Pagina 3 van 3 Eerste 123
    GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    102 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _ns_ Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Praga heeft wel degelijk gelijk imo.

Zonder die schiftingsvraag riskeert die wedstrijd te kwalificeren als een loterij, wat bij wet verboden is.
    Ok begrijp ik, maar is dat dan de enige concrete vraag die je kan gebruiken voor wedstrijden? Is namelijk zo irritant zonder voorkennis...

Ik kan de bal ook terugkaatsen, is het niet verplicht om het juiste antwoord mede te delen dan?? Als je het toch officieel wilt hebben... Of zie ik dat weeral verkeerd?

En ik herhaal ook mijn vraag, andere websites doen het helemaal verkeerd dan?

Praga's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    En ik herhaal ook mijn vraag, andere websites doen het helemaal verkeerd dan? => hoe bedoel je? Bij de meeste wedstrijden waar ik aan meedoe, dat valt al eens voor, daar moet ik ook een schiftingsvraag invullen. En bij de meeste van die wedstrijden worden de winnaars zelfs niet bekendgemaakt, en ook de antwoorden niet hoor.

Wij spelen het spel volgens de regels die ons werden opgelegd. En wat betreft het aantal deelnemers, dat varieert al naargelang de prijs. Games en CE's scoren hoger dan bvb duotickets voor de cinema, terwijl DVD's en Blu-rays dan weer afhankelijk zijn van de titel van de film en het beter doen dan gewone goodies. Je kan daar geen vast getal opkleven. En zo kan ik nog even doorgaan hoor.

We doen ons best om iedereen tevreden te stellen, een divers aanbod aan prijzen uit te delen en iedereen (in de mate van het mogelijke) tevreden te stellen. Check maar eens het aantal wedstrijden, en tel dan eens het aantal winnaars op!
    "Tho' I walk through the Valley of Death, I shall fear no evil, 'cause I'm the meanest mother in the valley!"
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door _ns_ Bekijk bericht
    Praga heeft wel degelijk gelijk imo.

Zonder die schiftingsvraag riskeert die wedstrijd te kwalificeren als een loterij, wat bij wet verboden is.
    Als je geen indicatie krijgt van de gemiddelde aantal deelnemers aan zulke wedstrijden op 9lives zorg je er dan niet voor dat het een loterij is? Je gokt gewoon zonder te weten of het zelfs maar in de buurt is.

@praga : je kan dit toch oplossen door een indicatie te geven van hoeveel deelnemers de vorige prijsvraag had?
    Persoonlijk weet ik niet of ik in de honderden, duizenden of tienduizenden deelnemers moet denken
    Allé ja, het gaat niet richting 10.000 zijn

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    97 (100%)
    Er zijn in hoofdzaak eigenlijk twee mogelijkheden.

1)

- je stelt een vraag die een daadwerkelijke inspanning vereist van de deelnemer (en dus niet té gemakkelijk is). Zo wordt bv. een opzoeking in een encyclopedie/woordenboek aanvaard als een inspanning. Bij uitbreiding lijkt het antwoord zoeken in een bepaalde review me ook een 'inspanning'. (Of dat ook het geval is voor de vraag wat een reviewscore is, betwijfel ik eerlijk gezegd)
    - om aan het ex-aequo te 'ontsnappen' stel je een schiftingsvraag. Eventueel kan je de winnaar ook willekeurig aanduiden.

(@Gethez, als de andere sites aan deze VW voldoen, lijk het me OK. Wat is dan het eerlijkste: willekeurig iemand aanduiden of adhv een schiftingsvraag?)

2)

- je stelt een eerste vraag, die louter afhangt van het lot/toeval (bv. hoeveel scheten laat Praga op 16.01.2019).
    - je stelt een schiftingsvraag die een zekere inspanning/behendigheid vereist van de deelnemer (bv. hoeveel mensen zullen deelnemen aan deze wedstrijd, wetende dat x aantal mensen deelnamen aan de vorige wedstrijd en er gemiddeld x mensen onze site per dag bezoeken).

Je kan uiteraard beiden combineren door 1) een kennis/inspanningsvraag te stellen (wat rondzoeken op de site van 9lives) en tegelijkertijd 2) een schiftingsvraag te stellen die een zekere behendigheid vereist (zie hierboven). Op deze wijze wordt het toeval/lot zeker voldoende uitgesloten.

Praga's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Ik zal dat eens proberen bij een volgende wedstrijd, maar je zal zien dat ook daar weer commentaar op zal komen ;-) (Ik zoek ondertussen iemand die mijn scheetjes wil komen tellen ;-))
    "Tho' I walk through the Valley of Death, I shall fear no evil, 'cause I'm the meanest mother in the valley!"

