Pagina 2 van 2 Eerste 12
    Sovereign's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coldplayke Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Wie heeft er duidelijkere regels nodig nu we een fantastische nieuwe en onpartijdige moderator in pol en actua hebben?
    http://i.imgur.com/vSfOjbA.png

Zal daar dan maar wegblijven zeker
    Too many people have opinions on things they know nothing about. And the more ignorant they are, the more opinions they have.

Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eS Bekijk bericht
    Als je het echter vergelijkt met het niveau vroeger (+5 jaar terug), dan is het wel huilen met de pet op. Op dit moment is er eigenlijk geen enkel verschil meer met de rest van het 9lives forum, terwijl het vroeger gekend was als de plaats waar je op een meer volwassen manier kon discussiëren zonder in sloganeske one-liners te vervallen.

Ik vind het trouwens schrijnend dat je de discussie over de aanslagen als een goed vb probeert aan te halen, want als er 1 topic is waar elke poging tot inhoud en onderbouwde argumenten constant de kop ingedrukt wordt door een zondvloed aan ongenuanceerd ophitsend gezwets, dan is het dat wel.
    Ongenuanceerd gezwets is van alle tijden, volgens mij. Nu goed, het zou kunnen dat er periodes waren waarin het beter gesteld was, maar ik kan mij dat toch niet herinneren. In de jaren 2005-2010 waren de discussies over Belgische politiek (met een veel steker vertegenwoordigd VB) bvb heel wat scherper.
    In ieder geval, een extra mod, nieuwe regels, een strenger toelatingsbeleid: we doen ons best om het niveau op te krikken.

@paradijsappel: dat gaat geen weken meer duren.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JasperCLA Bekijk bericht
    http://i.imgur.com/vSfOjbA.png

Zal daar dan maar wegblijven zeker
    Je bericht voegt ook niks toe hé.
    Als mod is het niet altijd even gemakkelijk om ergens een lijn te trekken, zeker als je nieuw bent. Doe je alles rechtlijnig en consequent, dan deel je veel berispingen uit maar eigenlijk is dat ook niet gewenst. Dan bestraf je ook veel goede leden die hier al lang zitten en die zich over het algemeen toch goed gedragen. Je wil alleen de excessen bestraffen, maar combineer je dat met de huidige eisen vanuit de gemeenschap om een hoger niveau te hebben dan verlaag je die grens en veroorzaak je (tijdelijk?) tegelijkertijd meer ongenoegen. De ironie, nietwaar?

@Tweak37, ok bedankt!

Sovereign's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paradijsappel Bekijk bericht
    Je bericht voegt ook niks toe hé.
    Als mod is het niet altijd even gemakkelijk om ergens een lijn te trekken, zeker als je nieuw bent. Doe je alles rechtlijnig en consequent, dan deel je veel berispingen uit maar eigenlijk is dat ook niet gewenst. Dan bestraf je ook veel goede leden die hier al lang zitten en die zich over het algemeen toch goed gedragen. Je wil alleen de excessen bestraffen, maar combineer je dat met de huidige eisen vanuit de gemeenschap om een hoger niveau te hebben dan verlaag je die grens en veroorzaak je (tijdelijk?) tegelijkertijd meer ongenoegen. De ironie, nietwaar?

@Tweak37, ok bedankt!
    Het gaat me niet om die berisping an sich, maar om de willekeur die er achter zit (en in dit geval pas 5 dagen later, precies of men zoekt echt een reden). Er zijn geen duidelijke richtlijnen en veel hangt af van de gemoedstoestand van de mod in kwestie. Gezien zijn posthistoriek betwijfel ook of de nieuwe aanwinst in pol & actua neutraal genoeg is om die taak goed uit te voeren. Kan er naast zitten ook natuurlijk, maar een duidelijke richtlijn in dat subforum zou al véél oplossen.
    Too many people have opinions on things they know nothing about. And the more ignorant they are, the more opinions they have.

Arne's schermafbeelding
    iTrader
    162 (99%)
    We werken op dit moment aan duidelijke regels, zoals Tweak37 al uit de doeken deed.

Ik heb al meer infractions uitgedeeld aan mensen die we als niet-gelijkgezinden van jou kunnen beschouwen trouwens. Ik maak me sterk dat nog geen enkele infraction die ik gegeven heb van enige partijdigheid verdacht kan worden. Graag de insinuaties achterwege laten als het kan, ik doe ook maar mijn best.

Zoals ik jou in PM heb gezegd volgde deze na een report, waarna ik die report gewoon objectief behandeld heb. Ik zou het ook apprecieren als je onderlinge communicatie niet publiceert en mij niet telkens ter verantwoording roept.

