Pagina 12 van 14 Eerste ... 2891011121314 Laatste
    kiewitcity's schermafbeelding
    iTrader
    144 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Vorige week plots al mijn beoordelingen weg, uitleg van hun als er iemand zijn profiel verwijderd is de beoordeling automatisch mee weg. Ik

Fijne boel daar,had er 30 ongeveer, positieve.

DJones's schermafbeelding
    iTrader
    428 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    ik verkoop meer op 2dehands dan hier op 9lives

het is wel zo dat je veel funbieders hebt op 2dehands maar die herken je snel als ze geen goede reputatie hebben weet je al wat je te wachten staat

niet alle peepz op 2dehands zijn zo, zitten echt wel goede kopers verkopers tussen (reputatie check is niet overbodig om te zien waar je met te maken hebt)
    Melodic Progressive Chill-Out Mix Set 2020

https://youtu.be/xxp2q7Y_ISM

iTrader
    660 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kiewitcity Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Vorige week plots al mijn beoordelingen weg, uitleg van hun als er iemand zijn profiel verwijderd is de beoordeling automatisch mee weg. Ik

Fijne boel daar,had er 30 ongeveer, positieve.
    Iedereen zou daar verplicht een feedback moeten achterlaten, ik heb nu 75 deals met 5 sterren in werkelijkheid zal ik veel meer verkocht hebben.

kiewitcity's schermafbeelding
    iTrader
    144 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kenneke10 Bekijk bericht
    Iedereen zou daar verplicht een feedback moeten achterlaten, ik heb nu 75 deals met 5 sterren in werkelijkheid zal ik veel meer verkocht hebben.
    Hunne uitleg ivm met die beoordelingen die weg zijn klopt niet,had er 1 van een kameraad en die zijn account is nog steeds actief. Dus dikke zever wat ze vertellen..

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kenneke10 Bekijk bericht
    De laatste paar keer dat ik iets gekocht heb, was er nergens meer de mogelijkheid om een beoordeling achter te laten. Ook niet wanneer ik een bod op het zoekertje zelf had geplaatst, gechat had met de verkoper en na x aantal tijd terugkeerde wanneer het zoekertje al verwijderd was wegens verkocht. De verkopers wisten zelf ook niet hoe je tegenwoordig nog een beoordeling kan geven.
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

Gizmoke666's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Destel Bekijk bericht
    De laatste paar keer dat ik iets gekocht heb, was er nergens meer de mogelijkheid om een beoordeling achter te laten. Ook niet wanneer ik een bod op het zoekertje zelf had geplaatst, gechat had met de verkoper en na x aantal tijd terugkeerde wanneer het zoekertje al verwijderd was wegens verkocht. De verkopers wisten zelf ook niet hoe je tegenwoordig nog een beoordeling kan geven.
    Het is heel eenvoudig, maar met enkele grote fouten in dit systeem.

Kopers kunnen enkel een beoordeling plaatsen als de verkoper het bericht verwijderd en dan gaat voor de keuze, "verkocht op tweedehands.be"

Dan krijgen ze verkoper en koper een melding om elkaar een beoordeling te geven.

En dan komt nu de grote fout in het systeem ... deze melding gaat naar degene die het laatste een chatbericht gestuurd heeft en waar je conversatie met had gekoppeld aan dit product.

Dus wat is er bij mij gebeurd?
    * Koper A had op zaterdag interesse in mijn inbouwgashaard en had hier al een langer gesprek mee en we bereiken een akkoord in het weekend. Ik zet het product ook op gereserveerd en hij komt er dinsdag achter.
    * Op zondag stuurt koper B ook een bericht, ik laat hem weten dat het gereserveerd is en dat het dinsdag wordt opgehaald.
    * Op maandag stuurt koper B weer een bericht, wil er onmiddellijk achter komen, ik zeg weer dat het gereserveerd is en dat dat niet kan.
    * Koper A komt zoals afgesproken op dinsdag langs, had mijn adres en GSM nummer en hebben zo verder gecommuniceerd. Dus al even niet meer via de chat.
    * Koper A is buiten alles in orde, ik verwijder het zoekertje en klik op "verkocht op tweedehands.be"

Tweedehands.be stuurt me een melding om een beoordeling te geven voor koper B niet voor koper A. Dus ik negeer dat gewoon. Blijkbaar had koper B dit ook gekregen.
    2 weken later komt de beoordeling bij mij binnen. Van koper B, alles negatief. Afspraak niet nagekomen, geen product ontvangen, ... maar had niet eens afspraak, heeft ook niets ontvangen want is verkocht aan een ander.

Ik vind dit niet leuk, ik meld dit aan tweedehands.be en daar krijg ik de melding dat ze dit niet kunnen verwijderen en dat ik het chatbericht van koper B eerst had moeten verwijderen en dan pas het product had moeten wegdoen. Zo zou koper A een melding gekregen hebben.

