Pagina 4 van 6 Eerste 123456 Laatste

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Light Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    sowieso laten url's en bankreknr's sporen na. dus kan me niet inbeelden dat ze die mannen niet kunnen klissen.
    url's? wie verkoopt er iets met een url? de politie kan niet meer of minder zien op de site 2dehands.be dan iemand anders hoor.

bankrekening nummer? dus je verwacht dat de politie geldt stort naar een verkoper, dan gaat wachten en zien of ze een object aankrijgen, en als ze niks aankrijgen wat dan? de gevanigenis in? zo werkt de wet jammergenoeg niet. En wat als het object wel aankomt? Dan moet de politie het object maar doorverkopen? Dat gaat wel heel ver.

Dan lijkt het me beter dat je zelf naar de politie stapt met dit bankrekening nummer om aangifte te doen. Zelfde resultaat.

tegenwoordig is 2dehands letterlijk niet meer vertrouwbaar scammers , fisching , ik had wat dingen te koop staan daar heb ze uit miserie gewoon er af gehaald wegens al de spam pms en scammers in andere talen , ook mensen dat spraken van geef me jou bank rekening ik stord je geld onmiddellijk ondanks stond erbij enkel afhaling en cash (maar dit was zelfs zonder onderhandeling gewoon onmiddellijk een mail van stuur me jou bank gegevens) wtf xD

mijn beste advies: doe geen deals meer op 2dehands .
    het beste advies is aan de deur verkopen via 2dehands. hoe ga je anders van uw spullen af raken? is facebook zoveel beter?
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

iTrader
    107 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik bedoel dan bv de 0,50 cent overschrijving url's die in werkelijkheid 1500 euro overschrijven als je daarin trapt en de bankreknr's kunnen ze traceren bij mensen die inderdaad klacht indienen.

Het is een georganiseerde bende volgens mij die actief is. Ze verkopen daarnaast zelfs via telegram een hele waslijst van gehackte accounts van 2dehands/marktplaats/coolblue etc...

Big business precies.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik bedoel dan bv de 0,50 cent overschrijving url's die in werkelijkheid 1500 euro overschrijven als je daarin trapt en de bankreknr's kunnen ze traceren bij mensen die inderdaad klacht indienen.

Het is een georganiseerde bende volgens mij die actief is. Ze verkopen daarnaast zelfs via telegram een hele waslijst van gehackte accounts van 2dehands/marktplaats/coolblue etc...

Big business precies.
    Iemand op mijn facebook ook wiens rekening leeggehaald is door iets doms te doen op een of andere site, als VERKOPER dan nog.
    Welke verkoper gaat er nu zijn bankkaart bovenhalen ergens om iets te verkopen.
    Je zou het mensen niet meegeven maar het gebeurt dus wel, paar weken geleden nog. 30-40 jaar van leeftijd. Tis erg.

Maar wees maar gerust dat dit rekeningnummer niet zomaar gebonden kan worden aan de oplichter.
    Die gebruiken daar ook constructies voor uiteraard. Strooiemannen zonder geld bijvoorbeeld.
    Die eens een bankkaart met lege rekening aangemaakt hebben in ruil voor 50 euro, voor een migrant. Zeker als dit georganiseerde misdaad is.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

iTrader
    107 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    triestig

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

astragtuner's schermafbeelding
    iTrader
    87 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Gisteren kreeg ik ook een bericht van iemand die een ps4 game wou kopen voor 13incl.
    Hij zei dat hij eerst een verzoek ging indienen om de echtheid van mijn rekeningnummer en identiteit te controleren?
    Toen ik zijn profiel bezocht vond ik geen enkele waardering terug terwijl die al 14jaar actief was op 2dehands. Maar meneer verkocht wel een gloednieuwe iPhone.
    Direct geblokkeerd, tis mij die 13 euro niet waard
    PSN: MagicHandsV3_0

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    140 (99%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    T'is natuurlijk jammer, de mensen met goede bedoelingen (zoals ons) blijven dan weg of worden dan 'gestraft' door die pipo's.
    PSN: Jonas89

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    647 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Laatste tijd verkoop ik nog "veel" gewoon via facebook lokale groep van mijn gemeente mensen betrouwen dit blijkbaar iets meer.

Sanneke's schermafbeelding
    iTrader
    226 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ppfff das 5 keer op een dag allemaal oplichters.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
    carpe diem

kiewitcity's schermafbeelding
    iTrader
    143 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sanneke Bekijk bericht
    Ppfff das 5 keer op een dag allemaal oplichters.

Verstuurd vanaf mijn VOG-L29 met Tapatalk
    Het is precies beter geworden, gisteren wandelschoenen erop gezet.20x bekeken,en geen ene keer die zever v stuur me beste prijs via mail.anders direct 5x op ne dag.