Voila, er volgen geen verdere reacties op onzinnige insinuaties aan mijn adres.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tweak37 Bekijk bericht
    Ongenuanceerd gezwets is van alle tijden, volgens mij. Nu goed, het zou kunnen dat er periodes waren waarin het beter gesteld was, maar ik kan mij dat toch niet herinneren. In de jaren 2005-2010 waren de discussies over Belgische politiek (met een veel steker vertegenwoordigd VB) bvb heel wat scherper.
    In ieder geval, een extra mod, nieuwe regels, een strenger toelatingsbeleid: we doen ons best om het niveau op te krikken.

@paradijsappel: dat gaat geen weken meer duren.
    zijn de nieuwe regels er al? Want het is toch echt weer erg... en ik heb niet echt de indruk dat het reporten ook maar iets zou helpen (gezien reports in het verleden).
    “If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.”
    Dalai Lama XIV

Nahrtent's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    zijn de nieuwe regels er al? Want het is toch echt weer erg... en ik heb niet echt de indruk dat het reporten ook maar iets zou helpen (gezien reports in het verleden).
    Ja toch? Er is een aantal maanden geleden een sticky aangemaakt.
    http://www.9lives.be/forum/politiek-...04-2016-a.html

e: En ik kan alvast bevestigen dat de reports opgevolgd worden. Heb mij een aantal weken geleden ook eens niet kunnen inhouden en ben daar toch voor 'beloond' geweest.

JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ik heb in de praktijk geen enkele evolutie gezien tussen voor 30 april en erna. Meer nog, ik zie op 1 pagina genoeg posts staan die ik wel zou reporten, maar 't probleem is dat ik 60 seconden moet wachten tussen 2 reports en je zo maar bezig blijft...

http://www.9lives.be/forum/politiek-...l#post20161223
    http://www.9lives.be/forum/politiek-...l#post20161265
    http://www.9lives.be/forum/politiek-...l#post20161839
    http://www.9lives.be/forum/politiek-...l#post20162139
    http://www.9lives.be/forum/politiek-...l#post20162213
    http://www.9lives.be/forum/politiek-...l#post20162277

Gebrek aan argumentatie/discussie niet aangaan 2 ptn (i.e. holle slogans, niet ingaan op argumenten of ze afdoen als belachelijk zonder argumentatie)
    Ad hominem/op de man spelen 3 ptn (i.e. argumenten discrediteren door te wijzen op bepaalde eigenschappen of omstandigheden van de poster die dat argument aanbracht)
    Belachelijke/onnuttige/ongewenste post 3 ptn (i.e. offtopic, zever, ongepaste grapjes en andere onzin)
    Thread verzieken 4 ptn (i.e. verschillende belachelijke/onnuttige/ongewenste posts in één thread)
    Uitlokken van flame 4 ptn (i.e. provoceren van andere forumleden door kleinerend taalgebruik e.d.)
    Racisme 5 ptn (i.e. flagrant racistische uitspraken)

Diverse komen er frequent voor in aanmerking. En het grootste probleem is dat véél mensen na een ban gewoon verder doen op exact dezelfde manier. Dat je niet al de post hierboven telkens moet bestraffen: ok. Maar het is in alle kanten van het spectrum continu zo bij bepaalde individuen.

Als je dan eens probeert een deftige, lange post te maken of mensen wijst op hun fouten in logica, helpt het weinig om de discussie naar een hoger niveau te tillen. Ik heb het deze vakantie enige tijd met cynisme geprobeerd, maar dat snapte men dan ook vaak niet (al lag dat dan mss aan mij, maar 't was een noodpoging).
    “If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito.”
    Dalai Lama XIV

Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Er zijn toch al verschillende leden van het subforum geband door de nieuwe regels, dat zou je toch kunnen merken. Het kan nog strenger, maar dat is een beetje een evenwichtsoefening. We zullen dat binnenkort nog eens evalueren. Maar de reports mogen blijven komen.

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tweak37 Bekijk bericht
    Er zijn toch al verschillende leden van het subforum geband door de nieuwe regels, dat zou je toch kunnen merken. Het kan nog strenger, maar dat is een beetje een evenwichtsoefening. We zullen dat binnenkort nog eens evalueren. Maar de reports mogen blijven komen.

Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
    De link onder het forum werkt niet meer sinds de originele thread verwijderd werd.
    http://www.9lives.be/forum/politiek-...3-06-06-a.html

Pagina 2 van 2 Eerste 12

Regels voor berichten