Pagina 2 van 5 Eerste 12345 Laatste

Discussie: "Racisme" + ban.

Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marcel Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    serieus? ik zit hier al 15 jaar, nog nooit van u gehoord.
    Omdat dit een nieuwe account is. Zijn andere, gebande account is gekender.
    QUOTE by Killer Queen : Thanks.. Das, Gij zijt misschien gedocumenteerd, maar ik maak dat goed door ervaring.
    People say I have a big ego, but really my ego is tiny in comparison with my enormous talented genius
    no votes  

SideShow's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Zoidberg Bekijk bericht
    Heel jammer dat Pokem0ng werd gebanned. Ondanks zijn aparte stijl waren zijn posts en topics vaak interessant.
    Nu ja, het is de zoveelste in rij en al langer zo dat bepaalde meningen hier meer getolereerd worden dan andere.
    Topics volspammen met communistische propaganda is bijvoorbeeld dik ok. Feiten weergeven blijkbaar niet. Wat is dan het nut van een discussieforum?
    Als je enkel nog politiek correcte zever mag posten (voor ik ook naar het strafbankje wordt verwezen):
    Hoera, migratie is fantastisch en brengt niets dan voordelen mee. Bovendien is het nodig om onze pensioenen te kunnen betalen!
    Death of the west by a thousand scratches.
    no votes  

Sylverscythe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Heel jammer dat Pokem0ng werd gebanned. Ondanks zijn aparte stijl waren zijn posts en topics vaak interessant.

Nu ja, het is de zoveelste in rij en al langer zo dat bepaalde meningen hier meer getolereerd worden dan andere.
    Topics volspammen met communistische propaganda is bijvoorbeeld dik ok. Feiten weergeven blijkbaar niet. Wat is dan het nut van een discussieforum?

Als je enkel nog politiek correcte zever mag posten (voor ik ook naar het strafbankje wordt verwezen):

Hoera, migratie is fantastisch en brengt niets dan voordelen mee. Bovendien is het nodig om onze pensioenen te kunnen betalen!
    Ik denk dat er op dit forum wel een hoop mensen zitten die de migratie in vraag stellen en eerder aan de rechterkant van het politieke spectrum te vinden zijn. Als je een beetje op je woorden let kan je toch (terecht) met veel wegkomen denk ik op dit forum. Ik zie die politiek correcte censuur eerlijk gezegd niet. Volgens sommige posters is Pol& Actua zelfs een rechts kliekje, maar ok die moeten we niet serieus nemen.

En ja communistische propaganda volspammen is ook een specifiek geval, ik ga ermee akkoord dat dit storend is, maar echt regels worden er niet overtreden.
    Time is the school in which we learn, time is the fire in which we burn.
    no votes  

TooChé's schermafbeelding
    iTrader
    69 (100%)
    Hohja, valt allemaal onder het kader van politieke correctheid i guess? Toegegeven dat racistische uitspraken niet kunnen. Maar wanneer kan het als racisme beschouwd worden en is het niet gewoon een mening? Imo vind ik dat communistisch gespam even erg als commentaar die tegen racisme aanleunt .

Ik vermoed dat er onlangs een 'meeting' is geweest met de crew, want alles wordt plots bestraft wat vroeger niet het geval was
    no votes  

Pieterjan94's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    no votes  

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StanTem Bekijk bericht
    Het staat toch duidelijk in de eerste post? Pokem0ng.
    Lastig hé, beetje lezen.
    Wie?
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    9lives en neutraliteit, nope, tzal hier nooit lukken. En in alles racisme gaan noemen omdat het niet in het kraam past terwijl dat niet eens racisme is als je kritiek geeft op eender welke religie of dat dat bewezen is welke mensen of waar er veel aids is enz... Probeer dat maar eens uit te leggen wat dat nu met racisme heeft te maken?
    Ik weet ondertussen van ene hier hoe diezelfde linkse mensen hier zowat bijna al mijn posts zaten aan te geven , zomaar, waarvan 99,9% ten onrechte was, niet mijn woorden maar van meerdere ex mods, jaja, meer dan eentje die dat bevestigd heeft, zegt genoeg van hoe het er hier aan toe gaat. Mods moeten neutraal zijn, blijkbaar blijft men dit maar negeren; bepaalde mensen mogen hier ook beduidend meer, je kan ze zo bij naam noemen.