Zymp's schermafbeelding
    iTrader
    322 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ook voor het eerst in lange tijd nog iets op tweedehans gezet en al 3 oplichters.
    Echter kan ik die knop om te reporten niet vinden. Iemand een idee waar die staat? :-p

sammyke007's schermafbeelding
    iTrader
    7 (89%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    De laatste tijd is het echt schrijnend op 2dehands.be! Meermaals in contact gekomen met oplichters, zowel als koper als verkoper... Goed opletten en vooral: als het te mooi is om waar te zijn...
    ...

vanrumst's schermafbeelding
    iTrader
    235 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het feit dat ze nu ook voor veel zaken betalende zoekertjes hanteren laat het niet in de goede richting gaan.
    In bepaalde categorieën mag je 2 gratis zoekertjes zetten, de bijkomende zijn betalend.

Denk dat er idd toch eens een deftig alternatief moet komen.

Facebook marketplace is zeker geen alternatief, al is dat wel goed om je talen bij te schaven

the meister's schermafbeelding
    iTrader
    104 (99%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik heb nu reeds een week iets te koop staan. Misschien 20 berichten gehad waarvan er 19 leiden tot een gesprek met als uitkomst een url met een betalingsverificatie ....
    Sinds Kapaza offline is, is 2dehands serieus bergaf gegaan. Marketplace van FB is zeker een waardig alternatief. Voorlopig beter af op Marktplaats.
    Desktop: Intel Core i7 3770K @ 3.9GHz // Corsair Hydro H75 // Asus mini ITX P8H67-I // ASUS GTX970 4GB DDR5 Strix Oc edition // G-skill 2 x 8 Gb DDR3 12800U CL9 // Samsung SSD 850 EVO (500GB) // Seasonic m12II // Lian Li PC-Q08 // LG-34UM58 34" Widescreen

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik moest gisteren dringend een iPhone SE hebben. in de buurt staat een in perfecte staat met recente batterij, vraagprijs 95 euro. ik chat “hallo, ik geef 50 euro, direct opgehaald, goed?”. En yep, het was goed, direct opgehaald.

Dus die “belachelijke biedingen” zijn niet allemaal zo belachelijk. Belachelijke vraagprijzen zijn er net zozeer.

Voor mij blijft die site een zeer goede site, en ik ben iemand dat al van in de tijd van de papieren koopjeskrant alles tweedehands koopt. Liever een idioot in uw mailbox die je kan negeren, dan een idioot aan uw deur of aan uw telefoon.
    Laatst gewijzigd door Dieter85; 12 november 2019 om 22:27

ChimayBlauw's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Het grootste probleem is dat je geen recensie meer kunt schrijven over een gebruiker, kvind dat een zeer slechte evolutie.
    Geeft oplichters teveel tijd zoveel mogelijk op te lichten vooraleer ze hun volgende neppe account moeten aanmaken.

Ze slagen erin nep accounts die oud lijken te genereren, ook weer een kwetsbaarheid die wordt uitgebuit.

De politie zou beter honeypots gaan zetten en die mannen eindelijk is bestraffen.
    Mja, heb ook al veel onterechte slechte reviews gekregen van scammers. Je verstuurd je game en ze beweren het nooit gekregen te hebben. Resultaat: Slechte review en een ban van een paar weken.

Enfin, ik gebruik hier nu het woord scammer, maar voor hetzelfde geld, is het effectief nooit toegekomen door een fout van de post. Maar ik betwijfel het. Toen ik hem wou posten dat ik naar de post ging gaan om verloren pakje te melden en hem wou aanraden hetzelfde te doen (amper 4 dagen later ofzo) was mijn account al afgesloten.

Dusja, een eerlijk iemand zou wachten op de uitleg van de verkoper en niet rap rap de verkoper z'n account proberen sluiten.

Tegenwoordig zeg ik altijd dat ik er om kom als ik iets koop en als ik iets verkoop zeg ik dat ik "voor mijn werk" regelmatig in de buurt moet zijn waar hij woont en het kan komen binnensteken. 9/10 hoor je ze dan niet meer terug.

Heb ook al overwegen om de helft te betalen op voorhand en de andere helft bij ontvangst, maar dat is ook niet ideaal. En ook niet bepaald scam-proof

EDIT: En 'k heb die 30 euro dus gewoon kunnen houden. In de ogen van de koper ben ik misschien de scammer.

Nu weet ik van mijzelf dat ik dat spel opgestuurd heb, maar dat weet de koper niet. En ik weet niet op de koper de waarheid spreekt dat hij het niet gekregen heeft.
    Moet ik dan die €30 terugstorten? Terwijl de koper niet open stond voor dialoog? Uiteindelijk ben ik ook mijn spel kwijt hé.
    Laatst gewijzigd door ChimayBlauw; 13 november 2019 om 01:07
    From Russia With Love

Pagina 4 van 6 Eerste 123456 Laatste

Regels voor berichten