Pagina 11 van 12 Eerste ... 789101112 Laatste
    Mulle's schermafbeelding
    iTrader
    175 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frado2005 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Heb deze mail ook gehad, ook 2 feb maar om 9u52.
    Maar kwam effectief wel van 2dehands hoor... Dus veiligheidshalve maar nieuw WW ingesteld.
    Hier was het vanuit Thailand

2dehands trekt echt op niks meer eigenlijk, enkel maar scammers via chat. Beginnen 'gewoon' te babbelen en dan komen ze weer af met hun '2dehands verificatie'.
    Denk dat dit telkens ook van gehackte accounts komt, want ze geven altijd een echt adres + account van meerdere jaren oud.
    Hmmm, volgens mij kwam het niet van 2dehands als ik de URL bekijk. Er staat heel veel in de URL waaronder het woord 2dehands, maar is gebruikt als subdomein. De domeinnaam eindigt zelf op xyz.

Ook dat mail adres gebruik ik niet op 2dehands.

Ondertussen weer een andere soort mail ontvangen van zogezegd 2dehands om mijn gegevens te verifiëren.

Ze doen echt hun best om aan gegevens te geraken.

Mvg,
    Tom

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

kiewitcity's schermafbeelding
    iTrader
    144 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulle Bekijk bericht
    Hmmm, volgens mij kwam het niet van 2dehands als ik de URL bekijk. Er staat heel veel in de URL waaronder het woord 2dehands, maar is gebruikt als subdomein. De domeinnaam eindigt zelf op xyz.

Ook dat mail adres gebruik ik niet op 2dehands.

Ondertussen weer een andere soort mail ontvangen van zogezegd 2dehands om mijn gegevens te verifiëren.

Ze doen echt hun best om aan gegevens te geraken.

Mvg,
    Tom

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
    Raar,ik heb zulke mails nog nooit gehad.enkel dat ze me eens gebannen hadden v 2 de hands zelf voor scam,maar dat was een fout van hunne kant.

Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Mentioned
    4 Post(s)
    Ik krijg die regelmatig, ik negeer die gewoon. Al kan je bij 2de hands zelf wel die 2fa instelling configureren en activeren. Maar voorlopig doe ik dat nog niet, misschien in de toekomst eens. Ik ga echter niet op links in mails klikken...

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Funky22 Bekijk bericht
    Logisch dat het krek hetzelfde is kijk maar eens bij de contact gegevens van 2dehands:

Marktplaats BV
    Wibautstraat 224
    1097 DN Amsterdam
    T. +31 20 462 25 00
    KVK-nummer: 28058712
    BTW-nummer: 803.603.307.B.01
    Yep, maar dit was vroeger niet het geval dacht ik? Tot het door Marktplaats/ebay werd opgeslokt.

Ik weet nog dat ik vroeger al geen fan was van Marktplaats omdat ik niet hield van de lay-out (die vandaag nog even lelijk is) en gebruiksvriendelijkheid van die site. 2dehands was destijds al veel minder gebruiksvriendelijk dan Kapaza, maar toch gebruiksvriendelijker dan nu, vind ik. Ik kom ook gek van al die handelaars die 20 keer hetzelfde posten, laag geprijsde zoekertjes die dan het startbod van een externe veilingsite blijken te zijn, en de vele externe 'zoekertjes' (nieuwe producten door gesponsorde adverteeerders). Zo raken de echt interessante dingen waar je naar op zoek bent verloren tussen al die fake zoekertjes. /rant

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    ik zag een advertentie die ik wou kopen dus ik check even of alles klopt. Verkoper is al 6 jaar lid van 2dehands en de advertentie was in perfect nederlands. Dus ik contacteer de verkoper en ik vraag voor de overschrijving gegevens.

Ah nee, ik vertrouw u niet dus kan u mij toevoegen op whatsapp en eerst een paar euros storten.

Zoals andere al hebben gezegd er moet ergens een exploit zijn want het is niet normaal dat die scammers aan zo oude accounts geraken. Of door al die data breaches en mensen die hun password niet veranderen

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik ben van plan iets te kopen, nog nooit gedaan.
    Waar moet ik op letten?

Iemand zin om het zoekertje te checken in PM?

EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    44 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KabouterLau Bekijk bericht
    Ik ben van plan iets te kopen, nog nooit gedaan.
    Waar moet ik op letten?

Iemand zin om het zoekertje te checken in PM?
    Ik verkoop tegenwoordig via de marktplaats van facebook of als het wat meer waardevol is via ebay.
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!

Ivan4you's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ik ben Nintendo Ds spellekes aan het kopen op 2dehands.Maar ik zie dat daar ook spellekes verkocht worden zonder doosje.Enkel cardrige dus.Zijn die vals?
    Laatst gewijzigd door Ivan4you; 27 mei 2020 om 09:03

iTrader
    66 (99%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tweedehands heeft nu toch echt wel afgedaan hé.

Artikel aangeboden (+- 500€ waarde) en op één week exact 1 echt bod gekregen.

Minsten een stuk of 30-35 fake boden, velen in een andere taal, die je dan een "document" sturen waar uit zou blijken dat het geld geblokkeerd staat bij een escrow service en naar mijn rekening komt zodra ik foto"s in het posrtkantoor van de verzending plus de tracking code stuur.

Makkelijk eruit te halen, maar ook velen in perfect Nederlands, die wel willen kopen, maar je eerst vragen van een halve euro via een( phishing) website over te maken waar je dan je digipass moet gebruiken om die transfer te doen...

