Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste
    Svartálfar's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Razer Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Je kan unsubscriben in tapatalk, dan krijg je geen highlights meer over GOT.
    Waarom gaat gij eigenlijk in discussie met mensen die daar last van ondervinden? Denkt gij dat die dom zijn en al niet alles hebben gecheckt voordat ze komen klagen over spoilers? Of denkt ge dat ze met plezier gespoiled worden zodat ze hier kunnen komen klagen?
    Ge zou beter die dwazen die geen leven hebben en zo'n aflevering wat snachts voor ons aired al onmiddellijk gaan kijken en dan ook al liggen te posten eens op hun plaats zetten. Het argument "als je nog niet up to date bent, ga dan niet naar dat topic" is de grootste fucking bullshit wat ik hier al gelezen heb. Het forum is al half dood en dat gaat ge mensen ook nog eens willen weghouden omdat ze niet up to date zijn omdat er ander onnozelaars zijn die het fatsoen niet hebben om spoilertags te gebruiken.

GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Bij avengers hebben ze er 1e zelf halfdood voor geslagen, mor soit

Spoiler:

Furon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zoals ik al zei in de GoT S08 thread:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Furon Bekijk bericht
    GoT wordt iedere maandag om 03:00 uitgezonden. Epi nog niet bekeken = thread niet openen. Simpel. Dat bepaalde Tapatalk versies daar geen rekening mee houden, too bad.

Episode aired = geen spoilers.
    Alles wat betrekking houdt met de volgende nog niet uitgezonden aflevering(en) = spoilers.

Zo is het meteen overzichtelijker en duidelijk dat alles wat tussen [/SPOILER] staat gaat over episode previews, leaks en dergelijke.
    Begrijp met niet verkeerd. Ik haat spoilers net zoals iedereen. Maar ik weet ondertussen wel al hoe ik me er tegen moet bewapenen. YouTube frontpage niet openen omdat er anders GoT-related vids in m'n Recommended feed verschijnen met spoilers in de thumbnail en de title. Geen Twitch chat lezen, geen Twitter trending topics bekijken, geen Reddit en *drumroll* de GoT-thread op dit forum niet openen als ik de recentste aflevering nog niet heb gezien.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Zoals al honderd keer gezegd, we openen dat topic niet, dat komt in het overzicht van Tapatalk.

Of ge nu wilt of niet, uw oog valt daarop. Vorige week: ik sta op, zet me op wc, open tapatalk en 1e da ik zie is een post van Bubba:
    Not quite.

Tapatalk openen én nog eens ingesteld hebben dat je op Tijdlijn terecht komt is jouw verantwoordelijkheid. Niet die van Bubba.
    Stel anders in dat het beginscherm van 9lives' Tapatalk gewoon het forum overzicht is i.p.v. Tijdlijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door de hamster Bekijk bericht
    Alleen dateren die regels toch echt van voor de populariteit van streaming services als Netflix en Amazon.
    Voor streaming services die hun seizoen meteen volledig beschikbaar stellen kan ik dat zeker begrijpen. Sommigen kijken dat meteen in één keer uit, anderen 1 afl./dag, of misschien wel 1 afl./week,...

In zo'n gevallen is het gebruik van spoiler tags perfect normaal omdat iedereen op een ander kijkschema zit.

Echter, GoT is een HBO show en die baseren zich op het "traditioneel" uitzendschema van 1 aflevering per week. Iedereen die de reeks volgt zit op datzelfde uitzendschema en dat maakt het ook voor iedereen duidelijk wanneer er in een post-episode discussion thread zou moeten kunnen nagepraat worden zonder spoiler tags.

iTrader
    103 (100%)
    Weet ge wat ehh, maak het gebruik van spoilers wat simpelder...

Bij mij althans op gsm moet ik de quote knop gebruiken en het woordje quote telkens veranderen met spoiler, net omdat spoiler er in eerste instantie niet tussen staat... Soms, maar zelf niet altijd staat het er wel als ik eerst op meer opties duw, maar dit hangt af van in welke thread ge aan het posten zijt dan denk ik...

In alle geval, het zou er direct al moeten staan, zo zouden de meesten er sneller naar grijpen denk ik dan, en ik denk dat ge meer opties hebt als ge op pc bezig zijt wel... Fix gwoon die knoppen voor mobiele toestellen evenzeer...

Enja, soms hebde van die spoilerwhores, valt nu eenmaal niets aan te doen, spoiled u shall be. Wat ik persoonlijk zou doen is een reeks volledig in 1 seizoen, en dus in 1en trok uitkijken, dan let ge der mss minder op, maja GOT is zo hyped dat iedereen mee wil zijn...

