Pagina 11 van 15 Eerste ... 789101112131415 Laatste
    denkimi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeHunt Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik zou eerder het tegenovergestelde doen en de negeerlijst-optie gewoon uitzetten op pol&actua, het is toch belachelijk dat je op een deftig (nuja ) discussieforum bepaalde meningen kan blokkeren en er zo een echokamer van maakt.
    het gaat niet om meningen blokkeren, het gaat om uzelf niet onnodig op te jagen.

als een zekere gebruiker weer eens komt klagen over bedrijfswagens maar ook over hoe hij een boete krijgt in een LEZ zone, dan voel ik een sterke neiging om hem een hypocriet te noemen. als diezelfde gebruiker zoals altijd komt klagen over allerlei onbenulligheden en hoe alles waar hij zelf geen voordeel aan heeft verboden moet worden dan voel ik een sterke aandrang om hem verzuurd te noemen.
    als een bepaalde gebruiker die nog nooit in zijn leven gewerkt heeft afkomt met allerlei onzin zoals beweren dat hij een expert is over een land waar hij nog nooit geweest is, dan krijg ik de neiging om hem met de neus op de feiten te drukken.

maar dat mag hier niet, want dan krijg je infractions. hier mag je geen kritiek geven op anderen, hier mag je een kat geen kat noemen, hier mag je enkel maar positief zijn.

en dat kan ik helaas niet altijd onderdrukken, dus is het beter om de mensen waarvan ik weet dat ik me toch maar erger aan hun onzin op de negeerlijst te zetten.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Loser Bekijk bericht
    Dus ik denk dat mijn vraag vooral is of dit iets is wat een groter draagvlak heeft? En als structurele oplossing wordt gezien voor bepaalde problemen?
    ik ben daar in elk geval voorstander van. als je geen mod was dan stond je bij mij ook al lang op de negeerlijst.

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)

Dus ik denk dat mijn vraag vooral is of dit iets is wat een groter draagvlak heeft? En als structurele oplossing wordt gezien voor bepaalde problemen?

Draagvlak +1
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Voor de goede orde, ik heb het niét over de negeerlijst als ik het heb over structurele problemen, maar over de andere dingen die hier al vermeld werden. Het negeerlijstprobleem oplossen is gewoon het ene probleem voor het andere (dubbelaccount) inruilen.

Goed, ik bekijk het praktisch en leg het voor.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby
    no votes  

iTrader
    0
    Het negeerlijstprobleem oplossen is gewoon het ene probleem voor het andere (dubbelaccount) inruilen.
    Wat is het probleem met dat een persoon een apparte account krijgt alleen om te modereren?
    Wat is het nadeel van dat dubbelaccount? Dat JIJ steeds opnieuw moet inloggen als je uw mening kwijt wil?
    Ja klopt ja. Maar een politieagent moet ook eerst zijn uniform uit doen vooraleer hij pinten mag drinken.
    Dat noem ik ook niet "het een probleem inruilen voor het ander".
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 21 mei 2019 om 19:49
    no votes  

Loser's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Wat is het probleem met dat een persoon dat een nieuwe account krijgt alleen om te modereren? Dit is gewoon eronderuit muizen. Daar is helemaal geen probleem in.
    Het probleem van de dubbelaccount is soms van toepassing op gebruiker-gebruiker, indien bijvoorbeeld iemand geblokkeerd moet worden. Niet op de situatie mod-gebruiker.
    Heeft niks met er onderuit muizen te maken. De pro-stemmen hadden het vooral (of alleen) over de negeerlijst. Jij niet.
    En het moet praktisch ook te doen zijn, en goedgekeurd worden. Het was maar een ballonnetje, maar zoals ik zei: We bekijken het.
    Bedankt, bedankt, 1.452.500 keer bedankt!
    Jullie zijn geweldig.

PSN = A_Loser_Baby
    no votes  

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
    (...)

Hier mag je geen kritiek geven op anderen, hier mag je een kat geen kat noemen, hier mag je enkel maar positief zijn.
    Tuurlijk mag dat allemaal, ge moet gewoon woorden voor grote mensen gebruiken.
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

KnightOfCydonia's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Als je voor een dubbelaccount kiest stel ik voor dat je daarvoor de username Winner hanteert.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Ik begrijp wel dat als ik de enige ben die dit zogezegd een goed idee vindt, dat het niet de moeite is om daarvoor steeds van accounts te wisselen.
    Je zegt dan ook "indien er voldoende draagvlak voor is doe ik dat". Wel het beste om dat te kunnen weten is door een pol te maken misschien?
    no votes  

Wolfken's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Loser is 1 van de weinige mensen die veel van zijn tijd gebruikt om weerwerk te bieden aan een clubje van mensen die altijd maar weer dezelfde thema's aansnijden.
    Ik ben het niet altijd eens met zijn stijl of met wat hij post, maar hij is 1 van de personen die het actua forum een meerwaarde geeft.
    En als je ziet hoe sommige posters hier en op actua op de man spelen, vind ik dat Loser dat vrij gemakkelijk over zich heen laat gaan, andere moderatoren zouden veel sneller durven ingrijpen, eigenlijk zou er een tweede actieve mod op actua moeten zijn, die zou dan kunnen ingrijpen in situaties waar het voor de andere mod moeilijk is om iets te ondernemen.

In ieder geval, Loser, laat je hier niet doen, en blijf je zelf. Je bent het zout op de frieten op actua en de stoorzender die anderen graag zouden doen zwijgen, doe zo voort!
    To avoid criticism, do nothing, say nothing and be nothing.
    8 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    5 (100%)
    Voor de duidelijkheid: ik stoor me niet aan Loser zijn meningen. Ik wil je gerust bijtreden dat het interessant is om wat weerwerk te hebben en geen echokamers te krijgen.
    Ik stoor mij wél aan de vage grens tussen zijn posts als gebruiker en als zijn acties als moderator.
    Ik vind dat rode tekstgebruik het net erger, niet beter in het maken van het onderscheid daartussen. Ik stoor me ook aan het feit dat wanneer je kritiek hebt op zijn posts die soms wel degelijk vrij ver gaan qua zelf ook op de man spelen of vaststaande feiten gewoon negeren wanneer het hem goed uitkomt, dat je dan een infraction aan je been kan krijgen wegens kritiek op een moderator.

Wat mij betreft kan je het moderatorschap en het posten als gebruiker wél met elkaar verzoenen als je een bepaald "niveau" haalt, zoals Epyon dat deed - hopelijk komt die ooit nog terug - maar Loser haalt dat wat mij betreft niet. Een dubbelaccount lijkt mij dan ook een goede oplossing.

Niet zozeer voor de optie om hem te negeren, ik heb niemand op mijn negeerlijst staan en zou dat graag zo houden. Maar het is moeilijk om zijn modacties of die van bevriende moderatoren nog als neutraal te ervaren in deze context.
    no votes  

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KnightOfCydonia Bekijk bericht
    Ik vind dat rode tekstgebruik het net erger, niet beter in het maken van het onderscheid daartussen. Ik stoor me ook aan het feit dat wanneer je kritiek hebt op zijn posts die soms wel degelijk vrij ver gaan qua zelf ook op de man spelen of vaststaande feiten gewoon negeren wanneer het hem goed uitkomt, dat je dan een infraction aan je been kan krijgen wegens kritiek op een moderator.
    geef eens concrete voorbeelden van vaststaande feiten die hij negeert? Want dat mis ik in gans deze discussie nogal.
    “Bezuinigen op onderwijs? Hebben we nog niets geleert?”
    Loesje
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wolfken Bekijk bericht
    Loser is 1 van de weinige mensen die veel van zijn tijd gebruikt om weerwerk te bieden aan een clubje van mensen die altijd maar weer dezelfde thema's aansnijden.
    Ik ben het niet altijd eens met zijn stijl of met wat hij post, maar hij is 1 van de personen die het actua forum een meerwaarde geeft.
    En als je ziet hoe sommige posters hier en op actua op de man spelen, vind ik dat Loser dat vrij gemakkelijk over zich heen laat gaan, andere moderatoren zouden veel sneller durven ingrijpen, eigenlijk zou er een tweede actieve mod op actua moeten zijn, die zou dan kunnen ingrijpen in situaties waar het voor de andere mod moeilijk is om iets te ondernemen.