Overlaatst zei Karel De Gucht nog eens heel fier dat hem het nog steeds top vind om het vb en zijn kiezers te hebben uitgemaakt voor mestkevers, no problemo, als dat tegen rechts is zo'n dingens dan mag dat allemaal. Zoals altijd; 2 maten en 2 gewichten.
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maryifer Bekijk bericht
    Wel in dit geval laat ik dit forum opzij.

Omg "vele afrikanen hebben aids, behandeling van deze ziekte kost geld". Dat is zo "racistisch".

Veel succes verder maar een forum waar iemand zijn mening niet kan uiten is mijn tijd niet waard
    2
    no votes  

vishnusixclix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mods zijn neutraal, getuige de mensen die ons berispen dat wij te "rechts" zijn en de anderen die ons als te "links" bestempelen. Ik heb al onfatsoenlijke, zelfs onmenselijke zaken gelezen die de mods op hun boterham krijgen.

Als je geen menselijk fatsoen kunt opbrengen, het niet kunt opbrengen om eens een andere bril op te zetten, iedereen onmiddellijk in een hokje zetten dat in een uiterste v/h spectrum is, en constant hetzelfde liedje blijft herhalen. Dan hoor je hier niet thuis.

Niemand is verplicht hier te posten als zij zich gekrenkt voelen in hun "meningsuiting" (wat bij sommigen gewoon neerkomt op haatpraat). Maar vanaf er ganse groepen mensen over dezelfde kam worden geschoren is het simpel, of wanneer je jezelf niet meer op een fatsoenlijke ( as in 'decent' ) manier kunt uiten. Dan ben je verkeerd bezig.
    Laatst gewijzigd door vishnusixclix; 26 januari 2018 om 23:14
    ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ THINK before you POST ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
    ❀❀❀❀M E N I N G E N❀❀❀❀
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Hopeloos dus.
    no votes  

Gentei's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)

Sorry ze maar ik heb nog nooit 1 zinnig woord van die mens gelezen, het enigste dat die hier deed was trollen, niks meer niks minder.
    no votes  

Superdad's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Good riddance.
    no votes  

iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pokemonger Bekijk bericht
    Mijn ban is alles behalve "neutraal" geweest.

Het ging over de kosten van de migratie/vluchtelingeninstroom en ik zei dat vele Afrikanen met aids naar Belgie komen. Wat gewoon een feit is. Feiten zijn zeer koppige dingen en er is een groot verschil tussen een feit en een mening. Volgens de admin was het "racistisch en ingeinformeerd".

Cijfers daarover geven mij echter gelijk. Ik kan geen link plaatsen maar een zeer hoog % Afrikanen loopt rond met de HIV in hun bloed.

Dit onmogelijk racistisch, puur omdat het geen speculatieve informatie is.

Verder: ik zei dat islam een schimmel is. Het is mijn recht om een godsdienst te vergelijken met wat dan ook. Volgens de ultra gevoelige admin is het "racistisch" om een godsdienst met iets te vergelijken?

"Godsdienst is opium voor het volk" moet dan ultra racistisch zijn, want opium zorgt voor miljoenen doden per jaar wereldwijd. Toch is het maar een citaat.

I rest my case.
    Kritiek op religie kan nooit racistisch zijn.

Leon Korteweg over religiekritiek en valse racismebeschuldigingen.*

*

Laten we het nogmaals rustig uiteenzetten, ok?

“Moslim” is geen huidskleur of iets anders waarmee je wordt geboren. Het hebben van een religie is een keuze. Je bent er misschien als kind met eentje opgevoed en verboden om een andere aan te hangen, maar als volwassene is het je eigen verantwoordelijkheid om een religie aan te nemen, te houden of te verlaten.

“Hijab” is geen huidskleur of iets anders waarmee je wordt geboren. Het dragen van een hoofddeksel is een keuze. Je bent er misschien als kind met het dragen van eentje opgevoed *en verboden om een andere te dragen, maar als volwassene is het je eigen verantwoordelijkheid om een standaard hoofddeksel aan te nemen, te houden of te laten.

