Pagina 3 van 7 Eerste 1234567 Laatste
    lestef's schermafbeelding
    iTrader
    27 (91%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Lol hier ook.

Ze gaan akkoord met de prijs maar ik moet eerst 1 cent storten zodat ik trusted ben.
    https://imgur.com/igWmSF3

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    140 (99%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    PSN: Jonas89

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lestef Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Lol hier ook.

Ze gaan akkoord met de prijs maar ik moet eerst 1 cent storten zodat ik trusted ben.
    https://imgur.com/igWmSF3
    Aangegeven bij de provider of de politie?
    Verificatie-BetaalPlatform.online WHOIS, DNS, & Domain Info - DomainTools
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

lestef's schermafbeelding
    iTrader
    27 (91%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb het doorgemaild naar Tweedehands zelf.

Ze deed zich voor als :
    Marijke de Boer
    Brusselstraat 37
    1702 Dilbeek

ZE/hij wou dan via whatsapp verder en gaf me dan een Nederlands telefoon nummer....

Ja lol ze doen precies geen moeite meer om discreet te zijn lol

gamer505's schermafbeelding
    iTrader
    56 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    tegenwoordig is 2dehands letterlijk niet meer vertrouwbaar scammers , fisching , ik had wat dingen te koop staan daar heb ze uit miserie gewoon er af gehaald wegens al de spam pms en scammers in andere talen , ook mensen dat spraken van geef me jou bank rekening ik stord je geld onmiddellijk ondanks stond erbij enkel afhaling en cash (maar dit was zelfs zonder onderhandeling gewoon onmiddellijk een mail van stuur me jou bank gegevens) wtf xD

mijn beste advies: doe geen deals meer op 2dehands .
    En fraude aangeven of oplichting helaas word niet meer op gereageerd via 2dehands bijna niet meer ,vroeger had je nog binnen 24 uur reactie nu helaas geen meer tot mijn kennis .

iTrader
    107 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gamer505 Bekijk bericht
    tegenwoordig is 2dehands letterlijk niet meer vertrouwbaar scammers , fisching , ik had wat dingen te koop staan daar heb ze uit miserie gewoon er af gehaald wegens al de spam pms en scammers in andere talen , ook mensen dat spraken van geef me jou bank rekening ik stord je geld onmiddellijk ondanks stond erbij enkel afhaling en cash (maar dit was zelfs zonder onderhandeling gewoon onmiddellijk een mail van stuur me jou bank gegevens) wtf xD

mijn beste advies: doe geen deals meer op 2dehands .
    En fraude aangeven of oplichting helaas word niet meer op gereageerd via 2dehands bijna niet meer ,vroeger had je nog binnen 24 uur reactie nu helaas geen meer tot mijn kennis .
    zeker die 0,50 cent links, man man voor ge het weet schrijft ge 1500 euro over ofzo

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik ga volledig akkoord met het feit dat Tweedehands sinds het verdwijnen van Kapaza downhill is gegaan. Vol scammers, zoekertjes van professionelen, slechte interface, geen deftig waarderingsysteem meer,...

Maar de scammers haal je er in 1 seconde uit, dus snap niet echt hoe erin getrapt kan worden. Natuurlijk zeg ik niet dat het de schuld is van de gedupeerden. Ik doe nog steeds goede deals via tweedehands, het is alleen wat door de spam door scrollen..

Bompaization's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waarom zet telenet zich daar niet achter... ze hebben toch resources en know-how genoeg om een alternatief voor 2dehands op te zetten.
    __________________________________________________ _
    In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramstep Bekijk bericht
    Maar de scammers haal je er in 1 seconde uit, dus snap niet echt hoe erin getrapt kan worden. Natuurlijk zeg ik niet dat het de schuld is van de gedupeerden. Ik doe nog steeds goede deals via tweedehands, het is alleen wat door de spam door scrollen..
    Wij wel, maar als je dan de reportage op Radio 2 hoort bij de inspecteur dan laat hij daar net drie oudere aan het woord. Die zijn naief wat dit betreft en die vinden alles maar normaal.

Ik snap het niet, zo moeilijk is 2dehands toch ook niet:

- Doe niets buiten de site zelf.
    - Ga altijd zelf halen/brengen.
    - Cash geld, of pas betalen bij ontvangst.
    - Iemand die meer biedt dan je vraagt, ja hallo,...
    - Buitenlandse nummers, rekeningnummers, adressen,... vergeet het.

En dan durven de dames de banken nog zwart maken omdat die hun geld niet terug geven...

Gizmoke666's schermafbeelding
    iTrader
    68 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik begrijp het daarmee nog niet van ouderen die daarin trappen ...

Ik kan het volgende voorbeeld geven van een ouder koppel die daarin getrapt zijn, klanten van mij ... en ik heb me uiteindelijk nog kwaad gemaakt op hen ook.

