Pagina 6 van 6 Eerste ... 23456

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Vandaag een email gehad dat als ik 2FA niet activeer, mijn account gedeactiveerd kan worden.
    Ze doen dus wel moeite om het scammers lastiger te maken.

Wat mij wel verbaasde is dit:
    2F is overigens sinds 20 november 2019 verplicht, dit is namelijk een onderdeel van de nieuwe Europese privacyregelgeving (PSD2).
    Thans is dit zeker niet voor alle sites verplicht denk ik, mogelijks omdat ze betaal en ontvang mogelijkheden aanbieden.
    Blijkbaar werkt de 2FA via SMS, dus scammers zullen dit misschien nog wel kunnen anonimiseren via prepaid kaarten (al zijn die laatste ook niet erg beschikbaar meer toch).

Natuurlijk voor degenen die niet de betalings features van 2dehands gebruiken, en dit eerder als een markt zien, is dit weer wat minder privacy.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 26 november 2019 om 08:11
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

Mulle's schermafbeelding
    iTrader
    166 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vandaag een email gehad dat als ik 2FA niet activeer, mijn account gedeactiveerd kan worden.
    Ze doen dus wel moeite om het scammers lastiger te maken.

Wat mij wel verbaasde is dit:

Thans is dit zeker niet voor alle sites verplicht denk ik, mogelijks omdat ze betaal en ontvang mogelijkheden aanbieden.
    Blijkbaar werkt de 2FA via SMS, dus scammers zullen dit misschien nog wel kunnen anonimiseren via prepaid kaarten (al zijn die laatste ook niet erg beschikbaar meer toch).

Natuurlijk voor degenen die niet de betalings features van 2dehands gebruiken, en dit eerder als een markt zien, is dit weer wat minder privacy.
    Is dit zelf geen scam mail? Ik heb al veel van deze mails gehad op een mail adres waarvan ik geen 2dehands account heb.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Gizmoke666's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    2 factor authenticatie is toch nog niet actief op tweedehands.be?
    Macbook Pro 13" retina touchbar - i7 - 16GB RAMM - 512GB SSD

Bompaization's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ② Gaming PC - Desktop pc's | 2dehands

Overduidelijke scam, prijs veel te laag, afhalen niet mogelijk maar je moet wel verzending skosten op voorhand betalen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
    __________________________________________________ _
    In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gizmoke666 Bekijk bericht
    2 factor authenticatie is toch nog niet actief op tweedehands.be?
    als je in je profiel gaat kijken dan heb je de optie om het te activeren. Is wel gewoon een sms verification en niet via een app authenticator

https://prnt.sc/q2wmbp

Sanneke's schermafbeelding
    iTrader
    226 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Nu gebruiken ze ook al je foto’s
    carpe diem

Gizmoke666's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Net een nespresso apparaat te koop gezet voor €40. Binnen 5 min 3 biedingen van €55 en meer van 3 mensen die welgeteld 4min, 20 en 35 min actief waren op tweedehands.be

Heb bieden maar afgezet
    Macbook Pro 13" retina touchbar - i7 - 16GB RAMM - 512GB SSD

Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tegengekomen op lokale fzcebookgroep:

Een vraagje: ik kreeg net een reactie op een zoekertje op 2de hands waarbij ze een voorstelling doen van betaling per DPD Express met geld in een envelop en dan ophaling door TNT. Ik dacht es gelezen te hebben dat da iets louche is. Weet iemand daar iets van?
    Dit is het bericht:
    Hallo
    Ik wil je eigendom kopen. Ik voeg 15 € toe om het artikel te reserveren.
    Ik zal echter uw betaling via DPD EXPRESS in een envelop uitvoeren zodra u het geld ontvangt, ik zal TNT naar uw huis sturen voor de reparatie van het onroerend goed, ik heb uw gegevens nodig.
    Naam

Voornaam

Postadres

Farm prijs

Telefoonnummer
    All that grows in the skulls of the living are flowers of fear

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    43 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Waelvis Bekijk bericht
    Tegengekomen op lokale fzcebookgroep:
    Als dat niet stinkt, dan weet ik het ook niet meer.
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!