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GETHEZ Bekijk bericht
    Enja, soms hebde van die spoilerwhores, valt nu eenmaal niets aan te doen
    - bannen
    - niet bannen

Als het duidelijk is dat het écht het doel is om te spoilen, dan lijkt me een ban toch op zijn plaats? Los van de ganse discussie over al dan niet verplicht werken met tags gedurende x uur.
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    We nemen dit zeker mee.
    Ik zal de regels eens bekijken, en bespreek verder intern wat we met deze belangrijke input zullen aanvangen.
    De vraag is dus eigenlijk wat men hier beslist heeft. Blijkbaar dat het niet de moeite is als we Razer hier bezig horen?
    *** Also sprach Zarathustra ***

Razer's schermafbeelding
    iTrader
    81 (89%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zarathustra Bekijk bericht
    De vraag is dus eigenlijk wat men hier beslist heeft. Blijkbaar dat het niet de moeite is als we Razer hier bezig horen?
    Na een jaar van observatie ben ik tot de conclusie gekomen dat dit probleem zich enkel en alleen afspeelt in het GOT topic.
    Zelf in het actieve "De Mol" topic komen deze problemen niet voor.
    En met het probleem van Tapatalk, daar kunnen wij niks aan doen.
    Steam & PSN

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Na een jaar van observatie ben ik tot de conclusie gekomen dat dit probleem zich enkel en alleen afspeelt in het GOT topic.
    Zelf in het actieve "De Mol" topic komen deze problemen niet voor.
    En met het probleem van Tapatalk, daar kunnen wij niks aan doen.
    Een tip: leg aan Bubba op dat hij niet spoilt in GOT pakweg tot 1 dag nadat de serie uitgezonden is. Probleem opgelost en geen extra regels voor andere topics. Behalve Bubba iedereen tevreden .
    “To bring about change, you must not be afraid to take the first step. We will fail when we fail to try.”
    Rosa Parks

iTrader
    103 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Een tip: leg aan Bubba op dat hij niet spoilt in GOT pakweg tot 1 dag nadat de serie uitgezonden is. Probleem opgelost en geen extra regels voor andere topics. Behalve Bubba iedereen tevreden .
    Ignore list dan? Krijgt ge die zaken ook in Tapatalk als ge dat doet?

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GETHEZ Bekijk bericht
    Ignore list dan? Krijgt ge die zaken ook in Tapatalk als ge dat doet?
    persoonlijk weiger ik ignorelist te gebruiken, de bans van de mods moeten hun werk maar doen . Geen idee dus of Tapatalk rekening houdt met Ignore lijsten.

Maar anders is dat idd wel een goeie optie, en moet ik zelf maar mezelf blamen als ik geen ignore lijst gebruik.
    Rosa Parks

iTrader
    103 (100%)
    Als iemand systematisch de eerste wil zijn om telkens te spoilen, wrom niet?

Of gewoon tijdelijk tot na GOT...

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik snap niet goed wat het nut van dat topic dan nog is als je er niet over mag praten, wat voor posts verwacht je daar dan juist als het niet over de inhoud mag gaan?

iTrader
    0
    De echte die-hards die continue deze link volgen https://www.9lives.be/forum/activity.php lezen ook alle niet-getagde TV berichten die ze eigenlijk niet willen lezen.

Een regel 'er mag pas iets over gezegd worden minstens 1 week na de aflevering', dat is helemaal niet te handhaven. Want dan heb je weer een release in Amerika en in Europa, en wie gaat dat hier allemaal bijhouden en onthouden hoelang welke aflevering geleden was. En wat mag je dan nog wel zeggen en wat niet "slechte aflevering!" is dat een spoiler? "onverwacht einde!" was dat een spoiler? En wie gaat er een week wachten vooraleer hem iets mag zeggen? Dan bestaat heel deze thead alleen nog uit spoiler tags, ook interessant.

Ja het zou gemakkelijk zijn om te kunnen geen zicht krijgen van bepaalde, door uzelf gekozen topics.
    Topic ignore knop of topic hidden knop of dergelijk.

Arkaine's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Zoals al honderd keer gezegd, we openen dat topic niet, dat komt in het overzicht van Tapatalk.

Edit: en @bubba, ik kom NERGENS spoilers tegen, uitgezonderd uw zever. Nieuwssites en lijn facebookvrienden hebben het fatsoen erover te zwijgen, of houden het toch langer vol dan u.
    ik vind het best ironisch dat je spoilers zet over GoT in een thread die daar helemaal niet over gaat.

Spoilertags zouden verplicht moeten zijn in niet serie-specifieke thread voor elke aflevering van elke serie (de Netflix in België thread bijvoorbeeld).

In serie-specifieke threads zou je eigenlijk op twee manieren moeten werken. Series die wekelijks airen versus series die integraal online komen.
    Dat is uiteraard ridicuul, dus het makkelijkste is gewoon 'altijd spoilertags' en aanduiden uit welk seizoen en welke aflevering de spoiler komt.

Dat is een bijzonder kleine moeite, dus ik snap het 'hurr durr de aflevering is toch al ge-aired'-kamp niet.

Ik ben nu naar The Sinner aan't kijken op Netflix. Serie uit 2017 ofzo.
    Zou het zonde vinden om gespoiled te worden in de algemene Netflix-thread bijvoorbeeld.

Verplichte spoiler-tags elimineren alle spoilers en nemen de steeds terugkerende discussie weg. Win-win?
    Het gaat ook niet alleen over GoT. Niet lang geleden spoilde iemand Sex Education keihard in de algemene Netflix thread. Da's gewoon superlomp.

nixie's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Een altijd spoilertag gebruiken regel vind ik wel nog ok maar dan niet in de specifieke thread over een serie.
    Want dan krijg je gewoon threads waar lege posts in staan
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

Pagina 2 van 3 Eerste 123 Laatste

Regels voor berichten