Pagina 6 van 8 Eerste ... 2345678 Laatste

Discussie: Pfff bpost

Gizmoke666's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Zijn er daar tegenwoordig nog voorwaarden om pakjes te mogen afleveren in naam van Bpost? Of mag iedereen dit tegenwoordig doen?

Deze ochtend kwam de gewoonlijke postbode langs, maar had mijn pakje niet bij, maar toch was het onderweg.

Een uurtje later stopt er een witte bestelwagen, met rode diagonale strepen op de achterkant zoals bij wegenwerken e.d.. Blauwe lijnen, oranje zwaailichten ... klaar voor de werf zeg maar.

Er stapt een man uit, in volledige fluo wegenwerktenue en geeft me het pakje en moet aftekenen. Rijdt verder in straat om ook daar te verdelen.
    Macbook Pro 16" - i9 - 16GB RAMM - 1TB SSD

bunkerbudy's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gizmoke666 Bekijk bericht
    Deze quote is verborgen omdat je deze gebruiker negeert. Weergeven
    Zijn er daar tegenwoordig nog voorwaarden om pakjes te mogen afleveren in naam van Bpost? Of mag iedereen dit tegenwoordig doen?

Deze ochtend kwam de gewoonlijke postbode langs, maar had mijn pakje niet bij, maar toch was het onderweg.

Een uurtje later stopt er een witte bestelwagen, met rode diagonale strepen op de achterkant zoals bij wegenwerken e.d.. Blauwe lijnen, oranje zwaailichten ... klaar voor de werf zeg maar.

Er stapt een man uit, in volledige fluo wegenwerktenue en geeft me het pakje en moet aftekenen. Rijdt verder in straat om ook daar te verdelen.
    En wat is nu het probleem exact?
    psnprofiles: Bunkerbudy

Gizmoke666's schermafbeelding
    iTrader
    70 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bunkerbudy Bekijk bericht
    En wat is nu het probleem exact?
    Dat ze zelf om problemen vragen dat als iedereen die een witte camionet heeft tegenwoordig pakjes mag afleveren.

Laat ze dan tenminste een uniform dragen, een identificatie van bpost of wat dan ook.

Dit is bij postNL ook een tijd geweest, maar er kwamen zoveel klachten van niet afgeleverde of verloren paketten dat het nu terug postNL busjes zijn met de bestuurder in uniform. Geen familie of kinderen meer de hele dag mee in de auto ...
    Macbook Pro 16" - i9 - 16GB RAMM - 1TB SSD

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gizmoke666 Bekijk bericht
    Dat ze zelf om problemen vragen dat als iedereen die een witte camionet heeft tegenwoordig pakjes mag afleveren.

Laat ze dan tenminste een uniform dragen, een identificatie van bpost of wat dan ook.

Dit is bij postNL ook een tijd geweest, maar er kwamen zoveel klachten van niet afgeleverde of verloren paketten dat het nu terug postNL busjes zijn met de bestuurder in uniform. Geen familie of kinderen meer de hele dag mee in de auto ...
    Er stond gisteren ook nog een gewoon wit busje bij ons in het straat met iemand van postNL die pakjes afleverde.
    Of iemand nu een jasje draagt of met een andere bus rijd gaat nu in mijn ogen het verschil niet maken.

Ik heb al genoeg problemen gezien met mensen die wel correct gekleed waren als ook het omgekeerde.
    Je hebt je pakje gekregen en nog is het niet goed. Beetje klagen om te klagen IMO.

Is geen persoonlijke aanval trouwens. Maar ik hoor en zie zo vaak mensen klagen, soms terecht, soms niet...
    Het wordt soms gewoon wat afgezaagd. Iedereen weet dat het er op of er onder is telkens je een pakje besteld.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    In de VS zijn er wel wat probleempjes geweest met de eigen bezorgdienst van Amazon waarmee ook gewoon particulieren in hun eigen wagen ingeschakeld worden zonder uniform. Heeft niet lang geduurd voor er ene van een wapen te zien kreeg, toen zijn er wel aanpassingen gebeurd en nu krijgen ze iets van identificatie + kledij.

Om de politiek van bpost te veranderen kan je evt de politie bellen voor het "verdacht gedrag" van zo'n bezorger. Best dat bpost dit nu aanpakt voordat er een dode/gewonde bij valt.

iTrader
    20 (100%)
    Mentioned
    2 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    In de VS zijn er wel wat probleempjes geweest met de eigen bezorgdienst van Amazon waarmee ook gewoon particulieren in hun eigen wagen ingeschakeld worden zonder uniform. Heeft niet lang geduurd voor er ene van een wapen te zien kreeg, toen zijn er wel aanpassingen gebeurd en nu krijgen ze iets van identificatie + kledij.

Om de politiek van bpost te veranderen kan je evt de politie bellen voor het "verdacht gedrag" van zo'n bezorger. Best dat bpost dit nu aanpakt voordat er een dode/gewonde bij valt.
    Kijkt gij niet wat te veel fims

Michiel's schermafbeelding
    iTrader
    110 (99%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Nieuwe installatie van Telenet of storing en je krijgt altijd een technieker van een externe firma. Bij Proximus in 80 a 90% van de gevallen een externe technieker.
    Water-Link vervangt alle watermeters naar slimme meters, deze schakelen een externe firma in die op zich externen inhuurt om deze job uit te voeren.
    Werk je bij firma X, Y of Z mag je bij IT problemen naar een externe firma bellen, deze sturen op zich ook iemand aan die ook misschien wordt ingehuurd.
    Al deze mensen kunnen met een gewone wagen, camionette met of zonder logo's aankomen.
    Zo gaat dit in elke firma tegenwoordig...

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michiel Bekijk bericht
    Al deze mensen kunnen met een gewone wagen, camionette met of zonder logo's aankomen.
    Zo gaat dit in elke firma tegenwoordig...
    Dus eigenlijk kan gelijk wie met dat excuus bij u binnenkomen, en als je gaat bellen om te verifieren gaan ze zeggen dat het klopt dat ze geen identificatie bijhebben.

Zal dat niet vroeg of laat eens tot een probleem leiden?

Michiel's schermafbeelding
    iTrader
    110 (99%)
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CCatalyst Bekijk bericht
    Dus eigenlijk kan gelijk wie met dat excuus bij u binnenkomen, en als je gaat bellen om te verifieren gaan ze zeggen dat het klopt dat ze geen identificatie bijhebben.

Zal dat niet vroeg of laat eens tot een probleem leiden?
    Meestal ben je op de hoogte van een afspraak maar soms krijg je ook zomaar iemand langs, jij hebt altijd het recht om te weigeren.
    Dat leidt zeker tot problemen maar die wegen minder op tegen de uitgave.

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Mijn bpost saga komt stilaan ten einde.
    Bpost vergoed de aankoopprijs + verzendkosten van de switch lite.
    Nog steeds geen switch, maar ook niks verloren.

iTrader
    0
    Mentioned
    1 Post(s)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HUSKE Bekijk bericht
    Mijn bpost saga komt stilaan ten einde.
    Bpost vergoed de aankoopprijs + verzendkosten van de switch lite.
    Nog steeds geen switch, maar ook niks verloren.
    Is toch nog snel in orde gekomen dan

Zou je evt wat meer willen schrijven over hoe het precies in zijn gang ging? Kan nuttig zijn voor ons later!

I.e. wat vroegen ze van bewijs, gewoon factuur? Hoe snel hebben ze geantwoord? Schrijven ze gewoon over op uw rekening of iets anders? Deden ze ergens moeilijk over?

HUSKE's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Mentioned
    3 Post(s)
    Ik heb niet alle details want de afzender heeft het contact met Bpost.
    Maar de fases...

1) pakketje afgeleverd (achtergelaten en zelf afgetekend) op donderdag 30/01 @8h
    2) Ontdekking dat pakje status afgeleverd had maar nergens te bekennen, vrijdag 31/01. Heb dan na opzoeking op site bpost dan ook de afzender gecontacteerd
    3) Na contact bpost via klantensupport een document gekregen dat ingevuld moest worden.
    4) Klacht ingediend op maandag 03/02, hiervoor moest ik wel het document invullen met adres, wat er ontbreekt, inhoud en handtekening.
    5) 13/02 is de postbode langst geweest met de uitleg dat hij het zelf afgetekend had en het pakje achtergelaten aan de zijdeur onder de carport. Dit verhaal had de afzender ook al gekregen.
    6) Zondag 23/02 werd ik door de afzender gecontacteerd dat bpost de volledige terugbetaling zou doen. Ze hadden hiervoor wel een link naar het verkooptopic gevraagd en een bewijs van de overschrijving. Ze vergoeden dus (uiteraard) niet de nieuwwaarde maar de verkoopprijs (fair enough).

Nu is het nog wachten op de uitbetaling natuurlijk, ze betalen de afzender en die zal het terugstorten naar mij.

Als iemand een gele switch lite in goede conditie weet te koop staan --> contact me . Opzoek naar een ander 2de hands exemplaar...

Lifen's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Twee maanden terug een pakket als geschenk uit USA verwacht. Mijn huisnummer stond er niet op. Via tracking stond er dat bpost her terug naar USA zou sturen en dat ik niets kon doen.

Contact genomen met winkel en ze sturen me een nieuw pakje. 35 EUR douanekosten mogen betalen aan bpost toen het aankwam (cash, gepast aan de deur...) Twee dagen later kwam het eerste pakje ook aan. :rolleyes:

Lifen's schermafbeelding
    iTrader
    30 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Twee maanden terug een pakket als geschenk uit USA verwacht. Mijn huisnummer stond er niet op. Via tracking stond er dat bpost her terug naar USA zou sturen en dat ik niets kon doen.

Contact genomen met winkel en ze sturen me een nieuw pakje. 35 EUR douanekosten mogen betalen aan bpost toen het aankwam (cash, gepast aan de deur...) Twee dagen later kwam het eerste pakje ook aan. :rolleyes:

astragtuner's schermafbeelding
    iTrader
    92 (100%)
    Mentioned
    0 Post(s)
    Paar weken terug een defecte canton speaker voor reparatie opgestuurd naar Duitsland.
    Was daar beschadigd toegekomen en zeiden dat de nieuwe behuizing mij €362 ging kosten. (trouwens nieuwe speaker kost €348 )
    Ik heb voet bij stuk gehouden en gezegd dat zij verantwoordelijk waren dat ze geen beschadigd pakket mogen ontvangen.
    Daarvoor toch een kwartiertje gebeld met service center van Canton.
    We zijn uiteindelijk tot een akkoord gekomen en nieuwe behuizing + reparatie heeft me €120 gekost.

So what.
    Onlangs DPD geprobeerd....is nie veel beter.
    Pakketje was een dag te vroeg, maar ipv dat bij de buren achter te laten, kreeg ik bericht dat de chauffeur het in het dichtsbijzijnde afhaalpunt had achtergelaten.
    Was maar een 18km verwijderd van mijn voordeur.
    PSN: MagicHandsV3_0

Regels voor berichten