Tinufiel's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Twee jaar geleden had ik Lego gekocht en er ontbraken stukken. Pas gezien na een paar maanden weliswaar aangezien de kinderen er niet onmiddellijk aan begonnen waren.
    En dan is het discussie natuurlijk.

Uiteindelijk nog voor 50€ vanalles moeten aankopen in de Lego store, waren zeker 40 stukken tekort.

Never again tweedehands.be.

randal's schermafbeelding
    iTrader
    538 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    ik had een hele tijd geleden een pakje verstuurd, zelfs met tracking. De persoon zei dat hij het niet gekregen had of afgehaald had. Ook al zei de tracking dat het afgehaald werd. Een klacht ingediend bij de post, en je kan alleen vergoed worden als het verzekerde verzending is met handtekening bij ontvangst. Dus: tracking is geen garantie

Een toestel zoals een ps4 zou ik wel noooooooit via postverzending kopen. Als ik koop op 2dehands, probeer ik zoveel mogelijk zelf af te halen.. en anders kijk ik naar de waarderingen. Vaak heb ik wel al bij dezelfde mensen gekocht of geruild. En ook: op 9lives heb ik nog niets van problemen gehad. Sommige newbies op de site durven wel al es nonchalant doen, maar ik heb daar persoonlijk nog geen last van gehad.

En ook nog dit als afsluiter: Als je iets verkoopt en opstuurt en het komt niet toe.... wel.. de persoon die het kocht heeft wel betaald. Als die persoon inderdaad effectief niets gehad heeft, is de koper in principe wel nog steeds verantwoordelijk voor het voorwerp of de betaalde waarde ervoor. Soms zie ik op de site staan "verzending op eigen risico"... maar 100% rechtsgeldig is dit niet.

En nu chilllllllllllllllen

DJones's schermafbeelding
    iTrader
    422 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door randal Bekijk bericht
    ik had een hele tijd geleden een pakje verstuurd, zelfs met tracking. De persoon zei dat hij het niet gekregen had of afgehaald had. Ook al zei de tracking dat het afgehaald werd. Een klacht ingediend bij de post, en je kan alleen vergoed worden als het verzekerde verzending is met handtekening bij ontvangst. Dus: tracking is geen garantie

Een toestel zoals een ps4 zou ik wel noooooooit via postverzending kopen. Als ik koop op 2dehands, probeer ik zoveel mogelijk zelf af te halen.. en anders kijk ik naar de waarderingen. Vaak heb ik wel al bij dezelfde mensen gekocht of geruild. En ook: op 9lives heb ik nog niets van problemen gehad. Sommige newbies op de site durven wel al es nonchalant doen, maar ik heb daar persoonlijk nog geen last van gehad.

En ook nog dit als afsluiter: Als je iets verkoopt en opstuurt en het komt niet toe.... wel.. de persoon die het kocht heeft wel betaald. Als die persoon inderdaad effectief niets gehad heeft, is de (ver?)koper in principe wel nog steeds verantwoordelijk voor het voorwerp of de betaalde waarde ervoor. Soms zie ik op de site staan "verzending op eigen risico"... maar 100% rechtsgeldig is dit niet.

En nu chilllllllllllllllen
    (verzending op eigen risico ... maar 100% rechtsgeldig is dit niet)ergens wel als ik vraag om verzekerde verzending en koper wil dit niet doen dan is dat zijn probleem als het verloren of niet toekomt

beste deals boter bij de vis - afhalen en betalen
    Melodic House & Tech House Mix – October 2019

https://www.youtube.com/watch?v=KOW7c_0niNg&t=369s

Pagina 6 van 6 Eerste ... 23456

Regels voor berichten