Pagina 5 van 5 Eerste 12345
    syndrom's schermafbeelding
    iTrader
    92 (93%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vrees dat ik het ook vlaggen heb. Zelf dom geweest maar teveel vertrouwen in de mens wssl. Wou een ps4 pro kopen op 2dehands.

Contacteer die persoon via de chat, lang verhaal kort : ga akkoord om 50 euro voorschot over te schrijven en bij ontvangst ps4 de rest over te schrijven. Zo gezegd zo gedaan. Ik krijg rekening nummer en naam ziggy verboven. Enkele dagen later bog niets ontvangen, ik ga op onderzoek naar die ziggy verboven en vind die op facebook. Stuur bericht met de vraag hoe het zit. Geen antwoord, plots krijg ik bericht van een zekere bartv vsrtn (enkel messenger account) dat hij me zoekt omdat hij niet meer op zijn tweedehands acc kan en vraagt mijn adres. Ik geef nog eens mijn gegevens. Twee dagen later ligt em plots in het ziekenhuis en is zogezegd geopereerd (stuurt vage foto door van iemand in een ziekenhuisbed).

Zucht, nu het is maar 50 euro maar toch ferm balen. En ja ik ben stom geweest. Maar holy shit das toch een rommelsite ze
    Only toward when gentle Jesus, meek and mild, makes his appearance are those who won't accept the message told they must depart into everlasting fire. Is this morality, is this ethics?

I submit not only is it not, not only does it come with the false promise of vicarious redemption, but it is the origin of the totalitarian principle which has been such a burden and shame to our species for so long.

CaptainPlanet's schermafbeelding
    iTrader
    12 (93%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Geen problemen hier aangezien het altijd ophalen is.
    Ik kijk eerst naar hun account hoelang actief voordat ik uberhaupt chat begin bij verkoop spullen.
    1 dag actief wordt gelijk geblokkeerd.

ChimayBlauw's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door syndrom Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vrees dat ik het ook vlaggen heb. Zelf dom geweest maar teveel vertrouwen in de mens wssl. Wou een ps4 pro kopen op 2dehands.

Contacteer die persoon via de chat, lang verhaal kort : ga akkoord om 50 euro voorschot over te schrijven en bij ontvangst ps4 de rest over te schrijven. Zo gezegd zo gedaan. Ik krijg rekening nummer en naam ziggy verboven. Enkele dagen later bog niets ontvangen, ik ga op onderzoek naar die ziggy verboven en vind die op facebook. Stuur bericht met de vraag hoe het zit. Geen antwoord, plots krijg ik bericht van een zekere bartv vsrtn (enkel messenger account) dat hij me zoekt omdat hij niet meer op zijn tweedehands acc kan en vraagt mijn adres. Ik geef nog eens mijn gegevens. Twee dagen later ligt em plots in het ziekenhuis en is zogezegd geopereerd (stuurt vage foto door van iemand in een ziekenhuisbed).

Zucht, nu het is maar 50 euro maar toch ferm balen. En ja ik ben stom geweest. Maar holy shit das toch een rommelsite ze
    Heb de indruk dat Facebook Marketplace betrouwbaarder is. Tuurlijk niet kopen van een profiel van iemand met één foto, 5 vrienden in z'n lijst en amper posts op z'n feed.

Maar als je ziet dat de verkoper een uitgebreid Facebook profiel heeft, en een feed die een paar jaar terug gaat dan is de kans al wat groter dan het een echt iemand is.

En altijd voorstellen om te komen afhalen of te brengen

Als ze dat weigeren is het niet koosjer.

Ook niet foolproof, want scammers kennen die truuk ook.

Adres opzoeken op Google Maps heeft mij ook eens geholpen. Wou iets kopen, maar die scammer gaf een vals adres op, opgezocht op google maps en was ergens in de velden met geen huis in de buurt.

Ooit eens gescammed, betaald voor een spel. Nooit gekregen. Maar 'k had z'n adres gevraagd dus; Ben gewoon bij die aan z'n deur gegaan. Niet om te dreigen, gewoon vriendelijk geweest en er vanuit gegaan dat het vast een vergetelheid was om op te sturen. Spel toch meegekregen.
    Moest ik mij boos beginnen maken hebben kreeg ik allicht gewoon de deur toegesmeten dusja.
    From Russia With Love

syndrom's schermafbeelding
    iTrader
    92 (93%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChimayBlauw Bekijk bericht
    Heb de indruk dat Facebook Marketplace betrouwbaarder is. Tuurlijk niet kopen van een profiel van iemand met één foto, 5 vrienden in z'n lijst en amper posts op z'n feed.

Maar als je ziet dat de verkoper een uitgebreid Facebook profiel heeft, en een feed die een paar jaar terug gaat dan is de kans al wat groter dan het een echt iemand is.

En altijd voorstellen om te komen afhalen of te brengen

Als ze dat weigeren is het niet koosjer.

Ook niet foolproof, want scammers kennen die truuk ook.

Adres opzoeken op Google Maps heeft mij ook eens geholpen. Wou iets kopen, maar die scammer gaf een vals adres op, opgezocht op google maps en was ergens in de velden met geen huis in de buurt.

Ooit eens gescammed, betaald voor een spel. Nooit gekregen. Maar 'k had z'n adres gevraagd dus; Ben gewoon bij die aan z'n deur gegaan. Niet om te dreigen, gewoon vriendelijk geweest en er vanuit gegaan dat het vast een vergetelheid was om op te sturen. Spel toch meegekregen.
    Moest ik mij boos beginnen maken hebben kreeg ik allicht gewoon de deur toegesmeten dusja.
    Nja ik heb een rekeningnummer en een naam, nuja het is kut maar kijk les geleerd i guess. Ook geen zin om hiermee naar de flikken te gaan tbh
    Only toward when gentle Jesus, meek and mild, makes his appearance are those who won't accept the message told they must depart into everlasting fire. Is this morality, is this ethics?

I submit not only is it not, not only does it come with the false promise of vicarious redemption, but it is the origin of the totalitarian principle which has been such a burden and shame to our species for so long.

iTrader
    106 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door syndrom Bekijk bericht
    Nja ik heb een rekeningnummer en een naam, nuja het is kut maar kijk les geleerd i guess. Ook geen zin om hiermee naar de flikken te gaan tbh
    zou toch klacht indienen. levert mss niks op meer klachten des te beter

fredenevy's schermafbeelding
    iTrader
    317 (98%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CaptainPlanet Bekijk bericht
    Geen problemen hier aangezien het altijd ophalen is.
    Ik kijk eerst naar hun account hoelang actief voordat ik uberhaupt chat begin bij verkoop spullen.
    1 dag actief wordt gelijk geblokkeerd.
    Dat is net het probleem: ik keek ook altijd naar het aantal jaren dat de profielen actief waren. En er moesten minstens een paar positieve waarderingen staan voor ik iets ging laten versturen.

Maar blijkbaar moeten er idd veel slapende accounts gehackt zijn, want er zitten tussen die bovengenoemde profielen ook veel bedriegers tussen nu.

Deze zomer ook voor een ps4 opgelicht geweest.
    Was op zoek achter een goedkopere ps4 voor op de slaapkamer. Vond eentje voor 100 euro.
    50 euro voorschot vroeg hij idd en de rest mocht ik betalen bij aankomst van het pakket.
    Vertrouwde het zaakje toch niet volledig en besloot nog eventjes af te wachten.
    De dagen nadien vroeg hij achter mijn betaling en werd kwaad omdat het pakketje al klaar stond. Gaf mij zelf een negatieve waardering na 2 dagen. Hierdoor dacht ik dat deze idd wel te vertrouwen was en dat het iemand was die ook niet graag aan het lijntje wordt gehouden.
    Uiteindelijk toch 50 euro overgeschreven en nooit niets meer gehoord van die persoon na het ontvangen van mijn geld.

Van die andere 50 euro die ik overgeschreven had voor een waardebon, stond er na 2 maanden plots 55 euro teruggestort op mijn rekening.
    Met deze mensen had ik voor het overschrijven telefonisch contact gehad, maar blijkbaar mocht dit ook niet baten.
    Nadat ze mij het geld hadden teruggestort, hen toch eens een sms'je gestuurd om hen te bedanken. Ook nooit antwoord op gehad...
    Zwaait de bisschop met zijn mijter, let dan op voor uwen schijter...

http://psnprofiles.com/FredEnEvy

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    265 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kiewitcity Bekijk bericht
    Het is precies beter geworden, gisteren wandelschoenen erop gezet.20x bekeken,en geen ene keer die zever v stuur me beste prijs via mail.anders direct 5x op ne dag.
    Voor wandelschoenen gaan ze ook geen moeite doen. Zet er maar eens een iPhone ofzo op.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    139 (99%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    ik probeer nu te verkopen via B&S en via de gesloten FB groepen (verkoop regio ....)
    PSN: Jonas89

Bompaization's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb nog altijd goede ervaringen met de mensen die ik vind via 2dehands, de site en de app zijn gewoon bagger geworden.
    Opgelicht worden ligt aan uw eigen, op voorhand betalen is gewoon een no-no, dat doe ik enkel op 9-lives.
    __________________________________________________ _
    In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bompaization Bekijk bericht
    Ik heb nog altijd goede ervaringen met de mensen die ik vind via 2dehands, de site en de app zijn gewoon bagger geworden.
    Opgelicht worden ligt aan uw eigen, op voorhand betalen is gewoon een no-no, dat doe ik enkel op 9-lives.
    Is ook mijn mening, beetje alertheid en je komt dat niet tegen. Je hoeft er geen politie inspecteur met 40 jaar ervaring voor te zijn om door te hebben dat het om oplichting gaat.