Ze zijn al wat ouder, rond de 70 jaar. Extreem achterdochtig naar alles en eigenwijs en kijken naar wat ze uitgeven. Kan ik ze niet kwalijk nemen en lijkt me maar normaal, wat je niet hebt kan je niet uitgeven.
    Online shoppen doen ze niet, dat vinden ze te gevaarlijk, ze gaan liever lokaal. Uiteraard hun goed recht en eigen keuze, perfect normaal.
    Als ze iets willen kopen of ik moet ze advies geven dan weet ik van een collega dat ze alles toch nog eens gaan dubbelchecken of er toch nog eens over moeten nadenken. Als ze me moeten betalen dan wachten ze te tot de laatste dag om dit te doen. Soms staan de producten al weken bij hen en wordt het al gebruikt.

Maar dan krijg je plots telefoon dat diezelfde mensen, die alles zo goed controleren, mij amper vertrouwen als ik hen met de beste wil van de wereld wil helpen, dan wel op zo'n link klikken van de eerste beste vreemde op tweedehands.be ... dan word ik wel even boos ja ...

Ik heb hier een itrader van 100% sinds 2005, al + 10 jaar actief op tweedehands.be, nog nooit iemand in het zak gezet en als er een probleem is los ik dat zo snel mogelijk op. Het vertrouwen winnen is tegenwoordig al zo moeilijk, maar dan kom je regelmatig zo iets tegen, brrrr ... soms denk ik dan dat ze het verdienen.
    Macbook Pro 13" retina touchbar - i7 - 16GB RAMM - 512GB SSD

FlatSix's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tjah, toch komt het voor eh.

Vooral die met de uitleg "Hij bood zelfs €20 meer". Ik bedoel, waar in de wereld bieden mensen meer dan de geadverteerde prijs... als uw alarmbellen dan niet afgaan, dan snap ik het niet hoor.

Jonas89's schermafbeelding
    iTrader
    140 (99%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ze proberen uw vertrouwen te winnen met gehackte accounts met goede ervaringen; meestal 5-8jaar actief en stuk of 5 goede ratings.

Ik probeer hier nu dingen te kopen op 2e hands (PS4 games), de eene antwoord niet & de andere wilde niet dat ik het kwam afhalen (was nochtans in de buurt)
    Staat hier ook een bluetooth koptelefoon te koop van mij, krijg ik via PM de onnozelste aanbiedingen (van 5 euro ofzo, zou er graag 50-70€ voor krijgen), dan stuurt er eene ne Hollandse WhatsApp nr
    PSN: Jonas89

iTrader
    107 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Het grootste probleem is dat je geen recensie meer kunt schrijven over een gebruiker, kvind dat een zeer slechte evolutie.
    Geeft oplichters teveel tijd zoveel mogelijk op te lichten vooraleer ze hun volgende neppe account moeten aanmaken.

Ze slagen erin nep accounts die oud lijken te genereren, ook weer een kwetsbaarheid die wordt uitgebuit.

De politie zou beter honeypots gaan zetten en die mannen eindelijk is bestraffen.

iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tjah, ik had een afspraak om een elektrische fiets te gaan rijden om 20u, verkoper zei dat het dan wel donker is buiten, maar ik zei dat is geen probleem.
    Maar krijg bericht terug "de afspraak is afgezegd omdat de oudere eigenaar het niet vertrouwt van om 20u een fiets te verkopen 2dehands".
    Ik ga niet speciaal verlof nemen om overdag langs te komen. Maar mensen zijn zo wantrouwig om dingen tweedehands te kopen en verkopen.

De politie zou beter honeypots gaan zetten en die mannen eindelijk is bestraffen.
    Meeste oplichters ga je niet vinden hoor, zelfs niet al ben je van de politie.
    Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you’re still retarded.

iTrader
    107 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dieter85 Bekijk bericht
    Tjah, ik had een afspraak om een elektrische fiets te gaan rijden om 20u, verkoper zei dat het dan wel donker is buiten, maar ik zei dat is geen probleem.
    Maar krijg bericht terug "de afspraak is afgezegd omdat de oudere eigenaar het niet vertrouwt van om 20u een fiets te verkopen 2dehands".
    Ik ga niet speciaal verlof nemen om overdag langs te komen. Maar mensen zijn zo wantrouwig om dingen tweedehands te kopen en verkopen.

Meeste oplichters ga je niet vinden hoor, zelfs niet al ben je van de politie.
    sowieso laten url's en bankreknr's sporen na. dus kan me niet inbeelden dat ze die mannen niet kunnen klissen.
    Maar flitsen zal hogere prio hebben.

Pagina 3 van 7 Eerste 1234567 Laatste

Regels voor berichten