Tegenwoordig klik ik dus bijna altijd op "niet verkocht via tweedehands.be" om deze situaties te vermijden.
    Macbook Pro 16" - i9 - 16GB RAMM - 1TB SSD

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    9 Post(s)
    Bedankt voor de uitleg

Wat een onnozel systeem
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

Nirrti's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    2dehands heeft bij mij ook echt afgedaan. Heb al zo vaak scam accounts aangegeven en ze doen er helemaal niets mee.
    Ze doen ook geen enkele moeite om accounts extra te beveiligen.. Een verplichte 2 factor authenticatie zou al kunnen helpen.

Tegenwoordig verkoop ik enkel nog hier en op Facebook, daar verkoop je veel makkelijker aan mensen uit je eigen regio, die netjes aan je deur komen afhalen en cash betalen.

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik verkoop eigenlijk best nog veel via Tweedehands. Veel funbiedingen en scams, maar ook wel nog echte kopers. Het kost alleen wat meer tijd dan vroeger inderdaad..

iTrader
    660 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Ik verkoop nu ook het meest via FB mensen vertrouwen dat mss net iets meer als ze jouw profiel foto zien enz en zoals je zegt ook belangrijk dat meestal mensen zijn uit jouw regio die meestal gewoon afhalen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heeft bij mij nu ook afgedaan.

Na lange tijd nog eens geprobeerd, maar na een paar uur het zoekertje er weer afgehaald.

2 nieuwe producten (ingepakt, garantie...) Nieuwprijs gemiddeld 190euro/stuk.
    Te koop voor 125/stuk of 200 voor beide.

Bod: 50euro voor beide.
    Chat: nu ophalen? - waarom niet - is een goede prijs - ....

Op FB marktplaats kom je dat niet veel tegen.
    Er zijn er af en toe nog die serieus onder de prijs bieden, maar na een nee stopt dat. (ze mogen immers proberen)

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr.purple Bekijk bericht
    Heeft bij mij nu ook afgedaan.

Na lange tijd nog eens geprobeerd, maar na een paar uur het zoekertje er weer afgehaald.

2 nieuwe producten (ingepakt, garantie...) Nieuwprijs gemiddeld 190euro/stuk.
    Te koop voor 125/stuk of 200 voor beide.

Bod: 50euro voor beide.
    Chat: nu ophalen? - waarom niet - is een goede prijs - ....

Op FB marktplaats kom je dat niet veel tegen.
    Er zijn er af en toe nog die serieus onder de prijs bieden, maar na een nee stopt dat. (ze mogen immers proberen)
    Die lage biedingen moet je er inderdaad bijpakken, maar ik reageer er gewoon niet op. Ze stoppen vanzelf

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Lage bieders zijn makkelijk te negeren, geen probleem. Biedingen van profielen van enkel dagen oud worden ook niet meer bekeken...

Ik heb vooral last met scambieders (vb op IT materiaal, en al helemaal Apple materiaal).

Vroeger haalde ze je er zo uit, andere taal, Nederlands alsof het uit Google Translate komt, direct akkoord met je vraagprijs of zelfs nog meer bieden,...

Fast forward 2020, perfect Nederlands, je warm maken door eerst enkele chatberichten over en weer met genuine gerichte technische vragen over het item dat je verkoopt, dan 10 berichten over en weer onderhandelen over de prijs, om dan na al die moeite weeral uit te komen op die shit van ik zal het geld in een enveloppe met de dhl courier meegeven die het aan je deur gaat komen ophalen, of kan je eerst 0.5€ overschrijven zodat ik kan zien dat je betrouwbaar bent en dan een link naar een phishing site.

Als 95% van je biedingen van dat kaliber zijn dan begin je er echt wel tijd in te steken en je kan ze er heel dikwijls in een vroeg stadia niet meer uitfilteren. Veel gehackte profielen want meestal jaren oud, met positieve beoordelingen...

En dan de onmacht wanneer je er je tijd insteekt om dat allemaal te rapporteren en je ziet die dan weken later nog steeds actief.
    Laatst gewijzigd door berenod; 7 juni 2020 om 11:26

Sanneke's schermafbeelding
    iTrader
    235 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    En tegenwoordig als je niet akkoord bent met hun bod of ze niet kunnen afhalen s avonds laat dan beginnen ze je uit te schelden voor alles wat lelijk is. Het is echt erg geworden.
    carpe diem

StoneBall's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Waarschijnlijk ook opgelicht op 2dehands. Eerste keer in +-15 transacties. Verkoper had een 6tal 5-sterrenbeoordelingen laatste anderhalf jaar.

Reageert al meer dan een week niet meer (via 2dehands). Heb enkel de naam en rekeningnummer. Is er iets dat ik kan doen of wat is de standaard procedure. Gaat over een 40€.
    .

Regels voor berichten