Pagina 10 van 11 Eerste ... 67891011 Laatste
    vanrumst's schermafbeelding
    iTrader
    235 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Murdock Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ik heb tot voor kort goede zaken gedaan via 2dehands, maar de laatste maanden zit er idd niks anders op dan de fb groepen te gebruiken.

Echt triestig dat zoiets zomaar toegestaan wordt door de beheerders.

Binnenkort gebruikt niemand 2dehands nog.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
    2de hands is iets, maar die marketplace van facebook is toch ook iets.

Ik waan me in een of ander zuiders land als ik iets erop zet. Ik wordt in geen enkel zoekertje in het Nederlands aangesproken. Wel Arabisch, Frans, Engels, Spaans, ...

Eerste vraag of het beschikbaar is, 2de vraag laatste prijs om dan een bod te doen van de helft van de vraagprijs

Murdock's schermafbeelding
    iTrader
    46 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vanrumst Bekijk bericht
    2de hands is iets, maar die marketplace van facebook is toch ook iets.

Ik waan me in een of ander zuiders land als ik iets erop zet. Ik wordt in geen enkel zoekertje in het Nederlands aangesproken. Wel Arabisch, Frans, Engels, Spaans, ...

Eerste vraag of het beschikbaar is, 2de vraag laatste prijs om dan een bod te doen van de helft van de vraagprijs
    De kunst zit hem in het feit dat ik marketplace uit vink en alleen plaatselijke groepen neem .

Scheelt veel en klinkt al veel minder zuiders.

Mulle's schermafbeelding
    iTrader
    172 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik krijg bijna dagelijks mails van 2dehands dat mijn account niet voldoet of dat ik mijn gsm moet koppelen of andere beveiligings zaken.

Mail ziet er uit alsof deze van 2dehands komt. Maar is zeker niet zo. Krijg deze altijd op mijn mail adres waarvan ik geen account heb op 2dehands.

Ik geloof zeker dat er veel personen inlopen in deze mail waardoor veel langdurige accounts gebruikt worden voor malafide praktijken.

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk

Gizmoke666's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Murdock Bekijk bericht
    De kunst zit hem in het feit dat ik marketplace uit vink en alleen plaatselijke groepen neem .

Scheelt veel en klinkt al veel minder zuiders.

probeer die kunst eens uit in Hamme, Lokeren of Sint-Niklaas for sale dat is even erg als marketplace. Vooral als je er elektronica op zet. Degene die zijn eerste of tweede zin "laatste prijs" is blokkeer ik onmiddellijk. Ik atwoord daar niet meer op.
    Macbook Pro 16" - i9 - 16GB RAMM - 1TB SSD

iTrader
    13 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gizmoke666 Bekijk bericht
    probeer die kunst eens uit in Hamme, Lokeren of Sint-Niklaas for sale dat is even erg als marketplace. Vooral als je er elektronica op zet. Degene die zijn eerste of tweede zin "laatste prijs" is blokkeer ik onmiddellijk. Ik atwoord daar niet meer op.
    Lol, da's ook mijn tactiek.
    Slecht Nederlands, overmatig gebruik van vraagtekens, vragen van het genre "u laatste prijs??" en ik blokkeer onmiddellijk.

Ik verkoop regelmatig op 2dehands en je kan er zo de zever en oplichters uitfilteren. Ik gebruik altijd mijn gezond verstand en heb nog nooit problemen gehad

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulle Bekijk bericht
    Ik krijg bijna dagelijks mails van 2dehands dat mijn account niet voldoet of dat ik mijn gsm moet koppelen of andere beveiligings zaken.

Mail ziet er uit alsof deze van 2dehands komt. Maar is zeker niet zo. Krijg deze altijd op mijn mail adres waarvan ik geen account heb op 2dehands.

Ik geloof zeker dat er veel personen inlopen in deze mail waardoor veel langdurige accounts gebruikt worden voor malafide praktijken.

Bedoel je deze mail?

Uw authenticatie is nog niet in orde. Verleng uw account nu!

Beste 2dehands gebruiker,

Afgelopen zomer is ons platform aangepast en gewijzigd.
    Zo hebben wij onze online platform veranderd en zijn er veranderingen binnen de 2dehands.be GSM/Tablet app.

Ons databestand is uitgerust met de modernste tools om uw persoonsgegevens te beschermen en om uw toestemmingen en persoonsgegevens te beheren.

Zo is het nu mogelijk om een koper/verkoper te controleren via de twee-factor-authenticatie.
    Hierbij wordt uw rekeningnummer gekoppeld aan uw 2dehands account zodat u in de toekomst niet meer, heen en weer hoeft te slingeren met uw persoonsgegevens, heel eenvoudig als Bancontact dus.
    lees verder

Wat moet u doen?
    Uit ons systeem blijkt dat het het account gekoppeld aan het volgende e-mailadres: ***** , nog niet (volledig) voldoet aan alle eisen om probleemloos gebruik te kunnen maken van deze functie.

De twee-factor-authenticatie werkt overigens, door het te vergelijken van uw gegevens. Dit in combinatie met die van het apparaat die u doorgaans gebruikt, en eventueel een nieuw apparaat.
    Via onze beveiligde server van 2dehands.be kunt u de twee-factor-authenticatie in orde maken.
    Zodra uw gegevens zijn vergeleken en gecontroleerd door onze automatische systemen loopt u niet meer het risico een tijdelijke account blokkade op te lopen.
    Naar Mijn 2dehands
    Redirect

Als je niks doet, worden al je zoekertjes op 16 okt. '19 automatisch verwijderd.

Tip: Vergroot je verkoopkans door dit zoekertje omhoog te plaatsen

Met vriendelijke groet,
    Het 2dehands Team
    Ook op een ander adres gehad... Is inderdaad scam.

Het zal zo zijn dat veel accounts gehacked worden.

lestef's schermafbeelding
    iTrader
    26 (88%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tweedehands is helemaal naar de haaien. Ik verkoop het meest op Tweakers met rating of hier, maar hier zijn de kopers soms zo onrealistisch en willen ze alles aan rommelmarkt prijzen.

iTrader
    0
    Mentioned
    0 Post(s)
    Sinds 2dehands.be in handen van ebay is en het Kapaza opgeslokt heeft trekt het inderdaad op niets meer (en was al de minste van de twee, vergeleken met Kapaza). Die app loopt ook vaak vast, veel reclame etc.. Ook de vele 'zoekertjes' van externe sites, handelaars die 20x hetzelfde posten, de vele Hollanders en de veilingsites die je naar hun (auto)veilingen proberen te lokken zijn bloedirritant...

Onlangs Marktplaats eens bezocht en da's dus krek dezelfde site (even onhandig zoeksysteem en logge website) maar dan in een ander kleurtje...
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

kiewitcity's schermafbeelding
    iTrader
    144 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smugdog.gif Bekijk bericht
    Sinds 2dehands.be in handen van ebay is en het Kapaza opgeslokt heeft trekt het inderdaad op niets meer (en was al de minste van de twee, vergeleken met Kapaza). Die app loopt ook vaak vast, veel reclame etc.. Ook de vele 'zoekertjes' van externe sites, handelaars die 20x hetzelfde posten, de vele Hollanders en de veilingsites die je naar hun (auto)veilingen proberen te lokken zijn bloedirritant...

Onlangs Marktplaats eens bezocht en da's dus krek dezelfde site (even onhandig zoeksysteem en logge website) maar dan in een ander kleurtje...
    Nog nooit vastgelopen hier 2de hands,in de week geraakte ik plots niet meer ingelogd, hadden ze me per ongelukt geblokkeerd voor scam.fout van hunne kant stond in de mail.ter compensatie hadden ze mijn laatste zoekertje omhoog geplaatst,dat stond er juist op vd dag ervoor.

Mulle's schermafbeelding
    iTrader
    172 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Five-seveN Bekijk bericht
    Bedoel je deze mail?

Ook op een ander adres gehad... Is inderdaad scam.

Het zal zo zijn dat veel accounts gehacked worden.
    Beste gebruiker,

Er is op Zondag, 2 februari 02:58 in de buurt van Rotterdam, Nederland met een Huawei P10 ingelogd op je 2dehands-account (...............@pandora.be). Je hebt nog niet eerder vanaf dit toestel ingelogd op je 2dehands-account. We sturen je deze mail om er zeker van te zijn dat jij het was.

Als je net hebt ingelogd, hoef je verder niks te doen.

Ik was het niet
    Als je niet hebt ingelogd, stel dan een nieuw wachtwoord in via onderstaande link.

Nieuw wachtwoord instellen

Je account beter beschermen?
    Met de sms-beveiligingscontrole is jouw 2dehands-account voortaan nog beter beschermd. Meer weten? Hier leggen we het uitgebreid uit.

Met vriendelijke groeten,

Het 2dehands-team

Nirrti's schermafbeelding
    iTrader
    38 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Ik geef het ook op om nog iets verkocht te krijgen via 2dehands.
    Onlangs nog 2 items te koop gezet, bij het 1ste leek alles ok tot ik volgend bericht kreeg:

"Ik zit bij belfius, zou u wel u rekening willen verifieeren via tweedehands? K ben namelijk van de week al opgelicht met een macbook en kan dit soort bedragen niet elke keer missen k kan u eventueel een linkje sturen"

Komende van een profiel dat al 9 jaar bestaat en goede ratings heeft...

Bij het 2de artikel vertrouwde ik het al niet van in het begin, zoekertje stond nog geen 5 min online en kreeg al dadelijk een bericht van iemand die de vraagprijs wou geven.. en dat terwijl ik bieden had ingeschakeld en het minimumbod toch een 50€ lager had gezet dan de vraagprijs. Toen die dan ook nog vroeg om te verzenden, terwijl het een item is dat je normaal wel even wil bekijken alvorens te kopen, wist ik genoeg. Zodra ik vroeg of ik dan een link zou krijgen om mijn rekeningnummer te verifiëren was het gesprek gedaan en de account verwijderd

Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    281 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mulle Bekijk bericht
    Heb deze mail ook gehad, ook 2 feb maar om 9u52.
    Maar kwam effectief wel van 2dehands hoor... Dus veiligheidshalve maar nieuw WW ingesteld.
    Hier was het vanuit Thailand

2dehands trekt echt op niks meer eigenlijk, enkel maar scammers via chat. Beginnen 'gewoon' te babbelen en dan komen ze weer af met hun '2dehands verificatie'.
    Denk dat dit telkens ook van gehackte accounts komt, want ze geven altijd een echt adres + account van meerdere jaren oud.
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles | USA 2012:Florida + East Coast
    USA 2013:
    Hawaii | 2014:Australia | 2015: Denver-Las Vegas| 2016: Auckland-Christchurch | 2017: Hawaii
    2018: New York | 2019: Denver - San Francisco | Florida

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    https://bit.ly/2SsepXa

Ze hebben wel een pagina met daarop tips (https://www.2dehands.be/i/veilig-handelen/) maar eigenlijk zouden ze toch boven ieder chatvenster kunnen zetten in hoofdletters, vet en in een andere kleur: druk nooit op een link die je via de chat hebt ontvangen om een betaling te doen. Samen met nog wat andere zaken zoals deel nooit een kopie van je identiteitskaart.

iTrader
    0
    Mentioned
    4 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Intergalactic Bekijk bericht
    https://bit.ly/2SsepXa

Ze hebben wel een pagina met daarop tips (https://www.2dehands.be/i/veilig-handelen/) maar eigenlijk zouden ze toch boven ieder chatvenster kunnen zetten in hoofdletters, vet en in een andere kleur: druk nooit op een link die je via de chat hebt ontvangen om een betaling te doen. Samen met nog wat andere zaken zoals deel nooit een kopie van je identiteitskaart.
    Simpeler nog, ze kunnen gewoon het doorsturen van url's verbieden in de chat. Trouwens als op je zo'n url drukt in de app (nu al), dan krijg je een pokkehoge waarschuwing "u gaat de beveiligde omgeving van 2dehands verlaten, dit wordt vaak door scammers gebruikt, weet u zeker dat u dit wil doen?".

Daarom dat men nu vaak begint met "gaan we verder via whatsapp? telefoonnummer?". En dan stuurt men via whatsapp die louche url's door.
    En dan komt misschien de vraag, moeten we het doorsturen van telefoonnummers of email adressen in die chat ook gaan verbieden?

Ik zie maar 1 oplossing nog, en dat is werken met een dienst als paypal bij ebay.
    En wie weet doet 2dehands daarom niet teveel moeite, zij zijn namelijk 5j geleden ofzo overgekocht door ebay.
    Ik was toen resoluut TEGEN het dichttimmeren van die vrije markt en het ebay model, ik hield van 2dehands.
    Maar nu draait mijn kar wel stillaan, zeker in deze tijd van het opsturen van materiaal en vooraf betalen.
    Vroeger werd dat zelden gedaan, nu wordt heel veel opgestuurd.

Vroeger had je nog de reputatie van de verkoper.
    Maar nu zijn er zo veel accounts gehacked dat ook dat vrijwel niks meer betekent.

Op facebook market place heb je waarschijnlijk soortgelijke problemen, maar een facebook account is minder snel gehacked dan een 2dehands account.
    Facebook account valt ook meer over te checken dan een 2dehands. Al zijn ze daar zeker ook creatief.

iTrader
    5 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smugdog.gif Bekijk bericht
    Logisch dat het krek hetzelfde is kijk maar eens bij de contact gegevens van 2dehands:

Marktplaats BV
    Wibautstraat 224
    1097 DN Amsterdam
    T. +31 20 462 25 00
    KVK-nummer: 28058712
    BTW-nummer: 803.603.307.B.01

Pagina 10 van 11 Eerste ... 67891011 Laatste

Regels voor berichten