GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)

Visa restricties of nieuwe wetgeving voor online betalingen

Ok, heb dus op een NL site een aankoop willen doen, gansen hoop miserie dat ze echt ni willen leveren in BE...UITSLUITEND in NL...

Na veel zoeken iemand gevonden met NL adres, ze woont daar voor 6 maanden, de site aanvaardt het adres, maar bij de Check out loopt het verkeerd... Ik wil afrekenen met mijne visa en hij wil niet verder en wil de kaart niet aanvaarden

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Optie 1, op deze NL site kan je niet met BE visa kaarten betalen
    Wat me heel raar zou lijken

Optie 2, gezien de nieuwe 2 staps vérification verplichting zal hij waarschijnlijk willen doorlinken naar een NL bank om daar oftewel vingerafdrukken te verifiëren oftewel via bakje om bankzaken te bevestigen te doen om de aankoop met die visa kaart te bevestigen... Maar gezien het een BE kaart is zal dat niet mogelijk zijn om via NL bank te bevestigen vermoed ik...

Wat denken jullie, is hier een mouw aan te passen en hoe krijg ik dit opgelost? Website is te vertrouwen, met vele reviews, beveiligd enal, maar we moeten hiervoor dus blijkbaar Europa aan danken... Of zie ik het verkeerd?

Alvast bedankt voor jullie reacties

Mvg
    Gethez

Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    67 (100%)
    Optie 1 is meer dan waarschijnlijk gewoon de oorzaak. Als uw online winkel uitsluitend op Nederland gericht is is het niet zo vreemd dat ze alle niet NL kaarten gewoon blokkeren. Is ook een soort van fraude preventie. Het is namelijk maar vreemd dat iemand met een NL adres met een BE kaart wil betalen.
    I know that there's a part of me, doomed to face eternity.

_ns_'s schermafbeelding
    iTrader
    105 (100%)
    Indien ze een NL visa aanvaarden, moeten ze ook een BE visa aanvaarden. Misschien zit het probleem inderdaad 'informatica'-gewijs, waarvoor ik even contact zou opnemen met de webshop.

Trouwens, de regels zijn als volgt: een EU webshop is niet verplicht om in andere landen te leven dan het land van oorspong (zoals in dat voorbeeld), met dien verstande dat burgers van EU lidstaten wél de mogelijkheid moeten hebben om aankoop in die webshop te verrichten (maar waarbij zij dan zelf instaan voor de levering/ophaling in NL). Daarnaast is een EU webshop ook niet verplicht elke soort/merk debit/credit kaart te aanvaarden, zolang ze daarbij niet discrimineren op basis van nationaliteit.
    1 leden vonden dit bericht nuttig.   Met citaat reageren Met citaat reageren

GETHEZ's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Ok, kleine update, ik heb dus iemand in NL gevonden en ze wilt de betaling doen met haar NL ING rekening en bij de betaling van het artikel moet ze haar inloggen met haar bankgegevens, ik moet nog navragen of ze in een beveiligde bankomgeving terecht kwam, maar ze durfde dus niet echt betalen. Ze vragen dus gebruikersnaam en wachtwoord

Is deze site te vertrouwen? 'members.com/nl'

Krijgt vele reviews in het Scandinavisch, maar slechts enkele in Nederlands bij bv. Trustpilot...

Misschien kunnen jullie mij meer zeggen, er staat ook het trustly symbool op, ik zal zien of ik foto kan zetten hiervan

Dus moest iemand mij kunnen helpen, much obliged

Is blijkbaar Scandinavische site met NL tak

Regels voor berichten