Zo ook een ander artikel dat te koop stond (helemaal géén gek lage prijs of zo, héél realistisch), die zelfs wil opsturen voor betaling, maar vraagt of je wel even de 7.5€ kan betalen voor de verzending, weerom via zo een fake phishing website..

Ergste van allemaal, alles gerapporteerd aan 2dehands, via de link in de advertentie, en ook als een aparte e-mail met nog extra info (met link van phishing site), en toch staan een week later al die scam adverteerders en gebruikers nog steeds actief

Gewoon geen actie van 2dehands uit.

Niet moeilijk dat nog maar één uit de 30 e-mails genuine is...

Drie keer een e-mail gestuurd om te vragen waarom ze die gebruikers niet blokkeren of de advertenties weghalen, geen, nul komma niets antwoord.

Dan voor de grap eens een e-mail gestuurd om zogezegd info i.v.m. betaald adverteren te vragen, binnen de twee minuten antwoord!!!

Om eerlijk te zijn, ik denk dat die scammers een veel te grote bron van inkomsten zijn voor hun, alvast twee betaalde zoekertjes waar ik op gereageerd had waren scams, dus tjah, als de scammers je betalende klanten zijn???

Kenneke10's schermafbeelding
    iTrader
    658 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Ben nu weer wat lego aan het verkopen en loopt goed bij 2dehands, natuurlijk moet je waakzaam zijn en blijven ( het profiel, naam van koper na checken kan al helpen )

iTrader
    66 (99%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Man, het houd niet op, de ene na de andere, weeral net een bod 100€ boven de vraagprijs...

Bedankt voor je reactie. Ik zou je item willen kopen, maar gezien de afstand en het werk, gecombineerd met de corona crisis, zal ik op mijn kosten een DPDExpress-factor naar je huis sturen om je je geld te geven en zodra je je geld in de envelop hebt ontvangen, moet je het terugsturen DPD-factorpakket zodat ze mij naar mijn huis sturen, ik wil u erop wijzen dat de kosten voor mijn rekening zijn, de service zorgt voor de verpakking.
    Laatst gewijzigd door berenod; 27 mei 2020 om 20:41

iTrader
    66 (99%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kenneke10 Bekijk bericht
    Ben nu weer wat lego aan het verkopen en loopt goed bij 2dehands, natuurlijk moet je waakzaam zijn en blijven ( het profiel, naam van koper na checken kan al helpen )
    @ Kenneke10; Lego is niet echt aantrekkelijk voor scammers hé, ze willen zaken die ze snel in cash kunnen omzetten, ik heb een Macbook te koop! Scam magnet blijkbaar
    Laatst gewijzigd door berenod; 27 mei 2020 om 20:36

iTrader
    66 (99%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Macbook Pro te koop gezet om ongeveer 13:00 vandaag.

Om 20:25 volgende resultaat:

- 16 (zestien) phishing pogingen door perfect Nederlandstalige personen. Zullen het geld opsturen nadat ik eerst 0.1€ od een ander idioot laag bedrag naar hen overschrijf ter "verificatie van mijn bankrekening". Via een link "betaal-nu.site" die eruit ziet als een ING website. Slordig gedaan, ziet er mooi en echt uit maar geen enkele van de links onderaan de pagina werken bijvoorbeeld...
    - 9 phishing pogingen door anderstaligen (Frans/Engels)
    - 17 (zeventien) pogingen tot het door mij laten opsturen van het item na het ontvangen van een zogezegd document dat verklaart dat het geld geblokkeerd staat bij Belfius/Ing/KBS/HSBC, ... en dat de respectievelijke bank het geld naar mij zal overschrijven wanneer ik de bank een foto van mij die het item afgeef op de post en het tracking nummer doorstuur. De banken hebben tegenwoordig allemaal e-mails bij Google/outlook/mail.com etc.
    - 1 (één) persoon die hoogstwaarschijnlijk echt is en een bod heeft geplaatst aan de waarde van mijn minimumbod.

Echt hé, waarom zelfs nog maar de moeite doen? Mijn e-mail ontploft bijna, en ge hebt weinig andere keuze dan alles door te nemen, anders gaat ge de serieuze mensen er niet kunnen uithalen.

Gelukkig zijn de banken wel héél pro-actief, telkenmale ik zo een URL bij de respectievelijke bank heb gerapporteerd is hij binnen een half uur off-line (en een bedank e-mail van de bank).

Ondertussen zitten al de gebruikers op 2dehands ook na het rapporteren rustig verder te scammen...

Ook opvallend, heel veel profielen die al jaren actief zijn en veel gekocht/verkocht hebben. Allemaal gehacked?

'T is zo erg dat je bijna begint te denken dat 2dehands effectief is overgenomen door de scammers zelf!
    Laatst gewijzigd door berenod; 27 mei 2020 om 20:43

Mr.Fingers's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    2 Post(s)
    Heb 2 dingen te koop staan... het is huilen met de pet op.

Gizmoke666's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door berenod Bekijk bericht
    @ Kenneke10; Lego is niet echt aantrekkelijk voor scammers hé, ze willen zaken die ze snel in cash kunnen omzetten, ik heb een Macbook te koop! Scam magnet blijkbaar
    Oh toch wel, vooral bepaalde lego star wars UCS sets die wat meer geld waard zijn, zijn enorm in trek. Je wordt hier zelfs als koper of verkoper opgelicht.
    Macbook Pro 16" - i9 - 16GB RAMM - 1TB SSD

Regels voor berichten