Gezien het feit dat beide keuzes zijn, kan kritiek erop strikt gesproken onmogelijk een vorm van “racisme” zijn. Die term wordt veel te vaak gebruikt als een debate stopper, en om de individuele verantwoordelijkheid van mensen in deze kwesties te proberen op te heffen.

Die laatste zin; amen.
    Laatst gewijzigd door Apple; 27 januari 2018 om 01:50
    no votes  

Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vishnusixclix Bekijk bericht
    Mods zijn neutraal, getuige de mensen die ons berispen dat wij te "rechts" zijn en de anderen die ons als te "links" bestempelen. Ik heb al onfatsoenlijke, zelfs onmenselijke zaken gelezen die de mods op hun boterham krijgen.

Als je geen menselijk fatsoen kunt opbrengen, het niet kunt opbrengen om eens een andere bril op te zetten, iedereen onmiddellijk in een hokje zetten dat in een uiterste v/h spectrum is, en constant hetzelfde liedje blijft herhalen. Dan hoor je hier niet thuis.

Niemand is verplicht hier te posten als zij zich gekrenkt voelen in hun "meningsuiting" (wat bij sommigen gewoon neerkomt op haatpraat). Maar vanaf er ganse groepen mensen over dezelfde kam worden geschoren is het simpel, of wanneer je jezelf niet meer op een fatsoenlijke ( as in 'decent' ) manier kunt uiten. Dan ben je verkeerd bezig.
    dit dus.

Als je niet vindt dat dit forum naar uw zin is, bol je het toch gewoon af? Ik zit ook niet op een tuners- of een breiforum. Als ge niet overweg kunt met de leiding, zoek je toch gewoon een forum dat wel uw ding is.
    Of struin je ook alle politiek andersdenkende meetings af in de hoop iedereen van je grote gelijk te bewijzen?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pokemonger Bekijk bericht

I rest my case.
    Dat heb je alleen al in deze thread meerdere keren gezegd en toch kunt ge het niet laten om nieuwe accounts te maken om hier toch maar te posten. Kind of sad thing to do.
    Laatst gewijzigd door Tonerider; 27 januari 2018 om 06:51
    no votes  

MikeHunt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Kinderachtige reactie, alsof we het maar gewoon moeten afbollen omdat sommige het een beetje te hoog in hun koppeke hebben gekregen

Nu goed, dat er op een politiek forum soms harde taal gebruikt wordt is onvermijdelijk, de meeste mensen zitten immers vast in hun eigen hokje en iedereen met een ander politiek kleurtje wordt aangevallen op de persoon zelf in plaats van op argumenten. Het is geen wenselijk gedrag, maar helaas is politiek een populariteitswedstrijd geworden van zo een bedenkelijk niveau dat het niet moet onderdoen voor het gedrag van fanatieke voetbalhooligans die zelf niet eens weten waarom ze voor een bepaald kleurtje supporteren.
    Het wordt pas echt een probleem wanneer degene die de leiding hebben hun beslissingen laten beïnvloeden door hun ideologie, want dan krijg je dit soort situaties waarbij een sanctie afhankelijk is van de moderator zijn persoonlijke mening. Ik bedoel, iemand als onze laki wordt constant uitgescheten door heel het forum, maar blijkbaar zijn communisten geen interessante minderheidsgroep voor de zelfverklaarde wereldverbeteraars dus dan hoor je ze niet. Maar maak een kritische opmerking over de gevoelige thema's en ze kunnen je niet snel genoeg aan de schandpaal nagelen en met hun racismekaart staan zwaaien. Dus echt consequent zijn ze dan blijkbaar toch niet.

En uiteraard is het je goed recht dat je die harde taal wat wil milderen, maar dan stel ik ook voor om eerst eens je eigen stal uit te mesten. Nog niet zo lang geleden werd ik immers ook geconfronteerd met 2 mods die ongepaste en kwetsende taal gebruikte, en oprecht geloofde dat ze inhoudelijke argumenten konden weerleggen met "hurr durr kom eens wat meer buiten reddit".
    Want op zich heb ik niks tegen een strengere moderatie, maar dan moeten ze natuurlijk zelf ook wel het goede voorbeeld geven
    7 leden vonden dit bericht nuttig.  

Pagina 2 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten