Pagina 8 van 9 Eerste ... 456789 Laatste

Discussie: Pfff bpost

Hoffman's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elegance Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Ge zijd zelf nen prutser ,dat voorkeur is pas bedoeld als niemand thuis is ..
    True

vishnusixclix's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mentioned
    7 Post(s)
    Ik heb 2 dagen geleden pas iets aangekregen dat op 31 maart besteld was. Mijn vrouw heeft iets besteld op 7 april dat al zeker 8 dagen 'in limbo' hangt bij b-post. Ze wordt er een beetje ambetant van want het is iets van over de 200 euro. Kvind ook wel dat bpost nu wel vaker tekort schiet dan anders, zonder mogelijkheid tot communicatie.
    ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀ THINK before you POST ❀❀❀❀❀❀❀❀❀❀
    ❀❀❀❀M E N I N G E N❀❀❀❀

astragtuner's schermafbeelding
    iTrader
    92 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elegance Bekijk bericht
    Ge zijd zelf nen prutser ,dat voorkeur is pas bedoeld als niemand thuis is ..
    OK, gij werkt bij de post dus...
    En ge kunt wel degelijk u voorkeur instellen om rechtstreeks te zenden naar postpunt.
    En t'en tweede op dat ander adres was ook juist niemand thuis. Zending had vertraging en konden dag van levering niet aanwezig zijn. Moest dan wel naar postpunt doorgestuurd worden.
    Pakket heeft een nacht in de regen doorgebracht omdat ze het gedropt hebben aan de voordeur.
    Receiver twv enkele honderden euro's. Afzender is op de hoogte.
    Laatst gewijzigd door astragtuner; 19 april 2020 om 12:40
    PSN: MagicHandsV3_0

iTrader
    4 (100%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Iemand ooit al beroep moeten doen op bpost Secur?

Had interesse om iets 2de hands aan te kopen van 150 euro, maar is te ver om zelf te gaan halen, en zou het willen laten versturen via bpost Secur, voor mocht het verloren geraken.

Ik vermoed dat het van het kastje naar de muur is als iets verloren geraakt? Of gaat dat "vlot"?

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Intergalactic Bekijk bericht
    Ik vermoed dat het van het kastje naar de muur is als iets verloren geraakt? Of gaat dat "vlot"?
    Als het verloren raakt als zijnde dat het nooit gescand wordt als geleverd, dan gaat het afaik vlot. Klantendienst contacteren, zij doen dan een trace (veel kans dat ze het dan nog "terugvinden"), indien na x werkdagen geen resultaat de aankoopfactuur sturen en je krijgt het terugbetaald op je rekening. Let wel, de verzender moet dat allemaal doen want hij heeft het contract gesloten met bpost. Daarom dat zo'n zaken beter werken icm PayPal of eBay oid waarbij de verkoper ook een incentive heeft om dat allemaal te doen.

Een workaround zonder PayPal is om zelf een verzendlabel te kopen, met jezelf als afzender en bestemmeling, en dat aan de verkoper door te sturen. Dan kan je rechtstreeks met bpost praten. Maar ik weet niet hoe ze gaan reageren inzake het feit dat de factuur dan wel een derde verkoper is. Dat zou in principe niet veel mogen uitmaken, maar ja. Je maakt dan best dat je een alternatief bewijs hebt van de inhoud van de zending.

Het is problematischer als het gescand is als "geleverd" en het is nergens te vinden, wat m.i. toch wel vaker voorkomt. Dan is het weer woord tegen woord.

Let op met Secur is er weliswaar een handtekening verplicht, maar dat moet niet de geaddresseerde bij naam zijn, dat mag gelijk wie zijn die de postbode ziet op jouw adres.

Wil je controle met IDK dan kan je een pakje aangetekend versturen, als het niet te groot/zwaar is om nog als "brief" te mogen doorgaan, desnoods ook met verzekering erbij maar die prijzen zijn geen lachertje meer. Dan is UPS Domestic al goedkoper zelfs met "Direct Delivery Only" en een aangegeven waarde.

iTrader
    69 (99%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Effin Bpost at it again...

Een medelid stuurt me een klein pakje op (RAM stickjes, dus klein pakje), naar kortstbijzijnde pakjesautomaat.

Om te beginnen is het pakje 9 (negen) dagen onderweg, om dan uiteindelijk op het hoofdkantoor van de post in Mechelen (15 km van mijn deur, pakjesautomaat is 2 km van mijn deur) toe te komen. Er zijn trouwens legio andere afhaalpunten korter bij die pakjesautomaat (andere automaten, dagbladhandels, allen met veel praktischer openingsuren).
    Het kantoor in Mechelen is vermoedelijk het meest onvriendelijk kwa locatie om naar toe te rijden (autovrije binnenstad, dure parking, ...)

Ik werk heel de week en zaterdag, kan niet naar de post, mijn bejaarde moeder die 20 km verder woont ziet het ook niet om in de avondklok corona provincie 20 km te gaan rondrijden, dure parking moet zoeken om dan op de grote markt in Mechelen met een mondmasker wat te gaan rondwandelen en in een gesloten ruimte te gaan aanschuiven om een pakje voor me op te halen.

In normale omstandigheden zou ik wel iemand kunnen vinden die het voor me kan afhalen (meestal gepensioneerden, gewone mensen werken door de week, en zaterdag is markt voor het kantoor daar -> geen parking + drukte), nu krijg ik blikken van "ben je nu helemaal gek?" wanneer ik het vraag...

Zero flexibiliteit van Bpost die blijkbaar een gesloten kantoor midden in het centrum van een grote stad de betere optie vindt dan een pakjesautomaat in de open lucht aan de rand van het stad...

Dit kreeg ik als antwoord op de vraag om het toch alsnog naar een pakjeautomaat door te sturen;
    Kan ik mijn pakje laten overbrengen naar een ander afhaalpunt?
    Jammer genoeg kan je een pakje niet laten overbrengen naar een ander afhaalpunt. Om in de toekomst je pakjes steeds te laten toekomen in je favoriet afhaalpunt raden we je aan je plaats van levering bij afwezigheid in te geven via deze link of in de My bpost app.
    Ik had het verdorie in mijn "favoriet afhaalpunt" willen laten toekomen, alleen heeft Bpost beslist van het naar ergens anders te sturen!!!

Enige optie is nu twee weken wachten tot wanneer het pakje richting afzender gaat en dan terug opsturen (of een refund, maar uiteindelijk is het ook niet de schuld van de verkoper)...

Destel's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Mentioned
    10 Post(s)
    Misschien zat de pakjesautomaat vol?

T is toch nog altijd binnen Mechelen ... Of liggen de openingsuren u niet? Evt. aan iemand anders vragen om er om te gaan?
    PS4 / Xbox 360 / Wii / NES // Raspberry Pi Zero W / 3B / 3B+
    MacBook Pro 15" (2018) / iMac 27" (2017) // iPhone XR / iPad Air 2
    Projecten: frequency trainer

Splitr's schermafbeelding
    iTrader
    81 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Voor het eerst dit meegemaakt:
    Ik bestel regelmatig iets op Aliexpress (maandelijks). Begin juli heb ik iets besteld met een waarde van 50 euro (namaak natuurlijk).
    Ik kreeg op 6/8/2020 via tracking de melding dat mijn pakket bij 'customs' was tegengehouden. Enkele dagen later kreeg ik de vraag om de factuur te voegen.
    Ik heb dit gedaan (screenshot van order details op Ali want een factuur bestaat daar niet). De tracking blijft ondertussen nog steeds op 'factuur voegen'.
    Iemand anders hier ervaring mee? Ik vrees voor grote hoop extra kosten, vernietiging namaak product, etc.
    Now playing: Tony Hawk's Pro Skater 1+2, Fortnite

Alles wat ik te koop aanbied zal ook op andere plaatsen worden aangeboden

Noscoped420's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Splitr Bekijk bericht
    Ik bestel regelmatig iets op Aliexpress (maandelijks). Begin juli heb ik iets besteld met een waarde van 50 euro (namaak natuurlijk).
    Ik kreeg op 6/8/2020 via tracking de melding dat mijn pakket bij 'customs' was tegengehouden. Enkele dagen later kreeg ik de vraag om de factuur te voegen.
    Ik heb dit gedaan (screenshot van order details op Ali want een factuur bestaat daar niet). De tracking blijft ondertussen nog steeds op 'factuur voegen'.
    Iemand anders hier ervaring mee? Ik vrees voor grote hoop extra kosten, vernietiging namaak product, etc.
    Dat gaat redelijk traag, ik heb in het verleden gehoord dat het sneller gaat als je gewoon naar een bepaald email adres stuurt, maar weet het email adres niet meer, ik geloof dat het bpi.csclearance@bpost.be was.
    Je kan ook bellen naar 02/278 50 80.

kiewitcity's schermafbeelding
    iTrader
    144 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Heb zo 3 maanden zitten wachten op spots v Xiaomi die zogezegd bij duane waren,ook wat gij hier allemaal zegt.
    Uiteindelijk mijn geld teruggehad via Ali..nooit aangekomen.

iTrader
    81 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Dat gaat redelijk traag, ik heb in het verleden gehoord dat het sneller gaat als je gewoon naar een bepaald email adres stuurt, maar weet het email adres niet meer, ik geloof dat het bpi.csclearance@bpost.be was.
    Tnx voor de tip

Bramstep's schermafbeelding
    iTrader
    50 (100%)
    Mentioned
    5 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    Als het verloren raakt als zijnde dat het nooit gescand wordt als geleverd, dan gaat het afaik vlot. Klantendienst contacteren, zij doen dan een trace (veel kans dat ze het dan nog "terugvinden"), indien na x werkdagen geen resultaat de aankoopfactuur sturen en je krijgt het terugbetaald op je rekening. Let wel, de verzender moet dat allemaal doen want hij heeft het contract gesloten met bpost. Daarom dat zo'n zaken beter werken icm PayPal of eBay oid waarbij de verkoper ook een incentive heeft om dat allemaal te doen.

Een workaround zonder PayPal is om zelf een verzendlabel te kopen, met jezelf als afzender en bestemmeling, en dat aan de verkoper door te sturen. Dan kan je rechtstreeks met bpost praten. Maar ik weet niet hoe ze gaan reageren inzake het feit dat de factuur dan wel een derde verkoper is. Dat zou in principe niet veel mogen uitmaken, maar ja. Je maakt dan best dat je een alternatief bewijs hebt van de inhoud van de zending.

Het is problematischer als het gescand is als "geleverd" en het is nergens te vinden, wat m.i. toch wel vaker voorkomt. Dan is het weer woord tegen woord.

Let op met Secur is er weliswaar een handtekening verplicht, maar dat moet niet de geaddresseerde bij naam zijn, dat mag gelijk wie zijn die de postbode ziet op jouw adres.

Wil je controle met IDK dan kan je een pakje aangetekend versturen, als het niet te groot/zwaar is om nog als "brief" te mogen doorgaan, desnoods ook met verzekering erbij maar die prijzen zijn geen lachertje meer. Dan is UPS Domestic al goedkoper zelfs met "Direct Delivery Only" en een aangegeven waarde.
    Wat wordt gezien als 'factuur' als het over een tweedehands aankoop gaat? Bewijs van betaling aan die persoon?

pijlman's schermafbeelding
    iTrader
    29 (91%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bramstep Bekijk bericht
    Wat wordt gezien als 'factuur' als het over een tweedehands aankoop gaat? Bewijs van betaling aan die persoon?
    ja, ik heb al eens iets in ok staat opgestuurd maar wat kapot geleverd werd.
    ze vroegen foto's en een betaalbewijs. Ik heb er ook de 2dehands chat bijgestoken.

Ging relatief vlot. Het enige was dat ze bij mij een voorstel deden om het te laten maken en me slechts die prijs wilden geven.
    Maar de koper was niet bereid om mee te gaan in dat verhaal.

Het geld werd teruggestort inclusief verzendingskosten naar mijn rekening.
    Ik heb dat op mijn beurt doorgestort naar de koper (die gelukkig meegaande was in het verhaal).

iTrader
    81 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Noscoped420 Bekijk bericht
    Vandaag gebeld gezien het al 2w is dat myn pakket werd tegengehouden. Kreeg te horen dat er 4w vertraging is momenteel!

Cerv.Be's schermafbeelding
    iTrader
    266 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Onlangs ook gehad. Kostprijs opgevraagd.
    Gezegd dat ze voor die kosten het mogen terugsturen omdat het ridicuul is. 2 dagen later geleverd aan de voordeur zonder enige kosten moeten te betalen.
    ~ Desktop: Intel Core i5 6600K @ 4.5 Ghz - Asus Pro Gaming Z170I - Corsair 2x8GB DDR4 @ 2933 Mhz - GTX 970 4GB - 4.0TB - Zalman ZM600-GT
    ~ Equipment: BenQ 2420Z @ 144hz - NZXT Manta (mini-ITX) - Corsair Strafe - Asus ROG Gladius - Asus ROG Orion Pro - Win 10 Pro @ Samsung 840 250GB SSD
    ~ XPS 15 9550: Intel Core i7 6700HQ @ 2.6Ghz - 2x8GB DDR4 - GTX 960M 2GB - 15" @ 3840x2160 - Win 10 Pro @ Samsung PM951 500GB SSD
    ~ My Deals: 9lives.be: 265(100%), eBay: 192(100%), 2dehands.be: 23(100%) | ~ Steam: Cerv.Be | ~ #9lives CS:GO | APEX | RL discord: https://discord.gg/yr2W4B6

Regels voor berichten