In ieder geval, Loser, laat je hier niet doen, en blijf je zelf. Je bent het zout op de frieten op actua en de stoorzender die anderen graag zouden doen zwijgen, doe zo voort!
    Er zijn genoeg mensen die veel meer te zeggen hebben dan Loser, en die men wel direct het zwijgen kan opleggen met de negeer knop. Waarom moet die loser iets meer zijn?
    Het is heel leuk om tegen 80% van wat er gepost wordt altijddurend weerwerk te bieden, maar als je dat als moderator doet, dan lijkt het alsof er een dubbele agenda draait.
    Namelijk dat moderators niet dienen om te modereren maar ook om de gesprekken te sturen in een bepaalde, in losers geval linkse, richting, zonder genegeerd te kunnen worden.

En zoals je al zegt onderlijnd: ja het zou veel beter zijn indien loser geen mod was, en die sektie door iemand anders gemod werd, die minder kwebbel heeft en gewoon modereert. Maar we moeten hem gunnen dat hij ook zijn mening mag zeggen, dus ja dubbel account.

Trouwens ik vraag mij af hoeveel hier moet gemodereerd worden. De laatste week zit ik enorm veel op dit forum. Ik vraag me echt af hoeveel infractions en correcties hier zijn uitgedeeld. Volgens mij bestaan loser zijn activiteiten in pol en actua voor 90% uit eigen meningen typen en 10% modereren. Waarvan dan nog 5% moderatie gaat over "off-topic aanvallen op een moderator, namelijk mezelf". Dus dat 'continue moeten switchen van account', zou dat niet nogal meevallen?
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 21 mei 2019 om 21:53
    no votes  

iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    geef eens concrete voorbeelden van vaststaande feiten die hij negeert? Want dat mis ik in gans deze discussie nogal.
    Het meest frappante voorbeeld dat ik me kan herinneren is het deze: https://www.9lives.be/forum/politiek...l#post21729187
    omtrent de discussie rond halal voeding op scholen. Blijven volhouden dat het nergens het geval is, daar waar het bewijs van het tegendeel al gepost was (door mezelf).
    no votes  

EvilSwordfish's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Ok dus... Als ik me niet vergis. Zijn hier een paar weners, die niet tegen kunnen dat een mod een andere mening heeft dan hun eigen? En daarom vinden dat de mod een andere account moet gebruiken voor zijn mening te zeggen?

Manne.. Gaat eens ergens anders als ge u hierom druk maakt.

Wat is er zo erg aan een mod met een mening? Zolang hij of zij maar neutraal infractions doet en niet omdat hij/zij denkt dat je een verkeerde mening hebt.

Zelfs onder de mods hebben wij een andere mening over verschillende topics. Incl politiek (not that I care enough about it myself)

Heb je nu zelf ni door da zo een tweede account geen hol uit maakt? Als zijn mening zo erg is dat je perse hem wil negeren. Doe uw ogen toe als ge zen naam ziet.
    --Because I can--
    2 leden vonden dit bericht nuttig.  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvilSwordfish Bekijk bericht
    Ok dus... Als ik me niet vergis. Zijn hier een paar weners, die niet tegen kunnen dat een mod een andere mening heeft dan hun eigen?
    Nee je vergist u wel. Het probleem is dat zijn mening niet kan genegeerd worden terwijl anderen hun mening wel kan genegeerd worden.
    Heb je nu zelf ni door da zo een tweede account geen hol uit maakt? Als zijn mening zo erg is dat je perse hem wil negeren. Doe uw ogen toe als ge zen naam ziet.
    Natuurlijk maakt dat wel uit. Want dan kan men die negeren. Waarom bestaat er dan een negeer functionaliteit?
    Manne.. Gaat eens ergens anders als ge u hierom druk maakt.
    Goed idee. Met zulke moderatie.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 21 mei 2019 om 22:11
    no votes  

Pagina 11 van 15 Eerste ... 789101112131415 Laatste

Regels voor berichten