ChainsawVHS's schermafbeelding
    iTrader
    43 (98%)
    Toen ik de jumanji dvd won zal het 'maar' rond de 100 geweest zijn. Alsook bij filmtickets. Nu bij die PS4 zal het wel een pak hoger gelegen hebben. De wedstrijd is goed zoals ze is imo.
    I have come here to chew bubblegum and kickass, and im all out of bubblegum

PSNChainsawVHS

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    128 (99%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Praga Bekijk bericht
    Ik zal dat eens proberen bij een volgende wedstrijd, maar je zal zien dat ook daar weer commentaar op zal komen ;-) (Ik zoek ondertussen iemand die mijn scheetjes wil komen tellen ;-))
    @StanTem
    PSN: Jonas89

iTrader
    102 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Praga Bekijk bericht
    Tuurlijk Komt daar commentaar op, namelijk van diegene die de juiste antwoorden correct kunnen inschatten... (en hier al 3 of meer kere een prijs hebben gewonnen, eerlijk is anders is mijn persoonlijke mening daarover...)

Je kan vragen combineren, maar zou het op niet meer dan 2 vragen in totaal houden... De meesten doen mee met de insteek dat ze uiteindelijk toch niks zullen winnen en willen er dan ook ni te veel tijd aan vuilmaken... Zoals _ns_aanhaalt kan je een indicatie geven van hoeveel er gemiddeld meedoen met een wedstrijd, dit mag zelf totally random zijn en moet niet het gemiddelde van alle gegevenstabellen zijn tot op de deelname, gewoon zodat we een idee hebben of we er gemiddeld 150 of 1500 naastzitten, want 95%is gewoon clueless, de happy few die weten hoeveel ongeveer kunnen veel acurater inschatten en winnen bijgevolg meer prijzen... Oftewel willen jullie het correcte aantal gewoon niet meedelen omdat het minder dan verwacht zou zijn ofzo...

En waarop ik doelde in mijn reactie was gewoon het feit dat andere websites wel degelijk schiftingsvragen hebben, maar bijna nooit enkel in de trend van hoeveel deelnemers zullen er meedoen... Zonder boe of ba dus...

Edit:noem 2 cijfers van 1 tot 20 is toch een makkelijke?

Is het eerste gelijk beslist het tweede getal... Is da ni ietske bruikbaars? Ge kunt bv. Die 2 cijfers laten kiezen door de eerste 2 cijfers van de eerstvolgende lotto trekking oid, als er dan nog discutie is is het een coinflip ehh kop of munt... Ik zeg maar iets, maar die cijfers kan je toch perfect doen als bonusvraag, is 20 te weinig maak er dan meer van ehh...
    Laatst gewijzigd door GETHEZ; Gisteren om 17:47

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Het is te veel een loterij, dus je stelt voor om ... er een loterij van te maken?
    PS4 / PS2 / PSX / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    iMac 27" (2017) / HP ProBook 650 G1 / iMac 24" (Early 2008) // iPad Air 2 / iPhone 6S
    PSN / XBL / Steam / LoL: MaxVMH
    Projecten: mijnscore & frequency trainer

iTrader
    102 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    Het is te veel een loterij, dus je stelt voor om ... er een loterij van te maken?
    Lol, u ve got a point there, al is de vraag die nu gesteld wordt evengoed een loterij... Met in theorie oneindig aantal deelnemers, Hierbij kiest ge van 1 tot zoveel...

Ik wil maar bedoelen hiermee, alles is beter dan zo'n droge schiftingsvraag...

Ik doe meestal mee met quasi alle vragen omdat ik graag alles zou winnen, maar als ge van tevoren weet dat ge er blind ne slag in moet slaan haken velen gewoon af...

Razer's schermafbeelding
    iTrader
    79 (89%)
    Ik denk niet dat er members afhaken bij het zien van de huidige schiftingsvraag.
    Bij elke wedstrijdvraag sla men er blind op, al is de huidige schiftingsvraag een pain om te beantwoorden.
    Maar we zijn het nu zo gewoon en imo is het prima zoals het nu is.

Ooit zal het je lukken Gethez, ooit
    Steam & PSN

iTrader
    102 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Razer Bekijk bericht
    Ik denk niet dat er members afhaken bij het zien van de huidige schiftingsvraag.
    Bij elke wedstrijdvraag sla men er blind op, al is de huidige schiftingsvraag een pain om te beantwoorden.
    Maar we zijn het nu zo gewoon en imo is het prima zoals het nu is.

Ooit zal het je lukken Gethez, ooit
    My2cents maar is een idiote vraag zonder enige clue... Dat zou op zen minst kunnen worden toegevoegd lijkt me...

Maar ok, ik weet dat het al niet boven de 1000 is voor standaard prijzen, betere kans voor mezelf dan i guess?

Als je de trafiek bekijkt van de site is het aantal deelnemers relatief laag omdat vele casuals gewoon het forum als quick link hebben...

Pagina 3 van 3 Eerste 123

Regels voor berichten