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Over dat verzenden, moet straks ook nog naar de post voor 2 pakketjes.
    Maar ik betaal met plezier die 1.60 euro extra voor track en trace te hebben.
    Ik verstuur nog amper iets zonder dat ik het kan volgen, als wij iets verkopen via Facebook is het ook eerst geld op onze rekening en dan pas versturen.
    Tot nu toe nog geen problemen ondervinden.

Heb nu een spel gekocht via een groep op fb, het is wel verstuurd en heb al de gegevens mooi gekregen.
    Meestal kijk ik wel uit aan wie en wat, vooral op 9lives als ze een goede itrader hebben betaal of verzend ik meteen.
    Het kan ook eens voorvallen dat hij dan niet betaald, maar tot nu toe heb ik hier al fijne zaken gedaan.

2dehands zet ik ook niets meer op en koop er niets meer ook.
    Op fb market place staat er nog maar op en doen ze al belachelijke biedingen van 20 euro minder.

Daar heb ik ook al fijne zaken gedaan eigenlijk.
    Binnenkort op fb moet de rating openbaar gemaakt worden, nu kan je nog kiezen voor dat prive te houden.
    Dat zal wel beter zijn.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ChimayBlauw Bekijk bericht
    Mja, heb ook al veel onterechte slechte reviews gekregen van scammers. Je verstuurd je game en ze beweren het nooit gekregen te hebben. Resultaat: Slechte review en een ban van een paar weken.

Enfin, ik gebruik hier nu het woord scammer, maar voor hetzelfde geld, is het effectief nooit toegekomen door een fout van de post.
    Track & Trace? En dat kost 2x niks en je laat dit uiteraard betalen door de koper die niet wenst langs te komen.

Ik verstuur nog amper iets zonder dat ik het kan volgen, als wij iets verkopen via Facebook is het ook eerst geld op onze rekening en dan pas versturen.
    Tot nu toe nog geen problemen ondervinden.
    Idem

2dehands zet ik ook niets meer op en koop er niets meer ook.
    Why?
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 13 november 2019 om 17:33
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

KBE's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Track & Trace? En dat kost 2x niks en je laat dit uiteraard betalen door de koper die niet wenst langs te komen.

Idem

Why?
    Wij zijn eigenlijk zeer tevreden van FB market place en kijken nog amper naar 2dehands.
    2dehands is het constant problemen, en ze lezen totaal niet wat er staat in je tekst.
    Dan maar te zwijgen van die nutteloze berichten dat je krijgt.

Van kopen zijn er nog amper leuke deals persoonlijk.
    Buiten 1 maar die kon niet versturen en had er geen 230 km rit voor over.

Vroeger nochtans heel veel verkocht op 2dehands en goede reputatie opgebouwd.
    Maar het is echt bergaf aan het gaan met die site.

En van kopen / verkopen, op Facebook gaat alles veel sneller naar onze mening.
    Facebook en 9lives zijn de enige dat wij nog echt opzitten voor iets te kopen / verkopen.
    Er zitten overal wel cowboys natuurlijk.
    i7 7700k : Msi z270 sli : Msi geforce 1070 gtx 8gb : corsair 16 gb ram : ssd 250 gb : 2TB hdd : Corsair k70 rapid fire : corsair harpoon RGB : AOC c24g1 144HZ :
    PSN x_SyncBE

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    2dehands is het constant problemen, en ze lezen totaal niet wat er staat in je tekst.
    ik wou u ongelijk geven maar moet het nu wel bijtreden.
    heb een gsm erop gezet paar dagen geleden met gebreken aan, de gebreken staan zelfs in de titel.

eerste bericht:
    - onderhandeling over de prijs blabla... we zijn er. vervolgens: "en is alles in orde aan de gsm?"

tweede bericht:
    - ik bied direct de vraagprijs, kan je opsturen? OK stuur me uw nummer
    ik stuur vervolgens een bericht dat ik het zelfs gratis opstuur met garantie van 1 week, en mijn bankrekening nummer, en een payconiq barcode
    - heb je geen whatsapp nummer? stuur me een bericht op +31....
    waarom moet je mijn whatsapp nummer kennen?
    - (geen antwoord meer)

Ik vermoed dus een hollander die me wou scammen via whatsapp.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

Pagina 5 van 5 Eerste 12345

Regels voor berichten