotes van anderen.
    Inderdaad. Maar het is geen nieuwe regel of zo, verschillende mods hebben het altijd al zo gedaan. Ik ben het zelf nog maar zo weinig tegengekomen, maar heb het ook al wel toegepast. Ik denk dat het in dit specifieke geval vooral een probleem was van niet weten (ik weet nog altijd niet welke thread S.Conceiçao zou hebben gedeletet?) of niet gezien hebben. En dan kan reporten of pm helpen.
    PSN: A_Loser_Baby
    Activision: Loser#9680379

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    13 Post(s)
    Inderdaad. Maar het is geen nieuwe regel of zo, verschillende mods hebben het altijd al zo gedaan. Ik ben het zelf nog maar zo weinig tegengekomen, maar heb het ook al wel toegepast. Ik denk dat het in dit specifieke geval vooral een probleem was van niet weten (ik weet nog altijd niet welke thread S.Conceiçao zou hebben gedeletet?) of niet gezien hebben. En dan kan reporten of pm helpen.
    Eventjes los uit de mouw:

Hij maakt een topic in mobiliteit waarin hij zegt dat hij zat in z'n auto gekropen is en deze pertotal heeft gereden. In dit topic zegt hij dat hij amper tot nooit drinkt en dit een uitzondering was want hij was eventjes blijven plakken na het werk.

In een ander topic dat hij aangemaakt had (uw goede voornemens voor 2020) post hij dat hij minder wilt drinken omdat hij te veel drinkt. Een andere gebruiker confronteert hem met het feit dat z'n verhaal niet strookt (in topic A zegt hij dat hij amper/nooit drinkt en in topic B zegt hij dat hij te veel) en enkele uren later zijn beide topics verdwenen.
    We sit on a throne, waiting for God to bend the knee.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    "goede voornemens 2020", blijkbaar omdat hij daar zou zeggen dat hij veel te veel drinkt en dat hij nu bang is om tegen de lamp te lopen gezien hij na 5 trappisten z'n auto gecrashed heeft en tegen de flikken gelulled heeft dat hij nooit drinkt.

ofzoiets, want ik kan het niet meer nalezen, de topics zijn gedelted

iTrader
    261 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Dus je mag uw eigen bericht verwijderen of aanpassen,
    maar als iemand er een quote van maakt, dan blijft die staan?

hoe flauw is dat dan weer niet. je kan dan eigelijk iemand quoten, en dan die quote zelf gaan bewerken, en dus een valse quote hebben. (en niet meer te controleren, want de originele poster heeft zijn bericht gewist of aangepast).

waar gaat dit hier feitelijk naartoe zeg,
    gewoon omdat er een paar mensen butthurt zijn omdat iemand z'n eigen thread beslist te wissen. jeezes

edit: wel tof dat die thread hier nu plots om mij draait (lol? )
    make america great again

Regels voor berichten